Geld & Recht alle pijlers

Nog steeeeeds geen loon.. BAH!

24-12-2009 10:01 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik baal er gewon van,

normaal gesproken krijg ik in december altijd mijn loon een paar dagen eerder, zo rond de 22e, nu heb ik het nog stééds niet..

En morgen is het al kerst..

Ik wou zo graag nog een leuk jurkje halen..

Wat ik hiermee wil? nou, eigenlijk niets

(of dat mensen zeggen: ow, het loon wordt ook wel eens om 12 uur 's middags uitgekeerd, dat je het nu nog niet hebt, wil niet zeggen dat het vandaag niet meer komt.. zoiets)

bah dus
Als ik jou zie heb ik zin om de hele tijd

Biebeliebiebeliebiebeliebiebeliebiebeliebiebeliebiebeliebiebelie te zeggen en in je wang te knijpen.
maar december is voor de meeste mensen een dure maand en TO vertelde ook dat ze de kadootjes al in huis had en de boodschappen.

Ik vind het niet zo heel gek dat ze even haar salaris wil afwachten...

Mijn salaris staat voor de 29ste dec gepland deze maand (krijg iedere 4 weken) en nou had ik ongevraagd een voorschot gekregen vorige week....ik zit daar dus helemaal niet op te wachten,dan raak ik mn overzicht een beetje kwijt.

(en voel me rijker dan ik ben want volgende week dus niet mn hele salaris )
quote:summerbreeze21 schreef op 24 december 2009 @ 16:07:

Als ik jou zie heb ik zin om de hele tijd

Biebeliebiebeliebiebeliebiebeliebiebeliebiebeliebiebeliebiebelie te zeggen en in je wang te knijpen.

Zo lief ben ik niet hoor dat ik dat toelaat!
quote:tulpje21 schreef op 24 december 2009 @ 16:06:

[...]

ik bedoelde het niet zo kort door de bocht als het wellicht lijkt. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik er even van stond te kijken dat TO zegt dat ze er financieel zo goed voor stond. Ik had nog niet alle reacties gelezen en wist niet dat ze wel een spaarrekening had en geen schulden enzo. Maar als ik naar mijn eigen situatie kijk en ik zou aan het eind van de maand nog een paar dagen moeten wachten op mijn salaris en er zou al geen cent meer op staan, dan zou ik niet denken: wat gaat het financieel lekker met mij. Ik zeg dit echt niet om iemand aan te vallen, want ik begrijp ook wel dat niet iedereen het even makkelijk heeft. Het ging mij er gewoon om dat als ik dus aan het eind van de maand geen geld meer hebt, er een belletje zou gaan rinkelen dat ik het de volgende maand toch wat zuiniger aan zou moeten doen. Ik heb geen idee of TO elke maand zo krap zit of dat het nu een incident was. Want dan zou ik toch denken: ik koop dat jurkje maar liever niet. Ik vind het zelf heel belangrijk dat ik elke maand wat spaar zodat mijn spaarrekening wat groter wordt. Dat hoeft echt niet met honderden euro's per maand te gaan. Maar ik zou me er niet prettig bij voelen om aan het eind van de maand niks meer over te hebben. Wellicht naief en er zijn waarschijnlijk duizenden mensen die dat hebben, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, dus vandaar was ik wellicht wat kort door de bocht. Als ik een maand heb waarbij ik door omstandigheden niks spaar en zelfs bijna geld tekort kom, dan zou ik even niet aan een jurkje denken.

Ik vind het heel goed dat TO voor een jurkje niet aan haar spaargeld gaat komen. Dat zou ik dus ook echt niet doen. Zulke dingen betaal je van je lopende rekening. Is die leeg, dan is het jammer.

Van onze lonen wordt natuurlijk vanalles gedaan.. vaste lasten, sparen én leuke-dingen-doen-vrij-te-besteden-geld.

Dat laatste potje was dus leeg, na Sint, kerstborrel ed..

Ik schrijf ook nergens dat ik met Kerst kale boterhammen moet eten en dat mijn kinderen in de sneeuw bij min drie geen skipakken hebben..

Mijn PERSOONLIJKE potje is leeg.

Niets met onverantwoord te maken, dat potje is om leeg te maken, kleding te kopen, op stap te gaan, boeken te kopen, theaters te bezoeken, luxe dingen dus...

Snap je?
quote:biebelie schreef op 24 december 2009 @ 16:11:

[...]

Zo lief ben ik niet hoor dat ik dat toelaat! toch doe ik het ff virtueel. Ah toe nouuu.
En het geld is er overigens nog steeds niet..

Hopelijk is ie na de feestdagen in de opruiming, kan ik het dragen met Oud & Nieuw!

Bedankt voor het meedenken en de grote zorgen om mij, lief!
Och wij krijgen pas het salaris/geld van november half januari uitbetaald. En dit had vorige week gemoeten, is niet gebeurd, bedrijf gaat half januari weer open.
quote:summerbreeze21 schreef op 24 december 2009 @ 16:13:

[...]

toch doe ik het ff virtueel. Ah toe nouuu.

Alleen omdat het bijna kerst is dan

En Ram83, doe geen moeite om je te verdedigen!

kan jou het nou bommen,je weet zelf toch wel beter.

Volgens mij heb je boel aardig op een rijtje!

(is je loon onderhand gestort trouwens?)
Ooh,laat maar...dat heb je net beantwoord.
quote:ram83 schreef op 24 december 2009 @ 16:11:

[...]

Van onze lonen wordt natuurlijk vanalles gedaan.. vaste lasten, sparen én leuke-dingen-doen-vrij-te-besteden-geld.

Dat laatste potje was dus leeg, na Sint, kerstborrel ed..

Ik schrijf ook nergens dat ik met Kerst kale boterhammen moet eten en dat mijn kinderen in de sneeuw bij min drie geen skipakken hebben..

Mijn PERSOONLIJKE potje is leeg.

Niets met onverantwoord te maken, dat potje is om leeg te maken, kleding te kopen, op stap te gaan, boeken te kopen, theaters te bezoeken, luxe dingen dus...

Snap je?begrijp het helemaal. Mijn vriend en ik doen allebei niet aan persoonlijke potjes, dus bij ons werkt het gewoon wat anders dan bij jullie. Wij sparen elke maand zo'n 500 euro, ene keer wat meer dan de andere keer, en als wij aan het eind van de maand een keer niks over hebben, dan hebben we dus een dure maand gehad en zitten truitjes of jurkjes er even niet in. Zoals ik al zei vind ik het heel goed van je dat je dan niet aan je spaarrekening komt. De hele discussie is puur op gang gekomen omdat ik reageerde op je eerste bericht waarin je zei dat je het financieel op orde hebt maar aan het eind van de maand geen jurkje meer kon betalen. Ik vond dat gewoon wat apart en kon dat niet rijmen met mijn eigen financiele situatie. Ik wil de discussie hierbij eindigen, ieder heeft zijn eigen financiele situatie en iedereen gaat daar anders mee om.
En tulpje, zéker niet iedereen kan lekker 500 euro sparen elke maand!

Ik krijg netto iets meer dan 1300 per maand, woon alleen, dus trek daar de huur, verzekeringen, energie, abonnement TV/internet/foon, én bovendien de studie die ik helemaal zelf bekostig (geen stufi) nog maar lekker af en voila, je kunt raden dat ik geen 500 euro kan sparen per maand.

Beetje meer inlevingsvermogen mag soms wel.
quote:tulpje21 schreef op 24 december 2009 @ 16:29:

[...]

begrijp het helemaal. Mijn vriend en ik doen allebei niet aan persoonlijke potjes, dus bij ons werkt het gewoon wat anders dan bij jullie. Wij sparen elke maand zo'n 500 euro, ene keer wat meer dan de andere keer, en als wij aan het eind van de maand een keer niks over hebben, dan hebben we dus een dure maand gehad en zitten truitjes of jurkjes er even niet in. Zoals ik al zei vind ik het heel goed van je dat je dan niet aan je spaarrekening komt. De hele discussie is puur op gang gekomen omdat ik reageerde op je eerste bericht waarin je zei dat je het financieel op orde hebt maar aan het eind van de maand geen jurkje meer kon betalen. Ik vond dat gewoon wat apart en kon dat niet rijmen met mijn eigen financiele situatie. Ik wil de discussie hierbij eindigen, ieder heeft zijn eigen financiele situatie en iedereen gaat daar anders mee om.Kun je dit even toelichten? Waarin verschilt jullie situatie na een dure maand van de huidige situatie van TO?
ik heb euro 4400 gevangen
quote:chopper schreef op 25 december 2009 @ 16:34:

ik heb euro 4400 gevangenEn dat vertel je want....?
quote:biebelie schreef op 26 december 2009 @ 00:03:

[...]

En dat vertel je want....? weet ik ut.....ik vertel het gewoon...who cares
quote:chopper schreef op 25 december 2009 @ 16:34:

ik heb euro 4400 gevangenIk zou zeggen: deel er wat van uit want ik zou het wel kunnen gebruiken
I only get one shot at life - so I shoot to kill
mag het ook een warme omhelzing zijn

als ik een 50 biljet laat vallen en een worstje geeft mijn hond mij een vette knipoog en eet t worstje
quote:chopper schreef op 26 december 2009 @ 11:50:

[...]

...who carespcies...
quote:biebelie schreef op 24 december 2009 @ 16:17:

[...]

Alleen omdat het bijna kerst is dan

En Ram83, doe geen moeite om je te verdedigen!

kan jou het nou bommen,je weet zelf toch wel beter.

Volgens mij heb je boel aardig op een rijtje!

(is je loon onderhand gestort trouwens?)pcies
quote:biebelie schreef op 24 december 2009 @ 15:53:

[...]

even gekeken op de site van AA:

Op welke dagen is er geen betalingsverkeer mogelijk?

Op onderstaande erkende feestdagen is het Europese betalingsverkeercircuit gesloten en is er geen binnenlands en buitenlands betalingsverkeer mogelijk. Betalingsopdrachten aangeleverd op één van bovengenoemde data, worden de eerstvolgende werkdag verwerkt.

Vrijdag 25 december 2009 Eerste Kerstdag

Zaterdag 26 december 2009 Tweede Kerstdag

Donderdag 31 december 2009

meer info hier:

Betalingsverkeer beperkt mogelijk.

Zie het volledige overzicht (pdf) Oudjaarsdag Betalingsverkeer AA

zou handig zijn om een financiël buffertje op te bouwen ipv hier alles neer te kalken

maja bij sommige mensen moet het met "sjoppùh" direct op

PCIES !!!!!!!
quote:chopper schreef op 26 december 2009 @ 13:59:

[...]

zou handig zijn om een financiël buffertje op te bouwen ipv hier alles neer te kalken

maja bij sommige mensen moet het met "sjoppùh" direct op

PCIES !!!!!!!Och ja, een ongenuanceerde reactie is ook een reactie hè
beetje frustie Chopper? wat een sneue reacties weer.
mag je wel hoor biebelie .....no hard feelings

ben je v/d biebelebonse berg ??

Xchopz
haha,Chopper in de kerstgedachte

Dikke kerstkus voor jou hoor!!
nah zijn we ut daar tenminste over eens

ken je ut nog v/d biebelebonse bergen

was toch een soort van "eindloos liedje " van ?

nog een kus terug biebelie

tot wederhoren in een andere diskussie :):):):)

greetzzzz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven