Geld & Recht alle pijlers

Nuon vaste prijs-contract

24-07-2011 22:05 7 berichten
Ik vraag mij af of het verstandig zou zijn om een contract af te sluiten bij Nuon voor de energieprijs vastzetten voor 3 jaar??

Ik heb er geen ervaring mee...

Ik ben weleens overgestapt (in het verleden) naar een andere leverancier en dit heeft me toen geld gekost. Bij de jaarafrekening moest ik 300 á 400 euro bijbetalen...
Alle reacties Link kopieren
Als je in je glazen bol kunt zien dat de energieprijzen flink zullen stijgen, zou ik het vastzetten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 24 juli 2011 @ 22:08:

Als je in je glazen bol kunt zien dat de energieprijzen flink zullen stijgen, zou ik het vastzetten.hihihihihih
Essent heeft nu een reclame dat je vast kan zetten en mee daalt.

Verder heb ik ook geen glazenbol.

Gas werd weer duurder volgens mij. (kreeg laatst een brief)
Bij mij zijn de tarieven juist omlaag gegaan.

Zelf zou ik het niet vast zetten.
Ik zet het ook niet vast maar zag net de reclame die Kroes noemt van Essent. Vast als het stijgt en meedalend als het daalt.... tja, dan denk ik toch gelijk weer aan haken en ogen eerlijk gezegd.
Je moet even in de voorwaarden opzoeken wat je vastzet. Meestal is dit namelijk alleen je vaste deel. Je verbruikskosten (de daadwerkelijke kostenslurper) wordt vaak niet vastgezet.

Eneco had vorig jaar zo'n aktie, maar na het lezen van de voorwaarden bleek het helemaal niet zoveel voordeliger te zijn. Ook moet je kijken wat men doet als je verhuist of tussentijds overstapt. Bij Nuon moet je dan bijvoorbeeld over de jaren die je wel hebt verbruikt alsnog een hoger tarief betalen las ik in de voorwaarden van de vorige aktie. Kortom eerst alle voorwaarden goed uitpluizen. Je moet het maar zo bedenken, een energiemaatschappij moet ook geld verdienen, dus ergens zit een addertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven