Geld & Recht alle pijlers

ongepaste relatie, wat kan ik doen?

04-04-2011 22:44 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames en heren,

Ik weet even niet meer wat ik moet doen en wat wijsheid is, maar ik zit er vreselijk mee. Ik weet ook niet op welke pijler dit hoort, maar omdat op deze pijler vaak werk gerelateerde topics staan zet ik het hier maar bij.

Ik ben een docent in opleiding en samen met andere stagiaires loop ik nu stage. Een van deze stagiaires is op een andere dependance begonnen en heeft daar, toen deze stagiaire een leerling op stap tegenkwam, met de leerling gezoend. Deze stagiaire is toen naar mijn dependance overgeplaatst.

Het is dus uitgekomen. Mijn school (waar ook de stagiaire vandaan komt) en mijn stageschool zijn op de hoogte, maar er wordt totaal geen issue van gemaakt. Mijn andere mede-stagiaires zijn ook op de hoogte gebracht en reageren precies hetzelfde; er is een fout gemaakt, het is nu goedgemaakt want het zal nóóit meer voorkomen. Ik ben dus de enige die hier een big deal van maakt. Ik snap er namelijk niets van, ik vind het een gróte fout en ik snap niet hoe je nu nog je stage kan halen als je zo'n grote inschattingsfout maakt. Ik vind dit zelfs genoeg grond voor een opleiding om een student te weigeren.

Wat mis ik? Zijn er nog andere kanten aan dit verhaal? Kan ik nog wat anders doen? Ik geef erg veel om mijn leerlingen maar zou ze nooit als iets anders zien als kinderen en je neemt geen voorbeeldrol aan om die 's avonds weer af te leggen. Ik begrijp het gewoon niet en zit er erg mee in mijn maag. Ik hoop op goed advies van jullie.
Fv, het gaat wel om een stagiair. Ik denk dat dit niemand aan te rekenen is behalve de jongen zelf. Hij kan op de opleiding wel een voorbeeldstudent zijn, zodat niemand dit had verwacht. Hij kan wel net als Elninjoo gedacht hebben dat het buiten werktijd moet kunnen. Het kan dus zijn dat deze jongen, geen flauw benul heeft gehad wat deze actie teweeg kon brengen. Als er op school zeer stevig met hem is gesproken, hij inziet dat het heel fout was en zijn gedrag aanpast, kan hij nog best een zeer goede leerkracht worden.

Had een afgestudeerd leerkracht dit gedrag vertoond, dan had ik hem wel graag willen zien gaan. Dat gedrag is van een leerkracht onacceptabel. Maar voor een beginnend stagiar zou ik persoonlijk wat milder zijn. En niemand vanuit de opleiding of stageplek kan natuurlijk beïnvloeden wat een domme impulsactie zo'n jongen maakt. Wat ze wel kunnen is hem duidelijk maken dat zoiets nooit meer mag voorkomen.

En Elninjoo, wat jij beschrijft is gewoon op een vriendschappelijke basis omgaan met een leerkracht. Naar de wallen kan een stukje educatie zijn, je leerkracht heeft jullie vast niet met 25 euro naar binnen gestuurd, of wel?

Bij VO leerlingen is het vaak lastig een band te krijgen, en als je als leerkracht dichter bij de belevingswereld van de leerling staat, werkt dat in je voordeel. Maar er is een grens tussen met je leerlingen een biertje drinken en een dansje doen, of ermee staan zoenen.

Ik heb ook wel oud-leerlingen die ik in de kroeg tegenkom, maar daar ga ik dus mooi niet mee zoenen!
quote:The_Jets schreef op 04 april 2011 @ 22:44:

Ik geef erg veel om mijn leerlingen maar zou ze nooit als iets anders zien als kinderen Ik zat hier nog wel even over na te denken. Want ik kan me voorstellen, dat je je, zeker bij een klein leeftijdsverschil wel eens aangetrokken kan voelen tot een leerling. Het zijn namelijk geen kinderen, maar jong-volwassenen die ook op die leeftijd al heel geraffineerd kunnen zijn. Maar juist dan moet je die grens bewaken, het is gewoon not done.
quote:fashionvictim schreef op 05 april 2011 @ 10:14:

[...]

Ja, dus? Dus moet je het als ouder maar okee vinden dat je kind op een school zit waar leraren gezellig kunnen staan tongworstelen met je kind of zijn/haar klasgenootjes? En waar leraren kennelijk niet alleen geen diploma, maar ook geen normen, waarden en moreel besef hoeven te hebben?

Dan kun je proberen om van een mug geen olifant te maken. Het gaat hier om een zoen met wederzijdse instemming, geen aanranding of verkrachting. Bovendien vond de overtreding plaats in de vrije tijd van leerling en stagiair, niet op school in een klaslokaal onder schooltijd.

Je moet er als ouder op vertrouwen dat een opleidingsinstituut gepaste maatregelen heeft genomen die in relatie staan tot de zwaarte van de overtreding. Meer kun je niet doen.

En als de maatregelen in jouw ogen niet zwaar genoeg zijn, kun je je kind naar een andere school laten gaan.
Het zijn kinderen op het moment dat je als docent voor de klas gaat staan. Ik snap best dat meisjes van 15 er prachtig uit kunnen zien, ik zie ze allemaal voorbij komen maar als je je verantwoordelijkheid oppakt als docent is er gewoon zo'n duidelijke grens. Althans, vind ik.

Ik ga niet nogmaals verdedigen wat ik van die kerel zelf vind, hij kan me niets schelen. Mijn eigen vriend vind ik een stuk aantrekkelijker. Het grote verschil tussen deze twee is dat wanneer er leerlingen verliefd worden op mijn vriend (hij is ook docent) hij daar wel gepast mee om weet te gaan.

Dat voorbeeld van de docent op de wallen; contact met je leerlingen is belangrijk. Ik doe ook wel eens dingen niet helemaal pedagogisch verantwoord als ze een les goed hebben gewerkt, de laatste vijf minuten bespreken wat ze het weekend gaan doen. Zo zijn er wel meer dingen, en die maken niet uit voor een keertje. Maar zoenen en een beetje geiten zijn twee verschillende dingen. Ik denk niet dat hij uitgebreid blote vrouwen met jullie heeft besproken?
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 april 2011 @ 10:10:

[...]

En zelfs dan worden er door volwassenen fouten gemaakt en worden er nieuwe kansen gegeven. Ik denk hierbij aan mevrouw Guusje Nederhorst die als burgemeester en hoofd van de politie dronken achter het stuur kruipt. Ze hoefde niet af te treden. En werd vervolgens ook nog minister.Guusje Ter Horst. Guusje Nederhorst is een overleden actrice.
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 april 2011 @ 12:34:

[...]

Dan kun je proberen om van een mug geen olifant te maken. Het gaat hier om een zoen met wederzijdse instemming, geen aanranding of verkrachting. Bovendien vond de overtreding plaats in de vrije tijd van leerling en stagiair, niet op school in een klaslokaal onder schooltijd.

Je moet er als ouder op vertrouwen dat een opleidingsinstituut gepaste maatregelen heeft genomen die in relatie staan tot de zwaarte van de overtreding. Meer kun je niet doen.

En als de maatregelen in jouw ogen niet zwaar genoeg zijn, kun je je kind naar een andere school laten gaan.

Ja, dat zei ik dus ook al, dat ik dat zou doen, als na een gesprek met school, de school bij haar standpunt zou blijven. Mijn kind zou van die school afgaan, en ik zou een klacht indienen bij de GGD, de Onderwijsinspectie en de betreffende wethouder.

Ik vind het namelijk echt meer dan kwalijk. En ik ben er niet van overtuigd dat een school alleen een overplaatsing doet omdat het "ach, het is nog een stagiair" is, maar omdat er dusdanig veel fout zit in het huidige onderwijs dat scholen liever totaal ongeschikte, ongediplomeerde mensen voor de klas zetten en dus zelfs dit soort zaken in de doofpot stoppen.

Absoluut onacceptabel, wat mij betreft, dus ik zou daar wel mijn "ik ga op de barricaden" hoed voor op willen zetten als ik een kind op zo'n school had. En ik zou behoorlijk wat ouders met me meekrijgen die me daarin zouden steunen, dat kan ik je wel vertellen.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 05 april 2011 @ 12:43:

[...]

Ja, dat zei ik dus ook al, dat ik dat zou doen, als na een gesprek met school, de school bij haar standpunt zou blijven. Mijn kind zou van die school afgaan, en ik zou een klacht indienen bij de GGD, de Onderwijsinspectie en de betreffende wethouder.

Ik vind het namelijk echt meer dan kwalijk. En ik ben er niet van overtuigd dat een school alleen een overplaatsing doet omdat het "ach, het is nog een stagiair" is, maar omdat er dusdanig veel fout zit in het huidige onderwijs dat scholen liever totaal ongeschikte, ongediplomeerde mensen voor de klas zetten en dus zelfs dit soort zaken in de doofpot stoppen.

Absoluut onacceptabel, wat mij betreft, dus ik zou daar wel mijn "ik ga op de barricaden" hoed voor op willen zetten als ik een kind op zo'n school had. En ik zou behoorlijk wat ouders met me meekrijgen die me daarin zouden steunen, dat kan ik je wel vertellen.Wat zou zo'n kind dan door moeten maken? Het ene moment nog 'n populaire leerling die 'n stagair versiert, 't andere moment 't suffe grietje wat door mammie van school wordt gehaald vanwege haar versierpoging. Dondert zo van de sociale ladder af in zo'n geval.
quote:LadyPhoxy schreef op 05 april 2011 @ 12:38:

[...]

Guusje Ter Horst. Guusje Nederhorst is een overleden actrice.Dat wazige astmahoofd soms ook. Je hebt helemaal gelijk.
quote:fashionvictim schreef op 05 april 2011 @ 12:43:

En ik ben er niet van overtuigd dat een school alleen een overplaatsing doet omdat het "ach, het is nog een stagiair" is, maar omdat er dusdanig veel fout zit in het huidige onderwijs dat scholen liever totaal ongeschikte, ongediplomeerde mensen voor de klas zetten en dus zelfs dit soort zaken in de doofpot stoppen.

Waarop is die mening gebaseerd? Ken je mensen in het onderwijs of werk je er zelf? Niet aanvallend bedoeld, ik ben gewoon benieuwd waarop jouw beeld gebaseerd is.
quote:elninjoo schreef op 05 april 2011 @ 12:47:

[...]

Wat zou zo'n kind dan door moeten maken? Het ene moment nog 'n populaire leerling die 'n stagair versiert, 't andere moment 't suffe grietje wat door mammie van school wordt gehaald vanwege haar versierpoging. Dondert zo van de sociale ladder af in zo'n geval.Er is meer in het leven dan de sociale ladder. En op een nieuwe school kan ze die zo weer beklimmen. Ik denk overigens niet dat het haar heel populair maakt, het versieren van docenten. Over het algemeen toch niet bezien als halfgoden hoor, leraren. Vooral niet door derdeklassers.
quote:June schreef op 05 april 2011 @ 10:53:

Fv, het gaat wel om een stagiair. Ik denk dat dit niemand aan te rekenen is behalve de jongen zelf. Hij kan op de opleiding wel een voorbeeldstudent zijn, zodat niemand dit had verwacht. Hij kan wel net als Elninjoo gedacht hebben dat het buiten werktijd moet kunnen. Het kan dus zijn dat deze jongen, geen flauw benul heeft gehad wat deze actie teweeg kon brengen. Als er op school zeer stevig met hem is gesproken, hij inziet dat het heel fout was en zijn gedrag aanpast, kan hij nog best een zeer goede leerkracht worden.

Daar ben ik het niet mee eens. Het doel van ZIJN opleiding is dat hij opgeleid wordt en proeven van bekwaamheid aflegt die aan het eind van de rit resulteren in een "geschikt" of "ongeschikt" voor zijn beroep. Net als een arts in opleiding bijvoorbeeld. Als die een enorme ethische of medische blunder zou begaan, dan verwacht ik ook dat het ziekenhuis in kwestie er voor zorgt dat ik als patient zo'n arts nooit aan mijn bed kan krijgen.

Of een ander voorbeeld: als deze stagiair gewoon op cijfers zou zakken voor zijn opleiding, dan verwacht ik ook dat hij niet tóch voor de klas komt omdat ie nou eenmaal nog maar jong is. Wat is anders het doel van die opleiding tot leraar en het doel van een stage? Toch enkel om te zien of de mensen die die opleiding doen geschikt zijn voor dat vak? Hij is gewoon gezakt voor de test, simpel zat.

Want er zit voor mij nog een kant aan dit hele verhaal: met zijn gedrag, ondermijnt hij ook nog eens alles wat verstandige ouders én scholen hun kinderen bij proberen te brengen op het gebied van seksuele voorlichting. Comazuipen en alcoholmisbruik onder jongeren is een enorm probleem, de kranten en politiek en tijdschriften staan bol van de alarmerende verhalen over een jeugd die geen seksuele grenzen kent en van minderjarige meisjes die volwassen kerels pijpen in garageboxen, en ik verwacht óók of misschien júist van school dat mijn imaginaire dochter daar leert dat zelfrespect en een bepaalde seksuele terughoudendheid wenselijk zijn. Ik verwacht dat een imaginaire dochter op school de boodschap krijgt dat je niet hoeft te zoenen of te pijpen of te neuken om populair te zijn, dat je nee mag zeggen, dat alcohol niet goed voor je is en dat je onder invloed van drugs en alcohol soms dingen doet die eigenlijk over je eigen grenzen heengaat.

Voor mijn (niet-imaginaire) zoon verwacht ik dat hij op school de boodschap krijgt dat ie meisjes met respect behandelt, dat je niet stoer bent als je zoveel mogelijk sletjes neukt, dat je meisjes niet overhaalt om met je te zoenen als ze daar geen zin in hebben, en ga zo maar door. Dat is namelijk mijn taak als ouder, dat ik mijn kinderen een gezond beeld van seksualiteit bij probeer te brengen en ik verwacht van school dat die daarin dezelfde verantwoordelijkheid neemt. Daarom zitten kinderen op school, om klaargestoomd te worden voor een maatschappij waarin ze aan alle kanten keuzes moeten maken, en om in ieder geval handvaten te krijgen om die keuzes te kúnnen maken.

Een leraar die met zijn zatte harses een minderjarig grietje gaat staan bekken die nota bene bij hem in de klas zit, ondermijnt die boodschap op zoveel niveaus dat ie gewoon echt ongeschikt voor dat vak is.
Am Yisrael Chai!
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 april 2011 @ 10:10:

[...]

En zelfs dan worden er door volwassenen fouten gemaakt en worden er nieuwe kansen gegeven. Ik denk hierbij aan mevrouw Guusje Nederhorst die als burgemeester en hoofd van de politie dronken achter het stuur kruipt. Ze hoefde niet af te treden. En werd vervolgens ook nog minister.Guusje ter Horst bedoel je.
quote:LadyPhoxy schreef op 05 april 2011 @ 12:38:

[...]

Guusje Ter Horst. Guusje Nederhorst is een overleden actrice.oeps.... ik ben even naar de winkel voor een pot mosterd. Sorry
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 april 2011 @ 12:53:

[...]

Waarop is die mening gebaseerd? Ken je mensen in het onderwijs of werk je er zelf? Niet aanvallend bedoeld, ik ben gewoon benieuwd waarop jouw beeld gebaseerd is.

Ja, ik ken redelijk wat mensen in het onderwijs en ben ook gewoon de ouder van een kind wat naar school gaat. Ik heb lang overwogen om via zij-instroom zelf het onderwijs in te gaan omdat ik serieus van mening ben dat er veel te veel mensen die niet de juiste capaciteiten voor het vak van docent bezitten, voor de klas staan. Mensen die zelf nog geen fatsoenlijke zin Nederlands kunnen schrijven, mensen die zelf nauwelijks kunnen rekenen, mensen die zelf de algemene ontwikkeling van een garnaal hebben, het is serieus om te huilen, vind ik.

En stagiairs die zoenen met leerlingen en niet meer dan een tikje over de vingers krijgen, past in het beeld van het huidige onderwijs dat bij mij is ontstaan toen ik me verdiepte in wat voor eisen er eigenlijk aan docenten worden gesteld. Het past ook in het beeld wat geschetst wordt door een van mijn beste vriendinnen, die een exceptioneel goede docent is (zo goed dat ze ook allerlei professionele loftuitingen op haar naam heeft staan).
Am Yisrael Chai!
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 april 2011 @ 12:34:

[...]

Dan kun je proberen om van een mug geen olifant te maken. Het gaat hier om een zoen met wederzijdse instemming, geen aanranding of verkrachting. Bovendien vond de overtreding plaats in de vrije tijd van leerling en stagiair, niet op school in een klaslokaal onder schooltijd.Ik kan dat niet zo luchtig zien, dat het toch met wederzijdse instemming is gebeurd en niet onder dwang. Dat maakt het niet oke, ook niet omdat het buiten schooltijd was. Je gaat als leraar niet zoenen met leerlingen. Dat doe je gewoon niet. Je staat de volgende dag weer in de rol van leraar voor de klas, hoezo professionaliteit en gezag in het geding. Om nog maar te zwijgen over de kwetsbaarheid van de leerlinge. Die weet niet waar ze mee bezig is. Hij wel, hij moet dat weten als volwassene. Er zijn meer gezagsverhoudingen te bedenken, waarbij het ongewenst is dat mensen iets op die manier met elkaar aanknopen. Als ze dit toch doen, dan zijn daar consequenties aan verbonden.quote:

En als de maatregelen in jouw ogen niet zwaar genoeg zijn, kun je je kind naar een andere school laten gaan.Of de school erop aanspreken en/of contact opnemen met de opleiding. Ik vraag me af of je als ouder zijnde erop kunt vertrouwen dat een school wel adequaat ingrijpt. In dit geval lijkt het erop, en let wel; lijkt erop, ik weet het niet uit eerste hand, dat de school niet echt stevig ingrijpt.
Als ik op dit forum vaak lees hoe, hoogopgeleide volwassen vrouwen, een puinhoop van hun leven maken. (Incl. relatie en kinderen.)

Vind ik dat deze 20 jarige jongen wel heel erg hard afgerekend wordt op zijn fout.

De eerste groep krijgt hulp en tips om het leven weer op de rit te krijgen. De jongen staat nog net niet in een schandpaal op het plein.

Criminelen zitten hun straf uit en verdienen een tweede kans.

Deze jongen is gezakt voor "de test" en kan zijn carriere vergeten. Pek en veren!
quote:batwom schreef op 05 april 2011 @ 13:18:

Als ik op dit forum vaak lees hoe, hoogopgeleide volwassen vrouwen, een puinhoop van hun leven maken. (Incl. relatie en kinderen.) Dat is hun prive leven, en zullen in hun prive leven dan ook tegen de gevolgen aanlopen. Als ze professioneel grote fouten maken, dan zal hun baas ze confronteren met de gevolgen.Actie-reactie is niet alleen voorbehouden aan deze 20-jarige jongen.quote:Vind ik dat deze 20 jarige jongen wel heel erg hard afgerekend wordt op zijn fout.Niet te hard, gewoon de normale gevolgen van een dergelijke fout. Jij hangt echt de vlag niet uit als de leraren op de school van jouw kinderen, iets aanknopen met jouw 15 jarige dochter. Dan zou je echt een hardere toon aanslaan.quote:De eerste groep krijgt hulp en tips om het leven weer op de rit te krijgen. De jongen staat nog net niet in een schandpaal op het plein.Die eerste groep vraagt om advies voor hun prive leven, om dingen te verbeteren. Hier vraagt een ander om raad, andere situatie dus. Niet vergelijkbaar.quote:

Deze jongen is gezakt voor "de test" en kan zijn carriere vergeten. Pek en veren!

Met dat eerste is lang niet iedereen het er in alle gevallen mee eens, lang leve de levenslange TBS.

Pek en veren, tja, dan moet je maar niet zulke grote fouten maken. Ik zeg niet dat hij zijn loopbaan als docent direct kan vergeten, maar hij is die loopbaan wel begonnen met een Grote Fout. Daar zitten nou eenmaal consequenties aan vast. Kan bijna niet geloven dat sommigen daar zo luchtig over denken.
Kan bijna niet geloven dat sommigen daar zo luchtig over denken.

Ik denk daar niet zo luchtig over, hij is goed de mist in gegaan.

En wie weet is dit een harde pijnlijke les voor hem. Luchtig doen zegt niet alles.

Heb zelf ook wel fouten gemaakt in het verleden. (ben ook vast niet de enige) Zeker op die leeftijd. Ben blij dat mij nog wel een kans gegeven is.
Het is niet gezegd dat hij geen kansen verdient, maar wel dat de consequenties zwaarder moeten zijn bij zo'n fout.
quote:_avril_ schreef op 05 april 2011 @ 13:33:

Het is niet gezegd dat hij geen kansen verdient, maar wel dat de consequenties zwaarder moeten zijn bij zo'n fout.

Oke, hoe zwaar?

Je kan haast niet iedereen tevreden maken in zo'n geval.

Weten we ook wat de sancties zijn?

Heeft hij een laatste waarschuwing gehad? Staat zijn carriere al niet op de tocht? Ik lees eigenlijk alleen dat er "luchtig" mee omgegaan wordt. Kan uiterlijke schijn zijn toch?
@FV: Een helder antwoord.

Ik ben het met je eens dat het niveau van het onderwijs ontzettend gedaald is. Ik heb het verschil gezien wat ik zelf voor de HAVO heb moeten doen en wat één generatie na mij moest doen.

Wij moesten bijvoorbeeld 6 Engelse boeken lezen voor het mondelinge examen, 10 jaar later waren het er 2 en mochten het ook nog Nederlandse vertalingen zijn.

Nederlands idem dito: 10 boeken, waarvan 5 voor 1900 en 5 na 1900 en 10 gedichten, volgens dezelfde criteria.

10 jaar later lag de norm op 4 boeken, zonder verschil in oude en nieuwe literatuur en was de eis voor gedichten afgezwakt naar 5 gedichten.

Met het afschaffen van het strenge klassikale stamponderwijs is het kennisniveau inderdaad gedaald. Waardoor 1e jaars Pabostudenten in een instaptoets qua tijdslijn Keizer Karel onder een T-Ford lieten komen. Hilarisch, maar ook triest omdat een docent kennis en vaardigheden moet doorgeven en dat lastig is als je er zelf niet over beschikt.

Toch ben ik wel van de 2e kansen. Een fout maken is menselijk. Wij weten helemaal niet welke maatregelen er verder tegen de student getroffen zijn en wat hij moet doen om zijn fout goed te maken.

Misschien is het wel een uitstekende toekomstige leerkracht, die nu een hele harde les geleerd heeft. De enigen die dat goed kunnen inschatten, is de schoolleiding zelf. Of zij dat kunnen of er op een goede manier mee omgaan, dat weten wij niet. Maar je kunt er wel een mening over hebben.
[quote]batwom schreef op 05 april 2011 @ 13:39:

[...]

Oeps! dubbel,
quote:batwom schreef op 05 april 2011 @ 13:18:

Als ik op dit forum vaak lees hoe, hoogopgeleide volwassen vrouwen, een puinhoop van hun leven maken. (Incl. relatie en kinderen.)

Vind ik dat deze 20 jarige jongen wel heel erg hard afgerekend wordt op zijn fout.

De eerste groep krijgt hulp en tips om het leven weer op de rit te krijgen. De jongen staat nog net niet in een schandpaal op het plein.

Van mijn kant geen pek met veren hoor, want hij hoeft niet in het openbaar gestraft te worden uit bozigheid, maar beide partijen (hijzelf en de school) moeten zich gewoon raliseren dat hij niet de juiste man op de juiste plek is.

En dat betekent in mijn ogen dat zijn carrierepad bij een ander soort baan waar hij wellicht wel geschikt voor is gewoon verder kan gaan zonder verdere besmeuring van zijn naam.

Ik zie het zo: in een baan met kinderen gelden er bepaalde regels in de omgang van kinderen, in een baan met patienten gelden er bepaalde regels in de omgang met patienten en hier gelden er bepaalde regels in de omgang met pubers/leerlingen. Zo simpel is het wat mij betreft gewoon.
quote:The_Jets schreef op 05 april 2011 @ 01:09:

Ik denk dat ik aan mijn mentor ga vragen wat ik er niet aan snap en of zij het uit kan leggen, en het daarna met rust laat.Meen je niet . Was ik je mentor geweest had je met je zogenaamd puur informatieve verzoek absoluut minpunten gescoord. . Laat ik nog even benadrukken dat die jongen een foute actie heeft begaan, daar ben ik het helemaal mee eens hoor maar het was met wederzijdse toestemming dus zonder dwang en in de kroeg, hij heeft zijn straf al gehad en jij bent gelijkwaardig aan hem, niet zijn leidinggevende.
http://www.vosabb.nl/werk ... ws/item/artikel/16122/18/

Allemaal even lezen of terugkijken? Misschien wordt dan duidelijk hoe in het onderwijs omgegaan wordt hiermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven