Onrecht
woensdag 11 oktober 2017 om 15:40
Hi allemaal,
Ik heb een naar akkefietje met een belshop. Vorige week bestelde ik via de webshop een nieuwe telefoon die het niet naar behoren deed.
Binnen een week viel de telefoon meerdere keren zonder reden uit en besloot ik deze terug te sturen.
Dit deed ik via de winkel, waar de telefoon uitvoerig werd bekeken door de medewerker die em vervolgens zou verpakken en opsturen.
Ik heb aangegeven mijn geld terug te willen, waar ik ook recht op heb volgens het zgnd. herroepingsrecht van 14 dagen.
Nu kreeg ik gisteren een mail dat ze mijn telefoon niet volledig konden vergoeden omdat ze (let op!) 'niet met blote oog zichtbare krasjes' hebben ontdekt door er met een speciale lamp op te schijnen. Ik krijg dus een 'boete'van 10%. Zij zeggen zeker te weten dat deze krasjes zijn ontstaan tijdens mijn bezit. Over het niet correct functioneren wordt met geen woord gerept.
Ik ben woedend en vooral ook heel erg verontwaardigd. De medewerker in de winkel heeft niets gezegd over de staat van mijn telefoon terwijl hij deze goed bestudeerd heeft. Bovendien kunnen die 'niet met blote oog te zien krasjes' net zo goed ontstaan zijn voordat ik de telefoon in ontvangst heb genomen (ik heb uiteraard geen speciale lamp thuis) of zelfs nadat ik deze heb afgeleverd in de winkel.
Dit kunnen ze toch niet zomaar maken???
Ik heb een naar akkefietje met een belshop. Vorige week bestelde ik via de webshop een nieuwe telefoon die het niet naar behoren deed.
Binnen een week viel de telefoon meerdere keren zonder reden uit en besloot ik deze terug te sturen.
Dit deed ik via de winkel, waar de telefoon uitvoerig werd bekeken door de medewerker die em vervolgens zou verpakken en opsturen.
Ik heb aangegeven mijn geld terug te willen, waar ik ook recht op heb volgens het zgnd. herroepingsrecht van 14 dagen.
Nu kreeg ik gisteren een mail dat ze mijn telefoon niet volledig konden vergoeden omdat ze (let op!) 'niet met blote oog zichtbare krasjes' hebben ontdekt door er met een speciale lamp op te schijnen. Ik krijg dus een 'boete'van 10%. Zij zeggen zeker te weten dat deze krasjes zijn ontstaan tijdens mijn bezit. Over het niet correct functioneren wordt met geen woord gerept.
Ik ben woedend en vooral ook heel erg verontwaardigd. De medewerker in de winkel heeft niets gezegd over de staat van mijn telefoon terwijl hij deze goed bestudeerd heeft. Bovendien kunnen die 'niet met blote oog te zien krasjes' net zo goed ontstaan zijn voordat ik de telefoon in ontvangst heb genomen (ik heb uiteraard geen speciale lamp thuis) of zelfs nadat ik deze heb afgeleverd in de winkel.
Dit kunnen ze toch niet zomaar maken???
woensdag 11 oktober 2017 om 16:12
Je kan er wel regels bij halen maar haal ze er dan allemaal bij. Verzegelde producten mag je niet terugbrengen! Wel heb je recht op een deugdelijk product en ze willen hem dan ook repareren. Waarom heb je dat niet gewoon laten doen? Als blijkt dan het nog ondeugdelijk is dan is de verkoper in gebreke en krijg je alsnog een ander toestel.
Vind het nog netjes dat je hem terug mag brengen min die 10 procent. Hoeven ze niet te doen TO.
Waarom heb je trouwens het plasticje niet laten zitten tijdens het proberen? Dan had je ook geen problemen gehad.
Vind het nog netjes dat je hem terug mag brengen min die 10 procent. Hoeven ze niet te doen TO.
Waarom heb je trouwens het plasticje niet laten zitten tijdens het proberen? Dan had je ook geen problemen gehad.
woensdag 11 oktober 2017 om 16:13
En dat hebben ze toch ook aangeboden? de reparatie. Maar dat wil je niet.
woensdag 11 oktober 2017 om 16:13
Dit zegt de wet:
Ontbinding van de koopovereenkomst kan meestal niet meteen gebeuren. Dit doet u pas als de verkoper niet kan of wil repareren of geen nieuw product kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd mag worden. De wet zegt dat u allereerst recht hebt op levering van een goed, deugdelijk product. En dat de verkoper daar eerst voor moet zorgen.
Ontbinding van de koopovereenkomst kan meestal niet meteen gebeuren. Dit doet u pas als de verkoper niet kan of wil repareren of geen nieuw product kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd mag worden. De wet zegt dat u allereerst recht hebt op levering van een goed, deugdelijk product. En dat de verkoper daar eerst voor moet zorgen.
woensdag 11 oktober 2017 om 16:16
Niemand vind het normaal, je moet wel goed lezen.Sweetheart2 schreef: ↑11-10-2017 16:14Jeetje, er zijn dus mensen die het normaal vinden dat een nieuwe telefoon van ruim 700 euro zomaar herhaaldelijk uitvalt?
Hoe was ik daar achtergekomen als ik alleen had bepaald of ik het een prettig toestel vind?
Het is niet normaal om je geld meteen terug te eisen.... volgens de wet moet de verkopende partij wel de mogelijkheid krijgen om het op te lossen. Doen ze dat niet mag je je geld terug vragen. Maar zo ver was je nog lang niet.
woensdag 11 oktober 2017 om 16:17
nee hoor, dat hoort nietSweetheart2 schreef: ↑11-10-2017 16:14Jeetje, er zijn dus mensen die het normaal vinden dat een nieuwe telefoon van ruim 700 euro zomaar herhaaldelijk uitvalt?
Hoe was ik daar achtergekomen als ik alleen had bepaald of ik het een prettig toestel vind?
Alleen heb je zelf de voorwaarden voor 100% geld terug geschonden, daar wijzen mensen je op
woensdag 11 oktober 2017 om 16:17
Stook niet zo.... en lees even : https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... gdelijk-is
woensdag 11 oktober 2017 om 16:18
Het gaat hier niet om een paar tientjes; als ik een grote uitgave doe, verwacht ik kwaliteit.
Ik wil daarom geen gerepareerde telefoon als ik een nieuwe koop, dat is onzinnig. Vooral niet als het niet mijn fout is.
Als ik hem heb laten vallen of er ontstaat iets na een x aantal maanden, soit. Maar dat is niet het geval.
Ik wil daarom geen gerepareerde telefoon als ik een nieuwe koop, dat is onzinnig. Vooral niet als het niet mijn fout is.
Als ik hem heb laten vallen of er ontstaat iets na een x aantal maanden, soit. Maar dat is niet het geval.
woensdag 11 oktober 2017 om 16:18
Dit. Wat een onzinnige argumenten. Je telefoon voldoet niet aan wat je mag verwachten, hij hoort gewoon niet uit te vallen na een week.Sweetheart2 schreef: ↑11-10-2017 16:14Jeetje, er zijn dus mensen die het normaal vinden dat een nieuwe telefoon van ruim 700 euro zomaar herhaaldelijk uitvalt?
En helemaal voor 700 euro.
woensdag 11 oktober 2017 om 16:19
Dáár ging het al mis.ghostly41 schreef: ↑11-10-2017 16:13Dit zegt de wet:
Ik vraag me af of jullie ook zo reageren als jullie nieuwe wasmachine het begeeft binnen een week.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Haha nu is Tickel een stoker? Hilarisch dit..
ghostly41 schreef: ↑11-10-2017 16:17Stook niet zo.... en lees even : https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... gdelijk-is
Stook zelf niet zo. Doe niet of TO achterlijk is en het heel normaal is dat een product van 700 euro het binnen een week begeeft.ghostly41 schreef: ↑11-10-2017 16:17Stook niet zo.... en lees even : https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... gdelijk-is
woensdag 11 oktober 2017 om 16:20
Dan eis ik een nieuwe ja.... maar geld terug is echt onzin.
Nogmaals, volgens de wet is dat ook onzin. Je hebt wettelijke gezien geen poot om op te staan.
woensdag 11 oktober 2017 om 16:21
woensdag 11 oktober 2017 om 16:21
woensdag 11 oktober 2017 om 16:22
En wat staat er in de wet hierover?Sweetheart2 schreef: ↑11-10-2017 16:21Zucht: ik krijg dus geen nieuwe.... Dus wil ik mijn geld terug.
Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
woensdag 11 oktober 2017 om 16:23
Nee dat is niet normaal. Maar je haalt 2 dingen door elkaar en daar gaat het mis.Sweetheart2 schreef: ↑11-10-2017 16:14Jeetje, er zijn dus mensen die het normaal vinden dat een nieuwe telefoon van ruim 700 euro zomaar herhaaldelijk uitvalt?
Jij wilt graag je geld terug op basis van het herroepingsrecht. Maar dat is in dit geval niet van toepassing omdat je de telefoon in gebruik hebt genomen.
Wel heb je recht op een deugdelijk product, maar daarop is de garantieregeling van toepassing. Een winkelier kan dan een reparatie of vervangend product aanbieden maar is niet verplicht om jou geld terug te geven.
Je zal dus (weer) ingesprek moeten met de webshop voor een oplossing. En weigeren mee te werken aan reparatie of vervanging is dan niet een heel handig begin van een gesprek.
woensdag 11 oktober 2017 om 16:24
Moet je wel 10% bijbetalen, je hebt het immers gebruikt.
Of je moet de nieuwe wasmachine laten repareren, volgens de wet. Zit je dan met je nieuwe gerepareerde wasmachine.
Wettelijk of niet, ik zou er álles aan doen om, of een gloednieuwe telefoon, of mijn geld terug te krijgen.
woensdag 11 oktober 2017 om 16:25
Zij hebben niets geschonden... ze zijn wel verplicht om het toestel te repareren of te vervangen (beide tegen 0 kosten voor jou)Sweetheart2 schreef: ↑11-10-2017 16:24Zij horen een goed werkend toestel te leveren, wat hebben zij dan geschonden?
woensdag 11 oktober 2017 om 16:26
Goh, ik had geen recht op een leentoestel en zit dus nu al sinds maandag zonder telefoon. Hoe zit het nu dan met de wet?
ghostly41 schreef: ↑11-10-2017 16:22En wat staat er in de wet hierover?
Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
anoniem_356422 wijzigde dit bericht op 11-10-2017 16:27
0.21% gewijzigd
woensdag 11 oktober 2017 om 16:26
Als ze die 10% gaan vragen dan heb je wel een reden om te ontbinden....Tickel schreef: ↑11-10-2017 16:24Moet je wel 10% bijbetalen, je hebt het immers gebruikt.
Of je moet de nieuwe wasmachine laten repareren, volgens de wet. Zit je dan met je nieuwe gerepareerde wasmachine.
Wettelijk of niet, ik zou er álles aan doen om, of een gloednieuwe telefoon, of mijn geld terug te krijgen.
Maargoed, succes ook als het je overkomt en je komt een winkelier tegen die de regeltjes volgt.