Geld & Recht alle pijlers

onterft of niet?

13-10-2010 10:58 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vader is 25 jaar geleden opnieuw gehuwd met een vrouw die 1 dochter heeft. (toen 18 jaar).

Ik heb ongeveer 20 jaar geen kontakt meer gehad met mijn vader maar sedert 3 jaar heb ik terug kontakt. Nu ben ik teweten gekomen dat zijn eigendom (huis) op de naam van die vrouw haar dochter staat en dat hij het vruchtgebruik daartoe heeft) Volgens mijn vader zou zij dit een lange tijd geleden gekocht hebben van haar. Wat ik denk niet waar te zijn. (geschonken?)

Ik vraag mij eigenlijk af (ik heb nog 2 broers) als wij recht hebben op een deel van dit huis. Of kan hij hiermee wel wegkomen?

Kan iemand hierop antwoorden? Ik ben teneinde raad want ik vind dit eigenlijk niet kunnen, ik zou dit mijn kinderen en stiefkinderen ook niet aandoen.

Hoe of waar kan ik dit teweten komen wat hij precies heeft gedaan met dit huis, verkocht of geschonken?
quote:Hoe of waar kan ik dit teweten komen wat hij precies heeft gedaan met dit huis, verkocht of geschonken?Waarom geloof je hem niet gewoon, als hij zegt dat ze het gekocht heeft?
Teneinde raad,mm

Je vind dit niet kunnen,en waarom niet dan.

Waarom heb jij er meer recht op??

En waarom vraag je je dit nu al af, je vader leeft nog.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Kadaster. Daar kan opvragen wie een eigenaar van een huis is. En ook hoeveel diegene er toen voor betaald heeft.

Kijk maar eens hier: http://www.kadaster.nl/in ... verside.html%3Fscript%3D1
Gaat het je om het hernieuwde contact met je vader of om het geld wat je te zijner tijd denkt te kunnen erven?

Klinkt misschien niet aardig, maar je hebt 20 jaar geen contact met je vader gehad, wat maakt het jou uit wat hij in die tijd met zijn eigendommen gedaan heeft? Wat maakt dat jij denkt daar recht op te hebben aangezien je geen contact met hem had al die jaren?

Dat jij dit je kinderen en/of stiefkinderen niet zou aandoen heeft niks te maken met hoe hij zijn zaken geregeld heeft. Sneu voor jou, maar helaas. In dit geval is het huis het eigendom van de stiefdochter en kun jij daar verder niks mee.
Geniet van je vader en zeur niet over geld. Of ga je alleen met je vader na al die tijd om vanwege de financiën?
Als dat juridisch netjes geregeld is, valt het buiten de erfenis van jouw vader en heb je er geen recht op. Zijn geld, zijn huis (of nu haar huis), zijn besluit. Zo ligt dat.

En waarom ben je ten einde raad? Hij kan zijn geld ook gewoon allemaal uitgeven of zo, dat is helemaal aan hem. Dan krijg je ook niets.
Waarom twijfel je eraan of je vader het huis aan haar heeft verkocht?

En als je al te weten zou kunnen komen of hij het verkocht of geschonken heeft, wat wil je dan met die informatie?
quote:hope10 schreef op 13 oktober 2010 @ 10:58:

Hallo,

Mijn vader is 25 jaar geleden opnieuw gehuwd met een vrouw die 1 dochter heeft. (toen 18 jaar).

Ik heb ongeveer 20 jaar geen kontakt meer gehad met mijn vader maar sedert 3 jaar heb ik terug kontakt. Nu ben ik teweten gekomen dat zijn eigendom (huis) op de naam van die vrouw haar dochter staat en dat hij het vruchtgebruik daartoe heeft) Volgens mijn vader zou zij dit een lange tijd geleden gekocht hebben van haar. Wat ik denk niet waar te zijn. (geschonken?)

Ik vraag mij eigenlijk af (ik heb nog 2 broers) als wij recht hebben op een deel van dit huis. Of kan hij hiermee wel wegkomen?

Kan iemand hierop antwoorden? Ik ben teneinde raad want ik vind dit eigenlijk niet kunnen, ik zou dit mijn kinderen en stiefkinderen ook niet aandoen.

Hoe of waar kan ik dit teweten komen wat hij precies heeft gedaan met dit huis, verkocht of geschonken?

Begrijp ik nou goed dat de beste man gewoon nog leeft?!?

En dat jij je dus nu al zorgen zit te maken over je erfenis? Dat is ook niet aardig.
Als ik 20 jaar geen contact had gehad met mijn kinderen dan zou ik ze ook onterven. Heb je alleen maar contact gezocht vanwege de erfenis?
Je houd van je vader om wat hij is,niet om wat hij je ooit achterlaat.
Met koopsominformatie bij het kadaster kunt u de aan- of verkoopprijs van een specifiek adres opvragen. Met de koopsom krijgt u ook altijd de transactiedatum meegeleverd.

Daar kun je zien of het verkocht is.

Bij schenking staat er geen koopsom bij maar gaat het eigendom over naar naam.
Je vader leeft nog!

Wees blij dat je weer contact met hem hebt.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Kan hij ermee wegkomen? Hoe bedoel je dat? Het is zijn bezit, hij leeft nog en kan er mee doen wat hij wil.
En ik hoop dat jou vader lekker alles zelf verbrast,en jou helemaal niks achterlaat!

Bah, geldwolf
Maakt niet uit wat jij niet vindt kunnen , hij heeft het zo gedaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee, onterfD.
Ik hoop dat mijn moeder zo slim is om te genieten en te zorgen dat er niks te erfen valt..

Wat ben jij achterbaks zeg!
Bij leven mag iemand trouwens doen met zijn geld en eigendommen wat men wil,als hij alles weggeeft voor zijn dood valt er niets te erven.

Is hij overleden dan kan hij per testament iemand onterven.De ze persoon ontvangt dan 50% ipv 100% wat iemand anders erft bij deling aan geld.Goederen zijn uitgesloten en krijgt men bij onterving niets van.
En als ik je tekst helemaal goed lees, heeft de dochter het huis blijkbaar van haar moeder gekocht. Dan is jouw vader al blijkbaar helemaal nooit eigenaar geweest en ben je echt helemaal in het luchtledige aan het graaien. Sorry, maar zo komt je tekst over. Ten einde raad... het klinkt allemaal zo dramatisch, terwijl de man nog in leven is, zeg.
quote:bambino schreef op 13 oktober 2010 @ 11:08:

Ik hoop dat mijn moeder zo slim is om te genieten en te zorgen dat er niks te erfen valtDat doen mijn ouders. We hebben wel afgesproken dat als er schulden zijn ze dit even melden zodat we vast de dingen die we willen hebben uit het huis kunnen halen
Je vaders, geld, je vaders eigendom e.d. Daar mag hij toch lekker zelf mee doen wat hij wilt? Jij doet toch ook met je geld, eigendommen e.d. wat jij wilt? Ik kan me wel voorstellen dat je vader alles goed regelt voor de vrouw waar hij nu mee omgaat en het kind dat hij waarschijnlijk al zijn hele leven heeft verzorgd. Hij zit niet te wcahten op kinderen die hij zeer lange tijd niet heeft gezien en dan als geldwolven op hem afkomen. Dat zal zeer waarschijnlijk de reden zijn dat hij het nu zo heeft geregeld.

Onterven kan, echter houdt jij altijd recht op het kindsdeel of een gedeelte hiervan. Hoe het precies zit weet ik niet, maar juristen genoeg op dit forum.
Tanneketoverhex, volgens mij lees je het verkeerd. Het huis was wel degelijk eigendom van TO's vader. Anders had hij het niet kunnen verkopen of schenken.
Is je moeder toen overleden? En was het huis hun gezamelijke eigendom het huis?

Als dit het geval is, snap ik TO ten dele wel. Dan is het niet leuk dat de erfenis van je moeder (die tenslotte ook mede-eigenaar was), zomaar zonder slag of stoot naar een stiefzusje overgeheveld wordt.

Misschien was het verbreken van het contact wel omdat TO het totaal niet kon vinden met de nieuwe vrouw....
Nope
Mijn ouders zijn overleden, van mijn vader hebben wij alledrie een geldbedrag gekregen,het staat nog steeds op de bank,ik kan er niet van genieten.

Wat betekent geld, als je iemand verliest,helemaal nada noppes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven