Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Wat CM_89 beschrijft, heb ik ook een keer gehad, ik voelde me ook vreselijk lullig. Mijn vriend had zelf ook geen cadeautjes meegenomen, maar zat daar niet mee.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:calvijn1 schreef op 18 februari 2013 @ 16:10:

Hadden Ze die aangebroken pak koekjes dan weer mee moeten geven?

Nee dat niet, maar het op zijn minst op tafel laten staan zodat iedereen er van kon pakken wat hij/zij wilde.

Echt een beetje "1 koekje bij de thee mentaliteit" waar ik niet zo van hou maargoed, maar net wat je gewend bent.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:yasuko schreef op 17 februari 2013 @ 08:27:

Maar sommigen kunnen ook niet goed leven met het idee dat een ander zo maar mee "profiteert" en gunnen dat iemand gewoon niet.

Dat heb ik tenminste weleens gedacht...Ik heb de ervaring ( heb ook een lease-auto) dat bepaalde mensen dan al gauw gaan denken dat je een soort taxibedrijf bent. Ik had kennissen, zonder auto ( hun eigen keuze) en die dachten dus serieus dat ik hen wel iedere keer bij het station op kon halen / naar huis kon brengen etc.. "want jij hebt toch een auto van de zaak". Na een paar keer was ik dat wel zat, gierig dus??
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Absoluut niet gierig schorpioentje, ze vergeten voor het gemak dan even de tijd die je eraan kwijt bent. Nee, zou ik ook niet van houden als mensen mijn doen en laten denken te kunnen bepalen.
quote:sprokkelientje schreef op 18 februari 2013 @ 18:58:

[...]

Nee dat niet, maar het op zijn minst op tafel laten staan zodat iedereen er van kon pakken wat hij/zij wilde.

Echt een beetje "1 koekje bij de thee mentaliteit" waar ik niet zo van hou maargoed, maar net wat je gewend bent.

Precies, het hoeft niet op maar na 1 koekje weer terug in de kast? Beetje raar.

Ik was laatst ook een keer op bezoek bij een vriendin en had ook koekjes meegenomen. Kreeg daar inderdaad ook 1 koekje en toen ging het weer de kast in. Trok wel even een wenkbrauw op. Maar zij is normaal altijd ontzettend attent dus het was haar vergeven
quote:sprokkelientje schreef op 18 februari 2013 @ 18:58:

[...]

Echt een beetje "1 koekje bij de thee mentaliteit" waar ik niet zo van hou maargoed, maar net wat je gewend bent.Nee idd, niet mee terug geven, absoluut niet! Maar na 1 koekje pp het pak weer dicht maken, in een kast zetten en het deurtje weer dicht doen vond ik wel een beetje gierig-achtig..
Ik zou gewoon de volgende keer een pak koekjes te voorschijn halen, uitdelen aan iedereen, zelf 2 pakken bijvoorbeeld en dan zeggen hou jij die koekjes maar lekker. Dan heb je voor jezelf ook geen gierig gevoel als je er 2 of 3 pakt want je hebt het is op dat moment nog van jou.
CM89 en Noa kennen elkaar...?
Wanneer wij onze verjaardag vieren hebben we altijd taart, hapjes e.d. Nu komt er ook altijd familie die in een mum van tijd alles opnaaien zodat er voor een ander niks meer is ( wel na bijvullen natuurlijk .

Op zich geeft dit niks, maar... Komen wij bij hun op visite krijg je een half bevroren stukje taart en 1 bakje koffie. Wil je echt iets meer drinken dan moet je er om vragen.
Nope haha is al een aantal jaren geleden en het was op 2de kerstdag. En er was met mij niks afgesproken..
quote:sangriaspanje schreef op 18 februari 2013 @ 14:22:

Ook hier laatst een beetje een gierige actie van een bekende..

We gingen nogal last-minute bij iemand langs omdat vriend even moest helpen met iets te repareren, wij dames zouden dan even een kopje thee gaan drinken. We stonden op dat moment in de winkel, dus ik nam een pak koekjes mee zo van "lekker bij een kopje thee als we daar zo zijn"

Komen aan, geven het pak koekjes af. Thee wordt gezet, we krijgen allemaal 1 koekje en het pakje wordt zonder blikken of blozen dichtgemaakt en in de kast gezet....Van de week kwam een vriendin van mij op een avond langs. Ze had Milka chocolaatjes meegenomen. Mooi dat dat zakje opengaat en pas weer dicht als ze weggaat..ja toch? Het was toen ook op trouwens.
Ehm wij eten hier ook meestal maar 1 koekje hoor. Als een vriendin langs komt krijgt ze ook thee en 1 koekje, of 2 (of 3) als het kleinere koekjes zijn. Wij eten eigenlijk nooit een heel pak koeken op. Doe ik met m'n man ook niet. Of ging het meer om het feit dat jij die koeken had betaald en zij ze in haar kast zet? Weet niet wat voor koeken het waren. Je gaat geen 3 stroopwafels achter elkaar opeten lijkt mij. Als het kleine koekjes waren en er zaten er maar 6 in het pak dan had ze ze wel op tafel kunnen laten staan. Maar anders, mwah.
Als mijn gasten zes stroopwafels willen moeten ze dat vooral doen!

Je zet toch wel alles op tafel en laat mensen dan zelf kiezen hoeveel ze er van willen? Ongeacht wat jij neemt.
Op die manier ben ik het met je eens sprokkelientje

1 koekje, Wauw, wat een feest
Frankly my dear, I don"t give a damn
Idd rococo

Beetje hollandse zuinigheid/gierigheid
quote:tulpje21 schreef op 18 februari 2013 @ 21:54:

Ehm wij eten hier ook meestal maar 1 koekje hoor. Als een vriendin langs komt krijgt ze ook thee en 1 koekje, of 2 (of 3) als het kleinere koekjes zijn. Wij eten eigenlijk nooit een heel pak koeken op. Doe ik met m'n man ook niet. Of ging het meer om het feit dat jij die koeken had betaald en zij ze in haar kast zet? Weet niet wat voor koeken het waren. Je gaat geen 3 stroopwafels achter elkaar opeten lijkt mij. Als het kleine koekjes waren en er zaten er maar 6 in het pak dan had ze ze wel op tafel kunnen laten staan. Maar anders, mwah.

Jeetje wat "berekenend" (en dat bedoel ik vooral niet lullig maar meer letterlijk) kijken wat voor soort koekjes het zijn en afhankelijk van de grootte kunnen ze wel/niet op tafel blijven staan wel/geen meer dan 1, wel/niet op...

Ik eet zeker geen 3 stroopwafels maar inderdaad als mijn gasten een heel pak willen opvreten (gebeurt nooit maar bij wijze van) dan gaan ze hun gang maar.
quote:noa schreef op 18 februari 2013 @ 12:14:

Ik heb nog een gierige actie: schoonouders vragen of we met sinterklaas gezellig komen eten. Afgesproken dat we per persoon voor iedereen een kado of kado's t.w.v. 20 euro zouden kopen. Bedrag was voor iedereen oke (werken allemaal en kon makkelijk betaald worden, is dus vantevoren overlegd). Afijn, leuk etentje en toen kwamen de pakjes. Iedereen had zijn/haar best gedaan. Behalve de vriendin van de broer van mijn lief. Ze had dus helemaal niks gekocht. Voor niemand. En ondertussen wel gretig haar kadootjes uitpakken. Je zag gewoon dat iedereen zich af zat te vragen van he, waarom heeft zij niks gekocht. Het was eigenlijk best wel gênant en niemand durfde het te vragen.Hmmm. Wij kopen met Sinterklaas cadeautjes van ca. 10 euro voor de volwassenen. Ik (alleenstaand) koop voor mijn ouders, zus en zwager, en ik krijg van hen als stel een cadeau. Heb ik dan minder cadeaus dan de rest? Overigens gaan mijn zus en zwager meestal wel over het budget heen, terwijl ik zorg dat ik voor hun 2 cadeaus wel rond de 20 euro uit kom. Het gaat ook meer om het idee dan om de cadeaus. Voor de kinderen pakken we wat meer uit.
quote:tulpje21 schreef op 18 februari 2013 @ 21:54:Je gaat geen 3 stroopwafels achter elkaar opeten lijkt mij. Als het kleine koekjes waren en er zaten er maar 6 in het pak dan had ze ze wel op tafel kunnen laten staan. Maar anders, mwah.

En als je gasten nou toevallig wel snoepers zijn en 2 of 3 stroopwafels willen? Dan mag dat dus niet?

Ben oprecht verbaasd hoor, ik zet altijd schaaltjes met lekkers neer en hoop dat het op gaat, of dat nou stroopwafels of taartjes of bonbons zijn.

Het komt zo zuinig over, zo van 'ha dan hoeven we de volgende keer dat er visite komt niet opnieuw koekjes te kopen'
Je hebt dat pak koekjes toch cadeau gegeven aan de gastvrouw? Dan mag zij toch bepalen wat ze ermee doet?
Hier ook.

Bij visite kopen we iets lekkers en dat komt op tafel. Gaat het op, prima, zó niet, ook goed
quote:CM_89 schreef op 18 februari 2013 @ 19:24:

Ik zou gewoon de volgende keer een pak koekjes te voorschijn halen, uitdelen aan iedereen, zelf 2 pakken bijvoorbeeld en dan zeggen hou jij die koekjes maar lekker. Dan heb je voor jezelf ook geen gierig gevoel als je er 2 of 3 pakt want je hebt het is op dat moment nog van jou.

Ik vind dit wel een goeie! Dan hou je de regie in eigen handen.

En dan kan je zonder schaamte meerdere koekjes pakken
quote:vaintje schreef op 19 februari 2013 @ 08:26:

Je hebt dat pak koekjes toch cadeau gegeven aan de gastvrouw? Dan mag zij toch bepalen wat ze ermee doet?

Tuurlijk, je kan er ook op gaan staan of ze over het balkon flikkeren...maar daar gaat het niet om.

Je "voelt dit soort dingen toch aan".

Ik heb in dit topic (of het vorige) ook het verhaal gelezen van iemand die een taartje meenam op visite..lekker voor bij de koffie. De gastvrouw pakte dit gretig aan met de mededeling: "oh, lekker dat zet ik in de koelkast..dan kan ik dat morgen meenemen als ik bij mijn zus op bezoek ga, hebben we lekker wat bij de koffie".

Valt ook onder de noemer dat je ermee mag doen wat je wil...maar zulke dingen doe je m.i. niet...kan echt niet, dan heb je het echt niet begrepen..
Haha tja komt hier gewoon niet voor. Als ik bij mijn ouders of schoonouders op visite ga wordt er gewoon 1 koek gegeven en daarna gaan de koeken daar weer de kast in, daarna vaak nog een chocolaatje ofzo.

Toch niet zo gek dat als het kleine koekjes zijn je er meer neemt? Als ik 's avonds thee zet voor man en mijzelf en we hebben stroopwafels, dan pak ik er twee uit en de rest gaat terug de kast in. Zijn het speculaasjes dan pak ik er twee per persoon. Vind het niet nodig het hele pak leeg te eten. En goed als hier visite komt zorg ik meestal vor luxere koeken of gebak, dus dan ook gewoon 1 stuk. Saai hè? Ik geef dan liever daarna nog andere hapjes dan dat ik ze nog een gevulde koek aanbiedt. Heb het echt nog nooit meegemaakt op een visite dat ik meerdere koeken at. Als we langer blijven komt er gewoon wat anders op tafel.
Zou het niet saai willen noemen, maar ik zou noit voor mijn gasten bepalen hoeveel ze willen eten. Dus waarom terug in de kast? Ook al nemen ze niets, je laat ze de keuze als het op tafel blijft staan. Ik vind het niet zo gastvrij staan. Net als dat bijvoorbeeld de gastvrouw je een heel klein beetje op je bord schept met avondeten, en de pan dan weer op het fornuis gaat.

Maar ach, de meeste van mijn vrienden zijn kind aan huis genoeg dat als ze zin in meer koekjes zouden hebben en ik zou het onverhoed toch terug hebben gezet, ze het gewoon uit de kast pakken.
Haha, dat taartje! Wat nou als die zus ook zegt "oh heb ik straks bij mn schoonmoeder wat voor bij de koffie" enzovoort! Reist dat taartje het hele land door!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven