Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:rodeui schreef op 21 oktober 2012 @ 13:53:

[...]

Het is een en dezelfde persoon, waarschijnlijk een vrouw met een tegenovergesteld leven.En dit weet jij omdat...?
quote:tinkiwinki1234 schreef op 21 oktober 2012 @ 13:18:

Jammer dat XXX en YYY altijd zo te koop lopen met hun kapitaal en wat ze allemaal wel en niet kunnen. Deze dame's laten geen kans liggen om dit kenbaar te maken in welk topic dan ook.

Ten eerste:

Ik vind het niet zo netjes dat je zo uit het niets met naam en toenaam kritiek komt leveren op het algemeen postgedrag van posters die helemaal niet op het topic zijn. Als je iets tegen iemand te zeggen hebt, doe het dan (min of meer) direct en quote de post waar je wat op te zeggen hebt.

Vind ik.

Maar ten tweede:

Waarom zou men daar niet mee te koop mogen lopen?

Er zijn zat posters die regelmatig noemen dat ze het financieel erg zwaar hebben. Mag dat dan wel? Of die andere stokpaardjes hebben die ze om de haverklap op tafel gooien.

Bovendien kan ik zelf alleen maar respect (en ja, ook gepaste jaloezie) hebben voor deze mensen. Een gezin dat 2 fulltime banen, 5 kinderen, een huishouden en een sociaal leven kan combineren en die het financieel goed voor elkaar heeft: ik neem er mijn pet voor af.

En dat het dezelfde persoon zou zijn vind ik pure speculatie.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Mooi gezegd Broedkippetje!

Zou een gierigaard trouwens altijd weten dat hij of zij gierig is, of zou het ook zo kunnen overkomen terwijl het niet zo is bedoeld?
Tja ik zeg niks negatiefs over hen maar ik neem net zo goed mijn pet af voor een gezin waar 1 iemand fulltime werkt en de ander niet of parttime en het financieel goed heeft en een leuk gezinsleven heeft. Ik heb geen moment meer waardering voor iemand met zo'n salaris dan voor iemand met een normaal salaris. Het is maar net wat je wil met je leven. Zou er zelf niet aan moeten denken om met 5 kinderen fulltime te werken of een eigen bedrijf te hebben. Vind het heerlijk om ook lekker thuis te zijn bij dochter. Dan maar wat minder salaris, we redden het zo ook prima.
Ik vind de verhalen van O., O., en L. juist inspirerend en helemaal niks mis mee. Het afgunstige geneuzel erover vind ik daarintegen vergelijkbaar met de acties die in dit topic worden beschreven.
quote:neweve schreef op 21 oktober 2012 @ 16:49:

[...]

Staat in deel 1 van dit topicEh ja, ik zal al 200 pagina's even weer gaan doorlezen....of iemand weet misschien het verhaal even voor mij van: 'en hoorde ik nou de kraan lopen?'...Alvast bedankt..
@Vicky dat staat op bladzijde 54 van deel I, Nikkie34
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
@Vicky: vriend had 'heel lief' bad voor vriendin gevuld. Maar nogal zuinig. Hij stelde het niet op prijs dat ze het bad tot comfortabel niveau aanvulde.

Grappig, dat commentaar op O en L. Ik herken het beeld dat geschetst wordt totaal niet. Ik vind altijd dat ik een heerlijk rustig leven heb als ik dat allemaal lees. En ben ergens blij dat ze elkaar dankzij het forum hebben leren kennen. (Terwijl ik daar niks aan heb verder, vind het gewoon leuk).
Dank Briljant en Madderijn, ik had niet kunnen bevroeden dat het te maken had met een half gevuld bad. Ben dus toch weer verbaasd!!!! Als ik ooit zo'n type ontmoet dan zal ik zooo hard de andere kant op rennen!
Een kennis van mij.

Geld genoeg, maar zo gierig en altijd profiteren van andere mensen. Hij zal nooit iets uit zichzelf aan iemand anders aanbieden. Maar als iemand een rondje geeft, staat hij vooraan. En dan nog klagen dat er te weinig bier in zijn glas zit.
Ratteke, niemand is verplicht om voor jouw dochter een bikini te kopen. En jij mag dat ook niet verwachten en zeggen dat wanneer men dat niet koopt voor je dochter, zij gierig zijn. Je dochter had met haar vriendje ook iets anders kunnen doen als ze geen bikini had. Lijkt me nu niet echt het einde van de wereld. Maar verwachten en vinden dat iemand maar een bikini voor je dochter moet kopen gaat mij gewoon ook te ver.
Ja, wat de bikini betreft vind ik ook dat je niet echt kunt verwachten dat anderen dit voor je betalen, ook al hebben ze geld genoeg.

Ik heb wel een voorbeeld waar ik mij wel nog lang over heb verbaasd. Toen ik een jaar of 9 was vroeg een vriendinnetje of ik een dag met haar ouders mee ging naar het zwembad. Ik was gewend dat als ik met mijn ouders naar het zwembad ging en iemand mocht meenemen dat mijn ouders dan voor alles zorgden, van broodjes/frisdrank/frietjes/ijs etc. Voor iedereen dus, ook voor de genodigde gasten.

Ik had dus niks meegenomen en bleek dat het gezin alleen voor zichzelf broodjes en blikjes fris had meegenomen en 's middags alleen voor het gezin friet ging kopen. Ik had maar zelf geld mee moeten nemen als ik ook frietjes wilde, zeiden ze tegen me. Weet niet of het gierigheid of miscommunicatie is, maar in elk geval een verschil in gewoonten.
NYC: Je schrijft dat je met een gezin ging, met volwassenen. Ik vind het echt vreselijk dat volwassen mensen die houding aannemen tegen een jong kind. Ik zou dat niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Niet alleen niet tegen een jong kind, ook niet tegen een volwassene. Dan heb je toch echt een plaat voor je kop, wat erg. Ik zou er om kunnen janken...
Nou ja! Dus jij hebt de hele dag daar niks gegeten en gedronken?

Als je iemand uitnodigt om mee te gaan, dan moet je (die ouders in dit geval) toch overleggen over eten en drinken. Als er niks overlegd wordt, zou ik er vanuit gaan dat mijn kind gewoon getrakteerd wordt Vind het gewoon gierig dat je een kind van 9 een patatje misgunt.
In het geval van miscommunicatie zou je de ouders alsnog om frietgeld kunnen vragen. Negen jaar is klein genoeg om gewoon wel als mee nemende ouder op te letten dat er iets gegeten wordt.

Ongezellig ook.

En mocht het echt niet betaald kunnen worden: allemaal een paar frietjes inleveren zodat iedereen wat heeft. Je bent toch gezellig samen weg? (En zelfs in het geval dat ouders uitvreters zouden zijn, dan kan een kind daar niks aan doen).
NYC, dat vind ik echt niet kunnen!
Ik geloof in leven voor de dood
@Nyc wat erg. Dat kun je een kind van 9 toch niet aandoen? Miscommunicatie of niet, maar dit vind ik echt niet kunnen. Als er geen geld is dan had ik als ouder geen eten genomen en mijn genodigde iets gegeven. Ik vind het ook gebruikelijk dat je betaalt voor je gast.
Het stomme is dat ik zeker weet dat als het geld écht een probleem was, dat ze dan wat hadden voorgeschoten en het later aan mijn ouders hadden teruggevraagd ofzo. Hadden ze best gedaan. Dus ik bedenk mij nu dat het misschien niet zozeer gierig was, maar meer asociaal, dat ze niet door hadden dat ik een hele middag geen eten had.
quote:NYC schreef op maandag 22 oktober 2012 20:25 Het stomme is dat ik zeker weet dat als het geld écht een probleem was, dat ze dan wat hadden voorgeschoten en het later aan mijn ouders hadden teruggevraagd ofzo. Hadden ze best gedaan. Dus ik bedenk mij nu dat het misschien niet zozeer gierig was, maar meer asociaal, dat ze niet door hadden dat ik een hele middag geen eten had.Ik vind het echt bizar dat volwassenen zo met een kind omgaan! Ontzettend asociaal!
In het kader van de standaard dingen;

De neef van mijn vriend die met een auto vol kerels naar Duitsland reed, van tevoren ging tanken. Als hij tussendoor moest tanken hield hij de bonnetjes bij. Bij thuiskomst ging hij NOG een keer tanken en het bedrag wat hij verreden had werd dan tot op de cent gedeeld door het aantal aanwezigen en direct verrekend

Die van NYC is wel heel sneu inderdaad
668, the neighbour of the Beast
Wat is er vreemd aan Marels, dat een groep vrienden de benzinekosten delen?
Schiet me weer 1 te binnen wat mijn ex deed..

Ik had een aquarium , met tropische vissen. Hij vond het wel duur , zo'n aquarium die verwarmd moest worden. Dus had hij een piepschuim hoesje voor het aquarium gemaakt , hierdoor zou de warmte beter in het aquarium blijven. En dit kon er mooi S'nacht , als we weg waren er omheen. Hij werd boos als ik het piepschuim er niet S'nacht omheen deed, want wat hadden we een stroom verspilt!
quote:Djuuls04 schreef op 22 oktober 2012 @ 22:06:

Wat is er vreemd aan Marels, dat een groep vrienden de benzinekosten delen?

Dat het tot op de cent uitgerekend wordt? En tot op de cent betaalt dient te worden? Zo van, ik krijg nog elf cent van je? Ik vind dat vreemd ja.

Ik doe nooit zo moeilijk met die dingen.

Beetje op de gok enzo.

Als ik met een vriendin weg ben betaalt zij de ene keer en ik de andere. Of de ene de benzinekosten en de ander een kop koffie, ofzo.

Ik snap dat gemier op de cent nooit.
668, the neighbour of the Beast
quote:NYC schreef op 22 oktober 2012 @ 11:27:

Ja, wat de bikini betreft vind ik ook dat je niet echt kunt verwachten dat anderen dit voor je betalen, ook al hebben ze geld genoeg.

Ik heb wel een voorbeeld waar ik mij wel nog lang over heb verbaasd. Toen ik een jaar of 9 was vroeg een vriendinnetje of ik een dag met haar ouders mee ging naar het zwembad. Ik was gewend dat als ik met mijn ouders naar het zwembad ging en iemand mocht meenemen dat mijn ouders dan voor alles zorgden, van broodjes/frisdrank/frietjes/ijs etc. Voor iedereen dus, ook voor de genodigde gasten.

Ik had dus niks meegenomen en bleek dat het gezin alleen voor zichzelf broodjes en blikjes fris had meegenomen en 's middags alleen voor het gezin friet ging kopen. Ik had maar zelf geld mee moeten nemen als ik ook frietjes wilde, zeiden ze tegen me. Weet niet of het gierigheid of miscommunicatie is, maar in elk geval een verschil in gewoonten.

Dat vind ik echt triest, welk fatsoenlijk mens doet zoiets?

Nu ik dat lees, herinner ik me ook een situatie die erop leek.

Ik was op bezoek bij een vriendinnetje thuis van s middags tot s avonds (in het weekend of vakantie, dat weet ik niet meer), haar ouders gingen eten thuis, maar ik moest netjes in de woonkamer wachten.. ook niks aangeboden en zo, terwijl ik me nog herinner dat ze de restjes aan de hond gaven.

Snap zoiets niet.. Ik weet nog dat het heel lekker rook hahaha
quote:dash2in1 schreef op 22 oktober 2012 @ 23:21:

[...]

Dat vind ik echt triest, welk fatsoenlijk mens doet zoiets?

Nu ik dat lees, herinner ik me ook een situatie die erop leek.

Ik was op bezoek bij een vriendinnetje thuis van s middags tot s avonds (in het weekend of vakantie, dat weet ik niet meer), haar ouders gingen eten thuis, maar ik moest netjes in de woonkamer wachten.. ook niks aangeboden en zo, terwijl ik me nog herinner dat ze de restjes aan de hond gaven.

Snap zoiets niet.. Ik weet nog dat het heel lekker rook hahaha

Wat ben ik toch altijd ontdaan wat dit soort verhalen...(zo ook het zwembadverhaal). Dat dit uberhaupt in mensen opkomt kan ik mij helemaal niet voorstellen. Netjes in de woonkamer wachten want ze gaan eten....

Weet wel dat het sowieso bij andere culturen not done is om je gasten zo te behandelen...ik heb dergelijke dingen ook wel eens meegemaakt vroeger, was altijd bij nederlandse mensen nooit bij de ouders van mijn marokkaanse, turkse of surinaamse vriendjes en vriendinnetjes.

Kijk een speelafspraak tot aan het eten en dan naar huis gaan of opgehaald worden (als dat afgesproken is) is ok, maar weggestuurd worden of moeten wachten omdat men gaat eten vind ik zo bekrompen en triest...hoe sta je dan in het leven als mens?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven