Geld & Recht alle pijlers

Oud adres opgegeven bij bestelling via webshop

08-08-2012 15:28 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt: onlangs heb ik een bestelling gedaan bij de webshop van een grote en bekende kledingketen. Daar heb ik vaker besteld en mijn adresgegevens zijn daarom bekend en hoef ik dus niet steeds in te vullen.

Deze bestelling was de eerste sinds mijn verhuizing en met mijn stomme kop ben ik vergeten de adresgegevens aan te passen.

Het is nu dus op mijn oude adres afgeleverd.

Ik ben er gister heengegaan, de nieuwe bewoners waren niet thuis, ik heb dus een briefje in de bus gedaan met uitleg en mijn naam, nummer en mailadres. Het is een portiekwoning, dus ik heb ook bij de buren aangebeld, zij weten echter van niets.

Nu is mijn vraag: is deze verkeerde levering geheel en al mijn fout? Het is per slot van rekening wel op het juiste adres afgeleverd, maar bij iemand met een hele andere naam dan de mijne. Ben ik de enige die nu inspanning moet leveren het pakketje op het juiste adres te krijgen? En, mocht dat niet lukken, daar ook voor moet betalen?
vickyp wijzigde dit bericht op 08-08-2012 15:40
Reden: f vergeten
% gewijzigd
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Kennen de nieuwe bewoners jouw naam? Voordat jij zelf dat briefje in de bus hebt gedaan dus.

Misschien dat ze het anders juist wel aangenomen hebben, omdat ze weten dat jij het dan nog wel komt halen.

Of is het al te lang geleden?
quote:Spoken schreef op 08 augustus 2012 @ 16:05:

Kennen de nieuwe bewoners jouw naam? Voordat jij zelf dat briefje in de bus hebt gedaan dus.

Misschien dat ze het anders juist wel aangenomen hebben, omdat ze weten dat jij het dan nog wel komt halen.

Of is het al te lang geleden?

Nee ze kennen mij niet, het is een huurhuis.

Hoewel... Wie weet is er nog post gekomen waar ik geen weet van heb, dan misschien wel.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik heb bij verschillende webshops gewerkt en heb dit wel vaker mee gemaakt. Neem even contact op met met de webshop, de meeste willen je best helpen en contact opnemen met de nieuwe bewoners.

Maar het klopt dat jij verantwoordelijk bent voor het opgeven van de juiste gegevens.
quote:Gravinnetje schreef op 08 augustus 2012 @ 16:03:

Mijn man zou het gewoon aannemen. Die weet echt niet of ik iets besteld heb of niet. Alleen zouden we het wel direct terugsturen als blijkt dat er niets door ons is besteld. Ik zou het niet eens open maken.

Je man weet wel hoe je heet toch?

Ik kijk overigens zelf ook niet altijd op de adressticker hoor. Als ik toevallig zelf wat besteld had neem ik het gewoon aan zonder te kijken. Maar ik kijk wel voor wie het is voordat ik het openmaak. Is het voor iemand anders, dan is het wel zo netjes te kijken wat je kunt doen om het op te lossen.

Had je het al betaald? Anders hebben zij ook de rekening gekregen, en ze krijgen de herinnering, en de aanmaning, en de deurwaarder op de stoep. Misschien voor hun ook een reden om contact met jou op te nemen.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:Soezie81 schreef op 08 augustus 2012 @ 16:59:

[...]

Je man weet wel hoe je heet toch?

Ik kijk overigens zelf ook niet altijd op de adressticker hoor. Als ik toevallig zelf wat besteld had neem ik het gewoon aan zonder te kijken. Maar ik kijk wel voor wie het is voordat ik het openmaak. Is het voor iemand anders, dan is het wel zo netjes te kijken wat je kunt doen om het op te lossen.

Had je het al betaald? Anders hebben zij ook de rekening gekregen, en ze krijgen de herinnering, en de aanmaning, en de deurwaarder op de stoep. Misschien voor hun ook een reden om contact met jou op te nemen.Ik kijk zelf nooit op de adressticker als ik het aanpak van de postbode. Dat doe ik eigenlijk pas als ik de deur heb dicht gedaan. I,p.v. kijken naar die sticker (wat dus eigenlijk wel zou moeten) maak ik altijd even een praatje met de postbode. Ik vermoed dat mijn man dat dus ook doet.
Jij bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor de juiste adresgegevens.

Maar het bedrijf moet ook aan kunnen tonen dat het pakketje echt afgeleverd is. Met een handtekening. Dat is hun verantwoordelijlheid en ook hun eigen risico.

Als ze dat aan kunnen tonen, zou je kunnen proberen erachter te komen wie er getekend heeft.

Is er niet getekend en kunnen ze dus niet bewijzen dat het afgeleverd is? Dan is het pakketje eigenlijk niet afgeleverd.

Maar de postbode is hier niet verantwoordelijkheid voor, tenzij het een aangetekend postpakket is, dan had hij legitimatie moeten controleren.

Maar zulke pakketten worden zelden aangetekend verstuurd.
quote:vele68 schreef op 08 augustus 2012 @ 15:58:

@himalaya, het lijkt me dat als er bijv. een pakje van de-bekende-kledingketen met een grote W of Z wordt bezorgd, je dit niet aanneemt als je het niet besteld hebt?

en dan gaat terugsturen? (postkantoor kost je geld, moet naar DHL servicepunt voor grote W?

lijkt mij dan... als ik ineens een pakket krijg wat niet voor mij is, neem ik het ook niet aan. Niet als je de intentie hebt om het ook te houden, of te kijken etc.

wel vreemd............naam staat ook op de envelop of doos

Een nalevering, of mijn vriend die wat besteld heeft. Ik pak het ook zo aan, kijk nooit direct naar de naam.

En dat terugsturen is gratis hoor, het gaat naar een antwoordnummer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:gelukkigleven schreef op 08 augustus 2012 @ 17:24:

Maar het bedrijf moet ook aan kunnen tonen dat het pakketje echt afgeleverd is. Met een handtekening. Dat is hun verantwoordelijlheid en ook hun eigen risico.

Als ze dat aan kunnen tonen, zou je kunnen proberen erachter te komen wie er getekend heeft.

Is er niet getekend en kunnen ze dus niet bewijzen dat het afgeleverd is? Dan is het pakketje eigenlijk niet afgeleverd.

Dat is niet waar, dat is alleen het geval als het óf aangetekend wordt verstuurd, óf met ontvangstbevestiging. En in de andere gevallen wordt het gewoon afgegeven aan degene die thuis is op het adres.

Aflevering bij de buren

Is de geadresseerde niet aanwezig? Dan bieden we het pakket aan bij de buren. De geadresseerde ontvangt een kennisgeving waarin staat op welk huisnummer het pakket afgeleverd is. Wilt u niet dat de postbode het pakket aflevert bij de buren? Vermeld dan 'alléén huisadres' op het pakket en we leveren het niet af bij de directe buren wanneer de geadresseerde niet thuis is.Tweede bezorging

Als afgeven bij de buren niet lukt of wanneer u liever niet heeft dat de postbode het pakket bij de buren afgeeft, proberen we het op een later tijdstip een tweede keer.Afhalen op een Postkantoor

Als aflevering van het pakket uiteindelijk niet mogelijk is, kan de geadresseerde de zending binnen 3 weken op het Postkantoor afhalen.

http://www.postnl.nl/voorthuis/pakket-versturen/pakket/
quote:VickyP schreef op 08 augustus 2012 @ 15:45:

De naam staat wel op de brievenbus.

Ze bezorgen op adres niet op naam.

Er kunnen meerdere mensen op een adres wonen, de vrouw kan iets onder eigen naam bestellen en man's naam kan op de deur staan.

Een pakket dienst hoeft alleen op het adres te letten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
@himalaya

Dat schrijven ze inderdaad (TNTPost, PostNL of hoe het tegenwoordig ook heet), maar dan nog kunnen zij niet bewijzen dat het pakket geleverd is. En dat is het probleem van het bedrijf (niet van het postbedrijf). Het bedrijf kiest ervoor om het niet aangetekend te versturen (omdat het goedkoper is) en dat brengt het risico met zich mee dat mensen hun pakket niet ontvangen of beweren het niet ontvangen te hebben.

Een bedrijf kan bijvoorbeeld wel zeggen dat het bij de buren afgeleverd is, maar zolang die ontkennen en er niet getekend is, kunnen ze dit niet bewijzen. Misschien is het wel nooit verzonden.

En dus is een besteld product niet geleverd en wordt een overeenkomst niet nagekomen.

Kijk, of je alle moeite wil nemen om dit uit te zoeken/aan te vechten is een ander verhaal.

Maar dit is wat ik jarenlang op het postkantoor hoorde toen ik daar werkte en wat ik ook jarenlang aan klanten heb verteld.

Aangetekend geeft een bepaalde zekerheid dat je aan kunt tonen dat het pakket verzonden is (en evt. PostNL aansprakelijk kunt stellen als er niet geleverd is). Met gewone pakketpost kan dat niet.
Tja, dan kun je het ook omdraaien: dat TO er zelf voor heeft gekozen om het niet aangetekend te laten versturen (want te duur) en dat ze dus het risico neemt dat het niet aan komt.

Maar misschien eerst maar een paar dagen afwachten, misschien nemen de mensen nog contact met haar op of sturen ze het pakketje terug omdat het niet voor hen bestemd is.
Tsja, er is voor allebei wel wat te zeggen, maar ik vrees toch dat ik aan het kortste eind trek. Maar goed, ik wacht nog even af, misschien sturen ze het inderdaad nog terug.

Dank voor het meedenken!
Even ter afronding: ik krijg net een mail van de nieuwe bewoners, ze hebben het pakketje naar mij doorgestuurd! Heel fijn!
quote:VickyP schreef op 10 augustus 2012 @ 10:58:

Even ter afronding: ik krijg net een mail van de nieuwe bewoners, ze hebben het pakketje naar mij doorgestuurd! Heel fijn!

Zie je wel dat je nog even geduld moest hebben, stresskip

Veel plezier met je aankopen.
Komt alles mooi op zijn pootjes terecht:)

Fijn!
quote:beter.laat schreef op 08 augustus 2012 @ 15:40:

Als er een pakket wordt afgeleverd wordt er nooit gevraagd : bent u mevrouw Vicky P?

Wel als er bijzondere/kostbare pakketten worden geleverd. Dan vragen ze namelijk om handtekening, vertoning van paspoort en afgifte kopie paspoort.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven