Geld & Recht alle pijlers

pensioen

21-02-2012 13:47 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was het zover, een fors aantal pensioenfondsen gaat de pensioen uitkeringen korten. Ze hebben zich domweg verkeken op een aantal beleggingen in met name de vastgoed sector.

Dat dit nog veel verstrekkende gevolgen heeft blijkt wel uit de bouw van de moderne spookstad Kangbashi . De Omgeving van de Noord-Chinese stad is afgeladen met steenkool en de economie in de regio groeit hard. wat ontbreekt zijn mensen,

Comlplete wijken zijn verlaten, de stoplichten staan op rood , maar files blijven uit.

Hier, in Binnen Mongolië, heeft de Chinese overheid een stad uit de grond gestampt voor 1,5 miljoen inwoners. Tot nu toe wonen er niet meer dan een paar duizend mensen.

Kangbashi is het gezicht geworden van een dolgedraaide vastgoedmarkt in China.

De middenklasse heeft de afgelopen jaren een deel van zijn nieuwe rijkdom in bakstenen gestoken.

Vastgoed als beleggingsobject, niet als onderkomen. Na een jarenlange bonanza dalen de prijzen van vastgoed nu heel hard. Dat is een serieuze bedreiging voor de Chinese en dus de wereldeconomie.

Intussen gaat de bouw in Kangbashi gewoon door in de hoop dat er ooit bewoners zullen komen

Zullen wij straks nog wel pensioen krijgen
Wat wil je precies met dit topic?
Ga je hier weer een topic openen om er vervolgens niet meer terug te komen? Daarbij plemp je een smiley (gister) neer of een verhaal en verder wordt niet duidelijk wat je er mee wilt.
@Silvy , Is palladium voor jou een interessante belegging ?

Neem ook genoegen met minder hoor

Maar het gaat hier niet om mijn avatar, het ging hier over pensioen en in het vorige topic over voedingsindustrie en E-nummers. Daar geef je dan weer geen antwoord op.
Nou ik snap er dan wel niet veel van ,van wat je allemaal bedoeld ,ik weet alleen dat het voor de mensen van 20 en 30 eigenlijk onmogelijk is om ons daar nu mee bezig te kunnen houden, met ons pensioen, want iedere keer als je denkt JA! Nu heb ik het eindelijk goed geregeld nu heb ik alles voor elkaar er kan niks meer mis gaan,dan gebeurd er toch nog wel weer wat waardoor alles weer in de soep loopt. Er zal nog zoveel worden veranderd in de loop der jaren dat het plannen maken voor nu eigenlijk nog geen nut heeft want die plannen en regelingen zul je bij moeten blijven stellen en veranderen en aanpassen en weer op nieuw moeten inzien en berekenen enzo jaar in jaar uit tot het dan eindelijk zo ver is. Dan hou ik me geloof ik maar liever bezig met een cursus hoe leer ik een sok breien. Want daar kan ik dan mijn geld in bewaren wat ik later nog heel hard nodig vrees te hebben.
Persoonlijk vind ik het hele Nederlandse pensioensysteem drie keer niks. Je geeft je geld weg waar je geen fluit zeggenschap meer over hebt en waarvan je maar moet afwachten hoeveel je er voor terug krijgt als je het nodig hebt.

Ik ben ondernemer en mag gelukkig mijn eigen pensioen regelen. Ik heb verschillende spaarrekeningen/-producten/-verzekeringen bij verschillende banken. Die me straks genoeg geld opleveren om als God in Frankrijk (dat laatste letterlijk, Frankrijk dus) van te kunnen leven. Als je daarbij onder een ton per bank blijft en de bank valt om dan staat de overheid hier daarvoor garant. Dat wil zeggen, dat zeggen ze nu... Vandaar ook flinke spreiding van mijn geld.

Voor mij dus geen pensioenfonds dat van mijn dikke premie dikke directeuren in dikke auto's laat rondrijden als ze niet in hun dikke kantoor zitten waar ze dikke bonussen op willen strijken voor het dik verkeerd beleggen van mijn geld.
quote:leentjedb schreef op 21 februari 2012 @ 15:06:

Voor mij dus geen pensioenfonds dat van mijn dikke premie dikke directeuren in dikke auto's laat rondrijden als ze niet in hun dikke kantoor zitten waar ze dikke bonussen op willen strijken voor het dik verkeerd beleggen van mijn geld.

Persoonlijk vind ik het hele Nederlandse pensioensysteem drie keer niks. Je geeft je geld weg waar je geen fluit zeggenschap meer over hebt en waarvan je maar moet afwachten hoeveel je er voor terug krijgt als je het nodig hebt.

.

Het Nederlandse pensioenfonds is in basis prima, anders dan in andere landen is het een echt spaarsysteem en geen garantiestelsel.

Ik ben het wel met je eens dat je zelf inspraak zou moeten hebben of je het risicoloos spaart of met wat meer risco belegt, die keuzevrijheid heb je nu niet.

Ik ben ondernemer en mag gelukkig mijn eigen pensioen regelen. Ik heb verschillende spaarrekeningen/-producten/-verzekeringen bij verschillende banken. .

De directeuren van banken rijden ook dikke auto's van ONS geld hoor, simpel voorbeeld, op een spaarrekening krijg je rond de 3% rente en ONS spaargeld lenen ze uit voor tussen de 5 en 7%

Geloof me, bij banken verdienen ze minimaal net zoveel en misschien wel meer dan bij pensioenfondsen waar meer toezicht is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven