Geld & Recht alle pijlers

Radeloos curatele

17-12-2011 22:36 20 berichten
Hallo mede forummers,

Ik sta sinds eind 2009 onder curatele.

Mijn stiefvader is mijn curator,nu ben ik recentelijk achter gekomen dat er geld van mij rekening word gehaald die vervolgens worden gestort op rekening van zijn zaak of de rekening van mijn moeder.....

Hij heeft vaker gezegd als je dit doet dan dien ik een verzoek in om de curatele op te heffen,vervolgens doe ik dat,en dan komt er weer van,als je dit doet dan.....en ga zo maar door...

Nu is hij eindelijk het verzoek ingediend Bij de rechtbank....1e antwoord van de rechtbank was dat er griffie recht moest worden voldaan,dat bedrag is overgemaakt ( deze brief heb ik en hij op ons eigen adres ontvangen) ook staat in de brief,als het het griffie recht is overgemaakt zal ik verdere info inwinnen bij u....

Nu heeft hij mij net gebeld om te zeggen dat HIJ een brief heeft ontvangen waarin staat dat er een medische verklaring moet worden afgegeven om het op te heffen...

Nu mijn vraag....klopt het dat daar een medische verklaring voor nodig is? En waarom krijgt hij die brief en ik niet....

Liefs

Blondiej
Alle reacties Link kopieren
Zoek een advocaat. Of ga langs het juridisch loket.

Aanklooien schiet niet zo op bij dit soort dingen.

Ik heb er geen ervaring mee dus geen tips verder maar veel succes ermee .
Als je op medische gronden onder curatele bent geplaatst, dan kan ik me voorstellen dat de rechtbank bewijs wil zien dat de situatie intussen veranderd is. Ook kan ik me voorstellen dat ze dit niet aan jou vragen maar aan degene die namens jou handelt.

Ik vind het echter wel heel zorgelijk dat je schrijft dat er geld verdwenen is. Heb je geen hulpverleners waar je dit eens mee zou kunnen overleggen? Het lijkt mij namelijk verstandig dat iemand met verstand van zaken jou hierin begeleidt, zodat er desnoods een andere bewindvoerder aangewezen kan worden in de plaats van jouw stiefvader, in het geval de rechter onverhoopt oordeelt dat je het heft niet zelf weer in handen kunt nemen. Mocht je geen hulpverlening krijgen, ga dan eens praten met maatschappelijk werk.
Bedankt voor de snelle reacties!

Het is zo dat toenikonder curatele ben gesteld,idd wat problemen had,die zijn na 2 maanden opgelost,lees goede therapie en schuldenvrij,daarnaast is er ooit sprake geweest van een stoornis o.i.d ,mijn behandelaars hebben destijds gezegd,dat mij paniek en onrust kwam van de doodgeboorte van mijn zoon,mijn stiefvader heeft het zo gemeen gespeeld dat ik nu dus op die manier onder curatele sta. X
OK, in dat geval heb je echt hulp nodig. Ga zo snel mogelijk langs bij maatschappelijk werk en zij kunnen je zeker verder helpen. Zo kunnen ze je bijv helpen bij het vinden van een advocaat om jouw kant van het verhaal tijdens de zitting goed uit te leggen. En ze kunnen je ook helpen bij het invullen van formulieren e.d. om ervoor te zorgen dat de advocaatskosten voor een zo groot mogelijk deel vergoed worden.
quote:blondiej schreef op 17 december 2011 @ 22:47:

Bedankt voor de snelle reacties!

Het is zo dat toenikonder curatele ben gesteld,idd wat problemen had,die zijn na 2 maanden opgelost,lees goede therapie en schuldenvrij,daarnaast is er ooit sprake geweest van een stoornis o.i.d ,mijn behandelaars hebben destijds gezegd,dat mij paniek en onrust kwam van de doodgeboorte van mijn zoon,mijn stiefvader heeft het zo gemeen gespeeld dat ik nu dus op die manier onder curatele sta. X

Je hebt recht op een onafhankelijke curator.

geef anders aan dat je daar voorlopig ook genoegen mee neemt als ze het nog niet op willen heffen. Vertel dat er geld is verdwenen.

Een onafhankelijke curator zal dat ook kunnen zien. Mss kan je het zelfs terug vorderen.

Ik zou echt naar een advocaat gaan hoor.

Wat erg van jouw zoon
Dankje nummerzoveel.

Ben wat rustiger nu....

Moet wel zeggen dat ik het naar voor mijn moeder vind.

Nu is het ook nog zo.

Dat mijn stiefvader een reïntegratie bureau heeft,en maar wat graag depopi jopi uithangt,hij schijnt dus van alles ernaast de doen.....Mediaton budgetcoach,2

Wajong coach en ga zo maar door...

Nu wil hij dus die curatele opheffen,maar daar tegen over staat dat ik wel bij hem in het traject moet.....zodat hij op die manierook nog geld kan vangen....

Sorry nog steeds een beetje pissed op de hele situatie,ben nu net weer zo gelukkig,ik werk,woon samen,kindjes die gaan komen en het huisje verbouwen
quote:nummerzoveel schreef op 17 december 2011 @ 22:53:

OK, in dat geval heb je echt hulp nodig. Ga zo snel mogelijk langs bij maatschappelijk werk en zij kunnen je zeker verder helpen. Zo kunnen ze je bijv helpen bij het vinden van een advocaat om jouw kant van het verhaal tijdens de zitting goed uit te leggen. En ze kunnen je ook helpen bij het invullen van formulieren e.d. om ervoor te zorgen dat de advocaatskosten voor een zo groot mogelijk deel vergoed worden.Mijn advocaat regelde dat toen zelf. Van die instantie vragen ze meestal alles op bij de belastingdienst. Ik heb niks in hoeven vullen.
En natuurlijk ook bedankt cheerlescard! Zag het iets te laat x
Echt meisje, zoek hulp en een onafhankelijke advocaat, want dit soort chantage kan niet door de beugel. Echt niet. En uiteindelijk is het schadelijker voor iedereen als jij daar aan toe geeft. Dat zet jouw relatie met jouw stiefvader en met je moeder onder druk, zelfs als je denkt dat je hen er een plezier mee doet.
Dankje is alleen piep...dat het nu weekend is,want ga er zeker werk van maken,ben er ook pas net achter gekomen dat er iedere maand geld word verduistert!

Geen diensten die e kunt bellen in het weekend?
Ik sluit mij aan bij de rest. Ga naar het juridisch Loket. Deze problematiek is te ingewikkeld voor elk niet-juridisch-onderlegd persoon.

Veel sterkte met alles, en gecondoleerd met het verlies van je zoon.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nee, in het weekend kun je hoogstens de politie bellen om aangifte te doen. Ik weet niet of dat is wat je wilt?
Drankje snoesje!

Mijn zoontje is drie jaar geleden overleden door een fout van het ziekenhuis x
quote:blondiej wrote on 17 December 2011 @ 23:04:

Dankje is alleen piep...dat het nu weekend is,want ga er zeker werk van maken,ben er ook pas net achter gekomen dat er iedere maand geld word verduistert!

Geen diensten die e kunt bellen in het weekend?Wellicht kun je online nog wat advies inwinnen op fora die zich toeleggen op recht zonder al te veel weg te geven? En je kunt rustig (nou ja, zonder de tijdsdruk van meteen willen bellen bedoel ik dan) een en ander nog eens uitpluizen, kopiëren en op papier zetten, zodat je maandag meteen een duidelijk verifieerbaar verhaal hebt. Misschien heb je ook iets aan het Juridisch Loket, die kunnen je gratis adviseren. Veel succes ermee!...
Dankje iedereen,ben nu bezig mijn afschriften af te drukken! Daarnaast wens ik iedereen nu een goede nacht,want heb e wel gehad nu even....ik ga druk aan de slag...Lien als jullie het rij zouden vinden houd ik jullie op de hoogte x
Het fijn zouden Vinden ".......iPad he,die doet een beetje vaag
quote:blondiej wrote on 17 December 2011 @ 23:12:

Dankje iedereen,ben nu bezig mijn afschriften af te drukken! Daarnaast wens ik iedereen nu een goede nacht,want heb e wel gehad nu even....ik ga druk aan de slag...Lien als jullie het rij zouden vinden houd ik jullie op de hoogte xIk spreek voor mezelf als ik zeg dat je even lekker aandacht aan jouw eigen situatie moet gaan besteden. De rest komt later wel áls je er nog behoefte aan hebt...
Sterkte! En ik sluit me aan bij Ligeia, focus op de dingen die je nu moet regelen. Dat is echt veel belangrijker nu dan dit forum. Sterkte!
Dank jullie wel nogmaals,mannetje is zo thuis en dan ga we aan de slag om een goed verhaal te hebben,ik update wel even morgen.

Echt bedankt,had het even nodig

X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven