Rechtsbijstand verzerkering
vrijdag 6 april 2018 om 12:24
Als ik het bekijk en de modules dan ook vergelijk met andere rechtsbijstandsverzekeringen met precies dezelfde modules dan is die van Interpolis helemaal niet goedkoper. Jij hebt gewoon minder modules verzekerd.Lucifermiauww schreef: ↑05-04-2018 22:56Interpolis. Rechtsbijstand vanaf 0.59 cent. Is beperkt mbt de onderwerpen maar geen eigen risico.
Meest uitgebreidde pakket is 9,20 voor het hele gezin en bijna elke denkbare situatie voor ons. Die hebben wij niet want het pakket eronder voor nog geen 8 euro is al uitgebreid genoeg en ook geen iegen bijdrages of risico's.
Ik vraag me af waar jij verzekerd bent voor zo'n bedrag. Gouden klokjes voor het management verzekering?
Echt hoor, de meeste rechtsbijstandverzekeringen voor de niet zakeleijke klant zijn echt geen 20 euro.
https://www.rechtsbijstandverzekering.com/
donderdag 26 april 2018 om 11:32
Ik ben ook bij interpolis verzekerd voor rechtsbijstand, nu toch al twee keer gebruik van gemaakt, in twee jaar tijd.
Voor alle verzekeringen moet je gewoon denken; kan ik het zelf opvangen als ik niet verzekerd zou zijn? Zo niet, dan verzekeren. Zo hebben wij een ontiegelijk hoog eigen risico bij de zorgverzekeringen aangezien we de afgelopen jaren misschien 20 euro hebben opgemaakt. Teruggeschaald naar een basiverzekering en we besparen met zn tweetjes 100 euro minder per maand, op een jaar genomen heb je dan zoveel bespaard dat 1 eigen risico van 900 euro al gedekt is.
Rechtsbijstand zou ik niet snel laten vallen, al is het alleen maar omdat het een goed 'dreigeffect' heeft. Ik kan praten en brieven sturen wat ik wil, maar vaak zodra er een brief bij de ander op de mat valt dat de vordering uit handen is gegeven aan de rechtsbijstand...
Tja dan hebben ze ineens niet meer met een amateur te maken.
Voor alle verzekeringen moet je gewoon denken; kan ik het zelf opvangen als ik niet verzekerd zou zijn? Zo niet, dan verzekeren. Zo hebben wij een ontiegelijk hoog eigen risico bij de zorgverzekeringen aangezien we de afgelopen jaren misschien 20 euro hebben opgemaakt. Teruggeschaald naar een basiverzekering en we besparen met zn tweetjes 100 euro minder per maand, op een jaar genomen heb je dan zoveel bespaard dat 1 eigen risico van 900 euro al gedekt is.
Rechtsbijstand zou ik niet snel laten vallen, al is het alleen maar omdat het een goed 'dreigeffect' heeft. Ik kan praten en brieven sturen wat ik wil, maar vaak zodra er een brief bij de ander op de mat valt dat de vordering uit handen is gegeven aan de rechtsbijstand...
Tja dan hebben ze ineens niet meer met een amateur te maken.
donderdag 26 april 2018 om 12:16
De hulp voor rechtsbijstandverzekering behelst voornamelijk brieven schrijven. Dat dreigeffect is inderdaad meestal voldoende. Om die reden neem ik juist geen verzekering. Een advocaat kun je ook een brief laten schrijven (na een gratis adviesgesprek) voor maximaal een paarhonderd euro.
Stel ik heb een meningsverschil met mijn werkgever en ik voel een (ingewikkeld) arbeidsconflict aankomen, dan zou ik het wel overwegen. Maar dan heb je in mijn sector nog altijd de vakbond wat een stuk goedkoper is om lid van te worden. Denk dat er erg goed wordt verdiend aan rechtsbijstandverzekeringen.
Stel ik heb een meningsverschil met mijn werkgever en ik voel een (ingewikkeld) arbeidsconflict aankomen, dan zou ik het wel overwegen. Maar dan heb je in mijn sector nog altijd de vakbond wat een stuk goedkoper is om lid van te worden. Denk dat er erg goed wordt verdiend aan rechtsbijstandverzekeringen.
anoniem_358279 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 12:21
19.49% gewijzigd
donderdag 26 april 2018 om 12:25
Ja, dat is alleen met je werkgever. Ik heb ook al een geschil gehad over borg die ik niet terugkreeg bv. Daar doet je vakbond niets mee.Indica schreef: ↑26-04-2018 12:16De hulp voor rechtsbijstandverzekering behelst voornamelijk brieven schrijven. Dat dreigeffect is inderdaad meestal voldoende. Om die reden neem ik juist geen verzekering. Een advocaat kun je ook een brief laten schrijven (na een gratis adviesgesprek) voor maximaal een paarhonderd euro.
Ik zie het zo; hoe meer je hebt, hoe uitgebreider je je verzekert over het algemeen.
Tenzij je heeeel veel hebt op de spaarrekening, dan is het ook weer onzin
donderdag 26 april 2018 om 13:57
Dat klopt. Arbeid is het enige veld waarvoor ik me evt zou willen verzekeren, omdat dat langlopend en ingewikkeld kan zijn. Heel misschien nog een jaartje als ik in de verkoop - koopfase van mijn huis zit.
Alsnog kun je dus altijd een advocaat een brief laten schrijven, voor welke zaak dan ook. Kan vanaf 100 euro en ben je doorgaans goedkoper uit dan je je jarenlang laten verzekeren.
10 jaar verzekering, zeg 20 euro per maand (als je meerdere modules wil) is 2400 euro = 24 brieven van een advocaat.
Alsnog kun je dus altijd een advocaat een brief laten schrijven, voor welke zaak dan ook. Kan vanaf 100 euro en ben je doorgaans goedkoper uit dan je je jarenlang laten verzekeren.
10 jaar verzekering, zeg 20 euro per maand (als je meerdere modules wil) is 2400 euro = 24 brieven van een advocaat.