Geld & Recht alle pijlers

reizen met paspoort dat net verlopen is

24-02-2011 21:57 55 berichten
Hallo

Van 2 tot 9 augustus ga ik op vakantie, met het vliegtuig naar venetie. Nu is mijn paspoort nog geldig tot 14 juli.

Kan ik daarmee nog reizen? Ik meen ooit gehoord te hebben dat je binnen Europa nog tot 6 maanden na verlopen van je paspoort mag reizen.

Groeten,

Judith
Alle reacties Link kopieren
Waarom haal je niet gewoon een nieuwe dan? Het moet toch, waarom dan niet meteen?
Nope. Kannie.

(Zijn wij ooit in een reisgezelschap OP het vliegveld achter gekomen. Heerlijk, hadden we een stoel extra in het vliegtuig!)
Ohja, en je kan ook niet met je rijbewijs het vliegtuig in. Kannie.
Waarom zou je het willen proberen?

Als je er nou nu achter kwam en morgen zou vertrekken, tsjah... Maar je hebt nog maanden! om het op te lossen.
quote:Nici007 schreef op 24 februari 2011 @ 21:58:

Waarom haal je niet gewoon een nieuwe dan? Het moet toch, waarom dan niet meteen?Ja inderdaad!!!
Nee, je paspoort moet geldig zijn.
Oh en Dubai kom je nu al niet meer in, met je huidige paspoort. Weet niet of je nog plannen had dit weekend, maar ik waarschuw je alvast. Kannie.
Kan niet, misschien dat het voor de oorlog kon, maar nu niet meer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Uh... want die vervaldatum staat er voor de gein op?
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
Ik geloof dat het héél vroeger wel kon ja, maar dat is al een tijd geleden hoor.

http://www.paspoortinform ... Reisdocumenten/Geldigheid
Je hebt nog 4,5 maand om een nieuwe te regelen, waarom zou je dan met een verlopen paspoort gaan reizen?
quote:Snormel schreef op 24 februari 2011 @ 22:03:

Ik geloof dat het héél vroeger wel kon ja, maar dat is al een tijd geleden hoor.

http://www.paspoortinform ... Reisdocumenten/Geldigheid

Vroegah, toen paspoorten nog gewoon uitgeschreven werden met een potlood, en je de geldigheidsdatum met een gummetje en een potlood kon aanpassen.

Je bent verplicht een geldig identiteitsbewijs te hebben. Dus.....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:SeptemberGirl schreef op 24 februari 2011 @ 22:04:

[...]Vroegah, toen paspoorten nog gewoon uitgeschreven werden met een potlood, en je de geldigheidsdatum met een gummetje en een potlood kon aanpassen.

Toen mocht je ook nog zelf een tekeningetje er in zetten, als je geen pasfoto kon betalen
Belachellijk. Je hebt tijd zat om op tijd je paspoort te verlengen.
Nope. Ik weet niet of het binnen Europa nog zo is, maar een paar jaar geleden had ik voor Roemenië een paspoort nodig wat nog een half jaar geldig was op het moment dat ik het land zou verlaten. Maar toen zat Roemenië nog niet in de EU.

Ik zou het risico niet willen nemen trouwens...
quote:Snormel schreef op 24 februari 2011 @ 22:06:

[...]

Toen mocht je ook nog zelf een tekeningetje er in zetten, als je geen pasfoto kon betalen He, zijn wij even oud!
Kan niet in het vliegtuig, willen ze echt niet, gaat niet gebeuren.
Ik vermoed dat TO niet met haar oude paspoort wil reizen maar nu ergens (tickets boeken?) het documentnummer van haar paspoort ergens moet invullen.
quote:SeptemberGirl schreef op 24 februari 2011 @ 22:09:

[...]He, zijn wij even oud!Vast! Als jij ook vroeger per diligence op vakantie ging ipv per vliegtuig
Schengen verdrag

Voor hen die gaan reizen naar landen die vallen onder het zogenaamde Schengen verdrag, vindt in principe geen grenscontrole plaats. De schengenlanden zijn: Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Griekenland, Denemarken, Finland, Zweden, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Slovenië, Malta, Noorwegen, IJsland, Zwitserland. Het ligt in de lijn der verwachting dat medio 2011, Roemenie en Bulgarije ook tot de Schengenlanden zullen toetreden. Wij maken u erop attent, dat deze opsomming van landen aan verandering onderhevig is. En voor de meest geactualiseerde gegevens, u kunt gaan naar www.rijksoverheid.nl [Iedere Nederlandse passagier dient wel te allen tijde een geldig paspoort of Europese identiteitskaart bij zich te hebben om zich te kunnen legitimeren
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Snormel schreef op 24 februari 2011 @ 22:14:

[...]

Vast! Als jij ook vroeger per diligence op vakantie ging ipv per vliegtuig Hou op schiet op, wij moesten nog per ezel. Koffertje aan allebei kanten van het arme beest en gaan.
Oh even ter info, in Nederland bestaat de identificatieplicht, zelfs op werk. Dus ik zou gewoon een nieuw paspoort aanvragen.

Identificatieplicht op het werk

Als u ergens gaat werken, bent u verplicht om een origineel en geldig identiteitsbewijs te laten zien aan uw werkgever. Dit mag geen rijbewijs zijn. Op het rijbewijs staat namelijk niets over uw nationaliteit en verblijfstatus. Ook op de werkvloer geldt iedere dag een identificatieplicht, of u nu werknemer, inhuurkracht, vrijwilliger of stagiair bent. Hiervoor kunt u wel een rijbewijs gebruiken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 24 februari 2011 @ 22:20:

Oh even ter info, in Nederland bestaat de identificatieplicht, zelfs op werk. Dus ik zou gewoon een nieuw paspoort aanvragen.

Identificatieplicht op het werk

Als u ergens gaat werken, bent u verplicht om een origineel en geldig identiteitsbewijs te laten zien aan uw werkgever. Dit mag geen rijbewijs zijn. Op het rijbewijs staat namelijk niets over uw nationaliteit en verblijfstatus. Ook op de werkvloer geldt iedere dag een identificatieplicht, of u nu werknemer, inhuurkracht, vrijwilliger of stagiair bent. Hiervoor kunt u wel een rijbewijs gebruiken.Wat heeft dit met een nieuw paspoort aanvragen te maken? Als TO niet aan een nieuwe baan begint hoeft ze toch haar paspoort toch niet nodig? Een rijbewijs is genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven