Geld & Recht alle pijlers

Retour sturen gemonteerd artikel, mag dat?

13-01-2021 14:51 52 berichten
Ik zit met het volgende, ik heb een trainfiets besteld online en deze ook ontvangen. De fiets moest nog in elkaar gezet worden alvorens ik het kon uitproberen. Ik heb de fiets gemonteerd en vervolgens geprobeerd. Helaas ging het fietsen totaal niet prettig, schokkerig en raar. Ook vond ik het geheel niet stabiel genoeg voor mij en ik voelde er mij niet veilig op. Conclusie was; retourneren.

Ik heb het bedrijf twee keer gemaild met de mededeling dat ik het artikel wil retourneren, maar kreeg helaas geen reactie. Ik begon 'm een beetje te knijpen en ging wat speuren op internet. Ik zag dat dit bedrijf zeer slecht te boek staat. Probleem op probleem, zoveel mensen met klachten. Dat ik de fiets überhaupt heb gekregen mag al een wonder heten.. Ik heb het artikel maar snel teruggestuurd. Nu kan het bedrijf opeens wel reageren na het retour ontvangen te hebben. Ik had volgens hun het artikel niet mogen monteren en ik had eerst hun advies moeten vragen ivm het schokkerige fietsen. Maar hoe kan je weten of een trainfiets bevalt als je het niet mag uitproberen en dus eerst moet monteren? Dat is toch je recht als consument, om een product eerst uit te proberen? Of zit ik hier fout? Een bedrijf kan toch niet verwachten dat je een artikel maar houdt wat niet bevalt?
docotrandus schreef:
13-01-2021 16:07
Als je in de winkel het product beoordelen kon, heb je volgens mij niet het recht een product terug te brengen.

Online is het anders, want kleuren kunnen op een web-site anders lijken dan in werkelijkheid.
Afbeelding
https://en.wikipedia.org/wiki/The_dress
Blauw!
Alle reacties Link kopieren
Sci-fi_lullaby schreef:
13-01-2021 15:43
Yes

Ook ervaring mee?
Meer met dat alles wat je koopt zo fragiel lijkt. Twee keer geprobeerd maar nooit meer. Was ook een heel gedoe om een retourformulier te krijgen maar ze reageerden wel op de mails.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven