Geld & Recht alle pijlers

Rondkomen van 42¤

10-03-2016 17:58 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik woon alleen, en heb me aangemeld ij budget beheer tijdje terug, nu is dat rond en krijg ik een budget van 42 euro per week, alleen voor eten en drinken.

Ik drink alleen water melk en thee, dat kost me niet zoveel maar zijn hier mensen die dat ermee redden?
quote:WD-40 schreef op 10 maart 2016 @ 18:12:

[...]

Kennis van mij moest ook zijn openbaar vervoer mee betalen voor naar zijn werk.Ook de wasmiddelen etcOh oke, dan wordt het wat ingewikkelder. Ik ging maar even af op de OP waarin gezegd wordt dat het alleen voor eten en drinken is.
42 euro per week voor alleen eten en drinken voor 1 pers is te doen.

Je zit dan iets onder het bedrag dat je volgens het Nibud nodig hebt voor voeding: zie hier

Gooi geen eten weg en kook voor meerdere dagen. Ga naar de markt. Succes TO
Ik hoef het niet ermee te reden, dus soms geef ik meer uit, maar ik zit ook vaak genoeg onder dat bedrag. En dan heb ik toch echt voor een hele week eten en drinken.

Dus het moet te doen zijn.
Onmogelijk om met dat bedrag een leuk leven te leiden.
Ja hoor moet lukken
.
Ik doe 1x per week boodschappen a 60 euro voor mezelf en twee kinderen. 42 euro in je uppie moet echt makkelijk lukken.

Ik bewaar wel veel, meeste gerechten zijn voor vier, de helft vries ik in en eten we de volgende week weer.
Moet prima lukken. Ik kom met 25-30 euro rond per week voor eten en drinken.
A smooth sea never made a skilled sailor.
quote:DKKLLDRBR schreef op 10 maart 2016 @ 18:20:

Onmogelijk om met dat bedrag een leuk leven te leiden.Daar gaat het ook niet om, het gaat er om dat TS van de schulden afkomt. En nee dat is niet leuk, maar wel nodig.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Onmogelijk om met dat bedrag een leuk leven te leiden.

Het is alleen voor eten en drinken schrijft TO. Zo erg is dat toch niet. Ik zou het goed kunnen en dan nog niet eens alles hoeven laten of alleen naar hele goedkope supermarkten te gaan.

Ik zou het eerder moeilijk vinden als ik op andere dingen zou moeten bezuinigingen, leuke dingen.

Maar eeuwen in de schulden is nog minder leuk.

Onmogelijk om met dat bedrag een leuk leven te leiden.Ik vind mij leven best leuk hoor.

Onmogelijk om met dat bedrag een leuk leven te leiden.Mee eens. Ik vind het ook armoede maar wat kun je eraan doen als je in een vervelende situatie komt te zitten. Wees blij dat je te eten en te drinken hebt. Zoals het nu gaat in Nederland zie ik het ervan komen dat er straks nog veel meer mensen bij de voedselbank terecht komen. Ik ben blij dat ik niet in die situatie zit.
Als het alleen voor eten en drinken is dan moet dat te doen zijn. Niet berekenen als 6 euro per dag maar als 42 euro per week.

Dus weekboodschapen, menu maken voor heel de week, daarop inkopen.

Bijv stamppot maken voor 2 dagen, nasi voor 2 dagen en dan om en om.

Ik doe boodschappen voor de week voor 5 personen voor 100-110 euro per week. Inclusief luiers.
quote:Pretzel66 schreef op 10 maart 2016 @ 18:04:

[...]

Ik sta er niet voor maar voor 6¤ kun je dan ontbijt,lunch en avondeten plus drinken regelen ?Er zijn mensen die 50,- voor een gezin van 4 krijgen en het ook redden.
Dat kan best. En dan kun je nog gezond en gevarieerd eten ook en als je veel vegetarisch eet, kun je, als je wat minder vaak vlees eet, dat ook nog scharrel of biologisch kopen.

We geven met ons gezin maar iets meer per week uit, gewoon, omdat ik nog steeds gewend ben zo boodschappen te doen. Een kilo Elstar kun je voor 1 Euro wel krijgen, 1 kilo bananen ook, dan heb je genoeg fruit voor de week (als je gek bent op fruit, kan er nog wat meer bij, kun je het ook door de yoghurt doen). Zak aardappels, wat pasta, groente van het seizoen, vegagehakt, biologisch rundergehakt, ander vlees of tofu of wat dan ook, 3/4 broden (1 Euro per brood bij Lidl), pot pindakaas, pak vlokken, broodbeleg nog wat extra, zakje chips, fles cola voor het weekeinde, wat noten, dat kan allemaal prima voor dat bedrag.

Onmogelijk om met dat bedrag een leuk leven te leiden.Ik ben opgegroeid op een vergelijkbaar budget. Ik heb een heel leuke jeugd gehad. Liefde, fantasie en aandacht kosten geen geld.
Eitje! Ik geef misschien 40 euro uit als ik een dure week heb, dus wanneer er weinig in de aanbieding is en ik bijv. veel schoonmaakmiddelen moet kopen.

En dan ga ik gewoon naar de AH en koop ik relatief dure dingen zoals amandelmelk, relatief duur brood. Ik koop dan weer geen pakjes/zakjes wat misschien ook wel weer scheelt.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
quote:maaike_92 schreef op 10 maart 2016 @ 18:04:

Ik geef dat bedrag ongeveer uit met twee personen en dan eten we elke dag vlees en 1x per week vis, het is incl wcpapier, wasmiddel en verzorgingsproducten. . Wel alles vers en veel spullen van de lidl.Toevallig vandaag eens een kassabon van de lidl vergeleken met dezelfde producten bij de vomar, van de 28 waren er 17 voordeliger bij de vomar.
Verkeerd.
quote:Pretzel66 schreef op 10 maart 2016 @ 18:37:

Toch zou ik dan wel eens kassabonnen willen zien van mensen die dat lukt, ik doe echt iets verkeerd geef zoveel meer uit maar geef toe is gemakzucht
quote:barbaracartland schreef op 10 maart 2016 @ 18:29:

[...]

Ik ben opgegroeid op een vergelijkbaar budget. Ik heb een heel leuke jeugd gehad. Liefde, fantasie en aandacht kosten geen geld.Je rolt er makkelijker doorheen als je liefde en aandacht krijgt. Als je niemand hebt dan duurt een situatie als deze wat langer en is moeilijker om doorheen te komen. Hoop dat TO wel wat mensen om zich heen heeft.
Pretzel, het gaat alleen om eten en drinken hè?
quote:dianavankrimpen schreef op 10 maart 2016 @ 18:39:

[...]

Je rolt er makkelijker doorheen als je liefde en aandacht krijgt. Als je niemand hebt dan duurt een situatie als deze wat langer en is moeilijker om doorheen te komen. Hoop dat TO wel wat mensen om zich heen heeft.Als TO 42 Euro per week heeft voor alleen eten en drinken, dus echt alleen daar voor, vind ik dat niet heel ernstig. Maar dat is ook een kwestie van perspectief, dat begrijp ik.
Kan echt wel. Ik geef ongeveer dertig euro per persoon, per week uit aan eten en drinken. En dan zet ik normaal, gezond eten op tafel, gewoon met vlees en verse groente. Maar koop daar ook wasmiddel, wc-papier e.d. van. Maak een lijstje voor de komende week met de geplande maaltijden en doe daar je boodschappen naar. En houd alles bij in een kasboek. Ik zit niet in budgetbeheer, maar leef wel van een klein inkomen. En het gaat prima zo.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
quote:WD-40 schreef op 10 maart 2016 @ 18:15:

TO, neem er een pot vitaminepillen naast, koop ze als ze in de reclame zijn.hoezo? groente en fruit is helemaal niet duur. Als ik de turkse supermarkt binnen loop haal ik voor 15 euro aan groente voor een hele week met z'n drieën.
Probeer in het begin extreem zuinig te zijn en een tientje achter te houden voor als je leefgeld een keer later wordt gestort.

Ik vroor toendertijd brood wat ik per dag in (dus elke dag 4 sneetjes bijv).

Als avondeten een avond brood met ei. Een zak aardappels kost niet zoveel.

Verder al heel goede tips gegeven.

Als tractatie soms bami van een goedkope surinamer voor 5 euro per bak en daar at ik 2 dagen van.

Echt, het is best te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven