Rondkomen van 42¤
donderdag 10 maart 2016 om 17:58
donderdag 10 maart 2016 om 18:16
donderdag 10 maart 2016 om 18:23
donderdag 10 maart 2016 om 18:23
quote:DKKLLDRBR schreef op 10 maart 2016 @ 18:20:
Onmogelijk om met dat bedrag een leuk leven te leiden.
Het is alleen voor eten en drinken schrijft TO. Zo erg is dat toch niet. Ik zou het goed kunnen en dan nog niet eens alles hoeven laten of alleen naar hele goedkope supermarkten te gaan.
Ik zou het eerder moeilijk vinden als ik op andere dingen zou moeten bezuinigingen, leuke dingen.
Maar eeuwen in de schulden is nog minder leuk.
Onmogelijk om met dat bedrag een leuk leven te leiden.
Het is alleen voor eten en drinken schrijft TO. Zo erg is dat toch niet. Ik zou het goed kunnen en dan nog niet eens alles hoeven laten of alleen naar hele goedkope supermarkten te gaan.
Ik zou het eerder moeilijk vinden als ik op andere dingen zou moeten bezuinigingen, leuke dingen.
Maar eeuwen in de schulden is nog minder leuk.
donderdag 10 maart 2016 om 18:24
quote:DKKLLDRBR schreef op 10 maart 2016 @ 18:20:
Onmogelijk om met dat bedrag een leuk leven te leiden.Mee eens. Ik vind het ook armoede maar wat kun je eraan doen als je in een vervelende situatie komt te zitten. Wees blij dat je te eten en te drinken hebt. Zoals het nu gaat in Nederland zie ik het ervan komen dat er straks nog veel meer mensen bij de voedselbank terecht komen. Ik ben blij dat ik niet in die situatie zit.
Onmogelijk om met dat bedrag een leuk leven te leiden.Mee eens. Ik vind het ook armoede maar wat kun je eraan doen als je in een vervelende situatie komt te zitten. Wees blij dat je te eten en te drinken hebt. Zoals het nu gaat in Nederland zie ik het ervan komen dat er straks nog veel meer mensen bij de voedselbank terecht komen. Ik ben blij dat ik niet in die situatie zit.
donderdag 10 maart 2016 om 18:27
Als het alleen voor eten en drinken is dan moet dat te doen zijn. Niet berekenen als 6 euro per dag maar als 42 euro per week.
Dus weekboodschapen, menu maken voor heel de week, daarop inkopen.
Bijv stamppot maken voor 2 dagen, nasi voor 2 dagen en dan om en om.
Ik doe boodschappen voor de week voor 5 personen voor 100-110 euro per week. Inclusief luiers.
Dus weekboodschapen, menu maken voor heel de week, daarop inkopen.
Bijv stamppot maken voor 2 dagen, nasi voor 2 dagen en dan om en om.
Ik doe boodschappen voor de week voor 5 personen voor 100-110 euro per week. Inclusief luiers.
donderdag 10 maart 2016 om 18:28
Dat kan best. En dan kun je nog gezond en gevarieerd eten ook en als je veel vegetarisch eet, kun je, als je wat minder vaak vlees eet, dat ook nog scharrel of biologisch kopen.
We geven met ons gezin maar iets meer per week uit, gewoon, omdat ik nog steeds gewend ben zo boodschappen te doen. Een kilo Elstar kun je voor 1 Euro wel krijgen, 1 kilo bananen ook, dan heb je genoeg fruit voor de week (als je gek bent op fruit, kan er nog wat meer bij, kun je het ook door de yoghurt doen). Zak aardappels, wat pasta, groente van het seizoen, vegagehakt, biologisch rundergehakt, ander vlees of tofu of wat dan ook, 3/4 broden (1 Euro per brood bij Lidl), pot pindakaas, pak vlokken, broodbeleg nog wat extra, zakje chips, fles cola voor het weekeinde, wat noten, dat kan allemaal prima voor dat bedrag.
We geven met ons gezin maar iets meer per week uit, gewoon, omdat ik nog steeds gewend ben zo boodschappen te doen. Een kilo Elstar kun je voor 1 Euro wel krijgen, 1 kilo bananen ook, dan heb je genoeg fruit voor de week (als je gek bent op fruit, kan er nog wat meer bij, kun je het ook door de yoghurt doen). Zak aardappels, wat pasta, groente van het seizoen, vegagehakt, biologisch rundergehakt, ander vlees of tofu of wat dan ook, 3/4 broden (1 Euro per brood bij Lidl), pot pindakaas, pak vlokken, broodbeleg nog wat extra, zakje chips, fles cola voor het weekeinde, wat noten, dat kan allemaal prima voor dat bedrag.
donderdag 10 maart 2016 om 18:33
Eitje! Ik geef misschien 40 euro uit als ik een dure week heb, dus wanneer er weinig in de aanbieding is en ik bijv. veel schoonmaakmiddelen moet kopen.
En dan ga ik gewoon naar de AH en koop ik relatief dure dingen zoals amandelmelk, relatief duur brood. Ik koop dan weer geen pakjes/zakjes wat misschien ook wel weer scheelt.
En dan ga ik gewoon naar de AH en koop ik relatief dure dingen zoals amandelmelk, relatief duur brood. Ik koop dan weer geen pakjes/zakjes wat misschien ook wel weer scheelt.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
donderdag 10 maart 2016 om 18:36
quote:maaike_92 schreef op 10 maart 2016 @ 18:04:
Ik geef dat bedrag ongeveer uit met twee personen en dan eten we elke dag vlees en 1x per week vis, het is incl wcpapier, wasmiddel en verzorgingsproducten. . Wel alles vers en veel spullen van de lidl.Toevallig vandaag eens een kassabon van de lidl vergeleken met dezelfde producten bij de vomar, van de 28 waren er 17 voordeliger bij de vomar.
Ik geef dat bedrag ongeveer uit met twee personen en dan eten we elke dag vlees en 1x per week vis, het is incl wcpapier, wasmiddel en verzorgingsproducten. . Wel alles vers en veel spullen van de lidl.Toevallig vandaag eens een kassabon van de lidl vergeleken met dezelfde producten bij de vomar, van de 28 waren er 17 voordeliger bij de vomar.
donderdag 10 maart 2016 om 18:39
quote:barbaracartland schreef op 10 maart 2016 @ 18:29:
[...]
Ik ben opgegroeid op een vergelijkbaar budget. Ik heb een heel leuke jeugd gehad. Liefde, fantasie en aandacht kosten geen geld.Je rolt er makkelijker doorheen als je liefde en aandacht krijgt. Als je niemand hebt dan duurt een situatie als deze wat langer en is moeilijker om doorheen te komen. Hoop dat TO wel wat mensen om zich heen heeft.
[...]
Ik ben opgegroeid op een vergelijkbaar budget. Ik heb een heel leuke jeugd gehad. Liefde, fantasie en aandacht kosten geen geld.Je rolt er makkelijker doorheen als je liefde en aandacht krijgt. Als je niemand hebt dan duurt een situatie als deze wat langer en is moeilijker om doorheen te komen. Hoop dat TO wel wat mensen om zich heen heeft.
donderdag 10 maart 2016 om 18:42
quote:dianavankrimpen schreef op 10 maart 2016 @ 18:39:
[...]
Je rolt er makkelijker doorheen als je liefde en aandacht krijgt. Als je niemand hebt dan duurt een situatie als deze wat langer en is moeilijker om doorheen te komen. Hoop dat TO wel wat mensen om zich heen heeft.Als TO 42 Euro per week heeft voor alleen eten en drinken, dus echt alleen daar voor, vind ik dat niet heel ernstig. Maar dat is ook een kwestie van perspectief, dat begrijp ik.
[...]
Je rolt er makkelijker doorheen als je liefde en aandacht krijgt. Als je niemand hebt dan duurt een situatie als deze wat langer en is moeilijker om doorheen te komen. Hoop dat TO wel wat mensen om zich heen heeft.Als TO 42 Euro per week heeft voor alleen eten en drinken, dus echt alleen daar voor, vind ik dat niet heel ernstig. Maar dat is ook een kwestie van perspectief, dat begrijp ik.
donderdag 10 maart 2016 om 18:42
Kan echt wel. Ik geef ongeveer dertig euro per persoon, per week uit aan eten en drinken. En dan zet ik normaal, gezond eten op tafel, gewoon met vlees en verse groente. Maar koop daar ook wasmiddel, wc-papier e.d. van. Maak een lijstje voor de komende week met de geplande maaltijden en doe daar je boodschappen naar. En houd alles bij in een kasboek. Ik zit niet in budgetbeheer, maar leef wel van een klein inkomen. En het gaat prima zo.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
donderdag 10 maart 2016 om 18:48
donderdag 10 maart 2016 om 18:48
Probeer in het begin extreem zuinig te zijn en een tientje achter te houden voor als je leefgeld een keer later wordt gestort.
Ik vroor toendertijd brood wat ik per dag in (dus elke dag 4 sneetjes bijv).
Als avondeten een avond brood met ei. Een zak aardappels kost niet zoveel.
Verder al heel goede tips gegeven.
Als tractatie soms bami van een goedkope surinamer voor 5 euro per bak en daar at ik 2 dagen van.
Echt, het is best te doen.
Ik vroor toendertijd brood wat ik per dag in (dus elke dag 4 sneetjes bijv).
Als avondeten een avond brood met ei. Een zak aardappels kost niet zoveel.
Verder al heel goede tips gegeven.
Als tractatie soms bami van een goedkope surinamer voor 5 euro per bak en daar at ik 2 dagen van.
Echt, het is best te doen.