Schade aan auto
zaterdag 5 mei 2018 om 23:33
2 weken geleden is er voor het verkeerslicht iemand achterop onze auto geknald. Hij liet z'n koppeling schieten en doordat hij in een nogal grote auto reed heeft hij amper schade maar onze achterbumper is kapot. Moet er af, bekeken worden of hij in de juiste vorm er weer op kan en sowieso opnieuw gespoten worden. Minimaal 800 euro schade volgens de garage.
Nu vroeg ik me af, hoe gaat dit met de verzekering in z'n werk? Die man zou dezelfde dag de papieren nog indienen. Ik neem aan dat de verzekering van die man contact met ons opneemt? Wij zijn WA+ verzekerd dus onze verzekering gaat er niet achteraan (alleen bij Allrisk verzekering, en die hebben we net 2 maanden geleden verlaagd..)
Of gaat het wel via onze eigen verzekering, dat die contact opnemen? En in welke tijdsduur kunnen we denken? Laten repareren kan sowieso nog niet, stel dat ze eerst een schadeexpert willen sturen..
Zomaar even benieuwd, en een beetje ongeduldig ook, altijd zuinig op de auto dus baal er best van!
Nu vroeg ik me af, hoe gaat dit met de verzekering in z'n werk? Die man zou dezelfde dag de papieren nog indienen. Ik neem aan dat de verzekering van die man contact met ons opneemt? Wij zijn WA+ verzekerd dus onze verzekering gaat er niet achteraan (alleen bij Allrisk verzekering, en die hebben we net 2 maanden geleden verlaagd..)
Of gaat het wel via onze eigen verzekering, dat die contact opnemen? En in welke tijdsduur kunnen we denken? Laten repareren kan sowieso nog niet, stel dat ze eerst een schadeexpert willen sturen..
Zomaar even benieuwd, en een beetje ongeduldig ook, altijd zuinig op de auto dus baal er best van!
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 05-05-2018 23:34
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.86% gewijzigd
zaterdag 5 mei 2018 om 23:42
zaterdag 5 mei 2018 om 23:44
Ehh ja, hoezo? Ik vind 't ook niet zo grappig allemaal hoor.
zaterdag 5 mei 2018 om 23:46
Dat zou zeker kunnen, ik heb het niet zien gebeuren want keek naar het verkeerslicht. Weet dus niet of hij idd echt al helemaal stil stond. Was wel een aardige klap!
zaterdag 5 mei 2018 om 23:50
lees het andere topic nog eens door, kijk eens hoeveel tips er zijn gegeven waar je geeneens op reageert
binnen een korte tijd heb je weer schade door een ander en klaarblijkelijk zijn er geen formulieren ingevuld en ondertekend door beide partijen?
dit moet gebeuren als je schade hebt na een aanrijding.
je mag me hier te kak zetten als ik het niet meer begrijp maar volgens mij is er wederom iets niet volgens de normale regels gegaan.
zaterdag 5 mei 2018 om 23:53
Hoe kom je erbij dat er geen papieren ingevuld zijn?ouwewijsneus schreef: ↑05-05-2018 23:50lees het andere topic nog eens door, kijk eens hoeveel tips er zijn gegeven waar je geeneens op reageert
binnen een korte tijd heb je weer schade door een ander en klaarblijkelijk zijn er geen formulieren ingevuld en ondertekend door beide partijen?
dit moet gebeuren als je schade hebt na een aanrijding.
je mag me hier te kak zetten als ik het niet meer begrijp maar volgens mij is er wederom iets niet volgens de normale regels gegaan.
Netjes schadeformulier ingevuld, we zijn dezelfde dag nog langs de schadeveroorzaker geweest met een kostenopgave van de garage zodat hij die mee kan sturen naar de verzekering.
Als je me niet gelooft, reageer dan lekker niet.
zaterdag 5 mei 2018 om 23:55
Jazeker, dat was man op de fiets. Dit was ik in de auto.
En met de fiets hebben we inderdaad geen schadebewijs/gegevens van de Pool, van deze aanrijding uiteraard gewoon netjes een ingevuld schadeformulier.
zondag 6 mei 2018 om 00:01
Het gaat helemaal niet over jou niet geloven heb ik ook niet geschreven.lilyjo schreef: ↑05-05-2018 23:53Hoe kom je erbij dat er geen papieren ingevuld zijn?
Netjes schadeformulier ingevuld, we zijn dezelfde dag nog langs de schadeveroorzaker geweest met een kostenopgave van de garage zodat hij die mee kan sturen naar de verzekering.
Als je me niet gelooft, reageer dan lekker niet.
Als je de schadepapieren hebt ingevuld en ze zijn door beide partijen ondertekend dan regelen de verzekeringsmaatschappijen het. Ook als de tegenpartij de formulieren niet instuurt is er niets aan de hand. Gewoon je verzekeringsmaatschappij bellen (of tussenpersoon) met de vraag hoe het er voor staat.
zondag 6 mei 2018 om 00:04
Ik heb de schade gemeld uiteraard bij onze verzekering, maar volgens de verzekering gaan zij er zelf alleen achteraan bij een Allrisk verzekering. Ik heb nu bijna 2 weken afgewacht of ik iets hoor maar dat wordt maandag zelf er direct achteraan bellen dus.ouwewijsneus schreef: ↑06-05-2018 00:01Het gaat helemaal niet over jou niet geloven heb ik ook niet geschreven.
Als je de schadepapieren hebt ingevuld en ze zijn door beide partijen ondertekend dan regelen de verzekeringsmaatschappijen het. Ook als de tegenpartij de formulieren niet instuurt is er niets aan de hand. Gewoon je verzekeringsmaatschappij bellen (of tussenpersoon) met de vraag hoe het er voor staat.
Zou willen dat het een grapje was, fiets, droger en de auto vind ik niet leuk in 1 maand.
zondag 6 mei 2018 om 00:07
Onze verzekering zei dat de verzekering van de tegenpartij contact op moest/zou nemen. Met Koningsdag/het weekend er tussen en het opsturen van de papieren is het nu een goede week later. Vandaar dat ik me afvroeg hoe lang het ongeveer zou duren, en morgen of maandag bel ik er dus zelf achteraan!
Stom ja... zie ik nu zelf ook in.
zondag 6 mei 2018 om 00:07
zondag 6 mei 2018 om 00:11
Ik heb hetzelfde "grapje" jaren geleden meegemaakt. Alles ingevuld en toen bleef het stil. Ik ben verzekerd via een tussenpersoon en toen ik hem hiervan op de hoogte stelde was het snel geregeld. De tegenpartij had trouwens beweerd dat ik plotseling achteruit zou zijn gereden op zijn auto
. Jij betaald voor een verzekering dus zij dienen het voor je op te lossen.
hou iedereen hier op de hoogte.
succes
succes
zondag 6 mei 2018 om 00:16
Oh dat is ook ellendig ja!ouwewijsneus schreef: ↑06-05-2018 00:11Ik heb hetzelfde "grapje" jaren geleden meegemaakt. Alles ingevuld en toen bleef het stil. Ik ben verzekerd via een tussenpersoon en toen ik hem hiervan op de hoogte stelde was het snel geregeld. De tegenpartij had trouwens beweerd dat ik plotseling achteruit zou zijn gereden op zijn auto. Jij betaald voor een verzekering dus zij dienen het voor je op te lossen.
succes
Ik ga morgen de verzekering van de tegenpartij bellen en onze eigen verzekering ook nog maar eens.
We kunnen nog prima met de auto rijden, maar 't zou wel fijn zijn als de schade gewoon gerepareerd is