Schade aan auto
zaterdag 5 mei 2018 om 23:33
2 weken geleden is er voor het verkeerslicht iemand achterop onze auto geknald. Hij liet z'n koppeling schieten en doordat hij in een nogal grote auto reed heeft hij amper schade maar onze achterbumper is kapot. Moet er af, bekeken worden of hij in de juiste vorm er weer op kan en sowieso opnieuw gespoten worden. Minimaal 800 euro schade volgens de garage.
Nu vroeg ik me af, hoe gaat dit met de verzekering in z'n werk? Die man zou dezelfde dag de papieren nog indienen. Ik neem aan dat de verzekering van die man contact met ons opneemt? Wij zijn WA+ verzekerd dus onze verzekering gaat er niet achteraan (alleen bij Allrisk verzekering, en die hebben we net 2 maanden geleden verlaagd..)
Of gaat het wel via onze eigen verzekering, dat die contact opnemen? En in welke tijdsduur kunnen we denken? Laten repareren kan sowieso nog niet, stel dat ze eerst een schadeexpert willen sturen..
Zomaar even benieuwd, en een beetje ongeduldig ook, altijd zuinig op de auto dus baal er best van!
Nu vroeg ik me af, hoe gaat dit met de verzekering in z'n werk? Die man zou dezelfde dag de papieren nog indienen. Ik neem aan dat de verzekering van die man contact met ons opneemt? Wij zijn WA+ verzekerd dus onze verzekering gaat er niet achteraan (alleen bij Allrisk verzekering, en die hebben we net 2 maanden geleden verlaagd..)
Of gaat het wel via onze eigen verzekering, dat die contact opnemen? En in welke tijdsduur kunnen we denken? Laten repareren kan sowieso nog niet, stel dat ze eerst een schadeexpert willen sturen..
Zomaar even benieuwd, en een beetje ongeduldig ook, altijd zuinig op de auto dus baal er best van!
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 05-05-2018 23:34
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.86% gewijzigd
zondag 6 mei 2018 om 08:30
Dat sowieso ja. Ik begrijp dat haar eigen garage een schatting heeft gedaan, maar dat is nog geen officiële taxatie.Harloopfanaat1987 schreef: ↑06-05-2018 08:28Misschien wil de verzekeraar van de TP eerst een expertise laten plaatsvinden, alvorens reparatie. Dus ik zou eerst contact leggen met verzekeraar TP, of je RB. Voordat je auto al laat herstellen etc.
.
zondag 6 mei 2018 om 08:31
Lekker dan. Dat wist ik niet.
.
zondag 6 mei 2018 om 08:37
Eigen garage heeft inderdaad een schatting van de kosten gemaakt. We laten de auto niet repareren voordat hij eventueel gezien is door een expert.
En we zitten niet bij een budget maatschappij, maar bij een behoorlijk grote/bekende verzekeraar. Maar zeker iets om naar te kijken!
Politie bellen had inderdaad geen nut met alleen blikschade. En het schadeformulier is netjes en volledig ingevuld, meneer geeft zelf aan achterop gereden te zijn.
En we zitten niet bij een budget maatschappij, maar bij een behoorlijk grote/bekende verzekeraar. Maar zeker iets om naar te kijken!
Politie bellen had inderdaad geen nut met alleen blikschade. En het schadeformulier is netjes en volledig ingevuld, meneer geeft zelf aan achterop gereden te zijn.
zondag 6 mei 2018 om 08:44
Als je bij een andere maatschappij weer Wa+ verzekert, zul je het nog steeds zelf moeten regelen.lilyjo schreef: ↑06-05-2018 08:37Eigen garage heeft inderdaad een schatting van de kosten gemaakt. We laten de auto niet repareren voordat hij eventueel gezien is door een expert.
Daar hoef je niet voor te switchen.
Morgen even bellen en indien nodig afspraak maken voor expertise.
zondag 6 mei 2018 om 08:45
lilyjo schreef: ↑06-05-2018 08:37Eigen garage heeft inderdaad een schatting van de kosten gemaakt. We laten de auto niet repareren voordat hij eventueel gezien is door een expert.
Sommige budget-maatschappijen zijn tegenwoordig ook groot en bekend. Dus inderdaad goed naar de voorwaarden kijken.
zondag 6 mei 2018 om 08:49
Is er geen enkele verzekeraar die dit wel heeft inbegrepen bij een wa of wa+ verzekering ? (De premie zal dan natuurlijk hoger zijn).
.
zondag 6 mei 2018 om 10:33
Wij hebben vrijwel exact hetzelfde gehad, alleen dan bij een rotonde. Stonden te wachten om rotonde op te rijden, auto's achter ons stonden ook stil, ineens bam, auto achter ons op onze bumper. Voet van de koppeling. Ze gaf toe dat het haar fout was, formulieren ingevuld, geen gedoe verder.
Maar goed, contact opgenomen met tussenpersoon, die heeft ons een lijst gestuurd van erkende schadeherstelbedrijven, daar contact mee opgenomen. Schadeherstelbedrijf heeft inschatting gemaakt, contact opgenomen met verz. mij, die waren akkoord, gerepareerd, klaar.
Alleen was het bij ons na een week of 3-3,5 al helemaal afgerond.
Edit: heb het nog ff nagekeken maar ook bij ons was de schade ruim € 800
(857).
Maar goed, contact opgenomen met tussenpersoon, die heeft ons een lijst gestuurd van erkende schadeherstelbedrijven, daar contact mee opgenomen. Schadeherstelbedrijf heeft inschatting gemaakt, contact opgenomen met verz. mij, die waren akkoord, gerepareerd, klaar.
Alleen was het bij ons na een week of 3-3,5 al helemaal afgerond.
Edit: heb het nog ff nagekeken maar ook bij ons was de schade ruim € 800
maandag 7 mei 2018 om 12:57
Niet mee akkoord gaan!
Laat de garage (liever nog een schadeherstelbedrijf) de rekening maar rechtstreeks aan hen sturen.
Anders ben je alsnog de pineut als het onverhoopt duurder uitpakt!
maandag 7 mei 2018 om 13:20
Volgens mij is het niet zo gek dat ze het schadebedrag willen overmaken. Maar dan moet die schade wel officieel getaxeerd zijn door een expert of minstens een schadeherstelbedrijf lijkt mij? En niet 'even geschat' door de garage.
Maar ik zou idd even navragen of je gegarandeerd de hele nota vergoed krijgt als je hem laat repareren.
Op zich kan het accepteren van geld -en de schade dan zelf goedkoper laten repareren- wel gunstig zijn, zoals ik eerder zei. Maar ook meer gedoe en goedkoper is niet altijd even goed.
Maar ik zou idd even navragen of je gegarandeerd de hele nota vergoed krijgt als je hem laat repareren.
Op zich kan het accepteren van geld -en de schade dan zelf goedkoper laten repareren- wel gunstig zijn, zoals ik eerder zei. Maar ook meer gedoe en goedkoper is niet altijd even goed.
.
maandag 7 mei 2018 om 13:29
maandag 7 mei 2018 om 15:18
Waarom geeft die garage je dan niet gewoon gratis vervangend vervoer?lilyjo schreef: ↑07-05-2018 13:29Impala, ze maken het bedrag wat de garagehouder geschat heeft gewoon helemaal over, incl. 75% van de autohuur voor 2 dagen. Ik denk niet dat we uiteindelijk duurder uit gaan zijn. Ken de garagehouder al jaren en die heeft echt wel goed geschat. Komt goedben al blij dat het zo snel geregeld wordt!
•
maandag 7 mei 2018 om 15:36
maandag 7 mei 2018 om 19:57
Fijn dat het nu opgelost is! Als het schadebedrag onverhoopt hoger uitvallen, kun je gewoon contact opnemen met de verzekeraar. Grote kans dat de meerprijs ook vergoed wordt, mits natuurlijk het hogere bedrag te verklaren is.
Het switchen tussen verzekeraars heeft niet veel nut voor het verhalenn van de schade. Dat valt niet onder de beperkt casco dekking.
Wat je wel kan doen is een rechtsbijstandsverzekering nemen. Als je die als losse polis afsluit (dus niet als dekking op de autoverzekering, maar als rechtsbijstandsverzekering) dan heb jij en je gezinsleden dekking bij ongelukken in het verkeer. Dus ook lopend of met de fiets of met een andere auto.
Het switchen tussen verzekeraars heeft niet veel nut voor het verhalenn van de schade. Dat valt niet onder de beperkt casco dekking.
Wat je wel kan doen is een rechtsbijstandsverzekering nemen. Als je die als losse polis afsluit (dus niet als dekking op de autoverzekering, maar als rechtsbijstandsverzekering) dan heb jij en je gezinsleden dekking bij ongelukken in het verkeer. Dus ook lopend of met de fiets of met een andere auto.
maandag 7 mei 2018 om 21:50
Tja geen idee. Het schadebedrijf waar ik kom doet dat gewoon. Mijn auto ging total loss en ik heb 13 dagen in een auto van ze gereden. Hebben ze dus niet eens aan mijn reparatie verdiend.gizzmo-returns schreef: ↑07-05-2018 16:02waarom zouden ze dat doen als dit via de polis verzekerd is? Waarom moet de garage hiervoor kosten maken?
•
maandag 7 mei 2018 om 22:06
maandag 7 mei 2018 om 22:08
Als dat zo is dan speelt die em door aan de tegenpartij.ouwewijsneus schreef: ↑07-05-2018 22:06en die 13 dagen hebben ze ook niet bij jou verzekering ingediend?
•
maandag 14 mei 2018 om 12:19
Ik zit net autoverzekeringen te bekijken, en zie dat als je een WA verzekering afsluit via Independer, je gratis een 'Plus Pakket' krijgt en daarmee onder meer gebruik kunt maken van hun 'verhaal-service': Schade aan je auto door een ander? Bij ons kun je altijd terecht. Onze schadecoaches helpen je de kosten vergoed te krijgen van de tegenpartij. Jij, als klant van Independer, maakt kosteloos gebruik van onze service.
(Er zijn nog meer voordelen, bv gratis diefstalverzekering en een eigen risisco zorg-dekking bij een ongeval. )
Ik denk ik geef de tip even door hier, want er werd gezegd dat je nergens die service meer krijgt.
Bij jou alles goed afgelopen TO ?
(Er zijn nog meer voordelen, bv gratis diefstalverzekering en een eigen risisco zorg-dekking bij een ongeval. )
Ik denk ik geef de tip even door hier, want er werd gezegd dat je nergens die service meer krijgt.
Bij jou alles goed afgelopen TO ?
impala wijzigde dit bericht op 14-05-2018 12:20
2.64% gewijzigd
.