Schade aan auto
zaterdag 5 mei 2018 om 23:33
2 weken geleden is er voor het verkeerslicht iemand achterop onze auto geknald. Hij liet z'n koppeling schieten en doordat hij in een nogal grote auto reed heeft hij amper schade maar onze achterbumper is kapot. Moet er af, bekeken worden of hij in de juiste vorm er weer op kan en sowieso opnieuw gespoten worden. Minimaal 800 euro schade volgens de garage.
Nu vroeg ik me af, hoe gaat dit met de verzekering in z'n werk? Die man zou dezelfde dag de papieren nog indienen. Ik neem aan dat de verzekering van die man contact met ons opneemt? Wij zijn WA+ verzekerd dus onze verzekering gaat er niet achteraan (alleen bij Allrisk verzekering, en die hebben we net 2 maanden geleden verlaagd..)
Of gaat het wel via onze eigen verzekering, dat die contact opnemen? En in welke tijdsduur kunnen we denken? Laten repareren kan sowieso nog niet, stel dat ze eerst een schadeexpert willen sturen..
Zomaar even benieuwd, en een beetje ongeduldig ook, altijd zuinig op de auto dus baal er best van!
Nu vroeg ik me af, hoe gaat dit met de verzekering in z'n werk? Die man zou dezelfde dag de papieren nog indienen. Ik neem aan dat de verzekering van die man contact met ons opneemt? Wij zijn WA+ verzekerd dus onze verzekering gaat er niet achteraan (alleen bij Allrisk verzekering, en die hebben we net 2 maanden geleden verlaagd..)
Of gaat het wel via onze eigen verzekering, dat die contact opnemen? En in welke tijdsduur kunnen we denken? Laten repareren kan sowieso nog niet, stel dat ze eerst een schadeexpert willen sturen..
Zomaar even benieuwd, en een beetje ongeduldig ook, altijd zuinig op de auto dus baal er best van!
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 05-05-2018 23:34
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.86% gewijzigd
maandag 14 mei 2018 om 13:12
Natuurlijk. Maar dat maakt voor mij toch niks uit? Ik had tenminste een auto.ouwewijsneus schreef: ↑07-05-2018 22:11ik heb het vermoeden (en weet wel bijna zeker) dat dat is gebeurd.
links of rechtsom die autohuur is betaald![]()
•
maandag 14 mei 2018 om 13:25
het gaat erom dat jij een foute voorstelling van zaken geeft:
Tja geen idee. Het schadebedrijf waar ik kom doet dat gewoon. Mijn auto ging total loss en ik heb 13 dagen in een auto van ze gereden. Hebben ze dus niet eens aan mijn reparatie verdiend.
dit klopt dus niet!
Ze hebben gewoon huur geïncasseerd.
maandag 14 mei 2018 om 13:43
Nee hoor een schadebedrijf biedt doorgaans 5 dagen een leenauto bij total loss. Dat wordt niet op de verzekeraar verhaald.ouwewijsneus schreef: ↑14-05-2018 13:25het gaat erom dat jij een foute voorstelling van zaken geeft:
Tja geen idee. Het schadebedrijf waar ik kom doet dat gewoon. Mijn auto ging total loss en ik heb 13 dagen in een auto van ze gereden. Hebben ze dus niet eens aan mijn reparatie verdiend.
dit klopt dus niet!
Ze hebben gewoon huur geïncasseerd.
Wat ze met de overige 9 dagen hebben gedaan weet ik niet. Wellicht een factuur naar de verzekeraar gestuurd, misschien ook niet.
•