Scheiden
zaterdag 30 december 2017 om 14:33
Hey allemaal,
iemand kwam ermee om bij de belastingsdienst wel op te geven dat we co ouderschap hebben omdat 1 van ons daar dan extra korting mee kan krijgen.
Hebben jullie hier wel eens van gehoord? En mochten we dit doen, welke regeling is dan rechtsgeldig? Die in het ouderschapsplan of die we aan de belastingdienst voorleggen? Stel dat we elkaar in de toekomst aan een omgangsregeling willen houden bij de rechter. (Je weet maar nooit)
Het lijkt mij namelijk wel wat haken en ogen hebben maar die mediator was er zo stellig mee?
Tnx alvast.
iemand kwam ermee om bij de belastingsdienst wel op te geven dat we co ouderschap hebben omdat 1 van ons daar dan extra korting mee kan krijgen.
Hebben jullie hier wel eens van gehoord? En mochten we dit doen, welke regeling is dan rechtsgeldig? Die in het ouderschapsplan of die we aan de belastingdienst voorleggen? Stel dat we elkaar in de toekomst aan een omgangsregeling willen houden bij de rechter. (Je weet maar nooit)
Het lijkt mij namelijk wel wat haken en ogen hebben maar die mediator was er zo stellig mee?
Tnx alvast.
anoniem_6466816a77504 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 21:09
Reden: Wat dingen verwijderd die niet nodig waren voor de vraag
Reden: Wat dingen verwijderd die niet nodig waren voor de vraag
16.46% gewijzigd
zaterdag 30 december 2017 om 14:55
Als jij zoveel voor de kinderen zorgt en partner maar om het weekend, dan zeker niet doen. Inderdaad is het fraude en brengt je mogelijk in problemen.
Bovendien zou de ex het geld aan jou moeten afstaan, waarom zou hij extra geld krijgen en niet voor de kinderen zorgen. Ga hier niet mee akkoord !!
Bovendien zou de ex het geld aan jou moeten afstaan, waarom zou hij extra geld krijgen en niet voor de kinderen zorgen. Ga hier niet mee akkoord !!
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 15:46
0.33% gewijzigd
zaterdag 30 december 2017 om 15:19
Ja, leuk toch. Een beetje variatie in het leven. En dat alles met een nieuwe nick om herkenning te voorkomen. Ik vind het spannend!nerdopviva schreef: ↑30-12-2017 14:47Ehm, anderhalve maand geleden had je nog liefdesverdriet om een man die twijfelde of hij wel een relatie wilde.
zaterdag 30 december 2017 om 16:17
Sowieso vraagt de belastingdienst bewijsstukken op van co-ouderschap. Je zult het ouderschapsplan moeten opsturen. Daar zal uit blijken dat er geen sprake is van een 50% regeling m.b.t. de kinderen. Kortom, de mediator vraagt je fraude te plegen.
Ik vraag me af of je mediator wel op de hoogte is van alle regels. Het klinkt als een "beunhaas". Het is geen beschermde functie, werkelijk iedereen kan mediator worden of ze nu wel of niet enige kennis bezitten.
Ik vraag me af of je mediator wel op de hoogte is van alle regels. Het klinkt als een "beunhaas". Het is geen beschermde functie, werkelijk iedereen kan mediator worden of ze nu wel of niet enige kennis bezitten.
zaterdag 30 december 2017 om 16:29
Die mediator spreekt absoluut in het voordeel van je bijna-ex.
Ik weet niet hoe het in NL zit, maar in België is het zo dat bij co-ouderschap jullie dit beiden in de belastingen moet indienen.
In jouw situatie is dit niet zo, ze zijn meer bij jou = meer kosten.
+ bij co-ouderschap kan je geen alimentatie vragen omdat alles gelijk verdeeld wordt.
Laat gewoon zo snel mogelijk jullie regeling optekenen, want er is nu misschien geen ruzie over weekends, vakantie, feestdagen e.d. maar kan nog komen.
Dit kan gewoon samen bij de advocaat, waarna een rechtbank dit moet tekenen.
En komen jullie niet overeen, tja uw conclusies trekken.
Ik weet niet hoe het in NL zit, maar in België is het zo dat bij co-ouderschap jullie dit beiden in de belastingen moet indienen.
In jouw situatie is dit niet zo, ze zijn meer bij jou = meer kosten.
+ bij co-ouderschap kan je geen alimentatie vragen omdat alles gelijk verdeeld wordt.
Laat gewoon zo snel mogelijk jullie regeling optekenen, want er is nu misschien geen ruzie over weekends, vakantie, feestdagen e.d. maar kan nog komen.
Dit kan gewoon samen bij de advocaat, waarna een rechtbank dit moet tekenen.
En komen jullie niet overeen, tja uw conclusies trekken.
zaterdag 30 december 2017 om 16:50
Ik zou er mee voorzichtig zijn en ik vraag me oprecht af hoe het mogelijk is. Voor co ouderschap moet een van de kinderen bij de andere partner ingeschreven staan, en dan moet de andere partner de kinderbijslag krijgen. Als je kinderalimentatie krijgt, wordt dat verminderd, omdat je kinderen de half van de tijd bij de andere wonen. Nu kan het allemaal leuk en aardig lijken, maar wie vertelt je niet dat je ex rare dingen gaat doen?
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
zaterdag 30 december 2017 om 16:58
Wat Heksje zegt. Naast het feit dat je ex dan de kinderbijslag krijgt voor 1 kind, krijgt hij ook het kindgebonden budget voor 1 kind. Terwijl jij alle kosten hebt omdat de kinderen ongeveer 25 dagen per maand bij jouw wonen. Naast dat het fraude is, waar ze echt achter komen zou ik er niet aan beginnen. Jouw Kindgebonden budget is hoger als je beide kinderen op je adres inschrijft. Dit moet ook op deze manier, want je moet je kind inschrijven waar het kind feitelijk woont. Anders is het naast fraude van de kinderbijslag, ook fraude voor de belastingdienst En adressenfraude bij de gemeente.Heksie schreef: ↑30-12-2017 16:50Ik zou er mee voorzichtig zijn en ik vraag me oprecht af hoe het mogelijk is. Voor co ouderschap moet een van de kinderen bij de andere partner ingeschreven staan, en dan moet de andere partner de kinderbijslag krijgen. Als je kinderalimentatie krijgt, wordt dat verminderd, omdat je kinderen de half van de tijd bij de andere wonen. Nu kan het allemaal leuk en aardig lijken, maar wie vertelt je niet dat je ex rare dingen gaat doen?
daarnaast kan het gevolgen hebben voor de te betalen alimentatie van je ex aan de kinderen.
zaterdag 30 december 2017 om 17:46
We hebben een regeling afgesproken waarbij de kinderen om het weekend het weekend bij mijn ex zijn. Alle partijen zijn hier tevreden mee.
Wat treurig.
Nu kwam de mediator ermee om bij de belastingsdienst wel op te geven dat we co ouderschap hebben omdat 1 van ons daar dan extra korting mee kan krijgen.
Dat heet ook wel fraude. Doe maar niet.
zaterdag 30 december 2017 om 18:50
Je had de alleenstaande-ouderkorting maar die is in 2015 afgeschaft.
Nu heb je het kindgebonden budget. Daar val wel een trucje mee uit te halen maar dan moet je inderdaad aangeven dat je beide co-ouder bent.
Wanneer bent u co-ouder?
U bent co-ouder in de volgende gevallen:
Uw kind woont ten minste 3 dagen per week bij u én ten minste 3 dagen per week bij uw ex.
Uw kind woont om en om 1 week bij u en 1 week bij uw ex.
Of uw kind op uw adres of op het adres van uw ex ingeschreven staat, maakt daarbij niet uit.
Hoe geef ik deze wijziging door?
Krijgt u kinderopvangtoeslag en/of huurtoeslag? En staat uw kind niet bij u ingeschreven, maar bij uw ex-partner? Of juist wel bij u, maar niet bij uw ex-partner? Stuur ons dan een brief. Zet in de brief dat u co-ouders bent. Vermeld ook op welke dagen van de week uw kind bij u is en op welke dagen van de week bij de andere ouder. Beide ouders moeten de brief ondertekenen.
U kunt alleen kindgebonden budget krijgen voor het kind waarvoor u ook kinderbijslag krijgt. Wilt u allebei kindgebonden budget krijgen? Dat kan alleen als u meer dan 1 kind hebt en allebei kinderbijslag krijgt voor een ander kind. U moet dan eerst allebei apart kinderbijslag aanvragen bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB).
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -toeslagen
Nu heb je het kindgebonden budget. Daar val wel een trucje mee uit te halen maar dan moet je inderdaad aangeven dat je beide co-ouder bent.
Wanneer bent u co-ouder?
Uw kind woont ten minste 3 dagen per week bij u én ten minste 3 dagen per week bij uw ex.
Of uw kind op uw adres of op het adres van uw ex ingeschreven staat, maakt daarbij niet uit.
Krijgt u kinderopvangtoeslag en/of huurtoeslag? En staat uw kind niet bij u ingeschreven, maar bij uw ex-partner? Of juist wel bij u, maar niet bij uw ex-partner? Stuur ons dan een brief. Zet in de brief dat u co-ouders bent. Vermeld ook op welke dagen van de week uw kind bij u is en op welke dagen van de week bij de andere ouder. Beide ouders moeten de brief ondertekenen.
U kunt alleen kindgebonden budget krijgen voor het kind waarvoor u ook kinderbijslag krijgt. Wilt u allebei kindgebonden budget krijgen? Dat kan alleen als u meer dan 1 kind hebt en allebei kinderbijslag krijgt voor een ander kind. U moet dan eerst allebei apart kinderbijslag aanvragen bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB).
zaterdag 30 december 2017 om 19:46
Door het beide te ondertekenen, pleeg je moedwillig allebei fraude. Beide ouders zullen dan een boete krijgen En beide op de zwarte lijst van de belastingdienst terecht komen. Wat inhoudt dat voortaan werkelijk alles van je gecontroleerd gaat worden. Ook kun je langer op nieuwe beschikkingen wachten voor je toeslag, omdat de maximale termijnen volledig benut gaan worden ivm controles.willem1959 schreef: ↑30-12-2017 18:50Je had de alleenstaande-ouderkorting maar die is in 2015 afgeschaft.
Wanneer bent u co-ouder?
Want er is geen sprake van co-ouderschap zoals Ts de kind-verdeling uitlegt. Ik vind het werkelijk schandalig dat een mediator zoiets voorstelt.
Die mediator heeft straks niet de gevolgen. Alleen de beide ouders want die zijn beide verantwoordelijk. Niet degene die het advies geeft. Als de mediator is aangesloten bij de MFN (mediatorfederatie Nederland) kun je zelfs overwegen om een klacht in te dienen. Aanzetten tot fraude is heel fout.
zaterdag 30 december 2017 om 21:07
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb wat details veranderd omdat ik niet wilde dat mijn ex mij hierin kan herkennen. Had ik er even bij moeten zetten, mijn excuses heb ik niet aan gedacht. Maar no worries, voor kind zit de situatie goed. Wel heel lief dat jullie daar aan denken. (En wilde ook geen hulp fraude te plegen, wil juist redenen aanvoeren geen fraude te plegen)
Voor degene die inhoudelijk op mijn vraag reageerden: jullie bevestigen mijn gedachten. Ik vind het ook een slecht en raar plan en zie het niet zitten.
Was vooral benieuwd naar ideeen over wat de gevolgen kunnen zijn. En zoals ik zelf al vermoedde zijn die niet mals.
Bedankt voor de reacties!! Mag hier op slot.
Voor degene die inhoudelijk op mijn vraag reageerden: jullie bevestigen mijn gedachten. Ik vind het ook een slecht en raar plan en zie het niet zitten.
Was vooral benieuwd naar ideeen over wat de gevolgen kunnen zijn. En zoals ik zelf al vermoedde zijn die niet mals.
Bedankt voor de reacties!! Mag hier op slot.