scheiding
zondag 22 januari 2017 om 16:21
Je ligt in scheiding, je bent in gemeenschap van goederen getrouwd, je komt tijdens je scheiding geld tekort. Lenen kunt je niet, wegens BRK toetsing. De Ex heeft haar loon op een andere bankrekening gezet, Dat geld heeft ze zelf nodig . Hoe kom je deze periode door. Moet toch een oplossing voor zijn, ik bent toch niet de enige die dit overkomt. Gr.
zondag 22 januari 2017 om 17:38
quote:Habbekratz schreef op 22 januari 2017 @ 17:22:
Jlitje eerst maar eens duidelijkheid V of M?
Op zich is het geslacht verder niet zo relevant? Daar wordt het advies niet anders van lijkt me.
TO, werk je? En zo ja, kan je dat opsparen voor het geld dat je nodig hebt? Welke kosten loop je nu tegen aan die je niet kan betalen? Als het om kleine bedragen gaat, kan je altijd nog bij familie/vrienden een lening aangaan. Kan me voorstellen dat zo'n periode lastig is, doordat er zo ontzettend veel verandert.
Jlitje eerst maar eens duidelijkheid V of M?
Op zich is het geslacht verder niet zo relevant? Daar wordt het advies niet anders van lijkt me.
TO, werk je? En zo ja, kan je dat opsparen voor het geld dat je nodig hebt? Welke kosten loop je nu tegen aan die je niet kan betalen? Als het om kleine bedragen gaat, kan je altijd nog bij familie/vrienden een lening aangaan. Kan me voorstellen dat zo'n periode lastig is, doordat er zo ontzettend veel verandert.
zondag 22 januari 2017 om 17:48
Als de scheiding is aangevraagd dan is de peildatum de datum waarop het echtscheidingsverzoekschrift is ingediend. Evt schulden die daarna gemaakt worden komen voor ieders eigen rekening.
Echter zolang de scheiding niet is uitgesproken en jullie zijn in gemeenschap van goederen getrouwd zijn jullie aan elkaar verplicht elkaar van het nodige te voorzien.
Dus de rekeningen waar jullie samen verantwoordelijk voor zijn moeten gedeeld worden. Je kunt evt schuldeisers benaderen zodat je in gesprek blijft. Maar beter nog. Zorg dat je in gesprek komt met je ex over dr afwikkeling van de scheiding.
Echter zolang de scheiding niet is uitgesproken en jullie zijn in gemeenschap van goederen getrouwd zijn jullie aan elkaar verplicht elkaar van het nodige te voorzien.
Dus de rekeningen waar jullie samen verantwoordelijk voor zijn moeten gedeeld worden. Je kunt evt schuldeisers benaderen zodat je in gesprek blijft. Maar beter nog. Zorg dat je in gesprek komt met je ex over dr afwikkeling van de scheiding.
zondag 22 januari 2017 om 17:51
[quote]Niceday76 schreef op 22 januari 2017 @ 17:48:
Zodra je apart woont en de scheidingaanvraag officieel in gang is gezet, hoef je niet meer voor elkaar te zorgen. Dus niet totdat de scheiding (pas) is uitgesproken, dat zou toch te gek zijn ! Vanaf dit moment zou je ook een bijstandsuitkering kunnen aanvragen als je zelf geen inkomen hebt of onvoldoende aan alimentatie krijgt.
Zodra je apart woont en de scheidingaanvraag officieel in gang is gezet, hoef je niet meer voor elkaar te zorgen. Dus niet totdat de scheiding (pas) is uitgesproken, dat zou toch te gek zijn ! Vanaf dit moment zou je ook een bijstandsuitkering kunnen aanvragen als je zelf geen inkomen hebt of onvoldoende aan alimentatie krijgt.
zondag 22 januari 2017 om 18:18
quote:Niceday76 schreef op 22 januari 2017 @ 18:00:
Zeker ben je wel verplicht elkaar van het nodige te voorzien.
Is ook logisch je kunt niet alles in 1 dag geregeld hebbenMaar niet totdat de scheiding is uitgesproken. Dit kan een proces van maanden/jaren zijn en zolang hoeft men echt niet voor elkaar te zorgen!
Zeker ben je wel verplicht elkaar van het nodige te voorzien.
Is ook logisch je kunt niet alles in 1 dag geregeld hebbenMaar niet totdat de scheiding is uitgesproken. Dit kan een proces van maanden/jaren zijn en zolang hoeft men echt niet voor elkaar te zorgen!
zondag 22 januari 2017 om 18:22
quote:gizzmo-returns schreef op 22 januari 2017 @ 18:18:
[...]
Maar niet totdat de scheiding is uitgesproken. Dit kan een proces van maanden/jaren zijn en zolang hoeft men echt niet voor elkaar te zorgen!Wel tot de scheiding is uitgesproken. Dit hoeft niet lang te duren. De afwikkeling van de echtscheiding kan wel jaren duren helaas.
[...]
Maar niet totdat de scheiding is uitgesproken. Dit kan een proces van maanden/jaren zijn en zolang hoeft men echt niet voor elkaar te zorgen!Wel tot de scheiding is uitgesproken. Dit hoeft niet lang te duren. De afwikkeling van de echtscheiding kan wel jaren duren helaas.
zondag 22 januari 2017 om 18:22
quote:Je ligt in scheiding, je bent in gemeenschap van goederen getrouwd, je komt tijdens je scheiding geld tekort.
1. Ik lig niet in scheiding, hoe kom je daarbij?
2. Ik ben ook al niet in GvG getrouwd.
3. Ik kom gelukkig geen geld tekort (maar het mag natuurlijk altijd meer zijn).
Zijn dit het soort antwoorden dat je zoekt TO?
1. Ik lig niet in scheiding, hoe kom je daarbij?
2. Ik ben ook al niet in GvG getrouwd.
3. Ik kom gelukkig geen geld tekort (maar het mag natuurlijk altijd meer zijn).
Zijn dit het soort antwoorden dat je zoekt TO?
zondag 22 januari 2017 om 18:25
zondag 22 januari 2017 om 18:35
zondag 22 januari 2017 om 18:45
quote:Niceday76 schreef op 22 januari 2017 @ 18:35:
[...]
Dan zou je even in wetsartikelen moeten kijken. In ieder geval zijn wij er door de rechtbank expliciet op gewezen in de beschikking
Dat ligt dan in dit geval aan jullie specifieke situatie, is dus echt geen vaststaand feit/ wet voor anderen!
Je bent voor de belastingdienst bv ook geen toeslagpartners meer als de scheiding in gang is gezet en je apart woont en dit geldt dus al voor de feitelijke uitspraak.
[...]
Dan zou je even in wetsartikelen moeten kijken. In ieder geval zijn wij er door de rechtbank expliciet op gewezen in de beschikking
Dat ligt dan in dit geval aan jullie specifieke situatie, is dus echt geen vaststaand feit/ wet voor anderen!
Je bent voor de belastingdienst bv ook geen toeslagpartners meer als de scheiding in gang is gezet en je apart woont en dit geldt dus al voor de feitelijke uitspraak.
zondag 22 januari 2017 om 21:38
Is het scheidingsverzoek al ingediend? Is de scheiding al uitgesproken? Als de scheiding nog niet door de rechtbank is uitgesproken, kun je voorlopige voorzieningen aanvragen, waaronder een bijdrage in de kosten van jouw levensonderhoud (beter bekend als partneralimentatie). Deze voorzieningen zijn geldig gedurende de echtscheidingsprocedure. Je schrijft dat je in scheiding ligt, maar zijn er al advocaten betrokken? Niet? Dan meteen morgen mee aan de slag, zodat je de zakelijke kant van de scheiding kan afhandelen.
zondag 22 januari 2017 om 21:47
zondag 22 januari 2017 om 21:58
quote:Jlitje62 schreef op 22 januari 2017 @ 21:52:
op dit moment kom je wat geld tekort. om straks nieuwe start te maken kun je nou niks. je kunt naar een advocaat gaan, dan gaat het weer maanden duren. Ik wil er zo gauw van af.
Ik kom geen geld tekort hoor.
Kan je niet van iemand lenen, betalingsafspraken maken enz?
op dit moment kom je wat geld tekort. om straks nieuwe start te maken kun je nou niks. je kunt naar een advocaat gaan, dan gaat het weer maanden duren. Ik wil er zo gauw van af.
Ik kom geen geld tekort hoor.
Kan je niet van iemand lenen, betalingsafspraken maken enz?