Geld & Recht alle pijlers

Schenken

01-12-2016 17:32 28 berichten
Hallo!

Ik wilde graag jullie hulp...

Wij hebben dit jaar een financiele meevaller en mijn ouders hebben het niet breed.

Ik wil ze graag geld schenken, echter, ik zag dat het belastingsvrije bedrag niet zo heel veel is (2122 euro). Ik wilde ze eigenlijk een wat groter bedrag schenken. Nu kan dat natuurlijk wel, maar dan gaat er een flink stuk belasting af.

Is het ook mogelijk om ze materiële zaken te schenken? Zo moeten ze bijvoorbeeld hun trap opknappen en wilde ik dat voor ze betalen. Kan dat? En mag zoiets naast een bedrag wat ik schenk (dus bijv 2122 euro)?

Je kan echt heel veel info vinden over wat ouders aan kinderen mogen schenken (en dat is een stuk meer...) dan wat kinderen aan ouders kunnen schenken!

Weet iemand hoe het zit?
Eens met Gizzmo. En als je bijv contant geld geeft en ze pinnen dan bijv. geen boodschappen vanaf hun rekening of nemen contant minder op zitten ze ook! Dus pas echt op hiermee!!
OK dank! Dat maakt het dus nog ingewikkelder... wel goed om te weten!
Niet schenken.

Geef ze voor de kerstdagen een lekker kerstpakket en als cadeau het stofferen van de trap.

Met andere feestdagen een lekker groot eet/drink pakket en wat kledingcadeaubonnen ed of neem ze eens mee op een gezellig uitje.Mogelijkheden genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven