Geld & Recht alle pijlers

Scheve verdeling of maak ik een denkfout?

15-12-2018 11:33 633 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2018 00:38
Reden: op verwijderd ivm privacy
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
22-12-2018 17:50
Ja, dat is de diagnose. En nu heb je ook gelezen hoe die communicatie loopt, dus na de open deuren nu een concreet advies waar TO echt iets mee kan?
Dat moet TO zelf besluiten. Ofwel dat gesprek aangaan, ofwel besluiten dat er geen sprake is van een solide relatie en daar haar consequenties aan verbinden. Meer smaken zijn er niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-12-2018 17:53
Dat moet TO zelf besluiten. Ofwel dat gesprek aangaan, ofwel besluiten dat er geen sprake is van een solide relatie en daar haar consequenties aan verbinden. Meer smaken zijn er niet.
Ah, dus eigenlijk heb je, buiten je bekende riedel over hoe alles zou moeten zijn, gewoon niets toe te voegen aan wat allang gezegd is?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
22-12-2018 17:50
Bijvoorbeeld als hij de spaarrekening leeg heeft gehaald voor een gokschuld.

Of als er gewoon weinig spaargeld is omdat je nog niet zo lang samen bent en een van de twee geen baan heeft.

Zoveel mogelijkheden als er eenmaal shit aan de hand is...

Nou ja, als de rekening leeg is en er geen geld is, heb je dus gewoon allebei niks. Dus dan maakt een verdeling ook niks uit.

En is er wel wat geld, dan zit nooit één van de twee met de gebakken peren als er 50/50 gedeeld wordt, want dan heb je allebei iets. Dus ik zie het probleem niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-12-2018 17:56
Nou ja, als de rekening leeg is en er geen geld is, heb je dus gewoon allebei niks. Dus dan maakt een verdeling ook niks uit.

En is er wel wat geld, dan zit nooit één van de twee met de gebakken peren als er 50/50 gedeeld wordt, want dan heb je allebei iets. Dus ik zie het probleem niet.
Tuurlijk scheelt dat enorm veel. Als je beiden een eigen spaarrekening hebt en beiden een inkomen, dan is het een stuk makkelijker in zo'n geval.

Alles is altijd koek en ei totdat het mis gaat. Waarom is het zo'n probleem om er rekening mee te houden dát er wat mis kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
22-12-2018 18:02
Tuurlijk scheelt dat enorm veel. Als je beiden een eigen spaarrekening hebt en beiden een inkomen, dan is het een stuk makkelijker in zo'n geval.

Alles is altijd koek en ei totdat het mis gaat. Waarom is het zo'n probleem om er rekening mee te houden dát er wat mis kan gaan.
Het lijkt mij dat je al door hebt dat er iets mis is vóórdat je hele spaarrekening verdampt is aan gokschulden... als je het pas merkt als de deurwaarder op de stoep staat, bij wijze van spreken, dan heb je onderweg toch heel wat signalen (en andere aanduidingen) gemist in je relatie...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
22-12-2018 17:54
Ah, dus eigenlijk heb je, buiten je bekende riedel over hoe alles zou moeten zijn, gewoon niets toe te voegen aan wat allang gezegd is?
Exact. Want dit had ik al 10 keer gezegd. Dat jij er vervolgens nog eens 10 keer naar blijft vragen, kan ik niet helpen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-12-2018 18:07
Exact. Want dit had ik al 10 keer gezegd. Dat jij er vervolgens nog eens 10 keer naar blijft vragen, kan ik niet helpen.
Dus eerst kom je melden dat je niet aan de relatie had moeten beginnen als hij mislukt.
En vervolgens zeg je tegen to dat fundament niet goed is blablablabla dus tot mislukken gedoemd. En jij denkt dat to dat wist toen ze die relatie aanging? Toen ze nog geen kinderen had?

Man O man, jij lijkt wel een robot.
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
22-12-2018 20:05
Dus eerst kom je melden dat je niet aan de relatie had moeten beginnen als hij mislukt.
En vervolgens zeg je tegen to dat fundament niet goed is blablablabla dus tot mislukken gedoemd. En jij denkt dat to dat wist toen ze die relatie aanging? Toen ze nog geen kinderen had?

Man O man, jij lijkt wel een robot.
Ofwel je kan niet lezen, ofwel je verdraait mijn woorden bewust om een beetje te rellen.

Wat ik zei is: als je aan een relatie begint, moet je uitgaan van het succes van de relatie en niet bij voorbaat ervan uitgaan dat hij waarschijnlijk toch wel gaat mislukken. En dat het verstandig is om eerst samen een degelijk fundament te leggen (daar hoort ook bij: het eens zijn over de financiën), alvorens verder te bouwen. En niet beginnen te bouwen en dan te denken dat je dat fundament later wel kan regelen.

Als jij dat rare adviezen vindt, het zij zo. Voor mij werkt het al 25 jaar prima.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-12-2018 18:05
Het lijkt mij dat je al door hebt dat er iets mis is vóórdat je hele spaarrekening verdampt is aan gokschulden... als je het pas merkt als de deurwaarder op de stoep staat, bij wijze van spreken, dan heb je onderweg toch heel wat signalen (en andere aanduidingen) gemist in je relatie...
Nu begrijp ik je beter.

Jij vindt dat als je niet de perfecte persoon bent, die vooraf al precies weet dat de partnerkeuze perfect is, die alles voor de komende 70 jaar op een rijtje heeft, die het leven zo indeelt dat er geen verrassingen zijn die de boel om kunnen duwen en die "werken" voor hun relatie, dat je dan gewoon dikke bult eigen schuld hebt.

Nou dan ben ik blij dat wij naar een paar dingen in onze relatie wat zakelijker kijken. Wij zijn namelijk beiden niet begunstigd met de gave van perfectie. Dus er is best kans dat ik heel raar ga reageren als een van onze kinderen ernstig ziek is. Of dat mijn partner heel raar reageert als er een keer bij ons wordt ingebroken. Of dat we na 15 jaar gewoon geen plezier meer uit onze relatie halen. En andere rare dingen die je helemaal niet voorziet, maar waarvan ik dus nu ook niet zeker weet dat ik en mijn partner daar later perfect mee omgaan zoals jij dat wel kan.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-12-2018 20:10
En dat het verstandig is om eerst samen een degelijk fundament te leggen (daar hoort ook bij: het eens zijn over de financiën), alvorens verder te bouwen. En niet beginnen te bouwen en dan te denken dat je dat fundament later wel kan regelen.
Maar net pleitte je er nog voor dat je juist helemaal niet over die financiën hoefde te praten. Je moest je namelijk realiseren dat er maar één manier was: alles op één hoop en 50/50 omdat het allemaal gezamenlijk was.
Prive
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-12-2018 20:10
Ofwel je kan niet lezen, ofwel je verdraait mijn woorden bewust om een beetje te rellen.

Wat ik zei is: als je aan een relatie begint, moet je uitgaan van het succes van de relatie en niet bij voorbaat ervan uitgaan dat hij waarschijnlijk toch wel gaat mislukken. En dat het verstandig is om eerst samen een degelijk fundament te leggen (daar hoort ook bij: het eens zijn over de financiën), alvorens verder te bouwen. En niet beginnen te bouwen en dan te denken dat je dat fundament later wel kan regelen.

Als jij dat rare adviezen vindt, het zij zo. Voor mij werkt het al 25 jaar prima.
Doei! Zelfs echte fundamenten blijken soms een bouwfout te bevatten zodra je verder bouwt. En dan roep jij: had je er maar niet aan moeten beginnen, zonder dat je het verhaal kent.
Je komt mij nogal betweterig over.
toch gelezen, man van, je verwijt je partner een vertrouwensbreuk wegens het posten op een forum over jullie problemen, denk dat het vertrouwen van je partner ook aardig beschaamd is nu jij onder haar naam nu jouw verhaal doet, maar goed, je misbruikt haar account, just saying

verder valt me op dat je schrijft dat jij het huis betaalt(de) en zij een "bijdrage woonlasten".. vind ik veelzeggend

ik snap serieus niet dat je al jaren geen idee hebt hoe oneerlijk jullie verdeling is, met kinderen en een hyotheek, zonder gezamelijke rekening waar naar rato ingelegd wordt, hoe bepaal je dat 10 jaar later ja, niet dus, dat moet je van het begin af goed regelen
je komt niet dom over dus doe niet zo onnozel, zou ik zeggen
Zo zo man van, account gehackt van eega? Ik hoop dat je het uitvoerig hebt doorgelezen en het helemaal tot het diepste van je ziel laat inzinken wat voor een eikel jij bent.
Nog 1 dingetje man van: vergeet niet dat zij al jaren jouw duurdere levenstijl financiert, zij deed de boodschappen, toch? zij betaalde de kinderopvang, zodat jij kan volop kan werken, ik weet niet of je een idee hebt wat er in een gezin aan boodschappen doorheen gaat op maandbasis, maar ik kan daar wel een auto van rijden hoor
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand dat bericht even quoten want ik mis hier iets :p
[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-12-2018 00:40
Reden: quote verwijderd
99.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thanks
Alle reacties Link kopieren
Enige wat ik uit het hele verhaal haal is dat haar spaargeld weg is...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg uit verhaal dat zij gewoon steeds minder en minder is gaan verdienen en op een gegeven moment uit haar spaargeld is gaan uitgeven.

De verdeling lijkt nog steeds redelijk fair... Maar gaat natuurlijk niet meer op als TO steeds minder gaat werken.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 00:36
15.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mocht de partner nog lezen: waarom heb jij 33K om in de hypotheek te stoppen en je partner niks? Je kunt je partner wel stom vinden dat ze het niet begrijpt, maar het valt ook niet te begrijpen. Doordat zij 3 dagen werkt bespaar je kinderopvang, en beperk je haar carrière en inkomen. Dat moet jij als partner dan toch helpen dragen?

Open gewoon 1 gezamenlijke rekening waar al het geld op en af gaat. Man up en zorg voor je partner die voor jouw kinderen zorgt.

Wat is er eigenlijk de reden van dat je geld voor jezelf opzij zet? Wat ga je daarmee doen dan? En is dat mét op zonder partner? :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
:sick: Arme TO. Wat een ontzettend misselijk gevoel krijg ik bij deze man.
-
overigens, door het storten van spaargeld in het spaardeel verlaag je de woonlasten helemaal niet, je bent eerder klaar met sparen, dat is alles, je woonlasten verlaag je alleen als je aflost.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
22-12-2018 23:57
Kan iemand dat bericht even quoten want ik mis hier iets :p

Kan iemand het bericht mij pm-en?

Ik hoop dat je veilig bent TO, hij klinkt als een onvoorspelbare man.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven