Geld & Recht alle pijlers

Schulden aanpakken. Tips

03-05-2018 14:48 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
Ik heb schulden en schaam mij heel erg hiervoor. Eigen schuld dikke bult natuurlijk.
Nu is het punt bereikt dat ik niet meer op mezelf kan wonen omdat ik zo de schulden niet meer kan afbetalen, Ik ga dus terug thuis wonen. Hebben jullie tips voor mij hoe ik de schulden het snelst kan aflossen, En in welke volgorde.
Ik heb een fulltime baan, Mijn inkomen is €1472 euro. Ik moet daar €200 euro kostgeld van gaan betalen thuis.

Schulden zijn:
600 euro roodstand bank.
600 euro zorgkosten.
685 euro kosten rijschool.
1050 euro lening.

Voor de laatste 3 uit t rijtje betaal ik nu maandelijks 60 euro af. Dit kan natuurlijk sneller als ik zometeen weer thuis woon.
Goed dat je meteen afspraken hebt gemaakt en er nu alles aan doet om het op te lossen. Volg Doreia's stappenplan - die heeft er verstand van.

Succes en het gaat goed komen!
every journey starts with a single step
Er zijn al veel goede tips gegeven.
Je gaat er wel uit komen hoor. Heel veel succes en knap dat je naar oplossingen zoekt en je kop niet in het zand steekt!

Ik wens je alle geluk en het allerbeste.
Dankjulliewel voor de reacties, Veel aan gehad. Ben alweer iets rustiger en positiever :P
Ik ga de tips van Doreia volgen!
Ik kom later weer een update geven.
Succes!
Dontknowwhattodooo schreef:
03-05-2018 14:57

Die schuld is ontstaan doordat ik in 1x mijn hele eigen risico moest betalen en 3 maanden achterlag met mijn zorg premie. Meteen voor gebeld en regeling getroffen van 60 euro per maand. Premie betaal ik ook maandelijks.

De lening is via de kredietbank, Die heb ik genomen omdat ik een eind afrekening kreeg van €1300 euro in mijn vorige woning. Dit kon ik niet in een keer betalen toen. Anti kraak woning slecht geïsoleerd enkel glas ..
Je woonde antikraak, dus weinig vaste lasten. En toch had je kennelijk geen spaargeld achter de hand voor je eigen risico of de eindafrekening en liep je zelfs achter met je zorgverzekering. Dat klinkt alsof je te veel uitgeeft en geen zicht hebt op je financiën.
Mijn tip zou zijn: ga een huishoudboekje bijhouden. Door alles op te schrijven dat er in komt en dat je uitgeeft krijg je overzicht en grip. Dan kan je ook reserveringen achter de hand gaan houden voor bijvoorbeeld die grote bedragen die je nu in de problemen brachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven