Geld & Recht alle pijlers

tandartsverzekering

08-08-2012 11:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken om de tandartsverzekering op te zeggen.

De meeste jaren betaal ik en mijn man meer premie dan dat we declareren.

En dit jaar was het goed mis, mijn man had al voor 400 euro aan vullingen, kaakonderzoek gedeclareerd, toen er nòg een zenuwbehandeling moest gebeuren.

Nu zijn de nota's daarvoor binnen gekomen, en het komt boven de 600 euries uit ! Deze 600 euro moeten we zelf uit eigen zak betalen. De verzekering zat al op de maximale vergoeding met de eerdere 400.

Als we de afgelopen jaren onze premie zelf hadden gespaard, in plaats van over te maken aan de verzekeraar, hadden we er nu een potje voor gehad.

Mijn betoog: als je jaren lang bijna niets hebt, en ineens in 1 jaar wel veel dan is het financieel goed balen !

Eventjes zelf nog 600 euro betalen vind ik veel geld.
Ik heb jarenlang tandartsverzekering gehad, nooit iets gehad en dit jaar opgezegd. Twee maanden geleden ontstoken wortel en wortelbreuk (ontsteking zat er al een jaar, breuk ongeveer 10 jaar, door mijn oude tandarts over het hoofd gezien). Ik heb de tand laten trekken en moet nu een implantaat a 1400 eu.

Ohra gebeld en blijkt dat je een tandartsverzekering per maand kan aflsluiten en opzeggen! Zwart op wit bevestigd gehad. Ik heb dus vanaf september een TV a 30 eu in de maand. Laat in december de schroef plaatsen en januari de kroon. Dat mag. Zo krijg ik 500 eu per kalenderjaar terug. Ik mag de verzekering pas 3 maanden na plaatsing opzeggen, dus maart of april 2013. Kost me 6x30=180 eu en levert me 1000 eu op.

Gewoon bellen met ze, dan weet je het zeker.
Weet je zeker dat je geen wachttijd hebt? Vaak kun je wel tussendoor de module "aanzetten" maar heb je voor grote behandelingen een wachttijd van 1 of 2 jaar voor de verzekering vergoed.
quote:Nelladella1 schreef op 08 augustus 2012 @ 11:56:

Hier ook geen tandartsverzekering.

En kreeg net een bericht van de verzekering: zoon had een tandenongeluk gehad, en moest naar de spoedtandarts. Eigen bijdrage blijkt 50 euro omdat 'de tandarts een te hoog tarief heeft gerekend'. Ik had nou niet bepaald de mogelijkheid om te 'shoppen' en onderzoek te doen naar tarieven op dat moment.

Nou ja, vijftig euro is gelukkig te overzien.Dit heeft niet te maken met de tandartsverzekering maar met de basisverzekering toch? Of is je zoon al volwassen?
Ik heb ook geen tandartsverzekering.

Ik ga meestal één keer in het jaar naar de tandarts voor een controle en tandplak verwijderen. En de kosten zijn dus eigenlijk nooit hoger dan 50 euro. Daar ga ik dus geen verzekering voor afsluiten want de premie is dan dus hoger dan het bedrag dat ik kwijt ben zonder die verzekering.
Ik ben daarom overgestapt naar een andere verzekeringsmaatschapij.Ik zat bij unive en mijn man heeft een superslecht gebit,elk jaar zit die wel aan zijn maximale kosten en dat was vorig jaar dat er 1000 vergoed werd voor 100%.Dat ging bij de unive nu veranderen dat er maar 80%vergoed werd.

Nu zitten we bij interpolis en krijgt hij 1150 voor 100%vergoed,en die 1150 gaat hij wel halen met een kroon!Ikzelf heb de laagste verzekering tot 250 euro en normaal heb ik nog geneens 100 euro aan kosten maar nu had ik oppeens een gaatje en moet ik sindskort 2 x per jaar naar de mondhygieniste.Ben ik toch maar superblij dat ik een verzekering heb.

Zo werkt dat nou eenmaal met een verzekering.Zo heb ik ook al jaren een autoverzekering.Ik heb nog nooit wat gehad maar betaal wel elke maand braaf!
quote:kerstklok schreef op 08 augustus 2012 @ 13:14:

Weet je zeker dat je geen wachttijd hebt? Vaak kun je wel tussendoor de module "aanzetten" maar heb je voor grote behandelingen een wachttijd van 1 of 2 jaar voor de verzekering vergoed.Ja die 2 maanden inderdaad. Vandaar dat de TV al in september ingaat en ik tot maart verzekerd blijf. Ik vond het ook raar, maar het heb zwart op wit van de verzekering. Overigens zonder eigen risico.
Ik ben afgelopen januari ook met mijn tandartsverzekering gestopt na overleg met mijn tandarts.

Van hem hoef ik ook maar 1x per jaar te komen omdat ik zo'n goed gebit heb. De eerstvolgende afspraak staat gepland eind december. Mocht er dan toch iets dringend noodzakelijk zijn dan kan ik zo weer een TV aanmaken en het in januari laten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven