Geld & Recht alle pijlers

tijdelijk contract verloopt, morgen gesprek

21-10-2011 00:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva mensen,

morgen heb ik een gesprek met mijn directeur aangezien mijn tijdelijke contract van een half jaar verloopt.

Mijn contract verloopt op 1-november a.s.

ik werk in de gezondheidszorg particulier.

Stel je toch eens voor dat hij hem niet gaat verlengen (verwacht het niet, maar toch een mogelijkheid) hoeveel tijd heeft hij hiervoor. want inmiddels is het ongeveer 2 weken voor het einde van mijn contract. Is hij dan niet veelste laat?

ik hoor graag jullie advies...
bij mij zeiden ze een dag van te voren dat me contract niet werd verlengt
nee, in principe mag hij nog op 31 oktober zeggen dat je contract niet verlengd wordt. heel vervelend, en niet netjes als hij daar zo lang mee zou wachten, maar volgens de wet mag dit.
Nee hoor, je mag zelfs niets zeggen, mits je iemand dan maar meteen wegstuurt als hij komt werken nadat het contract verliep. Doe je dat niet, dan is er wel automatisch sprake van verlenging.

Netjes is het niet trouwens.
ahhhh wat zou dat erg zijn zeg..... nou gaan jullie maar even duimen, het blijft altijd spannend.......
Volgens mij heeft hij een maand opzeg termijn. Kan me nl nog herinneren dat ik mijn baas bij het 3e half jaar contract heb moeten herinneren het dienstverband stop te zetten anders was ik in vaste dienst geweest en had op dat moment ( net zo als mijn baas ) darr geen zin in.

Volgens mij moet je nl in staat zijn tijd te krijgen om opnieuw te solliciteren. Sterker nog voor de ww ben je dat verplicht.

Maar even bellen met het juridisch loket en je weet het zeker.
Nee Zo.Maar, dat is niet zo. Een tijdelijk contract loopt af van rechtswege.

Zie verder Helene31.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
mij is deze maand het zelfde overkomen. eind van de maand verloopt mijn contract en heb afgelopen dinsdag te horen gekregen dat hij niet verlengd word. en dat mag dus. al zou ze het eind van de maand doen had het nog gemogen.en nu moet ik nog 2 weken werken en heb daar geen zin in. maar dat terzijde haha
Hier nog een ervaringsdeskundige.

Ik hoorde twee weken van te voren dat mijn contract niet verlengt zou worden. Niet omdat ik mijn werk niet goed deed of wat dan ook, maar door intern geschuif met personeel was mijn baan gewoonweg komen te vervallen.

Bitter, heel bitter.

Werkgever is in deze niks verplicht qua opzegtermijn oid. Dus het kan en het mag.

Niks aan te doen.
@ Sammiesam:

Ik heb het trouwens wél netjes afgemaakt en heb nu een mooi getuigschrift gekregen, plus een kans dat ik ooit weer bij dit bedrijf terug mag komen als er weer plaats is.

Dat dan weer wel.
Ze mogen je dus ook een nieuw contract voor minder uren aanbieden?
quote:bankje schreef op 21 oktober 2011 @ 09:11:

Ze mogen je dus ook een nieuw contract voor minder uren aanbieden?Dat mag/kan ook ja.
spannend, nog een uurtje en dan weet ik meer..... ik hoop enorm dat hij verlengt wordt, niet zo zeer dat ik het naar mijn zin heb, mijn collega's maken het leuk maar mijn teamleider is echt een dominante tante.... maar dan heb ik de tijd rustig verder te zoeken, en dan zelf weg gaan... dat voelt beter als dat het niet verlengt zou worden....
quote:isisnice schreef op 21 oktober 2011 @ 13:04:

spannend, nog een uurtje en dan weet ik meer..... ik hoop enorm dat hij verlengt wordt, niet zo zeer dat ik het naar mijn zin heb, mijn collega's maken het leuk maar mijn teamleider is echt een dominante tante.... maar dan heb ik de tijd rustig verder te zoeken, en dan zelf weg gaan... dat voelt beter als dat het niet verlengt zou worden....Let je dan wel op de taalfouten in je sollicitatiebrief
En ?
verlengt met een jaar contract....

@schilderpalet: volgens mij heb ik niets te klagen, want ik woon pas 3 jaar in nederland... ik kom uit Australie
gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven