Geld & Recht alle pijlers

Vader neemt kind onterecht mee tijdens schooltijd...

26-06-2012 17:28 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De vader van mijn kind en ik hebben een omgangsregeling, wat inhoudt dat hij in ieder geval ons kind niet doordeweeks heeft. Hij krijgt ons kind een aantal weekenden per maand.

Nu hoorde ik van ons kind dat haar vader haar tussen de middag heeft opgehaald, terwijl zij gewoon naar de opvang moet aangezien ik werk. Ik heb de school hierop aangesproken en zij gaven aan dat een vader én de moeder het recht hebben (in geval van gedeeld gezag) om het kind op te halen en het kind aan beiden zullen meegeven. Het feit dat hij zich niet aan de omgangsregeling houdt, dat is een afspraak tussen beiden en de school bemoeit zich hier niet mee ongeacht de rechterlijke uitspraak. Gedachte hierachter is dat de school niet voor politieagent gaat spelen bij de overdracht van elk kind.

Is dit het geval? Ik bedoel ik breng mijn kind naar school in de veronderstelling dat zij daar tussen de middag naar de opvang gaat. Graag jullie advies.

Alvast bedankt.
quote:Juffie88 schreef op 26 juni 2012 @ 20:37:

[...]

het kind....

Die hebben tegenwoordig om de 6 maanden een andere 'pa'.

Ik vind jouw uitspraken persoonlijk erg... bijzonder. Jij werkt op een basisschool oid?
conversation = awareness
Juffie je moet met zulk inzicht maar bij de zedenpolitie gaan werken.
quote:rozenstruikje schreef op 26 juni 2012 @ 20:05:

Ik zou het netjes vinden als het even wordt medegedeeld. Simpelweg omdat je wil weten waar je kind is op de dag.

Niet omdat vader niet spontaan zou mogen zijn, maar in verband van noodgevallen.

Het is aan vader om dat te laten weten.

He is niet aan de school om dan pa te weigeren het kind mee te geven.
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 20:42:

[...]

Neeheeeee. Mijn kind is ooit op school door de overblijf zonder toezicht een uur lang in een lege school achtergelaten. De juf vond hem, en was helser dan hels en belde mij daarover op. Daaruit heb ik het vertrouwen gekregen dat op onze school de leerkrachten en schoolleiding in ieder geval verantwoordelijkheidsgevoel hebben, en dat vind ik prettig. Maar ik heb er ook uit geconcludeerd dat de overblijf wat minder zorgvuldig is.

Zoals school toen ook terecht zei: er had van alles kunnen gebeuren. Hij had weg kunnen lopen, iemand had hem mee kunnen nemen, hij had de straat op kunnen gaan, noem maar wat, en dan had zowel school als ik niet eens geweten dat hij weg was. Er is toen dan ook een officieel gesprek geweest met de overblijf, geinitieerd door school, niet eens door mij.

Mijn mening is dus enkel en alleen gebaseerd op het feit dat ik als ouder verwacht dat zodra mijn kind aan school wordt toevertrouwd, school goed voor hem zorgt en op hem let.

In deze situatie zou ik zelf gezegd hebben, als ik dan eenmaal gebeld was: tuurlijk, zal ze leuk vinden dat haar vader haar zomaar komt ophalen! Ik kom haar overigens wel zelf halen want het is niet de bedoeling dat ze vandaag bij papa is, het is mijn dag.

En vervolgens zou ik ex gebeld hebben dat hij best spontaan ons kind mag ophalen maar dat hij mij dat eerst moet melden zodat ik dat aan school kan doorgeven.

Nu ga je er van uit dat de vader zijn dochter niet heeft afgemeld.

Als vader zijn dochter afmeldt weet de overblijf toch waar het kind is.
quote:amand1969 schreef op 26 juni 2012 @ 20:42:

[...]

Hoe werkt dat? Heb je dan tijdelijk gezag over dat kind als school?Feitelijk soort van wel! Ik ben toch verantwoordelijk voor dat kind..Daarbij kan ik natuulijk niet zomaar de ene ouder het kind verbieden te zien.. Het kan ook een rotstreek van moeder zijn..
quote:Juffie88 schreef op 26 juni 2012 @ 20:42:

[...]

Das wederzijds.. Hoe zie je het voor je? Ik heb 32 lln en heleboel gescheiden ouders.. en opa's oma's opassen, tantes ooms en anderen die de kinderen komen halen... Wanneer er iets anders is dan anders.. Dan merk ik dat echtw el.. Maar soms komt mama op maandag en papa op dinsdag en soms andersom.. zou gek zijn als ik alle ouders 's ochtends moet vragen wie hun kind komt halen...

Heb je een zesde zntuig?

Als jij leerkracht bent weet je ook dat dit niet klopt wat jij zegt.
quote:Star schreef op 26 juni 2012 @ 20:39:

En ik vind het geen spijkers op laag water zoeken, ik probeer gewoom duidelijk te maken dat ik graag weet waar mijn kind uithangt.

Maar als je gescheiden bent is denk ik een van de dingen die je moet accepteren, dat je dat niet meer weet. Of moeten gescheiden ouders aan elkaar een exact schema overleggen van de verblijfplaats van de kinderen?

Kan je, als je gescheiden bent, nooit meer spontaan iets met je kind doen?

En geldt het ook andersom; moet pa ook gebeld als ma het kind ophaalt om te lunchen?
Zeg maar Spijker.
quote:Juffie88 schreef op 26 juni 2012 @ 20:42:

[...]

Das wederzijds.. Hoe zie je het voor je? Ik heb 32 lln en heleboel gescheiden ouders.. en opa's oma's opassen, tantes ooms en anderen die de kinderen komen halen... Wanneer er iets anders is dan anders.. Dan merk ik dat echtw el.. Maar soms komt mama op maandag en papa op dinsdag en soms andersom.. zou gek zijn als ik alle ouders 's ochtends moet vragen wie hun kind komt halen...Er wordt jou niet verteld als er een opa of oma vandaag het kind haalt ipv de ouders?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:miss_communicatie schreef op 26 juni 2012 @ 20:42:

[...]

Die hebben tegenwoordig om de 6 maanden een andere 'pa'.

Ik vind jouw uitspraken persoonlijk erg... bijzonder. Jij werkt op een basisschool oid?Ja, en jij hebt een erg negatief beeld van de samenleving. Ik heb nu een keer een wisseling in 'vader' meegemaakt. Ik werk niet in amsterdam bijlmer.. Maar in een 'doorsnee'wij. met een Henk en Ingridgehalte.. om de pvv te quoten..
quote:spijk-er schreef op 26 juni 2012 @ 20:46:

[...]

Maar als je gescheiden bent is denk ik een van de dingen die je moet accepteren, dat je dat niet meer weet. Of moeten gescheiden ouders aan elkaar een exact schema overleggen van de verblijfplaats van de kinderen?

En geldt het ook andersom; moet pa ook gebeld als ma het kind ophaalt om te lunchen?Dat heb ik ook al een antal keer gevraagd.
quote:nouschi schreef op 26 juni 2012 @ 20:46:

[...]

Er wordt jou niet verteld als er een opa of oma vandaag het kind haalt ipv de ouders?Vaak wel.. Maar als het niet wordt verteld en oma staat op t plein, houd ik het kind niet op school..

[...]

En geldt het ook andersom; moet pa ook gebeld als ma het kind ophaalt om te lunchen?

Heel erg waar.

Maar dat geldt alleen voor de tijd dat je kind bij de andere ouder is. Echter zodra het 'jouw tijd' is, ben jij verantwoordelijk en behoor jij te weten waar je kind uithangt.

En nee, heel erg is het niet als een vader eens een keer z'n kind op haalt voor een lunch, maar volkomen logisch is het ook zéér zeker niet.

Edit: en spontaan doen doe je dan maar in je eigen tijd. Niet lekker spontaan gaan doen in de tijd dat je kind onder de hoede van je ex is.
conversation = awareness
Juffie heeft voor wat het gerechtelijk bevel wel gelijk. Als een ouder zijn kind niet mag zien/ophalen of alleen onder toezicht kind mag zien, dan mag school alleen weigeren het kind mee te geven indien dit door de rechtbank/BJZ?RvdKB op papier is gezet. Je kunt als ene ouder niet zonder meer verbieden dat school het kind aan de andere ouder meegeeft.
quote:Juffie88 schreef op 26 juni 2012 @ 20:47:

[...]

Ja, en jij hebt een erg negatief beeld van de samenleving. Ik heb nu een keer een wisseling in 'vader' meegemaakt. Ik werk niet in amsterdam bijlmer.. Maar in een 'doorsnee'wij. met een Henk en Ingridgehalte.. om de pvv te quoten..Ja en daar geneuren nauurlijk helemaal geen verkeerde dingen. Die gebeuren alleen in de bijlmer.
quote:spijk-er schreef op 26 juni 2012 @ 20:37:

Fash, ik zie jou heel erg vanuit je eigen ervaring oordelen. Maar volgens mij heb jij vaker verteld dat bij jou de vader geheel uit beeld verdwenen is. Dat lijkt me dus volstrekt geen vergelijkbare situatie.

Nee, ik reageer vanuit het referentiekader dat een overblijfjuf mijn kind al eens een uur zonder toezicht aan zijn lot heeft overgelaten (toen nog een kleuter) en dat mijn kind ook al eens op zwemles ziek uit de les naar de wc was gegaan alwaar hij diarree kreeg en zat te huilen, en de zwemjuf hem 25 minuten later nog niet eens gemist had en hoogstverbaasd was toen ik haar ging vragen waar mijn kind was. (Kind was gelukkig door een andere ouder gevonden in de wc en die had hem 15 minuten opgevangen en stond mij op te wachten, ik ben na hem getroost en aangekleed te hebben naar de juf gelopen en vroeg "waar is Kind?" Ze schrok zich dood, moest even denken wie kind was, en ging toen eens om zich heen kijken want had hem tot dat moment niet eens gemist.)

Ik vertrouw gewoon niet veel mensen dat ze ondanks dat ze ervoor betaald worden echt goed op mijn kind letten, en school is nou net zo'n instantie met wie je wél goede afspraken kunt maken en die je ook aansprakelijk kunt stellen als ze dat niet doen omdat ze wettelijke verplichtingen hebben. En daarom zit ik bovenop dit soort dingen, mijn kind is het liefste wat ik heb en wee degene die hem door laksheid in gevaar brengt terwijl ze op dat moment vanuit hun functie voor hem verantwoordelijk zijn.
Am Yisrael Chai!
quote:geheimtaal schreef op 26 juni 2012 @ 20:45:

[...]

Heb je een zesde zntuig?

Als jij leerkracht bent weet je ook dat dit niet klopt wat jij zegt.Nee geen zesde zintuig.. niet nodig ook.. Ik geef het kind niet mee aan een vreemde! Maar aan de vader van t kind he.. ! In sommige gevallen zou je kinderen helemaal niet meer naar huis willen laten gaan.. maar je kennis en macht rijkt maar zover...
Wat willen sommigen dan dat de leerkracht doet?

Het kind in de houdgreep nemen?
quote:Juffie88 schreef op 26 juni 2012 @ 20:48:

[...]

Vaak wel.. Maar als het niet wordt verteld en oma staat op t plein, houd ik het kind niet op school..

En ook als er een opa (Vieze Oude Man) die zich opa noemt staat?

Wow...
conversation = awareness

[...]

Wel als het kind op dat moment bij de vader verblijft.

Ik vind school niet verantwoordelijk, wel vind ik dat de ex moeder had moeten bellen om even te overleggen.
quote:Juffie88 schreef op 26 juni 2012 @ 20:49:

[...]

Nee geen zesde zintuig.. niet nodig ook.. Ik geef het kind niet mee aan een vreemde! Maar aan de vader van t kind he.. ! In sommige gevallen zou je kinderen helemaal niet meer naar huis willen laten gaan.. maar je kennis en macht rijkt maar zover...

Ja, de vader vind ik ook normaal, dat zeg ik de hele discussie al.

Het ging mij vooral om jouw opmerking dat je 'het wel merkt als er iets niet klopt'.
quote:geheimtaal schreef op 26 juni 2012 @ 20:48:

[...]

Ja en daar geneuren nauurlijk helemaal geen verkeerde dingen. Die gebeuren alleen in de bijlmer.Natuurlijk gebeuren die daar ook.. maar hoe zien jullie het voor je dan.. ik kom met 32 lln door de deur het plein op.. daar staan vervolgens 32 opa's oma's papa's mama's oppassen, tante's, ooms en buurmannen en buurvrouwen.. en dan..?
quote:miss_communicatie schreef op 26 juni 2012 @ 20:50:

[...]

En ook als er een opa (Vieze Oude Man) die zich opa noemt staat?

Wow... Het kind weet heus zelf wel of het de opa is.
quote:helene31 schreef op 26 juni 2012 @ 20:50:

Wat willen sommigen dan dat de leerkracht doet?

Het kind in de houdgreep nemen?Even bellen naar de ouder van dat moment (ja, lastig die lijstjes, ik geef het toe).
conversation = awareness
Als kind bij ma is, dan moet pa ma even mededelen dat hij kind ophaalt. School belt met ma als pa een onbekend persoon is daar.

Als kind bij pa is, dan moet ma even mededelen dat zij kind ophaalt. School belt met pa als ma een onbekend persoon is daar.

Heel simpel eigenlijk en oh zo netjes.
quote:geheimtaal schreef op 26 juni 2012 @ 20:51:

[...]

Ja, de vader vind ik ook normaal, dat zeg ik de hele discussie al.

Het ging mij vooral om jouw opmerking dat je 'het wel merkt als er iets niet klopt'.Wanneer er iemand staat en ik ken diegene niet en het kind kan me niet vertellen wie t is en reageert niet met Heeeee!! (tante, oom hele rataplan..) , gaat t kind niet mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven