Geld & Recht alle pijlers

Vader neemt kind onterecht mee tijdens schooltijd...

26-06-2012 17:28 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De vader van mijn kind en ik hebben een omgangsregeling, wat inhoudt dat hij in ieder geval ons kind niet doordeweeks heeft. Hij krijgt ons kind een aantal weekenden per maand.

Nu hoorde ik van ons kind dat haar vader haar tussen de middag heeft opgehaald, terwijl zij gewoon naar de opvang moet aangezien ik werk. Ik heb de school hierop aangesproken en zij gaven aan dat een vader én de moeder het recht hebben (in geval van gedeeld gezag) om het kind op te halen en het kind aan beiden zullen meegeven. Het feit dat hij zich niet aan de omgangsregeling houdt, dat is een afspraak tussen beiden en de school bemoeit zich hier niet mee ongeacht de rechterlijke uitspraak. Gedachte hierachter is dat de school niet voor politieagent gaat spelen bij de overdracht van elk kind.

Is dit het geval? Ik bedoel ik breng mijn kind naar school in de veronderstelling dat zij daar tussen de middag naar de opvang gaat. Graag jullie advies.

Alvast bedankt.
quote:istar_ schreef op 26 juni 2012 @ 20:51:

[...]

Het kind weet heus zelf wel of het de opa is.Ja, zeker als ze weet dat ze maar beter ja kan zeggen tegen 'opa' .(en ja, misbruik bij kinderen komt heel veel voor in NL)
quote:istar_ schreef op 26 juni 2012 @ 20:51:

[...]

Het kind weet heus zelf wel of het de opa is.Ja tuurlijk..... wel eens van manipulatie gehoord? Dat een kind zo bang is dat het ja en amen zegt als de juf vraagt of dat opa is en of kind graag mee wil?
quote:spijk-er schreef op 26 juni 2012 @ 20:46:

[...]

Maar als je gescheiden bent is denk ik een van de dingen die je moet accepteren, dat je dat niet meer weet. Of moeten gescheiden ouders aan elkaar een exact schema overleggen van de verblijfplaats van de kinderen?

Kan je, als je gescheiden bent, nooit meer spontaan iets met je kind doen?

En geldt het ook andersom; moet pa ook gebeld als ma het kind ophaalt om te lunchen?Wat mij betreft wel, ik schilder gescheiden mannen niet af als monsters.
Is TO alweer gesignaleerd?
quote:miss_communicatie schreef op 26 juni 2012 @ 20:50:

[...]

En ook als er een opa (Vieze Oude Man) die zich opa noemt staat?

Wow... Wat voor juf denk je dat ik ben? Strik er omheen en zeggen joh buk even..? Nee natuurlijk niet..
quote:Juffie88 schreef op 26 juni 2012 @ 20:51:

[...]

Natuurlijk gebeuren die daar ook.. maar hoe zien jullie het voor je dan.. ik kom met 32 lln door de deur het plein op.. daar staan vervolgens 32 opa's oma's papa's mama's oppassen, tante's, ooms en buurmannen en buurvrouwen.. en dan..?

Dan moeten de ouders bellen dat ze hun kind zelf niet komen ophalen, maar dat opa of oma/ tante/ buurvrouw dat doet. Als mijn kind wordt opgehaald door oma f opa bel ik.

Als de school mijn kind meegeeft aan 'opa' terwijl ik niet heb gebeld zijn ze met mij nog niet klaar.
quote:geheimtaal schreef op 26 juni 2012 @ 20:52:

[...]

Ja tuurlijk..... wel eens van manipulatie gehoord? Dat een kind zo bang is dat het ja en amen zegt als de juf vraagt of dat opa is en of kind graag mee wil?Wanneer je dat vermoedt.. en pas daarmee op, kind kan daarmee ook enorm beschadigen wanneer t niet zo is.. merk ej daar ook dingen van in de klas.. (broekplassen, gekke opmerkingen, zie protocol...) Niet die 2 tellen op t plein
quote:miss_communicatie schreef op 26 juni 2012 @ 20:48:

Edit: en spontaan doen doe je dan maar in je eigen tijd. Niet lekker spontaan gaan doen in de tijd dat je kind onder de hoede van je ex is.

Oh wat klinkt dat afgunstig... Wat naar voor een kind als de tijd zo strak verdeeld moet tussen papa-tijd en mama-tijd zodat een van de ouders niet eens meer het kind er van kan laten profiteren als er ineens tijdens de lunch tijd is om iets leuks te gaan doen.

Dat is toch niet in het belang van het kind?

Zullen we dáár eens naar kijken; wat is in het belang van het kind? Lijkt me toch dan leuke tijd doorbrengen met beide ouders belangrijker is dan dat mama altijd weet wanneer het kind bij papa is.

Je vertrouwde die man genoeg om een kind mee op de wereld te zetten, maar nu vertrouw je hem niet genoeg dat hij ermee mag gaan lunchen?
Zeg maar Spijker.
Sterker nog, het kdv belde mij laatst toen opa kind ging halen. Zelfs al kennen ze hem als mijn vader. Ze wisten niet dat hij haar kwam halen en wilde weten of het ok was.
quote:miss_communicatie schreef op 26 juni 2012 @ 20:51:

[...]

Even bellen naar de ouder van dat moment (ja, lastig die lijstjes, ik geef het toe).Als die wegloopt met het kind dan ben je toch al te laat.
quote:geheimtaal schreef op 26 juni 2012 @ 20:55:

[...]

Dan moeten de ouders bellen dat ze hun kind zelf niet komen ophalen, maar dat opa of oma/ tante/ buurvrouw dat doet. Als mijn kind wordt opgehaald door oma f opa bel ik.

Als de school mijn kind meegeeft aan 'opa' terwijl ik niet heb gebeld zijn ze met mij nog niet klaar.Ik geef kinderen niet mee aan 'opa' maar aan opa.. Heel groot verschil!
quote:geheimtaal schreef op 26 juni 2012 @ 20:39:

[...]

Wat naief. Hoop dat je niet de juf van mijn kind bent.en dat is dus de reden waarom ik van dit soort situaties een principekwestie zou maken waarover ik direct bij de directeur zou zitten. Omdat er mensen voor de klas staan die denken dat even voorstellen genoeg is om mijn kind veilig te houden, en hem doodleuk aan iemand die ze nooit gezien hebben zouden meegeven als hij maar leuk genoeg op mijn kind reageert en geloofwaardig genoeg zegt dat hij Ome Piet is.
Am Yisrael Chai!
quote:spijk-er schreef op 26 juni 2012 @ 20:56:

[...]

Oh wat klinkt dat afgunstig... Wat naar voor een kind als de tijd zo strak verdeeld moet tussen papa-tijd en mama-tijd zodat een van de ouders niet eens meer het kind er van kan laten profiteren als er ineens tijdens de lunch tijd is om iets leuks te gaan doen.

Zullen we dáár eens naar kijken; wat is in het belang van het kind? Lijkt me toch dan leuke tijd doorbrengen met beide ouders belangrijker is dan dat mama altijd weet wanneer het kind bij papa is.

Je vertrouwde die man genoeg om een kind mee op de wereld te zetten, maar nu vertrouw je hem niet genoeg dat hij ermee mag gaan lunchen?
quote:Juffie88 schreef op 26 juni 2012 @ 20:57:

[...]

Ik geef kinderen niet mee aan 'opa' maar aan opa.. Heel groot verschil!Je schrijft zelf dat als je iemand niet kent dat je dan vraagt wie het is en je dan voorstelt. Dus stel de persoon zegt ik ben Pietje de oom van Klaasje, dan laat jij het kind dus zo mee gaan?
quote:Star schreef op 26 juni 2012 @ 20:56:

Sterker nog, het kdv belde mij laatst toen opa kind ging halen. Zelfs al kennen ze hem als mijn vader. Ze wisten niet dat hij haar kwam halen en wilde weten of het ok was.Kijk en zo hoort het!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Juffie88 schreef op 26 juni 2012 @ 20:57:

[...]

Ik geef kinderen niet mee aan 'opa' maar aan opa.. Heel groot verschil!Jij zegt toch net dat je met 32 kinderen niet meer precies weet wie buurvrouw, buurman, tante, oom, of opa is?
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 20:57:

[...]

en dat is dus de reden waarom ik van dit soort situaties een principekwestie zou maken waarover ik direct bij de directeur zou zitten. Omdat er mensen voor de klas staan die denken dat even voorstellen genoeg is om mijn kind veilig te houden, en hem doodleuk aan iemand die ze nooit gezien hebben zouden meegeven als hij maar leuk genoeg op mijn kind reageert en geloofwaardig genoeg zegt dat hij Ome Piet is.Leuk die principekwesties.. Dagje ruilen?
quote:Star schreef op 26 juni 2012 @ 20:56:

Sterker nog, het kdv belde mij laatst toen opa kind ging halen. Zelfs al kennen ze hem als mijn vader. Ze wisten niet dat hij haar kwam halen en wilde weten of het ok was.Doet die van ons ook. Een vriendin van mij werkt nota bene bij de kinderopvang en is dus een collega van de BSO-leidsters, en toch moest ze eerst bellen met mij, mij aan de telefoon geven voordat zij even mijn kind mocht ophalen omdat ik in de file stond. En zo hoort het ook.
Am Yisrael Chai!
Hee, Fash heeft ook een ome Piet.

[...]

Het wordt voor een school toch onbegonnen werk als ze moeten bijhouden wie het kind die dag gebracht heeft of die ook wel weer komt ophalen? Dit zou voor een kleuterklas nog te noteren zijn maar wie brengt een kind van groep 6 nog naar de klas? Die krijgt toch een pakkerd op het schoolplein?

Ik zit echt met verbazing te lezen dat men dat echt van een school gewacht. Oeps, niet opgehaald door dezelfde persoon als vanmorgen gebracht,...ik ga eens even bellen?

Ben zeer benieuwd welke school dit feilloos kan uitvoeren.
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 20:57:

[...]

en dat is dus de reden waarom ik van dit soort situaties een principekwestie zou maken waarover ik direct bij de directeur zou zitten. Omdat er mensen voor de klas staan die denken dat even voorstellen genoeg is om mijn kind veilig te houden, en hem doodleuk aan iemand die ze nooit gezien hebben zouden meegeven als hij maar leuk genoeg op mijn kind reageert en geloofwaardig genoeg zegt dat hij Ome Piet is.

Snap ik.

Maar jij trekt het wel heel ver door. Waar jij al bij de directeur zit als de school je kind meegeeft aan de vader, zit ik daar pas bij iedereen anders dan mijzelf en mijn man.

Of ik nou gescheiden ben of niet.
quote:geheimtaal schreef op 26 juni 2012 @ 20:58:

[...]

Jij zegt toch net dat je met 32 kinderen niet meer precies weet wie buurvrouw, buurman, tante, oom, of opa is?Nee, Ik ken ze allemaal.. Maar stel je voor dat opa m vandaag komt halen in plaats van oma.. Daar maak ik dan geen halszaak van sorry.. Bied kwaliteit in de klas..

[...]

Dat is goed.

Ongeacht de relatie met de ex, ben ik een voorstander van duidelijkheid en regelmaat. Een scheiding brengt al genoeg onrust met zich mee en zeker in een dergelijke situatie ben ik van mening dat een kind het meest gebaat is bij duidelijkheid.

Zoals ik al eerder zo prachtig omschreef: door dergelijke spontane invallen creëer je verwachtingen. Allemaal leuk en aardig en vooral gezellig, maar nee, niet altijd goed voor het kind.

Probeer dat eens buiten het gunnen of misgunnen te zien...
conversation = awareness
Sjee, ik lees dat ik volgens de stelregels van FV mijn kind nooit meer onverwacht van school mag halen (want: vader is de reguliere haler en brenger hier) en dan ook nog eens dit er overheen:quote:dubiootje schreef op 26 juni 2012 @ 19:48:

Waarom onderscheid maken tussen de andere ouder en bv. een grootouder? In beide gevallen wordt het kind in de opvang verwacht en moet de moeder (in dit geval) het afmelden. Degene die het contract met de opvang heeft.

Bij ons heeft een externe organisatie het contract met de opvang. Dus dat zou betekenen dat we nooit ons kind van de opvang mogen halen. Allebei niet.

't Zou wat zijn zeg. Nodeloos om te zeggen dat ik het met beide standpunten totaal oneens ben. Ouder met gezag mag altijd halen, gezag houdt niet op als het kind de voordeur achter de kont dicht trekt immers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven