Geld & Recht alle pijlers

Vader neemt kind onterecht mee tijdens schooltijd...

26-06-2012 17:28 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De vader van mijn kind en ik hebben een omgangsregeling, wat inhoudt dat hij in ieder geval ons kind niet doordeweeks heeft. Hij krijgt ons kind een aantal weekenden per maand.

Nu hoorde ik van ons kind dat haar vader haar tussen de middag heeft opgehaald, terwijl zij gewoon naar de opvang moet aangezien ik werk. Ik heb de school hierop aangesproken en zij gaven aan dat een vader én de moeder het recht hebben (in geval van gedeeld gezag) om het kind op te halen en het kind aan beiden zullen meegeven. Het feit dat hij zich niet aan de omgangsregeling houdt, dat is een afspraak tussen beiden en de school bemoeit zich hier niet mee ongeacht de rechterlijke uitspraak. Gedachte hierachter is dat de school niet voor politieagent gaat spelen bij de overdracht van elk kind.

Is dit het geval? Ik bedoel ik breng mijn kind naar school in de veronderstelling dat zij daar tussen de middag naar de opvang gaat. Graag jullie advies.

Alvast bedankt.
De vader had het wel rven kunnen melden, maar bij gewone ongang zie ik er niets mis mee. Is toch leuk dat het kind zijn vader zo ziet? Tenzij hij/ zij weet dat moeders uit haar panty zal schieten als ze er achter komt. Als jouw kind het leuk vindt, zou ik het niet in de weg staan, TO.
Lekker gezellig als alles zo strak volgens de regels moet. Is toch juist leuk als pappa een keertje als verrassing er is? Dat hij zijn dochter in "moeder haar tijd" wil ophalen als ze anders toch naar de opvang gaat moet kunnen mits in goed overleg. En andersom ook. Als dochter anders op de opvang zit is dit toch veel leuker vor haar? En daar gaat het toch uiteindelij om, om haar?
Ik ben benieuwd wat er achter zit:

Vader neemt kind mee naar de Mac

Vader neemt kind mee naar schoonloeder

Vader neemt kind mee naar nieuwe vlam

Vader neemt kind mee, maar is laks en zorgt niet dat kind weer op tijd terug is.
Wat vind je dochter er zelf van? Waarom is het zo erg dat ze bij haar vader is geweest?
Ik breng je naar school, je krijgt lunchpakketje mee, maar misschien kan papa met je tussen de middag eten.

Je weet maar nooit

Kinderen moeten weten waar ze aan toe zijn.
Waar is TO?
Heb alleen nog de eerste pagina gelezen maar het zou lekker worden zeg, dat ik mijn kind in goed vertrouwen op school achterlaat, niets zeg over dat hij door iemand anders wordt opgehaald en dat ze hem toch met een ander mee laten gaan zonder mij eerst te bellen.

Ik zou hels zijn, ongeacht of het nou de vader, de opa en oma, de buurvrouw of een kidnapper is, een school heeft niet zomaar een kind met iemand anders mee te geven.
Am Yisrael Chai!
quote:redband schreef op 26 juni 2012 @ 18:03:

[...]

Zeggen dat de afspraak is dat hij op school eet. Dat was met moeder af gesproken, einde discussie voor school. Als vader een andere regeling wilt, meld ie zich bij moeder.Ik kan me voorstellen dat het voor school net zo werkt als op een kdv. Het gezag van de vader weegt zwaarder dan het gezag van de school, dus school heeft geen keuze dan het kind aan vader mee te geven (en terecht in mijn ogen). Bovendien, waarom zou school naar moeder moeten 'luisteren' en niet naar vader. Waarom zou haar stem (kind moet naar overblijf) zwaarder wegen dan vaders stem (kind luncht bij mij).
The time is now
quote:redband schreef op 26 juni 2012 @ 18:03:

[...]

Zeggen dat de afspraak is dat hij op school eet. Dat was met moeder af gesproken, einde discussie voor school. Als vader een andere regeling wilt, meld ie zich bij moeder. Als vader ook gezag heeft heeft school er verrekte weinig tegenin te brengen als hij zijn kind tussen de middag op komt halen. Behalve dan natuurlijk als hij een krankzinnige bijlmoordenaar is, maar ik neem aan dat TO daar school wel even van op de hoogte zou hebben gesteld.

Ooit heb ik in een situatie verkeerd waarin ik school moest verzoeken mijn dochter aan niemand anders dan mij mee te geven, en daar hebben ze keurig gehoor aan gegeven. Maar als ze niks hadden geweten hadden ze ook geen maatregelen kunnen treffen he.
quote: Ik breng je naar school, je krijgt lunchpakketje mee, maar misschien kan papa met je tussen de middag eten.

Je weet maar nooit

Kinderen moeten weten waar ze aan toe zijn. Volgens mij vinden kinderen zulke spontane acties van vaders/moeders leuker dan overblijven hoor. Je creëert nu gewoon een probleem volgens mij.
Oke mijn vorige post was misschien off-topic maar ook in de situatie van TO zou ik in de eerste plaats naar de recht van het kind kijken. Het lijkt mij dat in een normale situatie het voor haar kind hardstikke leuk is om papa te zien en dat het al erg genoeg is dat het kind alleen maar recht heeft om haar vader in een paar weekenden te zien (wat zeer waarschijnlijk voor het kind besloten is). Nee, het lijkt in dit geval toch te gaan over het recht van papa en van mama en ik vermoed een strijd tussen die twee.
quote:redband schreef op 26 juni 2012 @ 18:09:

Ik breng je naar school, je krijgt lunchpakketje mee, maar misschien kan papa met je tussen de middag eten.

Je weet maar nooit

Kinderen moeten weten waar ze aan toe zijn.Niet ieder kind heeft een stoornis in het autistisch spectrum en raakt van slag van een leuke verrassing.
Ik ben heel benieuwd wat er achter steekt. Er is vast het een en ander voorgevallen. Vanuit die gedachte redeneer ik ook dat je gewoon hoort te overleggen.

Je weet maar nooit

Kinderen moeten weten waar ze aan toe zijn.Ja, stel je voor dat je eens een verrassing zou krijgen.
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 18:11:.

Ik zou hels zijn, ongeacht of het nou de vader, de opa en oma, de buurvrouw of een kidnapper is, een school heeft niet zomaar een kind met iemand anders mee te geven.Alweer die reactie. Iemand anders? Als op school is gezegd dat oma kind komt halen, maar jij komt ipv oma, moet school dan ook eerst oma bellen om te vragen of het ok is? Jij bent in dat geval nml ook 'iemand anders'.
The time is now
quote:fashionvictim schreef op 26 juni 2012 @ 18:11:

Ik zou hels zijn, ongeacht of het nou de vader, de opa en oma, de buurvrouw of een kidnapper is, een school heeft niet zomaar een kind met iemand anders mee te geven.
'Iemand anders'. Kom op, het is haar vader.

Je weet maar nooit

Kinderen moeten weten waar ze aan toe zijn.Vertel je ze ook twee weken voor hun verjaardag wat ze krijgen?
The time is now

Je weet maar nooit

Kinderen moeten weten waar ze aan toe zijn.Sommige kinderen houden ook best van een verrassing. Echt waar.
Zoals het voorkomt botert het niet tussen papa en mama,dat daar een kind de pineut door is is al kwalijk,maar het zou mij toch echt niet moeten gebeuren dat zonder afspraak de andere ouder het kind van school haalt.

Dat de school er niet tussen gaat staan kan ik me voorstellen,maar dan bel je als ouder de andere ouder op om het te melden/te overleggen,dan is iedereen op de hoogte.

Dan is zoon/dochter blij dat die een keer extra bij papa is en mama niet ongerust omdat ze niet weet wat papa doet ..

Waarom moeilijk doen en oorlog creéren als het niet hoeft ...?
Ja. Maar je weet niet wat er is voorgevallen.
Hier gaat het volgens mij niet om het kind, maar hebben vader en moeder wat uit te vechten en kan moeder het niet hebben dat vader zijn dochter een keertje ophaalt om gezellig samen te lunchen. Zelfs niet als dochter dat heel gezellig vindt.
quote:groentsoep2 schreef op 26 juni 2012 @ 18:14:

[...]

Sommige kinderen houden ook best van een verrassing. Echt waar.Je méént het..
quote:Ivetje schreef op 26 juni 2012 @ 17:50:

Het is de vader! Niet een of andere gek die ze niet kent...kind is toch gewoon veilig bij papa neem ik aan. Je bent als ouders beide verantwoordelijk voor je kind.

Papa had het even moeten overleggen, maar daar heeft school niks mee te maken verder.

Aangezien de vader het kind alleen in de weekenden heeft lijkt het me onwaarschijnlijk dat die door de weeks het kind naar school brengt en/of haalt. Ergo: school kan dus helemaal niet weten of het kind veilig is bij papa, want ze kennen papa niet.

Voor hetzelfde geld was de vader zo met het kind naar Schiphol gereden om vervolgens te gaan emigreren, weet jij veel. Of was hij samen met het kind voor een trein gesprongen onder het mom van "ik het kind niet, dan jij ook niet." Hij zou niet de eerste en niet de laatste zijn.

Daar heeft school dus wel degelijk mee te maken, want als ouder waarbij het kind woont moet je erop kunnen vertrouwen dat de school het toezicht van jouw kind serieus neemt. En daar valt zomaar aan iemand meegeven niet onder.
Am Yisrael Chai!
quote:geheimtaal schreef op 26 juni 2012 @ 18:15:

Hier gaat het volgens mij niet om het kind, maar hebben vader en moeder wat uit te vechten en kan moeder het niet hebben dat vader zijn dochter een keertje ophaalt om gezellig samen te lunchen. Zelfs niet als dochter dat heel gezellig vindt.Precies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven