Geld & Recht alle pijlers

Vage mailtjes over order / rekening

30-04-2012 09:43 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien maak ik me druk om niks; maar ik heb al een aantal mailtjes gehad waarin een order bevestigd wordt en waarin ik voor meer informatie en de rekening kan klikken op een link (heb ik uiteraard niet gedaan).

Er staat een (niet bestaand) telefoonnummer bij.

Ook de site/link zegt me niks; dat adres begint met projetasarim punt net.

Gewoon weggooien of moet ik hier iets mee?
Google even op het bedrijf wat de order heeft verstuurd? Of even bij tros radar forum vragen?
Dat zijn phishing berichten. Niet op klikken en weggooien. Net als berichten dat er iets is met je creditcard.
Niet op klikken, gewoon weggooien. Ik krijg ze ook en gooi ze ook gelijk weg. Wat Esfa ook al zegt; het zijn phishing berichten.
Nergens op klikken en deleten.
quote:xayaz schreef op 30 april 2012 @ 09:56:

Nergens op klikken en deleten.Dit dus.
Shit happens
Had al zo'n vermoeden; maar werd aan het twijfelen gebracht omdat het op mijn privé mailadres binnenkomt en dus niet op het accoount dat ik altijd gebruik als ik iets online bestel.

Vraag me dan af hoe men aan dit adres komt.
Ook al gehad! Super irritant. Allemaal onzin gelukkig .
Hier ook, gelijk weggegooid!
quote:Pauline65 schreef op 30 april 2012 @ 10:54:

Had al zo'n vermoeden; maar werd aan het twijfelen gebracht omdat het op mijn privé mailadres binnenkomt en dus niet op het accoount dat ik altijd gebruik als ik iets online bestel.

Vraag me dan af hoe men aan dit adres komt.Misschien heb je het eens ingevuld bij een zgn online enquete of prijsvraag
Hé die krijg ik sinds een dag of 3 ook binnen. En idd ook op mijn privé mail, waar ik dus best voorzichtig mee ben. Normaal gezien heb ik op dat adres ook nooit spam, dus ik was wel wat verbaasd dat ik nu zulke mail binnen kreeg.
Daarom ook verbazing bij mij.

Online enquetes of prijsvragen vul ik sowieso al nooit in en alles wat ik online bestel gaat via een hotmail account.

Blijkbaar hebben dus meer mensen de afgelopen dagen dit soort mailtjes gekregen.
Ik krijg ze dus ook, met het emailadres waar ik bij viva mee bekend ben, jullie ook?
Ja. Mailtjes gewoon in den prullenbak.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
quote:luni schreef op 30 april 2012 @ 14:57:

Ik krijg ze dus ook, met het emailadres waar ik bij viva mee bekend ben, jullie ook?idd bij viva bekend en bij misschien nog 3 (zeer bekende) webshops en 1 ander forum. Voor andere zaken op internet heb ik een ander mailadres. En daar krijg ik ze niet op, wel andere spam.
Gewoon alle betaalverzoeken per mail weggooien. Ze volgen vanzelf per post. Webshops iDeal of Paypal gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven