Geld & Recht alle pijlers

V&D cadeaubon ongeldig, wat nu?

23-12-2015 14:15 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als kerstcadeau van mijn werkgever een cadeaubon gehad van de V&D. Nu hoor ik dat de V&D ze niet meer aanneemt. Wat nu? De cadeaubonnen zijn dit weekend nog aangeschaft, ze mogen toch niet het geld pakken en even later de bonnen gewoon ongeldig verklaren? Heb je als consument dan totaal geen rechten in zulke gevallen?
quote:marjolein852 schreef op 23 december 2015 @ 14:25:

Bij laplace zou ik nog wel koffiebonen kopen..( Ik las lapdance... )
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Debora schreef op 23 december 2015 @ 14:37:

Stel je niet aan JollyJ, als we op jouw voorgestelde toer gaan, mag je nergens meer emoties om voelen, want er is altijd wel iemand die het erger heeft of ergens meer last van heeft.

Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:cooper87 schreef op 23 december 2015 @ 14:35:

[...]

Ik heb helemaal niet gezegd dat ik mezelf zielig vind. Ik baal wel ja, en ik vind het eerlijk gezegd ook gewoon vreemd dat dit kan. Dat neemt niet weg dat ik heus wel inzie dat het voor het personeel veel en veel erger is, omdat er voor hun veel meer op het spel staat. Dat staat er verder los van dat ik zelf ook gewoon baal.Begrijp je iets van het concept "faillissement" en de voorloper "uitstel van betaling"? Wat is er in godesnaam vreemd aan dat een bedrijf dat uitstel van betaling heeft en dus zijn verplichtingen niet na kan komen, zijn verplichtingen niet na kan komen?
quote:Debora schreef op 23 december 2015 @ 14:37:

Stel je niet aan JollyJ, als we op jouw voorgestelde toer gaan, mag je nergens meer emoties om voelen, want er is altijd wel iemand die het erger heeft of ergens meer last van heeft.

Ik heb overigens maandag een aantal kledingstukken gekocht bij V&D, maar geen tijd gehad om te passen.... Vanavond maar eens inventariseren wat de schade is Tja, lezen is ook wel moeilijk. Maar wacht, ik heb jou onder negeren staan omdat je zonder uitzondering zaken eerst totaal zwart/wit maakt en dan reageert op wat niet gezegd is. Jammer eigenlijk dat die negeerfunctie niet werkt op quotes.
JollyJ, zou je misschien een iets andere toon willen aanslaan? De manier waarop jij jezelf verwoord is zeer onprettig. En ja, ik begrijp wat faillissement en uitstel van betaling betekent.
Tja, zo gaat het nou eenmaal bij faillissementen en uitstel van betalingen... "Achter in de rij aansluiten aub." En meestal is het overgebleven kapitaal al op, nog voor ze bij de helft van de rij zijn.

Ik baal ook, maar niet om zoiets stoms als een kadobon.

Mijn zus werkt bij V&D, en is geestelijk gehandicapt. Die komt nooit meer aan een baan. Daar wel eens aan gedacht?
Dan heb je mij dus niet op negeer staan en de kans bestaat dat ik er nu ook onder ga. In dat geval: Alvast hele fijne dagen en ik wens je veel warmte, liefde, plezier en succes.
Het is gewoon slechte timing. Afgelopen maand hebben ze heel veel cadeaubonnen verkocht (dmv kerstpakketten e.d.) en nu het moment is gekomen om ze in te wisselen zitten ze in de problemen. Dat komt over als: nog even snel geld inpikken en na de kerst zijn ze waardeloos.
quote:cooper87 schreef op 23 december 2015 @ 14:40:

JollyJ, zou je misschien een iets andere toon willen aanslaan? De manier waarop jij jezelf verwoord is zeer onprettig. En ja, ik begrijp wat faillissement en uitstel van betaling betekent.Als mijn toon je niet bevalt negeer je me gewoon. Jouw toon bevalt mij dan weer niet, zo gaat dat in het leven. Iets onbegrijpelijk noemen terwijl je beweert het te begrijpen vind ik dan weer raar.
quote:Enn schreef op 23 december 2015 @ 14:35:

Heftige tijd voor de V&D medewerkers. Hoop met hen mee dat alles goed komt en dan kan jij daarna gewoon die bon gebruiken.Ja. Want aan het personeel ligt het in ieder geval niet.
quote:Enn schreef op 23 december 2015 @ 14:42:

Dan heb je mij dus niet op negeer staan en de kans bestaat dat ik er nu ook onder ga. In dat geval: Alvast hele fijne dagen en ik wens je veel warmte, liefde, plezier en succes. Waarom zou ik? Ik negeer mensen niet omdat ze een andere mening hebben.
quote:tvandattum schreef op 23 december 2015 @ 14:42:

[...]

Ja. Want aan het personeel ligt het in ieder geval niet.Daar valt wel wat op af te dingen.
quote:tvandattum schreef op 23 december 2015 @ 14:42:

[...]

Ja. Want aan het personeel ligt het in ieder geval niet.Geen idee, vandattum en jij wel? Maar ik wens niemand het verlies van zijn/haar baan toe en zo was mijn post wel bedoeld.
Ik vind het ook wat dubieus hoor. Wel dit weekend nog de bonnen verkopen in de wetenschap dat die niet meer ingeleverd kunnen worden. Dan staak je toch de verkoop van die bonnen? Vind het idd wat lijken op Innen van de consument om de grote schuldeisers tegemoet te komen.
Ja Muurbloempje, zoals ik al eerder aangaf weet ik dat het voor het personeel veel erger is dan voor de consument. En toch baal ik. Dat staat gewoon los van elkaar. Ik kan balen, én meeleven met het personeel. Waarom niet?!
quote:Muurbloempje92 schreef op 23 december 2015 @ 14:40:

Tja, zo gaat het nou eenmaal bij faillissementen en uitstel van betalingen... "Achter in de rij aansluiten aub." En meestal is het overgebleven kapitaal al op, nog voor ze bij de helft van de rij zijn.

Ik baal ook, maar niet om zoiets stoms als een kadobon.

Mijn zus werkt bij V&D, en is geestelijk gehandicapt. Die komt nooit meer aan een baan. Daar wel eens aan gedacht?
Op facebook staan de meest domme reacties.

Oa dat mensen nu een kut kerst hebben omdat ze geen bon meer in kunnen wisselen voor een kado.

Nee de medewerkers die hebben een leuke kerst
quote:nina1966 schreef op 23 december 2015 @ 14:44:

Ik vind het ook wat dubieus hoor. Wel dit weekend nog de bonnen verkopen in de wetenschap dat die niet meer ingeleverd kunnen worden. Dan staak je toch de verkoop van die bonnen? Vind het idd wat lijken op Innen van de consument om de grote schuldeisers tegemoet te komen.Dát vind ik dus ook heel raar. De cadeaubonnen die wij gekregen hebben zijn dit weekend pas aangeschaft, het is nu woensdag en nu zijn ze al niet meer geldig. Het lijkt er inderdaad op dat er dan sprake is van voorbedachte rade.
quote:cooper87 schreef op 23 december 2015 @ 14:46:

Ja Muurbloempje, zoals ik al eerder aangaf weet ik dat het voor het personeel veel erger is dan voor de consument. En toch baal ik. Dat staat gewoon los van elkaar. Ik kan balen, én meeleven met het personeel. Waarom niet?!Kan ook en ik snap ook dat mensen die zich (wellicht direct) betrokken voelen dit anders kunnen lezen. Gewoon een beetje begrip voor opbrengen. Ik hoop voor iedereen dat jij jouw bonnen heel snel kan besteden.
Het komt op het volgende neer. Surseance van betaling houdt in dat V&D van de rechter uitstel krijgt voor het betalen van de 'gewone' crediteuren. Iemand met een cadeaubon heeft een vordering op V&D voor het bedrag van de bon, dus kun je die nu niet gebruiken. Iemand die nu in de winkel iets koopt, betaalt daarvoor en dit geld vloeit in de pot van de surseance waarmee de schuldeisers in theorie kunnen worden betaald.

Degene die vorig weekend de cadeaubonnen verkocht zal niets geweten hebben van de op handen zijnde surseance, dat wordt altijd in het geheim voorbereid, dus neem het het personeel svp. niet kwalijk. Zij gaan een vervelende kerst tegemoet.
anoniem_263125 wijzigde dit bericht op 23-12-2015 14:52
Reden: typfout
% gewijzigd
Maar je mag het toch wel rot vinden van je bon? snap ik dan weer niet dat dat niet mag. Kun je het evengoed erg vinden voor de medewerkers.
Wat ik begrijp uit de berichtgeving is dat V&D helemaal geen faillissement wilde aanvragen, het was bekend dat ze nog t/m 2016 verlies zouden maken, maar dat ze door de toezichthouders gedwongen zijn.

Dat is helaas niet anders, zal geen bewust beleid achter gezeten hebben. En al die bedrijven die kerstcadeaus bij V&D hebben ingekocht, dachten wellicht ook een goede daad te doen door een noodlijdend Nederlands bedrijf te steunen. Je weet het niet.

Ik moet zeggen dat ik toch vrij bewust wat vaker voor de V&D koos, sinds ik van de problemen wist. Aan mij lag het in ieder geval niet
Occam's razor
quote:JollyJ schreef op 23 december 2015 @ 14:39:

[...]

Tja, lezen is ook wel moeilijk. Maar wacht, ik heb jou onder negeren staan omdat je zonder uitzondering zaken eerst totaal zwart/wit maakt en dan reageert op wat niet gezegd is. Jammer eigenlijk dat die negeerfunctie niet werkt op quotes.Je quote een deel van de post van Debora dat nog helemaal niet eerder gequote was, slimmerd.
De rechtbank in Amsterdam heeft ook DA woensdag surseance verleend.

Het bedrijf uit Zwolle heeft 266 winkels in Nederland. De directie van DA heeft aan het AD laten weten dat de keten ernaar streeft alle winkels en de webshop open te houden tijdens de surseance van betaling. Vaak is surseance een voorbode voor een faillissement.

Een woordvoerder van DA laat weten dat de oorzaak niet de concurrentie van webwinkels is of het zachte winterweer. 'We hebben het al jaren moeilijk. Daarbij komt dat de concurrentie is verhevigd, vooral als gevolg van nieuwkomers op de markt zoals Op = Op en Action.' DA heeft zelf 212 mensen in vaste dienst, maar de grote klappen zullen vallen bij de talloze franchisenemers van de keten. Bijna alle DA-winkels - op zeven na - worden gerund door franchisers.

quote:cupcakegirl schreef op 23 december 2015 @ 14:52:

Maar je mag het toch wel rot vinden van je bon? snap ik dan weer niet dat dat niet mag. Kun je het evengoed erg vinden voor de medewerkers.

Natuurlijk mag dat, ik zou het ook rot vinden.

Alleen sommige reacties (op facebook!) zijn gewoon dom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven