Geld & Recht alle pijlers

V&D cadeaubon ongeldig, wat nu?

23-12-2015 14:15 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als kerstcadeau van mijn werkgever een cadeaubon gehad van de V&D. Nu hoor ik dat de V&D ze niet meer aanneemt. Wat nu? De cadeaubonnen zijn dit weekend nog aangeschaft, ze mogen toch niet het geld pakken en even later de bonnen gewoon ongeldig verklaren? Heb je als consument dan totaal geen rechten in zulke gevallen?
Iemand die mijn vraag ook even wil beantwoorden aub!?
quote:cooper87 schreef op 23 december 2015 @ 14:57:

[...]

Ik heb het niet over de verkoopster die mij heeft geholpen, maar over het management. Zij zouden toch wel hebben geweten dat dit eraan zat te komen?De directie zal het mogelijk hebben kunnen zien aankomen. En als dat inderdaad het geval was, dan mochten zij helemaal niets ondernemen dat de financiële positie nog verder in gevaar had kunnen brengen. Het frustreren van de omzet, bijv door geen bonnen meer te verkopen, zou als schadelijk handelen zijn gezien in deze. Hun verantwoordelijkheid was om de financiële positie zo gunstig mogelijk te houden, zodat zoveel mogelijk schuldeisers hun geld terug kunnen zien.
quote:Troelalaaaa schreef op 23 december 2015 @ 15:06:

Ik vind het rot voor de medewerkers. Maar ook voor het straatbeeld van winkelsteden. Voor mij is en blijft de V&D een belangrijke speler op de shopmarkt. Heb er met plezier gewinkeld. Kinderkleding vind ik geweldig en ook ikzelf en mijn partner kopen er graag, zeker bepaalde specifieke merken.

Wanneer V&D verdwijnt ervaren wij dit zeer zeker als groot verlies.! En aan het personeel valt zeer zeker niets te wijten!

Ikzelf heb gisteravond een online bestelling geplaatst, welke deels betaald is met cadeaubon.

Iemand enig idee of ik pakket ondanks berichtgeving nieuws mag verwachten? En of ik geld terug mag verwachten indien goederen niet geleverd zullen worden?Ik hoorde met het journaal vandaag dat de webshop dicht was

Ik vind het rot voor de medewerkers. Maar ook voor het straatbeeld van winkelsteden. Voor mij is en blijft de V&D een belangrijke speler op de shopmarkt. Heb er met plezier gewinkeld. Kinderkleding vind ik geweldig en ook ikzelf en mijn partner kopen er graag, zeker bepaalde specifieke merken.

Wanneer V&D verdwijnt ervaren wij dit zeer zeker als groot verlies.! En aan het personeel valt zeer zeker niets te wijten!

Ikzelf heb gisteravond een online bestelling geplaatst, welke deels betaald is met cadeaubon.

Iemand enig idee of ik pakket ondanks berichtgeving nieuws mag verwachten? En of ik geld terug mag verwachten indien goederen niet geleverd zullen worden?Je spullen zouden nog gewoon geleverd kunnen worden. Terugbetaling indien geen levering is wat moeilijker.
quote:mika65 schreef op 23 december 2015 @ 15:29:

[...]

Ik hoorde met het journaal vandaag dat de webshop dicht was

Ik las dat ook idd. Vandaar mijn vragen.

Heb gisteren bevestiging ontvangen van bestelling. Wanneer ik nu de status van bestelling wil inzien gaat dat niet meer.

Iemand enig idee of ik pakket ondanks berichtgeving nieuws mag verwachten? En of ik geld terug mag verwachten indien goederen niet geleverd zullen worden?Geld terug zeker niet, pakje ligt eraan maar denk het niet. Gisteren is surceance aangevraagd dus ik denk dat er niets meer mee gedaan is. Pech denk ik
quote:Troelalaaaa schreef op 23 december 2015 @ 15:31:

[...]

Ik las dat ook idd. Vandaar mijn vragen.

Heb gisteren bevestiging ontvangen van bestelling. Wanneer ik nu de status van bestelling wil inzien gaat dat niet meer.Ik zou ze even mailen.
Afwachten dus. Zit niets anders op.
Vorige maand vriendin nog een bon van ¤ 60 gegeven.
verba volant, scripta manent.
quote:gismo72 schreef op 23 december 2015 @ 15:31:

[...]

Geld terug zeker niet, pakje ligt eraan maar denk het niet. Gisteren is surceance aangevraagd dus ik denk dat er niets meer mee gedaan is. Pech denk ikSurseance betekend niet dat ze niets meer verkopen of leveren. Ze mogen /gaan hun schulden later betalen. Of Failliet.
Ik vraag mij wel af of V&D het deze keer wel gaat redden want hoe vaak hebben ze de afgelopen jaren al wel niet op het randje van de afgrond gestaan? Was een tijd geleden ook nog bij de Bijenkorf (zelfde holding zover ik weet) en dat was ook al niet meer wat het geweest is. Zou het wel jammer vinden als V&D weg zou gaan want we hebben verder niet echt zulke warenhuizen naast de Bijenkorf natuurlijk en een groot warenhuis heeft toch wel iets. Weet nog wel dat een jaar of 15 geleden V&D echt een soort van machtspositie had in de zin van als die extra open gingen, gingen andere winkels ook extra open want V&D trok toch wel mensen en daar konden die andere winkels mooi gebruik van maken.
quote:Mietrot schreef op 23 december 2015 @ 15:19:

De vraag die ik mij wel stel is "Waarom mogen er geen bons meer?".

Uiteindelijk is dat geld sowieso al uitgegeven en binnen bij V&D (of bij gelijk welke andere winkel die met dit systeem werkt).

Als je een doorstart wil maken kan je dan beter je klanten te vriend houden als bedrijf.

Want goede reclame is anders.Kwestie van kapitaal binnenhouden. Goederen zijnkapitaal en je casht de bonnen. Zo n groot mogelijk verlies beperken
da betreft wel ook de franchise winkel, hoe komen die anders aan hun spullen? da was nog al steng hoor met verplichte afnames, afgelopen 2 jaar zijn er idd al heel wat franchise winkel overgelopen, die voelde al nattigheid
Het gaat op vele fronten niet goed in detailhandel.

Denk aan DA, denk aan Scapino, denk aan Dolcis, denk aan Manfield.

Maar V&D weg uit het straatbeeld vind ik bijzonder triest. Beetje sentiment denk ik.
quote:Goede-Fee schreef op 23 december 2015 @ 15:33:

[...]

Surceance betekend niet dat ze niets meer verkopen of leveren. Ze mogen /gaan hun schulden later betalen. Of Failliet.De webshop is wel gesloten sinds vannachtj
quote:closednote schreef op 23 december 2015 @ 15:33:

Ik vraag mij wel af of V&D het deze keer wel gaat redden want hoe vaak hebben ze de afgelopen jaren al wel niet op het randje van de afgrond gestaan? Was een tijd geleden ook nog bij de Bijenkorf (zelfde holding zover ik weet) en dat was ook al niet meer wat het geweest is. Zou het wel jammer vinden als V&D weg zou gaan want we hebben verder niet echt zulke warenhuizen naast de Bijenkorf natuurlijk en een groot warenhuis heeft toch wel iets. Weet nog wel dat een jaar of 15 geleden V&D echt een soort van machtspositie had in de zin van als die extra open gingen, gingen andere winkels ook extra open want V&D trok toch wel mensen en daar konden die andere winkels mooi gebruik van maken.

Heeft het overigens zin om een doorstart te maken?En waarom?

Om dan volgend jaar misschien weer overkop te gaan?

Of hoe denken ze extra nieuwe klanten aan te trekken?

En ja, tuurlijk is het een menselijk drama voor de werknemers.
quote:cooper87 schreef op 23 december 2015 @ 14:57:

[...]Ik heb het niet over de verkoopster die mij heeft geholpen, maar over het management. Zij zouden toch wel hebben geweten dat dit eraan zat te komen?In tegenstelling tot wat je zou denken, is het niet heel onwaarschijnlijk dat een groot deel van het management dat niet wist. Ik heb jaren bij het Kruidvat gewerkt dat is in 2002 (2003? 2004?) overgenomen door het Chineese A.S. Watson. Het was zelfs zo dat klanten die de kranten hadden gelezen, het eerder wisten dan het personeel. De filiaalmanager werd pas in de loop van de ochtend op de hoogte gebracht. De verkoop was echt in de top van het bedrijf geregeld, waardoor regio/districtmanagers niets tot heel weinig wisten, in de winkels was het helemaal nieuws. Reden: hoe minder mensen het wisten, hoe minder onrust en eventueel risico op afketsen deal ed. Dus in de winkel had niet geanticipeerd kunnen worden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 23 december 2015 @ 15:38:

[...]

In tegenstelling tot wat je zou denken, is het niet heel onwaarschijnlijk dat een groot deel van het management dat niet wist. Ik heb jaren bij het Kruidvat gewerkt dat is in 2002 (2003? 2004?) overgenomen door het Chineese A.S. Watson. Het was zelfs zo dat klanten die de kranten hadden gelezen, het eerder wisten dan het personeel. De filiaalmanager werd pas in de loop van de ochtend op de hoogte gebracht. De verkoop was echt in de top van het bedrijf geregeld, waardoor regio/districtmanagers niets tot heel weinig wisten, in de winkels was het helemaal nieuws. Reden: hoe minder mensen het wisten, hoe minder onrust en eventueel risico op afketsen deal ed. Dus in de winkel had niet geanticipeerd kunnen worden.Maar in dit geval is het al een tijdje bekend dat het moederbedrijf er (bewust) een zooitje van maakt.
Over bestellingen zou ik ook niks durven zeggen maar aan de andere kant waarom zouden ze die nu ook niet leveren want de spullen hebben ze en er is voor betaald en ik neem aan dat ze toch al kosten hebben gemaakt voor de bezorging of zijn ze in het distributiecentrum al ontslagen en de contracten met postbezorgers per direct stop gezet? Als ze echt failliet gaan moeten die spullen ook verkocht worden natuurlijk.
quote:gismo72 schreef op 23 december 2015 @ 15:37:

[...]

De webshop is wel gesloten sinds vannachtj

Ja en?

Het kan zijn dat bestelde producten nog worden afgehandeld. Maar het kan zijn dat ook dat niet meer gebeurt.

Maar een surseance betekend niet automatisch dat ze al betaalde bestellingen niet meer uitsturen. In het geval van de V&D gok ik dat je pech hebt inderdaad.

Maar ik heb bij een bedrijf gewerkt waar de orders gewoon werden afgehandeld tijdens de surseance.
.
quote:closednote schreef op 23 december 2015 @ 15:33:

Ik denk het niet. Sun capital wil er geen geld meer insteken en banken willen dat al lang niet meer. Misschien kunnen ze nog een doorstart maken maar dan moet er een partij zijn die het over wil nemen. Ik heb geen idee of dat lukt, het gaat om enorm veel geld voor een bedrijf waar vervolgens nog veel meer geld bij moet om het ooit winstgevend te krijgen. De formule werkt gewoon niet meer, dat moet echt heel anders en misschien is het gewoon niet meer van deze tijd en is het een logisch gevolg dat het dan verdwijnt. Ik denk dat V&D het goed deed als winkel waar je alles kon vinden en met verschillende merken in de winkel. Maar tegenwoordig kun je alles thuis online bestellen, nog makkelijker dan naar een warenhuis gaan waar ze ook nog eens niet de hele collectie hebben of dingen op kunnen zijn.

Het faillissement van Dixons dat onderhuurder was (veel van die winkels zijn juist gesloten) zal er ook wel ingehakt hebben.
quote:Mietrot schreef op 23 december 2015 @ 15:37:

[...]

Heeft het overigens zin om een doorstart te maken?En waarom?

Om dan volgend jaar misschien weer overkop te gaan?

Of hoe denken ze extra nieuwe klanten aan te trekken?

En ja, tuurlijk is het een menselijk drama voor de werknemers.

Zoals het nu gaat zal het denk ik niet echt zinvol zijn om een doorstart te maken want zoals ze het nu doen werkt al jaren niet meer goed. Bij de V&D stonden delen leeg omdat merken/ketens die een instore hadden zoals Mexx, Dixons failliet gingen. Dus het roer moet sowieso om als ze een doorstart willen maken. Misschien kunnen ze een manier bedenken waardoor ze beter op de consument inspelen of met iets vernieuwends komen. Wat en hoe weet ik ook niet hoor maar dat het anders moet dat is zeker.

Vind het ook erg voor het personeel, kerst verpest, baan onzeker, de banen liggen elders niet voor het oprapen en dan mogen ze als ze nog aan het werk zijn bij V&D puin gaan ruimen.

Iemand enig idee of ik pakket ondanks berichtgeving nieuws mag verwachten? En of ik geld terug mag verwachten indien goederen niet geleverd zullen worden?Volgens mij las ik ergens dat reeds bestelde spullen zo veel mogelijk ook bezorgd zouden worden, geld terug zou ik denk ik niet verwachten mocht het niet geleverd worden..
Misschien dat dit mensen wel weer achter de oren doet krabben qua online bestellen. Als ik dat doe bestel ik veel, ook verschillende maten, en gaat het leeuwendeel retour. Maar in een geval van faillissement of surseance blijf je daar dus mooi mee zitten. Dan maar beter weer in de winkel passen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven