Geld & Recht alle pijlers

vergoeding second opinion

19-01-2013 10:28 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Heb zojuist een poos op internet gezocht, maar kan zo gauw niets vinden over de evt kosten van een second opinion. Weet iemand dat? Ik dacht namelijk dat je dit gewoon vergoed krijgt, maar een doktersassistent zei van niet... Ik twijfel....
Lees je polisvoorwaarden van je verzekering door.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb ik gedaan Himalaya, maar ook daar staat het niet duidelijk in. Maar dank voor je reactie
Dan bel je ze maandag. Want als jij het niet kunt vinden in de polisvoorwaarden van jóuw verzekering, dan is het voor de mensen hier toch ook lastig om advies te geven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb totaal geen verstand van verzekeringen maar heb zelf laatst een second opinion gehad. Ik had daarvoor een verwijzing van mijn huisarts nodig volgens de assistente van het ziekenhuis. Verder heb ik helemaal niet stil gestaan of het misschien niet vergoed zou worden. Heb ook geen rekening gehad.
Ik lees op de website van kiesBeter.nl dat een second opinion vanuit het basispakket vergoed wordt.
Het is niet voor mij Himalaya. Maar je hebt gelijk hoor, heb ik haar zelf ook gezegd. Alleen dacht ik dat iedereen daar gewoon recht op heeft in NL. Vandaar de vraag hier. wellicht dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Ah dank winkelfanaat! Dacht ik dus al. Fijn!
Google even op second opinion basispakket boschbolleke.
Een second opinion wordt idd vergoed vanuit de basisverzekering.

je hebt wel een verwijzing nodig van de huisarts óf de arts waar je nu onder behandeling bent.

Je eigen risico is ook hierbij van toepassing

(en let even op dat je een afspraak maakt in een ziekenhuis waar je zorgverzekeraar een contract mee heeft)
Ik heb vorig jaar een second opinion gehad. Deze is zonder verwijzing volledig vergoed! En het was veel meer dan 1 simpel onderzoek...

Maar ik zou eerlijk gezegd verder ook niet precies weten hoe het zit..

Ik kan je alleen een eigen ervaring vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven