Geld & Recht alle pijlers

Vergunningen café

12-06-2010 10:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!

Hoe kom je erachter welke vergunningen een café heeft? Het café hieronder heeft een terras ingericht in de binnentuin, het is erg gehorig. Ik wil er graag achter komen wat onze rechten/regels zijn.

Bijvoorbeeld, tot hoe laat mogen ze lawaai maken, enzo.

Maar vooral wil ik weten of ze wel een terras/bbq vergunning hebben.

We hebben tot op heden wel een goede relatie met de eigenaar, die er zelf ook woont. Het is alleen dit jaar ineens veel lawaaiiger geworden.

Groetjes!
Ik vermoed dat ze dan gaan controleren. Ook niet zo netjes van hem dat hij liegt tegen de buren, eigenlijk weet hij dus al dat hij fout zit. Neem anders nog eens contact op met je contactpersoon bij de gemeente en leg het uit, dat je het wel vervelend vindt. Maar je staat in je recht. Kan je het misschien samen met de buren oppakken? Succes!
Dat is een goed idee, die man weer opbellen. Hij heeft natuurlijk heel wat meer ervaring dan ik Ga ik doen.

De buren waar we goed contact mee hebben komen ook vaak in het café. Ik kan niet veel meer zeggen, want ik weet dat zij ook weleens op dit forum zit. Ik ga het ze binnenkort vertellen, eens kijken hoe ze reageren.

Moet wel ff van me afzetten dat ik niet degene ben die hem onrecht doet, dat doet hij zelf...
Vriendelijk of onvriendelijk, jouw buurman moet zich aan de wet houden. Het kan gebeuren dat een ondernemer niet weet dat hij een aparte vergunning nodig heeft, maar in jouw berichten lees ik dat hij glashard liegt over het hebben van een terrasvergunning.

Je kunt ook melden bij je buurman dat je een verzoek wilt indienen bij de gemeenten om geluidmetingen te doen, om na te gaan of hij binnen de geluidnormen van zijn vergunningen blijft. (Dat klinkt minder dreigend dan melding maken van illegale activiteiten.)

Ik ben benieuwd hoe hij op zo'n mededeling reageert, als hij weet dat hij fout zit, dan weet hij ook dat zo'n verzoek kan leiden tot een aanschrijving van de gemeente over het exploiteren van een terras zonder vergunning.
Dat is ook nog een goed idee die geluidmetingen, vraag je dat ook aan bij de horeca afdeling?

Wat gebeurt er als ik melding ga doen, en de gemeente onderneemt actie, moet het café dan sluiten?

Een kennis van me heeft een bedrijfje, en gaat binnenkort het terras huren, is zij dan ook strafbaar?
Wie was er het eerst? De kip of het ei?

Als dat de kip was, moet het ei niet zeuren.

Dus, was het café er al voordat je daar ging wonen, of woonde je er al en is er toen een café gekomen?
.
Daar is het veel te warm voor Lindy.

Over het algemeen hanteer ik mijn opmerking en voor mij werkt dat prima. Daarom vond ik het ook geschikt om hier neer te zetten. Dat de situatie anders is, dat had ik inderdaad nog niet gelezen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo belangrijk

Nog steeds geldt; wie was er het eerst, de kip of het ei.

Nou, nu was het de kip..dan moet de kip niet zeuren.

Problemen die daar omheen worden gemaakt zijn allemaal niet nodig. Maar misschien zit ik gewoon te simpel in elkaar.
croisant: Als je geluidmetingen wilt laten uitvoeren, zou ik contact leggen met de contactpersoon van de gemeente die je eerder sprak over deze kwestie. Die persoon zal je kunnen doorverwijzen naar de juiste afdeling binnen de gemeente.

Madhe, jouw redenering kan ik niet volgen. Mensen die in een centrumgebied wonen, weten dat er overlast kan zijn van horeca. In dit geval heeft iemand een cafe in een woongebied, in dat geval zal de cafehouder meer rekening moeten houden met omwonenden.
Dag!

Ik heb ondertussen melding gedaan, en de gemeente heft contact met exploitant van het cafe. Ik ben heel benieuwd. Heb er nog niet veel vertrouwen in, maar ach...

Ik hoop dat binnenkort de regels gevolgd worden.

Over een week moet het over zijn, zo niet, dan kan ik de contactpersoon van de gemeente weer mailen!

Groetjes Croissant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven