Geld & Recht alle pijlers

verkeerd pinbedrag

01-06-2010 19:00 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laats gepind en dat was toen ik thuis kwam te weinig nu heb ik een mail van de bank gekregen dat ik me moet melden bij de winkel maar ik vind dit raar kunnen die zomaar mijn gegevens krijgen hun hebben de fout gemaakt en het pin bedrag verkeerd ingetoetst
Wat doen jullie allebei ongeveer? Als je jurist bent, ben je dan advocaat ofzo of doe je iets heeeeel anders met die studie?

Of heb je een heule andere studie gedaan die ook veel juridische aspecten heeft?
668, the neighbour of the Beast
Ongeveer doe ik iets in de strafzaken. Geen advocaat overigens.
Dan weet ik het nog niet, maar dan constateer ik gewoon dat ik er te dom voor ben
Je kan beter constateren dat ik niet wil zeggen waar ik werk dan dat je dom bent.

Ik duik m'n bed in, tot het volgende topic!
Gelijk heb je!

Ik kan me voorstellen dat je in die richting voorzichtiger moet zijn met je privacy enzo.

Ik werk in de zorg en ik ben niet zo moeilijk wat dat betreft, omdat mn werk niet zo spectaculair is, dus ja. Maar ik kan me goed voorstellen dat je in de strafzaken wat voorzichtiger moet zijn, zowel met je privacy als je beroepsgeheim.

Welterusten en tot het volgende topic!
quote:Marels schreef op 01 juni 2010 @ 21:44:

Oei, iets waar je over kunt en wilt praten?

Is altijd vervelend.

Ik heb ook wel eens van die hectische dagen op mijn werk.... Vandaag ook nog trouwens, ik was ook wel toe aan wat ontspanning

Dank je, maar erover praten is niet zo wijs.

Wow, een hectische dag en dan ook nog topscoren op juridisch én taalkundig gebied, I'm impressed!
quote:Celeone schreef op 01 juni 2010 @ 21:46:

Goh Dhelia, weet je dat ik nou eigenlijk geen idde heb wat je nu precies doet. Als ik je hier op het KJ-plein nog eens tegenkom bij één of andere d66-campagne, dan vraag ik het je. Haha, maar dan stem je wél D66 he?
Och ja, ik had alleen maar hyperactieve bewoners waarvan er dan eentje als gevolg van hyperactief overmoedig gedrag onderuit stuiterde en naar het ziekenhuis moest.

Allemaal nu niet superheftig, want als het goed is komt het met mijn bewoner goed, maar wel hectisch dus
Ik wilde D66 stemmen maar ik weet het nog niet zo goed geloof ik. Die hadden weer een paar punten waar ik me totaal niet in kon vinden ofzo.

Ik neig ernstig naar maar niet gaan stemmen.....
Speciaal voor Marels:

De verkiezingsprogramma's van GroenLinks, D66 en CDA bevatten de beste plannen voor verplegers en verpleegkundigen. De drie partijen scoren een 7,5 als rapportcijfer in een vergelijking van branchevereniging V&VN. De Partij voor de Dieren krijgt met een 1,5 het laagste cijfer op de zogeheten Zorgmeetlat. (van Trouw.nl)

Vooral wel stemmen dus op D66, die andere punten laten we dan wel vallen in de coalitie-onderhandelingen
Ach, Partij voor de Dieren ging ik toch niet stemmen.

En ik ben overigens geen verzorgende/verpleegkundige, haha. Ik ben ergotherapeut in een verpleeg/verzorgingstehuis.

Zal eens voor je kijken welke punten dat ik nu echt geen fan van was.
Nou ja, ik ben te lui om alles weer door te spitten....

Ik ga het wel nog eens heroverwegen, want ik geloof dat ik D66 het beste alternatief vind, maar ik neig nog steeds het meeste naar niet stemmen
Maar goed, ik ga slapen.

Tot forums!
quote:Marels schreef op 01 juni 2010 @ 22:12:

En ik ben overigens geen verzorgende/verpleegkundige, haha. Ik ben ergotherapeut in een verpleeg/verzorgingstehuis.

Maakt niet uit Ik had dacht ik ergens gelezen dat ze sowieso voor de zorg (als geheel) het beste programma hadden maar dat kon ik zo gauw niet terugvinden, dus toen maar dit geplakt.

Maar niet stemmen, dat kan niet hoor Democratische verworvenheden, harde strijd voor vrouwenkiesrecht, solidariteit enzo.
Mijn ex vertelde ooit eens een verhaal:

Hij had een vriend die graag een draaitafel wilde kopen. Dat ding kostte 600 euro ofzo, maar door de komma verkeerd hoefde hij maar 6 of 60 euro te betalen.
Heb je eigenlijk de moeite genomen om de reacties te lezen? Dan had je nl kunnen zien dat we er al lang en breed uit waren: wel de schuld van TO. En oh ja, ook fout van je ex.
hahaha!
..popcorn?
Heeft Dese al gepost wat het bedrag was of wat het verschil nou was? Vind ik nogal een verschil in zitten. Maar ja, al een paar keer gister aan haar gevraagd maar daar gaf ze geen antwoord op.

Laat maar, lees dat het om 40 euro gaat. Op het andere forum doet ze ook al zo raar.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is[beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Over toeval gesproken....kom het gelijk even met jullie delen

Ik heb gister in mijn lunchpauze een nieuwe krabpaal voor de poezen gekocht 9,99 lekker niet te duur.

Valt net 30 minuten geleden ineens mijn oog op een bonnetje op mijn bureau van 99,99. Van de Dierenspeciaalzaak....met mijn bankrek.nr. erop. Ohoh, direct ff gebankt en jahoor 90,- euro teveel betaald. Net gelijk heen gesjeesd en gelukkig kon de man v.d. winkel mij zich nog herinneren ondanks dat hij mij niet geholpen had. Pff, wat een geluk, ik heb direct mijn geld terug gekregen. Ik kon nl. niet bewijzen dat ik een krabpaal had gekocht want ik had alleen de pinbon, daar stond verder niks op.

Heb nog wel aangeboden dat hij het best eerst uit mocht zoeken, dat ik dat wel begrijp. Maar hij vond het niet nodig, ik kreeg het gelijk terug.

Wel enorm dom van mij dat ik gister het bedrag niet heb gecontroleerd....
quote:dropshot1000 schreef op 03 juni 2010 @ 18:09:

Over toeval gesproken....kom het gelijk even met jullie delen

Ik heb gister in mijn lunchpauze een nieuwe krabpaal voor de poezen gekocht 9,99 lekker niet te duur.

Valt net 30 minuten geleden ineens mijn oog op een bonnetje op mijn bureau van 99,99. Van de Dierenspeciaalzaak....met mijn bankrek.nr. erop. Ohoh, direct ff gebankt en jahoor 90,- euro teveel betaald. Net gelijk heen gesjeesd en gelukkig kon de man v.d. winkel mij zich nog herinneren ondanks dat hij mij niet geholpen had. Pff, wat een geluk, ik heb direct mijn geld terug gekregen. Ik kon nl. niet bewijzen dat ik een krabpaal had gekocht want ik had alleen de pinbon, daar stond verder niks op.

Heb nog wel aangeboden dat hij het best eerst uit mocht zoeken, dat ik dat wel begrijp. Maar hij vond het niet nodig, ik kreeg het gelijk terug.

Wel enorm dom van mij dat ik gister het bedrag niet heb gecontroleerd....Het zet je wel aan het denken idd. Bij de super toets ik vaak alvast de pincode in, ga dan mijn boodschappen inpakken en druk dan snel op oke. Kan misschien toch beter alle handelingen tegelijk doen.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is[beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
TO:

Wat ga je nou doen?

Ga terug naar de winkel?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Toch is het écht ook geen "verduistering", wanneer je te weinig blijkt te hebben betaald voor een tas (of stereo, of wat dan ook).

Verduistering is het zich opzettelijk wederrechtelijk toeeigenen van een goed dat aan een ander toebehoort, welk goed men anders dan als gevolg van een misdrijf onder zich heeft.

Het goed behoort na het sluiten van de koop niet meer in eigendom toe aan de winkel, maar aan de koper. Het is daarmee geen goed meer dat "aan een ander toebehoort". Wat blijft is de verplichting van koper om alsnog de gehele koopprijs te betalen.

Het onderhavige geval is puur civielrechtelijk: het strafrecht is hier helemaal niet van toepassing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven