Geld & Recht alle pijlers

verkeerd pinbedrag

01-06-2010 19:00 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laats gepind en dat was toen ik thuis kwam te weinig nu heb ik een mail van de bank gekregen dat ik me moet melden bij de winkel maar ik vind dit raar kunnen die zomaar mijn gegevens krijgen hun hebben de fout gemaakt en het pin bedrag verkeerd ingetoetst
Ja, dat kan, dat zie je nu toch.

Is wel zo netjes om terug te gaan vind ik.

Maar wat wil je nu eigelijk vragen/zeggen?
Is juist toch goed dat ze dat willen uitzoeken?
Als je ergens te weinig hebt betaald is het toch logisch dat je even langs gaat om de rest te betalen?

Wat is het probleem?
Als je teveel had betaald, had je dan ook een topic geopend, of stond je dan nu bij de winkel?
Ik vind het apart dat je een brief thuis krijgt van de bank als de winkel een foutief bedrag heeft ingevoerd bij het pin betalingsverkeer..

Het is leuk geprobeerd van ze maar je bent ze nu al niks meer verplicht. Maar ze kunnen het uiteraard op deze manier proberen. Mag de bank jouw persoonsgegevens zoals adres wel doorgeven? zou dat toch even uitzoeken hoor.

Het is netter om terug te gaan, maar het is een vreemde manier van zaken doen hoor, was het een groot bedrag?

En nogmaals je bent ze nu niks meer verplicht.
..popcorn?
Interpunctie maakt je tekst leesbaar. Natuurlijk kan de bank in jouw klantgegevens kijken.
Dus je hebt iets gekocht, betaald wat de kassa aangaf en nu krijg je email van de bank daarover. Vind ik wel vreemd eigenlijk. Ik krijg nooit email van de bank. Je zou toch verwachten dat ze een brief sturen. Was het een groot verschil. (nieuwe auto voor 1500 ipv 15000?)
Als je per ongeluk teveel betaald had, dan was je zeker zo terug geweest.
ja tuurlijk kan dat, je hebt toch te weinig betaald?

Ik vind het wel zo netjes om dan terug te gaan.

En het is zij, niet hun of hunnie(ja flauw ik weet het )
Tjee, Ik moest 4 keer lezen om het te begrijpen....
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:nola schreef op 01 juni 2010 @ 19:07:

Ik vind het apart dat je een brief thuis krijgt van de bank als de winkel een foutief bedrag heeft ingevoerd bij het pin betalingsverkeer..

Het is leuk geprobeerd van ze maar je bent ze nu al niks meer verplicht.Wat een onzinreactie. Natuurlijk ben je verplicht te betalen wat je de winkel schuldig bent!
quote:nola schreef op 01 juni 2010 @ 19:07:

Het is leuk geprobeerd van ze maar je bent ze nu al niks meer verplicht. Maar ze kunnen het uiteraard op deze manier proberen. Mag de bank jouw persoonsgegevens zoals adres wel doorgeven? zou dat toch even uitzoeken hoor.

Het is netter om terug te gaan, maar het is een vreemde manier van zaken doen hoor, was het een groot bedrag?

En nogmaals je bent ze nu niks meer verplicht.Wie zegt nou dat de bank haar gegevens heeft doorgegeven?
De bank mag jouw gegevens helemaal niet geven aan derden.

En de winkel is ene derden.

Rare manier dus dit, zou dat toch echt eerst uitzoeken voor je uberhaupt reageert.

De winkel maakte een fout, zij kunnen jou daarover benaderen binnen een redelijke tijds termijn. Maar de bank???

Die is hier geen partij in en heeft de privacy gegevens van haar klanten te beschermen. Jij bent klant van de bank. jouw privacy gegevens en de bank hoort zich niet te moeien met jouw winkel activitetien.
..popcorn?
quote:dropshot1000 schreef op 01 juni 2010 @ 19:10:

[...]

Wie zegt nou dat de bank haar gegevens heeft doorgegeven?Nogmaals, wie zegt dat?
quote:Gebakkie schreef op 01 juni 2010 @ 19:09:

Tjee, Ik moest 4 keer lezen om het te begrijpen.... Ik ook!
De bank benadert juist TO, lijkt me niet oke als de winkel via een bank haar gegevens kan achterhalen.. Is dus ook niet zo gegaan begrijp ik..

Het zal trouwens niet om een paar euro gaan...
Ik vind het ook vreemd, en snap dat je het niet helemaal vertrouwd door het hele gedoe wat er was met het skimmen. Ik zou zeggen. bel je bank!
oh ja ik zie het, de bank heeft dat inderdaad niet gedaan. Maar dan nogmaals sinds wanneer bemiddeld de bak bij wie je klant bent voor een pintransactie waarbij de vernatwoording bij een winkel ligt.

Dat hoort een bank helemaal niet te doen.

En nee je bent de winkel niets verplicht meer. dat is hard voor de winkel maar wel waar.

Aan jou te beslissen wat je daar mee doet.

En vikki daarmee zeg ik niet dat ze niet hoeft te betalen.

Ik zeg wel dat ze daartoe niet verplicht is.
..popcorn?
haar keuze dus
..popcorn?
Ik heb een keertje op JA gedrukt bij een pinautomaat in een winkel terwijl de kassadame zich een komma'tje vergist had. Er stond 695 euro ipv 69,50. Ik drukte zonder echt te kijken op JA. Pas veel later bij het kijken naar mijn dagafschrift kwam ik er achter.

En natuurlijk is dat opgelost en heb ik het verschil teruggekregen..... zou wat moois zijn anders!
Ik vind het ook een rare gang van zaken, even los van het foutief gepinde bedrag.

Stap morgen even bij de bank naar binnen, en laat het mailtje zien.
quote:Boertje037 schreef op 01 juni 2010 @ 19:12:

Ik vind het ook vreemd, en snap dat je het niet helemaal vertrouwd door het hele gedoe wat er was met het skimmen. Ik zou zeggen. bel je bank!Ik denk niet dat dit iets met skimmen te maken heeft. Er wordt gevraagd of TO zich wilt melden bij de winkel.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:vikki schreef op 01 juni 2010 @ 19:09:

[...]

Wat een onzinreactie. Natuurlijk ben je verplicht te betalen wat je de winkel schuldig bent!Zo'n onzin vind ik de reactie van Nola niet. Heb iig nooit gehoord dat een bank hierachter aan gaat. Wordt dat normaliter niet gewoon afgeboekt van het bedrijfsresultaat onder de noemer kasverschil o.i.d.? Ik zou ook raar opkijken als een bank mij zou benaderen omdat ik in een winkel te weinig had betaald want hoe komen ze aan mijn gegevens en mogen ze mijn gegevens hier wel voor gebruiken.
De bank probeert in deze te bemiddelen. Heel fijn als de bank zo met je meedenkt. Misschien is de bank ook wel de bank van de winkel toch? In dat geval vind ik het erg klantvriendelijk van de bank om TO een mail te sturen.

En ja, het is aan TO om te bepalen wat ze ermee doet. De bank zal nooit de gegevens van TO doorgeven lijkt me.

Ik vind het asociaal om niet terug te gaan om het juiste bedrag te betalen. Fouten worden overal gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven