Geld & Recht alle pijlers

verkeerd pinbedrag

01-06-2010 19:00 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laats gepind en dat was toen ik thuis kwam te weinig nu heb ik een mail van de bank gekregen dat ik me moet melden bij de winkel maar ik vind dit raar kunnen die zomaar mijn gegevens krijgen hun hebben de fout gemaakt en het pin bedrag verkeerd ingetoetst
quote:Celeone schreef op 01 juni 2010 @ 20:53:

Vikki, dan is er geen sprake van diefstal maar verduistering...Ik voel een 'o ja, dat was het, zo zat het' opkomen.
quote:ikwilafvallen schreef op 01 juni 2010 @ 20:54:

[...]

Lieverd, als jij een studie hebt gedaan waarin je civiel recht hebt gestudeerd zoals je zegt, dan zou je moeten weten dat het geen diefstal is.

Ik snap dus niet dat je zo blijft doorgaan terwijl al lang geconstateerd is dat het geen diefstal is. Door celeone.Oh, dus als Celeone het zegt..........
Zat ik er niet ver naast
quote:Celeone schreef op 01 juni 2010 @ 20:53:

Vikki, dan is er geen sprake van diefstal maar verduistering...Definitie verduistering

Voor de snelheid heb ik 'm gelijk maar even uit het Wetboek geplakt.
quote:ikwilafvallen schreef op 01 juni 2010 @ 20:55:

[...]

Ik voel een 'o ja, dat was het, zo zat het' opkomen.Nou, jij had het verlossende woord anders ook nog niet gegeven, hoor. Verduistering, diefstal... zo héél erg veel verschil is dat nou ook weer niet? Dan had Vikki dus wel degelijk een kern van waarheid.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
lol @ broedkippetje!

Vikkie; omdat iets voelt als diefstal maakt het nog geen diefstal.

Gevoelens zijn geen feiten.
..popcorn?
quote:nola schreef op 01 juni 2010 @ 20:57:

lol @ broedkippetje!

Vikkie; omdat iets voelt als diefstal maakt het nog geen diefstal.

Gevoelens zijn geen feiten.Deze vat ik even niet.....
Eh vikki, doe eens rustig joh, je zat er toch echt zelf naast met je diefstal in het geval van verduistering.
quote:Broedkippetje schreef op 01 juni 2010 @ 20:57:

[...]

Nou, jij had het verlossende woord anders ook nog niet gegeven, hoor. Verduistering, diefstal... zo héél erg veel verschil is dat nou ook weer niet? Dan had Vikki dus wel degelijk een kern van waarheid.Ik heb dan ook geen studie gedaan met civiel recht. Vikki wel. Dat is het verschil.
Vikki.... Dan kun je leuk roepen "als Celeone het zegt", maar Celeone onderbouwt haar stelling tenminste duidelijk, met goede argumenten en dergelijke.

Die heb ik van jou nog niet gezien eigenlijk.
668, the neighbour of the Beast
quote:Broedkippetje schreef op 01 juni 2010 @ 20:42:

Heeft de winkelier dan gelijk dat ie zomaar 1350 euro in zijn zak steekt? Of zouden jullie dan toch gaan bellen naar het juridisch loket en misschien zelfs wel 'dief' roepen tegen de winkelier?

Ik zou 'verduisteraar' roepen tegen de winkelier

Diefstal is nl (zoals Celeone al schreef) met opzet iets wegnemen.

Verduistering is iets dat je anders dan door misdrijf onder je hebt (in dit geval dus door teveel betalen van de klant), je wederrechtelijk (= in strijd met de wet) toe-eigenen.
quote:Broedkippetje schreef op 01 juni 2010 @ 20:57:

[...]

Nou, jij had het verlossende woord anders ook nog niet gegeven, hoor. Verduistering, diefstal... zo héél erg veel verschil is dat nou ook weer niet? Dan had Vikki dus wel degelijk een kern van waarheid.
quote:Broedkippetje schreef op 01 juni 2010 @ 20:52:

Waarom zit er een verschil tussen de klant en de winkelier?Zit er niet
Ik vind dat jullie een beetje flauw doen tegen Vikki.

Over drammen gesproken.

Volgens mij probeerde Vikki met haar 'het is gewoon diefstal' duidelijk te maken dat het volgens haar niet mag. Dat het dan 'verduistering' heet in plaats van 'diefstal' vind ik dan gerommel in de marge. Haar punt 'het mag niet' blijft dan toch staan?
Nou, diefstal en verduistering is behoorlijk verschillend hoor, kijk maar in het wetboek.
Tenminste dat zegt Vikki.......
quote:Broedkippetje schreef op 01 juni 2010 @ 20:59:

Ik vind dat jullie een beetje flauw doen tegen Vikki.Geen punt hoor!

Over drammen gesproken.

Volgens mij probeerde Vikki met haar 'het is gewoon diefstal' duidelijk te maken dat het volgens haar niet mag. Dat het dan 'verduistering' heet in plaats van 'diefstal' vind ik dan gerommel in de marge. Haar punt 'het mag niet' blijft dan toch staan?Precies!
quote:Dhelia schreef op 01 juni 2010 @ 20:59:

[...]

Zit er niet

Weet ik.

Ik probeerde mijn punt te verduidelijken.

Maar dat kan ik gewoon beter aan jou overlaten!
quote:vikki schreef op 01 juni 2010 @ 20:57:

[...]

Deze vat ik even niet.....

Ikke wel. Jij verwart "morele" diefstal, gevoelsmatige diefstal met aantoonbare strafbare feiten.

Niet teruggaan naar de winkel, zoals de vriendin van Iris deed in het geval van de tas, is géén diefstal in de zin van diefstal zoals dat in het wetboek opgenomen is.

Maar dan kan het moreel gezien nog wel diefstal zijn. Waarmee je dus wilt zeggen dat je vindt dat wat de vriendin van Iris gedaan heeft moreel gezien zó fout is dat het gelijk staat aan diefstal. Dan is het misschien nog niet netjes, maar het maakt het wettelijk gezien nog geen diefstal.
Kern van waarheid is geen waarheid.

Als we dan toch aan het muggenziften zijn.

Is TO er nog?

Heeft zij zich in dit geval onbewust schuldig gemaakt aan verduistering?
..popcorn?
quote:Marels schreef op 01 juni 2010 @ 21:00:

[...]

Ikke wel. Jij verwart "morele" diefstal, gevoelsmatige diefstal met aantoonbare strafbare feiten.

Niet teruggaan naar de winkel, zoals de vriendin van Iris deed in het geval van de tas, is géén diefstal in de zin van diefstal zoals dat in het wetboek opgenomen is.

Maar dan kan het moreel gezien nog wel diefstal zijn. Waarmee je dus wilt zeggen dat je vindt dat wat de vriendin van Iris gedaan heeft moreel gezien zó fout is dat het gelijk staat aan diefstal. Dan is het misschien nog niet netjes, maar het maakt het wettelijk gezien nog geen diefstal.

Je praat voor mij, hoeft niet.......en klopt niet!

Ik laat het hier verder bij.
quote:nola schreef op 01 juni 2010 @ 21:01:

Kern van waarheid is geen waarheid.

Als we dan toch aan het muggenziften zijn.

Is TO er nog?

Heeft zij zich in dit geval onbewust schuldig gemaakt aan verduistering? Onbewust schuldig?

[...]

Maar dan kan het moreel gezien nog wel diefstal zijn. Waarmee je dus wilt zeggen dat je vindt dat wat de vriendin van Iris gedaan heeft moreel gezien zó fout is dat het gelijk staat aan diefstal. Dan is het misschien nog niet netjes, maar het maakt het wettelijk gezien nog geen diefstal.En hiermee Case Closed? Please?
Als ik voor iemand praat, dan niet voor jou maar voor Nola. Want diens opmerking snapte jij niet, en ik wel.

Maar vertel, wat klopt er dan niet in mijn redenering?

[...]

Maar dan kan het moreel gezien nog wel diefstal zijn. Waarmee je dus wilt zeggen dat je vindt dat wat de vriendin van Iris gedaan heeft moreel gezien zó fout is dat het gelijk staat aan diefstal. Dan is het misschien nog niet netjes, maar het maakt het wettelijk gezien nog geen diefstal.Maar mogen we dan inmiddels concluderen dan de vriendin van Iris zich weliswaar niet schuldig heeft gemaakt aan diefstal, maar wel aan verduistering?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven