Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1498 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Purrmaid schreef:
15-06-2025 15:26
Zoals hier al eerder gemeld werd zijn Duitsers nog niet zo gewend aan alles via Vinted doen.
Die maken vaak onderhands/achterlangs afspraken.
Ja, alleen heeft zij 95 reviews en wil ze juist meer betalen dan nodig is? Ik heb geantwoord dat als ze via vinted koopt, dat de correcte prijzen zijn.
Heen en weer mailen was waarom ik bij marktplaats wegbleef. Misschien toch mijn spullen naar een appel&ei brengen ofzo.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Pauwenveer schreef:
15-06-2025 15:45
Ja, alleen heeft zij 95 reviews en wil ze juist meer betalen dan nodig is? Ik heb geantwoord dat als ze via vinted koopt, dat de correcte prijzen zijn.
Heen en weer mailen was waarom ik bij marktplaats wegbleef. Misschien toch mijn spullen naar een appel&ei brengen ofzo.

Is dat je lokale kringloop ofzo?
Such fun!1
MarindaH schreef:
15-06-2025 23:02
Is dat je lokale kringloop ofzo?
Appel&ei is een keten van tweedehands kledingwinkels, door een groot deel van NL... Je kunt daar kleding inbrengen en die wordt dan namens jou verkocht, je krijgt een deel van de opbrengst. Levert niet heel veel op, maar is ook weinig gedoe voor jou, en je kleding krijgt een goede nieuwe bestemming.
Ik heb voor het eerst iets via vinted verkocht, 2 Tshirts van mijn zoon aan 1 persoon voor 4,50. Nu is er een verzendlabel aangemaakt. Maar bij de beschrijving staat maar 1 shirt genoemd. Ik weet wel dat ze door dezelfde persoon gekocht zijn. Klopt het dat ik maar 1 zie staan? Ik neem aan dat ik ze wel als 1 pakket moet versturen?

En hoe versturen jullie dit, waar stoppen jullie het in? Ik had aangegeven dat het in een envelop zou passen. Maar dat geldt dan voor 1 T-shirt, niet voor 2 denk ik.

Sorry voor veel vragen. Dit is nieuw voor mij.
Is het als een bundel gekocht? Dan kun je het gewoon gezamenlijk verpakken en versturen.

Ik heb Nike schoenen gekocht en binnen en ik twijfel. Ik heb dit model Nikes heel vaak gehad, en deze zitten anders. De zool is echt ontzettend stug, waardoor de hele schoen oncomfortabel wordt. Bijna dat ik ga twijfelen of ze echt zijn.
De schoen ziet er verder piekfijn uit,, op de looks kan ik niks 'neps' ontdekken, maar het comfort wel. Ze zijn gekomen in een verkreukelde doos en de schoenendoos was ook helemaal verkreukeld, maar dat kan ook in het verzendproces zijn gebeurd.
Ik vind het ook gek om de verkoper te beschuldigen van een nep product wat ik niet zeker weet, maar ik ben er helemaal niet blij mee! Wat zouden jullie doen?
nootboek schreef:
16-06-2025 07:54
Appel&ei is een keten van tweedehands kledingwinkels, door een groot deel van NL... Je kunt daar kleding inbrengen en die wordt dan namens jou verkocht, je krijgt een deel van de opbrengst. Levert niet heel veel op, maar is ook weinig gedoe voor jou, en je kleding krijgt een goede nieuwe bestemming.

Thx, nooit van gehoord!
Such fun!1
Ik heb gister een duur artikel verkocht, van tegen de 100 euro. Is een erg gewild item, bijna 100 keer bewaard ook. Maar de koper is echt zo'n totaal anoniem iemand, geen profielfoto, geen echte naam, geen reviews. Uit Duitsland.

Op het verzendlabel verschijnt dan wel een naam, maar die heeft maar twee onduidelijke hits op google. Ik heb er echt weinig vertrouwen in dat dat goedkomt. :(

Wat te doen?
Such fun!1
Niet versturen.
Rozebottel schreef:
16-06-2025 16:27
Niet versturen.
Inderdaad, zou ik ook doen. Of annuleren/blokkeren al dan niet met een smoes. Als je veel goede reviews hebt maakt 1 ster niks uit.

Heb iets te koop staan voor 2 euro, gaat iemand 1,50 bieden. :roll: Vind het eigenlijk voor 2 eur al niet waard om in te pakken enz. maar ik dacht misschien wordt iemand er blij van. Als t niet voor 2 eur verkocht wordt breng ik t wel naar kringloop.
nootboek schreef:
16-06-2025 18:06

Heb iets te koop staan voor 2 euro, gaat iemand 1,50 bieden. :roll: Vind het eigenlijk voor 2 eur al niet waard om in te pakken enz. maar ik dacht misschien wordt iemand er blij van. Als t niet voor 2 eur verkocht wordt breng ik t wel naar kringloop.
Oh herkenbaar, maar dan met een bundel. Ik heb veel kinderkleding te koop staan, en nu bood iemand 2 euro op 3 broekjes - veel lager kon ze niet bieden.
Maar ik moet dan eerst die broekjes zoeken tussen alle kleding, inpakken en wegbrengen, en dat voor 2 euro.

Laat maar ..
nootboek schreef:
16-06-2025 18:06
Inderdaad, zou ik ook doen. Of annuleren/blokkeren al dan niet met een smoes. Als je veel goede reviews hebt maakt 1 ster niks uit.

Ik heb het verzendlabel nog niet aangemaakt.. maar dat maakt niet uit voor de negatieve review zeker :(

Ik zeg gewoon dat ik het niet vertrouw anders. Dan moeten ze maar een normaal profiel aanmaken. Het was ook gekocht voor de vraagprijs, niet eens een bieding ofzo. Heb voor de vorm nog even gevraagd of het soms haar eerste aankoop is. Het bericht dat ze stuurde na de aankoop klonk al zo AI: 'Hey :) ich hoffe das hat geklappt'
Such fun!1
MarindaH schreef:
16-06-2025 18:44
Ik heb het verzendlabel nog niet aangemaakt.. maar dat maakt niet uit voor de negatieve review zeker :(

Ik zeg gewoon dat ik het niet vertrouw anders. Dan moeten ze maar een normaal profiel aanmaken. Het was ook gekocht voor de vraagprijs, niet eens een bieding ofzo. Heb voor de vorm nog even gevraagd of het soms haar eerste aankoop is. Het bericht dat ze stuurde na de aankoop klonk al zo AI: 'Hey :) ich hoffe das hat geklappt'
Is dat gek? Ik koop bijna alles voor de vraagprijs? En neem vrijwel nooit een lager bod aan voor mijn eigen spullen.
Kletskous11 schreef:
16-06-2025 09:03

En hoe versturen jullie dit, waar stoppen jullie het in? Ik had aangegeven dat het in een envelop zou passen. Maar dat geldt dan voor 1 T-shirt, niet voor 2 denk ik.
Ik stuur het meestal in een plastic tas, goed ingetaped met ducttape. En ik bewaar allerlei doosjes van verpakkingen, pakketjes, schoenendozen etc om dingen in te versturen.

Van de week iets gekocht wat niet is opgestuurd. Vandaag is de laatste dag. Geen probleem want was maar een jurkje maar wel jammer van het leuke jurkje.
Wintertime16 schreef:
16-06-2025 19:46
Ik stuur het meestal in een plastic tas, goed ingetaped met ducttape. En ik bewaar allerlei doosjes van verpakkingen, pakketjes, schoenendozen etc om dingen in te versturen.

Van de week iets gekocht wat niet is opgestuurd. Vandaag is de laatste dag. Geen probleem want was maar een jurkje maar wel jammer van het leuke jurkje.
Ik verzend in gebruikte dozen. Bijv van bol bestelligen of schoenendozen. Als iets al in een doos zit (bijv puzzel) dan stop ik die in een zak.
Ik verzend in grote enveloppen, extra dichtgeplakt met tape. Gaat altijd prima. Grotere dingen in schoendozen ofzo.
Pauwenveer schreef:
16-06-2025 19:34
Is dat gek? Ik koop bijna alles voor de vraagprijs? En neem vrijwel nooit een lager bod aan voor mijn eigen spullen.

Bij zulke bedragen wordt vrijwel altijd geboden. Je wilt niet weten hoeveel biedingen ik voor dit artikel gehad heb. Ik zou het omgekeerd ook doen hoor.
Such fun!1
Wintertime16 schreef:
16-06-2025 19:46

Dit kan echt best wel moeilijk open te krijgen zijn zonder het item stuk te knippen... @(
Such fun!1
Ik wil een jurk verkopen v dochter die duur was (60 euro) en erg mooi en slechts 4 keer gedragen.

Maar nu ik kritisch kijk zie ik allemaal losse draadjes over de hele stof. Of los, ze zitten vast maar het lijkt wel gek. Isik tijdens dragen nooit opgevallen. Misschien komt het van het wassen. Kan ik het nu nog wel verkopen?

Of beter thuis laten ophalen zodat mensen het kunnen zien en zelf oordelen?

Ik weet niet hoe ik een foto moet toevoegen

Het is een jurk met een onderlaag neutraal. En in dezelfde kleur een dunne laag eroverheen met bloemetjes motief in gaas/net achtige stof. Bij de armen geen onderlaag waardoor de bloemetjes mooi uitkomen.
Kletskous11 schreef:
17-06-2025 10:43
Ik wil een jurk verkopen v dochter die duur was (60 euro) en erg mooi en slechts 4 keer gedragen.

Maar nu ik kritisch kijk zie ik allemaal losse draadjes over de hele stof. Of los, ze zitten vast maar het lijkt wel gek. Isik tijdens dragen nooit opgevallen. Misschien komt het van het wassen. Kan ik het nu nog wel verkopen?

Of beter thuis laten ophalen zodat mensen het kunnen zien en zelf oordelen?

Ik weet niet hoe ik een foto moet toevoegen

Het is een jurk met een onderlaag neutraal. En in dezelfde kleur een dunne laag eroverheen met bloemetjes motief in gaas/net achtige stof. Bij de armen geen onderlaag waardoor de bloemetjes mooi uitkomen.
Je kan bij wijzigen gewoon nog een foto toevoegen, dat zou ik doen. En het dan ook nog even duidelijk in de tekst vermelden. Dan is het aan de eventuele koper of ze dit dan al dan niet ok vinden.
Not_so_perfect schreef:
17-06-2025 12:54
Je kan bij wijzigen gewoon nog een foto toevoegen, dat zou ik doen. En het dan ook nog even duidelijk in de tekst vermelden. Dan is het aan de eventuele koper of ze dit dan al dan niet ok vinden.
Dit zou ik ook doen inderdaad. Zeker omdat het niet opvalt. Detailfoto erbij en gewoon aanbieden!
meisje85 schreef:
15-06-2025 12:44
Ik blijf echt helemaal gek worden van die "nieuw" categorie, waar zo ontzettend veel gedragen en dus niet nieuw is. Sommige mensen denken volgens mij ook écht dat anderen gek zijn ofzo, dan zie je compleet vervaagde waslabels en alsnog wordt het als 'nieuw zonder prijskaartje' aangeboden.
Mensen doen nieuw zonder prijskaartje volgens mij als zo goed als nieuw.

Niet die verwassen labels maar als je zgan onder heel goed zet krijg je bijna geen kliks. Ze zouden eigenlijk een extra zgan erbij moeten hebben als optie
Dat denk ik ook. Bij 'heel goed' staat 'een nauwelijks gebruikt artikel met gebruikerssporen'.
Je mist daarboven dan een categorie zgan.
Mijn (naar de verkoper) retour gestuurd pakket ligt sinds donderdag klaar op te halen.
Ik probeer er achter te komen wanneer ze het uiterlijk moet hebben opgehaald, maar er staat alleen 'afhankelijk van de pakketdienst'.

Weet iemand hoe lang het is via Vinted go (binnen NL) ? Normaliter als ik iets koop is het een week, maar dit is een retour dus misschien anders?
If chocolate can't fix it, it's a real problem

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven