Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic

26-01-2023 02:55 4086 berichten
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

Omdat het vorige topic uiteindelijk voornamelijk over Vinted ging heb ik deze titel gekozen :)

Oud topic
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 26-01-2023 11:20
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan van Vinted. Als iets toch niet past verkoop ik het gewoon weer.
Kinderkleding, kleding voor mezelf, soms zelfs kleding voor man.
En spelletjes en puzzels van Jan van Haasteren koop ik ook regelmatig.

Heb onlangs nog allemaal stempels en kaarsen verkocht. Ik vraag nooit de hoofdprijs en de artikelen zijn echt in perfecte staat, denk dat dat wel scheelt.
Heb meer dan 100 reviews van 5 sterren.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
26-01-2023 11:02
Maar als je een probleem meldt, dan krijg je je geld gewoon terug toch?

Ik vind overigens de service van Vinted echt top. Ik had iets gekocht dat maar niet aankwam, duurde echt al een maand. Verkoper had ook pakketdienst bericht, maar zonder succes. Daarna Vinted bericht, die zijn er ook bij de pakketdienst achteraan gegaan, hebben er voor gezorgd dat het pakketje gevonden werd en werd teruggestuurd naar verkoper. Ik kreeg mijn geld terug en we hebben de koop opnieuw gedaan. Viel me echt in positieve zin op.
Inderdaad. Als t om versturen gaat doe ik dat tegenwoordig liever via Vinted dan marktplaats omdat je toch enigszins beschermd bent bij verlies of schade. Er zijn ook zeker gevallen waarin Vinted het laat afweten en niets kan betekenen maar het is echt een stukje veiliger dan Marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat er al een heel topic volgeschreven is over Vinted! :-D Ik hen vorig jaar veel verkocht, maar de laatste 6 vuilniszakken zijn rond de kerst de textielcontainer ingegaan, kwam er niet vanaf. Heb nu nog zo’n 20 artikelen in de verkoop, en meeste verzendmethodes uitgezet. Er sloten steeds meer pakketpunten en het was met sommige openingstijden echt plannen geworden om dingen nog op tijd de deur uit te krijgen + dat kopers gaan zeuren als je niet binnen een paar dagen verzendt.

Ik heb laatste tijd ook wat duurdere items verkocht (€80-100). Ik kies dan wel voor hooggewaardeerde Vinted’ers en enkel binnen Nederland, maar dat gaat tot op heden gelukkig ook allemaal goed. :cheer:
Poeszie schreef:
26-01-2023 11:02
Maar als je een probleem meldt, dan krijg je je geld gewoon terug toch?
Probleem is al gemeld. Maarja als degene die nu mijn pakket heeft het niet retour stuurt naar verkoper kan ik natuurlijk alsnog niet product kopen wat ik wilde kopen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt veel spullen die er nog op moeten. Ik heb een maagverkleining gehad en kan alles wat ik had verkopen en een puber en een 10 jarige met veel te kleine spullen die nog mooi zijn.

Wil liefst alles per maat erop zetten, dus even sorteren en dan beetje kreukvrij maken, fotograferen en dan er op per maat. Kijken of ik zondag zin heb om te beginnen. :-D
Jaja.
Alle reacties Link kopieren
amby schreef:
26-01-2023 12:05
Wow, dat er al een heel topic volgeschreven is over Vinted! :-D Ik hen vorig jaar veel verkocht, maar de laatste 6 vuilniszakken zijn rond de kerst de textielcontainer ingegaan, kwam er niet vanaf. Heb nu nog zo’n 20 artikelen in de verkoop, en meeste verzendmethodes uitgezet. Er sloten steeds meer pakketpunten en het was met sommige openingstijden echt plannen geworden om dingen nog op tijd de deur uit te krijgen + dat kopers gaan zeuren als je niet binnen een paar dagen verzendt.

Ik heb laatste tijd ook wat duurdere items verkocht (€80-100). Ik kies dan wel voor hooggewaardeerde Vinted’ers en enkel binnen Nederland, maar dat gaat tot op heden gelukkig ook allemaal goed. :cheer:

Hoe kies je dan zelf je kopers?
Alle reacties Link kopieren
Banananaa schreef:
26-01-2023 12:21
Probleem is al gemeld. Maarja als degene die nu mijn pakket heeft het niet retour stuurt naar verkoper kan ik natuurlijk alsnog niet product kopen wat ik wilde kopen ;-)

Ja, oke. Maar je geld krijg je gelukkig wel terug dan toch?
Alle reacties Link kopieren
LuciFee2023 schreef:
26-01-2023 12:39
Ik heb echt veel spullen die er nog op moeten. Ik heb een maagverkleining gehad en kan alles wat ik had verkopen en een puber en een 10 jarige met veel te kleine spullen die nog mooi zijn.

Wil liefst alles per maat erop zetten, dus even sorteren en dan beetje kreukvrij maken, fotograferen en dan er op per maat. Kijken of ik zondag zin heb om te beginnen. :-D
Het helpt als je 1 advertentie per dag er op zet, dan sta je elke dag bovenaan en veel mensen kijken toch even in je kledingkast.

Ik koop ook vele via Vinted, soms gaat het mis. Maar dan verkoop ik het weer of het gaat naar de kringloop. Ik heb vaker dat het wel past dus als het misgaat zie ik het als vintedschade.
Vorige week nog een prachtige jurk voor maar 5 euro en hij zat als gegoten! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Pluma schreef:
26-01-2023 13:49
Het helpt als je 1 advertentie per dag er op zet, dan sta je elke dag bovenaan en veel mensen kijken toch even in je kledingkast.

Ik koop ook vele via Vinted, soms gaat het mis. Maar dan verkoop ik het weer of het gaat naar de kringloop. Ik heb vaker dat het wel past dus als het misgaat zie ik het als vintedschade.
Vorige week nog een prachtige jurk voor maar 5 euro en hij zat als gegoten! :flirting:
Ik heb gemerkt dat per maat er op zetten echt beter verkoopt, dan heb ik veel meer bundels.

Denk wel dat ik per weekend een maat doe, sta ik elke week weer even boven.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog een Vinted 'newbie', 2 dingen gekocht en 1 verkocht.

Wat is de ervaring met een bod doen via Vinted? Ik vind eigenlijk het item wat ik zoek iets te hoog geprijsd (staat ook al 12+ maanden online, als ik het goed zie)
Of bieden een beetje 'not done'?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Nog een tip voor als je bepaalde materialen wel/niet zoekt? Ik zie er geen filter voor maar ben nogal een snob als het daar op aankomt :-D
Alle reacties Link kopieren
Pochacco schreef:
26-01-2023 16:54
Ik ben nog een Vinted 'newbie', 2 dingen gekocht en 1 verkocht.

Wat is de ervaring met een bod doen via Vinted? Ik vind eigenlijk het item wat ik zoek iets te hoog geprijsd (staat ook al 12+ maanden online, als ik het goed zie)
Of bieden een beetje 'not done'?
Nee hoor kan prima, je kan maar een bepaald percentage onder de prijs bieden, maar een bod dpoen is heel normaal.
Het kan afgewezen worden of een ander bod word gedaan. En na afgewezen bod bij een item, kan je altijd nog voor de volle prijs kopen, ook niet raar.
En er zal geen heel discussie plaatsvinden meestal.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 26-01-2023 17:16
13.52% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
26-01-2023 17:01
Nog een tip voor als je bepaalde materialen wel/niet zoekt? Ik zie er geen filter voor maar ben nogal een snob als het daar op aankomt :-D
Van bepaalde merken kan je weten als je dat normaal koopt. En sommige tikken het erbij of plaatsen een foto van etiket.

Of je kan het vragen maar wees niet verbaasd als je niet per se antwoord op je vraag krijgt.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren
LuciFee2023 schreef:
26-01-2023 17:12
Nee hoor kan prima, je kan maar een bepaald percentage onder de prijs bieden, maar een bod dpoen is heel normaal.
Het kan afgewezen worden of een ander bod word gedaan. En na afgewezen bod bij een item, kan je altijd nog voor de volle prijs kopen, ook niet raar.
En er zal geen heel discussie plaatsvinden meestal.
Top, dank voor de uitleg LuciFee
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
26-01-2023 13:41
Hoe kies je dan zelf je kopers?
Echt kiezen kan natuurlijk niet, maar ik stel altijd de prijs net even wat te hoog in waardoor mensen gaan bieden, en dan accepteer ik een redelijk bod van iemand met goeie reviews.
Pochacco schreef:
26-01-2023 16:54
Ik ben nog een Vinted 'newbie', 2 dingen gekocht en 1 verkocht.

Wat is de ervaring met een bod doen via Vinted? Ik vind eigenlijk het item wat ik zoek iets te hoog geprijsd (staat ook al 12+ maanden online, als ik het goed zie)
Of bieden een beetje 'not done'?
Nee hoor, je kunt gewoon bieden maar wees wel redelijk. Op vinted kun je tot 40% minder bieden.

Bij mij doen de meeste kopers een bod, soms accepteer ik dat en soms doe ik een tegenbod. Vind ik het een onzinnig of belachelijk bod dan negeer ik het.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb net 20% minder geboden, we gaan het zien :-D

Ik las hierboven over de staat en de fotos en ik verbaas me soms echt. Net nog een foto die volledig wazig was. Dan ben ik weer zo gek om nieuwsgierig te gaan kijken wat het nu is :facepalm:
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
amby schreef:
26-01-2023 18:12
Echt kiezen kan natuurlijk niet, maar ik stel altijd de prijs net even wat te hoog in waardoor mensen gaan bieden, en dan accepteer ik een redelijk bod van iemand met goeie reviews.

Ah zo. Dat is wel een slimme manier ja.
Ik zag net per toeval dat je blijkbaar ook bepaalde meubels op Vinted kan zetten zoals tafels en je dan kan kiezen voor ophalen. Niet dat ik een tafel kwijt moet maar ik heb nog wel een paar skeelers liggen waar ik niks mee doe en die mogen blijkbaar ook op Vinted. Dan kun je kiezen voor een pakket van 5,10 of 20 kilo geloof ik.

Kortom ik ga mijn skeelers binnenkort maar op Vinted gooien want ik vergeet ze steeds mee te nemen naar de kringloop. Denk wel dat ze in een doos van 10 kilo passen en wellicht kan 5 ook nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Haha, hoe kom je van meubels naar skeelers?

Dat skeelers erop mogen vind ik wel logisch. Zijn schoenen met wieltjes... :P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo dol op vinted.
was een echte trouwe MP verkoper, maar daar ligt het op zijn gat.
Vind sommige mensen op vinted wel irritant, maar dat blijf je houden denk ik.

Heb er al echt veel verkocht.
Nu dit jaar al wat zomer shirts voor dochter gekocht. Die is 13, groeit heel hard. Dus wat merken uitgekozen waarvan ik weet hoe ze vallen.
Items die binnen kwamen leken wel nieuw !!
S0LEIL schreef:
27-01-2023 00:39
Haha, hoe kom je van meubels naar skeelers?

Dat skeelers erop mogen vind ik wel logisch. Zijn schoenen met wieltjes... :P
Geen idee.

Mijn kopers zijn deze week snel met ophalen en feedback geven. Fijn. Ik twijfel of ik mijn geld nu zal overboeken naar mijn rekening of nog even laat staan nu paypal niet meer werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat vind ik wel heel irritant, dat PayPal er niet meer is als betaaloptie.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
26-01-2023 07:02
Ik bestel zoveel dat het ophaal punt me al bij naam kent 😊

Toevallig straks nog kekke schoenen ophalen!
Hahaha same! I love Vinted ❤️

Ik zoek trouwens ook regelmatig op de plaatsnaam waar ik woon of plaatsen die dichtbij zijn zodat ik het kledingstuk op kan halen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop veel voor mijn kinderen via Vinted. Nu voor het eerst iets ontvangen dat kapot is. Baal ervan want het is wel echt leuk. Ik zou het kunnen maken, maar vind het stom dat verkoper niet eerlijk is geweest waardoor ik teveel betaald heb.

Verkoper heeft bizar veel goede reviews (+1000), ik wil eigenlijk een eerlijke toevoegen. Maar dat kan niet alsnog dit terugstuur.

Wat zouden jullie doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven