Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic

26-01-2023 02:55 4086 berichten
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

Omdat het vorige topic uiteindelijk voornamelijk over Vinted ging heb ik deze titel gekozen :)

Oud topic
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 26-01-2023 11:20
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan wat het gekost heeft.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
27-01-2023 23:37
Ik koop veel voor mijn kinderen via Vinted. Nu voor het eerst iets ontvangen dat kapot is. Baal ervan want het is wel echt leuk. Ik zou het kunnen maken, maar vind het stom dat verkoper niet eerlijk is geweest waardoor ik teveel betaald heb.

Verkoper heeft bizar veel goede reviews (+1000), ik wil eigenlijk een eerlijke toevoegen. Maar dat kan niet alsnog dit terugstuur.

Wat zouden jullie doen?
Ik zou contact opnemen met de koper, het kan zijn dat ze het defect over het hoofd heeft gezien.
Ik ben dol op Vinted, koop en verkoop. Koop veel merken die ik ken waarvan ik weet hoe het past of dingen die ik heb of had en die ik opnieuw wil hebben. Tot nu toe geen slechte ervaringen. MP was al jaren niet meer leuk.
cochise wijzigde dit bericht op 16-02-2023 19:44
26.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd heel veel via Marktplaats verkocht, maar de laatste tijd is het niet te doen. Veel te lage biedingen ondanks de vraagprijs. Brutale mensen die schrijven dat je het toch nog steeds te koop hebt staan en dat zij je er wel vanaf helpen voor 5 euro.

Een paar jaar geleden Vinted geprobeerd maar dat viel tegen. Vorig jaar opnieuw begonnen en het gaat heel goed. Via Marktplaats kocht ik bijna niets maar via Vinted wel. Pas twee paar nieuwe pumps van 200 euro voor 35 euro inclusief verzenden. Uit Spanje en België. Verzenden duurde wat langer maar was heel goedkoop.

Valt me op dat bepaalde Nederlandse dure merken het minder doen in het buitenland maar dat is wel logisch eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop veel via vinted. Mijn spullen zijn goed en de prijs laag. Zo tussen de 3 en 10 euro. Toch willen er velen nog af te dingen. Wat ik overigens afwijs. Ook vragen naar afmetingen en daarna niets meer van zich laten horen. Zelfs een keer een hele discussie gehad dat als ik niet wilde verkopen, na een vragenvuur die ik moest beantwoorden, dat ik het niet moest aanbieden. En dat voor een produkt van 5 euro. Dit gezeik gaat me wel steeds vaker tegenstaan.
Ik reageer ook niet meer op vragen over afmetingen. Voor die 3 euro koop je maar en als het niet goed verkoop je maar weer. Het produkt is het iig waard om door te verkopen voor een hogere prijs dus zijn de verzendkosten er dan ook uit. Ik hou het nog even aan omdat de verkoop nu lekker gaat maar als het stagneert hef ik mijn account weer op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar heel veel verkocht op Vinted. Veel schoenen (heb maat 44) worden verkocht door mensen in Frankrijk.
Ook veel kleding verkocht en ook wat boekenseries. Tot nu toe geen vervelende ervaringen gehad; ik verzend meestal snel en hou kopers op de hoogte dmv een foto en een berichtje. Tot nu toe alleen maar 5 sterren gekregen.

Zelf kleding kopen doe ik niet op Vinted.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
LuciFee2023 schreef:
26-01-2023 17:12
Nee hoor kan prima, je kan maar een bepaald percentage onder de prijs bieden, maar een bod dpoen is heel normaal.
Het kan afgewezen worden of een ander bod word gedaan. En na afgewezen bod bij een item, kan je altijd nog voor de volle prijs kopen, ook niet raar.
En er zal geen heel discussie plaatsvinden meestal.
Ik probeer ook altijd bij items die al wat langer te koop staan wat te onderhandelen. Dat ‘spel’ hoort er ook een beetje bij wat mij betreft, maakt het ook leuker. Maar ik bied altijd wel een redelijke prijs, dus naar waarde. En je kan idd bij Vinted niet meer dan 40% onder de vraagprijs bieden. Ik vind het dan ook weer niet netjes om precies die bodemprijs te bieden dus ga er meestal wel iets boven zitten.

En dan is het idd afwegen of je het item alsnog wil hebben als je bod wordt afgewezen.

Als ik iets moet verzenden benoem ik altijd even aan de koper wanneer ik het verwacht te kunnen afleveren, scheelt ongeduldige kopers. Ik heb geen printer thuis dus heb soms even een dag werken op kantoor nodig om etiketten te printen.
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
28-01-2023 19:03
Ik probeer ook altijd bij items die al wat langer te koop staan wat te onderhandelen. Dat ‘spel’ hoort er ook een beetje bij wat mij betreft, maakt het ook leuker. Maar ik bied altijd wel een redelijke prijs, dus naar waarde. En je kan idd bij Vinted niet meer dan 40% onder de vraagprijs bieden. Ik vind het dan ook weer niet netjes om precies die bodemprijs te bieden dus ga er meestal wel iets boven zitten.

En dan is het idd afwegen of je het item alsnog wil hebben als je bod wordt afgewezen.

Als ik iets moet verzenden benoem ik altijd even aan de koper wanneer ik het verwacht te kunnen afleveren, scheelt ongeduldige kopers. Ik heb geen printer thuis dus heb soms even een dag werken op kantoor nodig om etiketten te printen.
Dat doe ik ook, ik print ook op kantoor. Dus meld het ook van te voren.
En mijn DHL punt is dicht op maandag, dus dat meld ik ook altijd even (als er iets gekocht wordt in het weekend)
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
28-01-2023 19:03
Ik probeer ook altijd bij items die al wat langer te koop staan wat te onderhandelen. Dat ‘spel’ hoort er ook een beetje bij wat mij betreft, maakt het ook leuker. Maar ik bied altijd wel een redelijke prijs, dus naar waarde. En je kan idd bij Vinted niet meer dan 40% onder de vraagprijs bieden. Ik vind het dan ook weer niet netjes om precies die bodemprijs te bieden dus ga er meestal wel iets boven zitten.
...
Ik heb geen reactie gehad op het bod (persoon is wel online geweest), dus bij eerste keer bieden helaas iemand getroffen die niet wil reageren.

Je kunt bod niet intrekken zoals bij Marktplaats, toch?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Bijna alles gaat tegenwoordig toch met een qr code? Hier al maanden niets meer hoeven printen voor iig Homerrr en DHL. Wel schrijf ik altijd de code, plus de naam en woonplaats op de doos. Ook film ik altijd alles wat ik inpak, zodat ik sterker sta bij gedoe. Gelukkig nog nooit meegemaakt, maar ik zit ook in de fb groep, en de verhalen die je daar soms leest....

Ik koop alleen kleding en speelgoed voor m'n zoontje. Ik verkoop ook genoeg, in principe koop ik alleen vanuit m'n Vinted-portemonnee, en ik koop aan kleding of boeken eigenlijk nooit maar één stuk, dat vind ik echt zonde.
Alle reacties Link kopieren
Pochacco schreef:
28-01-2023 20:46
Ik heb geen reactie gehad op het bod (persoon is wel online geweest), dus bij eerste keer bieden helaas iemand getroffen die niet wil reageren.

Je kunt bod niet intrekken zoals bij Marktplaats, toch?
Nee, maar dat maakt toch ook niet uit? Als ze alsnog akkoord gaan met je bod, heb je het nog niet gekocht hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar. Ik neig normaliter naar het afronden van 'losse' eindjes, bij Marktplaats geef ik zo aan dat ik geen interesse meer heb. Maar dat is natuurlijk niet verplicht :)
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Vinted is een paradijs. Ik heb daar al zoveel verkocht, meer dan op Marktplaats. Gisteren weer een spel verkocht, ruimt lekker op!

En ik ben verliefd op een vest, maar ik moet van mezelf wachten totdat dat spel is aangekomen en het geld in de Vinted wallet staat.
Alle reacties Link kopieren
Ben altijd een MP verkoper geweest. Maar idd qua kleding en schoenen ligt het op zijn gat. Zou in principe wel willen starten met Vinted maar het gedoe ( zo ervaar ik het) omtrent verzenden houdt mij tegen. Ik begrijp uit de voorwaarden dat de koper hierin keuze heeft? DHL etc..

Ik heb op MP erg slechte ervaringen met DHL, zowel als koper en verkoper.

Heb nog wel heel veel mooie merkkleding waar ik vanaf wil dus mss toch maar eens erop wagen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
28-01-2023 21:05
Ben altijd een MP verkoper geweest. Maar idd qua kleding en schoenen ligt het op zijn gat. Zou in principe wel willen starten met Vinted maar het gedoe ( zo ervaar ik het) omtrent verzenden houdt mij tegen. Ik begrijp uit de voorwaarden dat de koper hierin keuze heeft? DHL etc..

Ik heb op MP erg slechte ervaringen met DHL, zowel als koper en verkoper.

Heb nog wel heel veel mooie merkkleding waar ik vanaf wil dus mss toch maar eens erop wagen.

Je kunt zelf opties aan- en uitzetten in je instellingen. Dus als jij een bepaalde verzender niet wilt gebruiken, vink je die uit en dan kan de koper die niet kiezen.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
28-01-2023 21:05
Ben altijd een MP verkoper geweest. Maar idd qua kleding en schoenen ligt het op zijn gat. Zou in principe wel willen starten met Vinted maar het gedoe ( zo ervaar ik het) omtrent verzenden houdt mij tegen. Ik begrijp uit de voorwaarden dat de koper hierin keuze heeft? DHL etc..

Ik heb op MP erg slechte ervaringen met DHL, zowel als koper en verkoper.

Heb nog wel heel veel mooie merkkleding waar ik vanaf wil dus mss toch maar eens erop wagen.

Je kunt zelf opties aan- en uitzetten in je instellingen. Dus als jij een bepaalde verzender niet wilt gebruiken, vink je die uit en dan kan de koper die niet kiezen.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
28-01-2023 21:28
Je kunt zelf opties aan- en uitzetten in je instellingen. Dus als jij een bepaalde verzender niet wilt gebruiken, vink je die uit en dan kan de koper die niet kiezen.
Aha op die manier.
En wat zijn de ervaringen met verzenden naar het buitenland ?
Communiceer je in Engels? Etc...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Vinted heeft een vertaalfunctie die best goed werkt.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
28-01-2023 21:28
Je kunt zelf opties aan- en uitzetten in je instellingen. Dus als jij een bepaalde verzender niet wilt gebruiken, vink je die uit en dan kan de koper die niet kiezen.
Behalve UPS en PostNL. Die kan je niet uitzetten... Als je die niet wil of kan gebruiken (omdat ze niet in de buurt zitten) kun je het in je advertentietekst zetten bijv, maar uitzetten kan helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
28-01-2023 21:37
Aha op die manier.
En wat zijn de ervaringen met verzenden naar het buitenland ?
Communiceer je in Engels? Etc...

Ik verzend voornamelijk naar Nederland en Frankrijk. Idem voor aankopen. Ik spreek Frans, dus ik communiceer dan ook in het Frans.
Ik heb laatst voor het eerst iets uit Italië gekocht. Ik had eerst wat vragen, die stelde ik in het Engels, maar kreeg in het Italiaans antwoord. Maar Vinted heeft een vertaalfunctie en ik was verbaasd over hoe goed die eigenlijk werkt.
Ik weet van een vriendin dat die gewoon stug alle communicatie in het Nederlands doet en die heeft daar nooit problemen door.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
28-01-2023 21:37
Aha op die manier.
En wat zijn de ervaringen met verzenden naar het buitenland ?
Communiceer je in Engels? Etc...

Ik verzend voornamelijk naar Nederland en Frankrijk. Idem voor aankopen. Ik spreek Frans, dus ik communiceer dan ook in het Frans.
Ik heb laatst voor het eerst iets uit Italië gekocht. Ik had eerst wat vragen, die stelde ik in het Engels, maar kreeg in het Italiaans antwoord. Maar Vinted heeft een vertaalfunctie en ik was verbaasd over hoe goed die eigenlijk werkt.
Ik weet van een vriendin dat die gewoon stug alle communicatie in het Nederlands doet en die heeft daar nooit problemen door.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft dan dus niet in Frans te communiceren, mag maar hoeft niet.

Gewoon in Nederlands tikken en zij ( en jij ook bij antwoord) klikken op de vertaalknop. Super handig. Meestal is de vertaling prima.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
28-01-2023 22:06
Ik verzend voornamelijk naar Nederland en Frankrijk. Idem voor aankopen. Ik spreek Frans, dus ik communiceer dan ook in het Frans.
Ik heb laatst voor het eerst iets uit Italië gekocht. Ik had eerst wat vragen, die stelde ik in het Engels, maar kreeg in het Italiaans antwoord. Maar Vinted heeft een vertaalfunctie en ik was verbaasd over hoe goed die eigenlijk werkt.
Ik weet van een vriendin dat die gewoon stug alle communicatie in het Nederlands doet en die heeft daar nooit problemen door.
Stug?
Jaja.
Alle reacties Link kopieren
LuciFee2023 schreef:
28-01-2023 22:09
Stug?

Ja stug vind ik wel, als je goed Engels spreekt en schrijft en de andere kant zijn best doet om in het Engels te communiceren. Dat is voor een Fransman over het algemeen al best een opgaaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga t binnenkort eens proberen. Als ik vragen heb, klop ik hier wel aan. Dank jullie voor de tips alvast.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven