Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic

26-01-2023 02:55 4086 berichten
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

Omdat het vorige topic uiteindelijk voornamelijk over Vinted ging heb ik deze titel gekozen :)

Oud topic
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 26-01-2023 11:20
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BlaBla schreef:
29-01-2023 13:32
Mooi, 4 artikelen die via MP al sinds de prehistorie te koop staan en nu 3 verkocht.
Moet wel nog kijken hoe ik dat ga doen. Het is echt nieuw voor me.
Inpakken, verzendlabel er op , wegbrengen.
-Janna- schreef:
29-01-2023 15:39
Inpakken, verzendlabel er op , wegbrengen.
Ik heb geen printer. Kan dat met Homerr ook handmatig?
Alle reacties Link kopieren
BlaBla schreef:
29-01-2023 15:53
Ik heb geen printer. Kan dat met Homerr ook handmatig?
Weet ik niet uit mijn hoofd. Als er betaald is, krijg je van Vinted de vetzendinfo in de chat. Daar staat precies uitgelegd hoe het werkt.
Alle reacties Link kopieren
BlaBla schreef:
29-01-2023 15:53
Ik heb geen printer. Kan dat met Homerr ook handmatig?
Bij Homerr zet je de naam erop en kan je de QR code scannen op het punt. Zij plakken er een streepjescode enzo op.
Alle reacties Link kopieren
BlaBla schreef:
29-01-2023 15:53
Ik heb geen printer. Kan dat met Homerr ook handmatig?
Ja, bij Homerr laat je bij het verzendpunt een QR code scannen vanaf je telefoon en dan plakken zij er een verzendlabel op.
Alle reacties Link kopieren
BlaBla schreef:
29-01-2023 15:53
Ik heb geen printer. Kan dat met Homerr ook handmatig?
Dat ligt eraan waar de koper voor kiest.
Ik krijg het een beetje benauwd. Wil de resterende advertentie verwijderen, want ineens artikel verkocht via MP.
Kom er niet uit.

Volgens Google:
Ga naar 'Mijn artikelen"' Open de advertentie van het artikel dat je wilt verbergen/verwijderen. Druk op de optie 'Verbergen' of 'Verwijderen' in het menu aan de rechterkant ​

Maar ik kan “Mijn artikelen” niet eens vinden
Kan wel via mijn profiel naar mijn kledingkast, maar nergens optie om te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
BlaBla schreef:
29-01-2023 21:27
Ik krijg het een beetje benauwd. Wil de resterende advertentie verwijderen, want ineens artikel verkocht via MP.
Kom er niet uit.

Volgens Google:
Ga naar 'Mijn artikelen"' Open de advertentie van het artikel dat je wilt verbergen/verwijderen. Druk op de optie 'Verbergen' of 'Verwijderen' in het menu aan de rechterkant ​

Maar ik kan “Mijn artikelen” niet eens vinden
Kan wel via mijn profiel naar mijn kledingkast, maar nergens optie om te verwijderen.
Product aanklikken in je kledingkast, en dan staat er rechtsonder (oa) verwijderen :)
Irish_Wasser_Woman schreef:
29-01-2023 21:29
Product aanklikken in je kledingkast, en dan staat er rechtsonder (oa) verwijderen :)
Dat probeer ik al de hele tijd, maar krijg die optie niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat het rechtsboven. Maar heel ingewikkeld is het niet.
Alle reacties Link kopieren
BlaBla schreef:
29-01-2023 21:33
Dat probeer ik al de hele tijd, maar krijg die optie niet.
Zodra ik op m'n profielfoto klik, krijg ik m'n kledingkast te zien. Ik ga dan naar het product, klik het aan, en rechts, onder m'n beschrijving, staat dan een rijtje met
"boosten" (die is helemaal groen)
Markeren als verkocht
Reserveren
Verbergen
Bewerk advertentie
Verwijderen (en die is rood omrand)
De optie van meisje85 komt overeen met mijn app. Ik blijk bovenaan 3 puntjes te hebben staan. En dan komen de opties te voorschijn die Iris Wasser Women benoemd.

Dank jullie! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
BlaBla schreef:
29-01-2023 21:47
De optie van meisje85 komt overeen met mijn app. Ik blijk bovenaan 3 puntjes te hebben staan. En dan komen de opties te voorschijn die Iris Wasser Women benoemd.

Dank jullie! :thumbsup:
Ah, ik had even "de app" gemist :)

Maar fijn dat je het hebt gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Wat verkopen jullie dan op vinted dat goed loopt?

Ik koop meer dan dat ik verkoop.

Ik draag niet zo dure kleding en de kinderen ook niet. En om nou alle te kleine kleding er voor 1 euro per stuk op te zetten…..

Ik had wel nog wat te kleine calvin klein kleding liggen die ik heb verkocht.

Volgens mij verkoop je vooral als je goede merken of opvallende/minder doorsnee kleding verkoopt. Want er is al zo veel aanbod op vinted.
Alle reacties Link kopieren
SunShine35 schreef:
29-01-2023 23:51
Wat verkopen jullie dan op vinted dat goed loopt?

Ik koop meer dan dat ik verkoop.

Ik draag niet zo dure kleding en de kinderen ook niet. En om nou alle te kleine kleding er voor 1 euro per stuk op te zetten…..

Ik had wel nog wat te kleine calvin klein kleding liggen die ik heb verkocht.

Volgens mij verkoop je vooral als je goede merken of opvallende/minder doorsnee kleding verkoopt. Want er is al zo veel aanbod op vinted.
Geurkaarsen lopen als een trein.
Rituals spullen
Kleding van mezelf of kinderen. Geen hele dure merken.
Alle reacties Link kopieren
SunShine35 schreef:
29-01-2023 23:51
Wat verkopen jullie dan op vinted dat goed loopt?

Ik koop meer dan dat ik verkoop.

Ik draag niet zo dure kleding en de kinderen ook niet. En om nou alle te kleine kleding er voor 1 euro per stuk op te zetten…..

Ik had wel nog wat te kleine calvin klein kleding liggen die ik heb verkocht.

Volgens mij verkoop je vooral als je goede merken of opvallende/minder doorsnee kleding verkoopt. Want er is al zo veel aanbod op vinted.
Al mijn kleding verkoopt eigenlijk goed, met uitzondering van het restje Mango, Zara, Esprit en HM wat ik heb staan. Ik verkoop verder vooral merken als Vanilia en Sandro. En tassen en schoenen in een wat duurdere segment. Meestal is dat binnen een paar dagen tot een week weg weg.

Ik heb al tijden wat van Sacha er op staan maar wat wil niet weg terwijl mijn sandalen van Fabienne Chapot binnen een dag verkocht waren.

Dus ik denk dat het aan de merken en het aanbod daarvan ligt.
Ik las gisteravond ineens dat het blijkbaar heel vaak voorkomt dat je account geblokkeerd zou worden. Zogenaamd artikel dat er niet op mag staan of waarover twijfel bestaan of het echt is. En dat contactlegging dan niet of nauwelijks lukt. Gevolg: je Wallet met inhoud niet meer bereikbaar. Geld weg.

Of dat mensen moeilijk doen, niet terugsturen en wel geld terug ontvangen. Of verkoper met geen product én geen geld achterblijft. Ik ben nu toch wel huiverig.

Het waren echt wel recente revieuws via Trustpilot.
Alle reacties Link kopieren
BlaBla schreef:
30-01-2023 08:50
Ik las gisteravond ineens dat het blijkbaar heel vaak voorkomt dat je account geblokkeerd zou worden. Zogenaamd artikel dat er niet op mag staan of waarover twijfel bestaan of het echt is. En dat contactlegging dan niet of nauwelijks lukt. Gevolg: je Wallet met inhoud niet meer bereikbaar. Geld weg.

Of dat mensen moeilijk doen, niet terugsturen en wel geld terug ontvangen. Of verkoper met geen product én geen geld achterblijft. Ik ben nu toch wel huiverig.

Het waren echt wel recente revieuws via Trustpilot.
Je weet dat mensen met positieve ervaringen dit over het algemeen niet op Trustpilot zetten he? Het zijn altijd de mensen met vreemde/gekke problemen die klagen op zo'n site.

Je wordt echt niet zomaar geblokkeerd hoor. Ik had eens heel veel Yankee Candle artikelen te koop staan (wilde van mijn verslaving af) en toen kreeg ik een berichtje van Vinted dat ze die artikelen uit m'n kast gehaald hadden omdat het neigde naar professionele verkoop en dat ik de artikelen in 1 advertentie kon zetten en/of dat ik ook nog even wat andere dingen moest uploaden.
Er is toen heel veel contact geweest.

Contact is echt niet moeilijk te krijgen en je krijgt echt wel enkele waarschuwingen over de inhoud van je kledingkast voordat je geblokkeerd wordt hoor. Dat gebeurt echt niet zomaar.
Ok, dat is wel goed om te weten.
Ik ben misschien achterdochtig, maar ik vond het ineens allemaal niet mee zo gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor kinderkleding, puberkleding en schoenen vaak Nike, Zara en H&M, Bershka, Stradivarius, Mango, Hema, Dectahlon, Adidas, beetje dat werk. Ook niet te dure merken, zet er wel echt alleen de mooie dingen er op en ik verkoop niets voor 1 euro hoor. Maar ik maak wel duidelijke foto's en de spullen hangen netjes of liggen netjes en zonder kreukels.

Gaat als een trein.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 30-01-2023 09:03
7.17% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
30-01-2023 08:55
Je weet dat mensen met positieve ervaringen dit over het algemeen niet op Trustpilot zetten he? Het zijn altijd de mensen met vreemde/gekke problemen die klagen op zo'n site.

Je wordt echt niet zomaar geblokkeerd hoor. Ik had eens heel veel Yankee Candle artikelen te koop staan (wilde van mijn verslaving af) en toen kreeg ik een berichtje van Vinted dat ze die artikelen uit m'n kast gehaald hadden omdat het neigde naar professionele verkoop en dat ik de artikelen in 1 advertentie kon zetten en/of dat ik ook nog even wat andere dingen moest uploaden.
Er is toen heel veel contact geweest.

Contact is echt niet moeilijk te krijgen en je krijgt echt wel enkele waarschuwingen over de inhoud van je kledingkast voordat je geblokkeerd wordt hoor. Dat gebeurt echt niet zomaar.

Eens.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel gewoon voor de leuk he, blabla, je lijkt het allemaal wat zwaar op te vatten?

Ik heb al vaker een melding gehad dat een advertentie was verwijderd, maar nooit is mijn toegang tot wallet verwijderd. (Ik deed dan na mijn eigen foto's van een product ook een foto van internet ter verduidelijking, maar dat mag kennelijk niet)
Alle reacties Link kopieren
BlaBla schreef:
30-01-2023 08:50
Ik las gisteravond ineens dat het blijkbaar heel vaak voorkomt dat je account geblokkeerd zou worden. Zogenaamd artikel dat er niet op mag staan of waarover twijfel bestaan of het echt is. En dat contactlegging dan niet of nauwelijks lukt. Gevolg: je Wallet met inhoud niet meer bereikbaar. Geld weg.

Of dat mensen moeilijk doen, niet terugsturen en wel geld terug ontvangen. Of verkoper met geen product én geen geld achterblijft. Ik ben nu toch wel huiverig.

Het waren echt wel recente revieuws via Trustpilot.
Dat is echt onzin. Als je geblokkeerd word kun je A. Gewoon bij je portemonnee en B. Nog contact hebben met (ver)kopers over lopende aan/verkopen.

Ik heb onlangs als koper een nep product ontvangen waarbij Vinted mij gelijk gaf en mijn geld terugkreeg zonder retour. Die verkoper was even geblokkeerd en is nu gewoon weer actief dus ik geloof niet dat het zo’n vaart loopt.

Zelf als verkoper ook een koper gehad die een probleem meldde wat niet klopte/me probeerde te donderen en ik heb als verkoper gewoon gelijk gekregen van Vinted.

Ik lees op de Facebook groep over Vinted vaak verongelijkte berichten maar in veel gevallen lezen mensen gewoon zelf niet goed of wordt de boel verdraaid.
En omdat jullie me hebben weten te overtuigen heb ik vanochtend 23 artikelen te koop aangeboden. :fortune:
Alle reacties Link kopieren
Bij mij verkoopt alles wel, maar ik merk wel dat je voor merkspullen echt nog wel een mooie prijs krijgt.

Net ook zelf een pakketje opgehaald van een jurk van een mooi merk voor een super gave prijs. Was eerst een beetje huiverig van, waarom zo goedkoop verkopen (normaal prijs is 190 euro, en ik heb gekocht voor 22 euro). Maar hij was helemaal nieuw zoals ze zei en zo prachtig. Ik ben weer een blij mens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven