Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Eén keer is voldoende....
Niet dat het hier druk lijkt maar ik heb voor mij de beste goedkope sport gevonden: skeeleren! Voor het eten even een uurtje op de skeelers...daar kan geen sportschool tegenop
quote:Fes schreef op 20 juli 2010 @ 20:13:

Niet dat het hier druk lijkt maar ik heb voor mij de beste goedkope sport gevonden: skeeleren! Voor het eten even een uurtje op de skeelers...daar kan geen sportschool tegenop haha, ik ben vroeger té vaak gevallen met rolschaatsen, dus ik waag me hier maar niet aan...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Haha je wil mij ook niet zien stuntelen, maar zowaar een sport gevonden waarbij ik wel even wil doorzetten...

Oh en nog iets budgetachtigs gedaan: de museumjaarkaart besteld. Er staan vier afspraken met vriendinnen naar musea in de agenda dus dat kan nu al uit.
Ik vind vrekken ook erg leuk, maar ga zometeen lekker lunchen op terras met mijn man. Daar geniet ik erg van en bezuinig ik dan ook niet op. En morgen koop ik weer iets bij de kringloopwinkel.... zo houd ik de uitggaven in evenwicht.

Binnenkort komt het grote geld uitgeven eraan, krijgen sleutel van nieuwe huis, lang leve MP!!!
Graag even jullie advies.

Wil een combi-magnetron kopen. 90 euro uitgeven voor een nieuwe of 50 euro via MP? Voor dat laaste ben ik een beetje huiverig, omdat aan zo'n apparaat best veel mis kan zijn. Bij een gasstel hoeft er maar 1 ding te gebeuren, dus kun je dat ook makkelijk controleren of tie t doet.

Wat denken jullie??
Ligt eraan. Hoeveel geld kan je missen, hoe oud is het apparaat, is het veel gebruikt?

Ik zou zelf dan een nieuwe kopen, om de redenen die jij aangeeft.
quote:Elynn schreef op 19 juli 2010 @ 14:58:

[...]

Onbetaalbaar, dat soort advies. Leuk!Was ook een hele lieve man. Toen ik binnenkwam, informeerde hij hoe ik het maakte etc. etc. Ik stond eigenlijk verbaasd. Vriendelijkheid die je bij Nederlands personeel niet meer tegenkomt, helaas.
Kun je voor 90 euro een echte combimagnetron krijgen? Je moet even goed opletten welke functies jij wilt, en welke er op het apparaat zitten. Je zult de eerst niet zijn die oven- en magnetronfuncties verwacht maar een toestel blijkt te hebben aangeschaft dat alleen kan grillen en magnetronnen.
Inderdaad 90 euro?

Ik ben momenteel opzoek naar een hele keuken met apparatuur maar de combi magnetron blijkt toch wel het duurste apparaat te zijn van alles!

maar als die van 90 euro alles heeft wat je wilt zou ik die nemen. Ik zou denk ik niet zosnel apparatuur van marktplaats kopen denk ik!
Ik heb zelf een combimagnetron verkocht op MP. Die was echt helemaal tiptop in orde, en ik had hem ook nog eens goed uitgesopt. Dus het bestaat best, goede apparatuur op MP.

Je kunt toch ook vragen of ze hem ingeschakeld laten zien. Dan kun je zelf checken of de magnetronfunctie het doet (schaaltje water erin, kijken of het warm wordt), de grillfunctie (zie je de ijzers bovenin gloeien), en de ovenfunctie (wordt hij warm als je hem aanzet).

Wat wil je nog meer weten van zo'n apparaat? Voor een paar tientjes tegenover een paar honderd euro, zou ik het wel weten.
quote:himalaya schreef op 20 juli 2010 @ 20:36:

[...]

haha, ik ben vroeger té vaak gevallen met rolschaatsen, dus ik waag me hier maar niet aan...

Al die pleisters maken skeeleren best duur.

Ben te oud voor dat soort strapatsels. Heb mijn rolschaatsen dan ook aan een jongeman gegeven, zodat deze zijn tijd aangenaam kan verpozen.
Ik kreeg vandaag ¤25,- fooi!

Dat was wel even lekker
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik heb een nieuwe combi-magnetron, die kostte 130 euro. Dat was ook de goedkoopste, maar hij heeft een behoorlijke inhoud en ik heb er nooit problemen mee. Hij hoeft dus niet honderden euros te kosten.

Ik ben niet echt aan het vrekken, maar het is vakantie. Dus mag ook wel een beetje. Ik heb vandaag trouwens een grill-pan gekocht. Vrekken staat voor bewust zijn van wat je eet. Het is dus voor mij even een investering, om bewust te kunnen eten. Hij was trouwens ¤ 13,00 bij de Lidl. Die pizzastapelaars, waar iemand anders het over had, hebben ze nu ook bij de Lidl voor 10 euro. Ze hebben ook allemaal koekenpannen.
quote:janna2 schreef op 21 juli 2010 @ 12:24:

Graag even jullie advies.

Wil een combi-magnetron kopen. 90 euro uitgeven voor een nieuwe of 50 euro via MP? Voor dat laaste ben ik een beetje huiverig, omdat aan zo'n apparaat best veel mis kan zijn. Bij een gasstel hoeft er maar 1 ding te gebeuren, dus kun je dat ook makkelijk controleren of tie t doet.

Wat denken jullie??Of voor 20 euro bij de kringloopwinkel mocht er toevallig eentje tussen staan en dan heb je nog garantie ook?
Bedankt voor jullie advies.

We gaan verhuizen en de keuken in het nieuwe huis is erg simpel. Die willen we in de toekomst gaan vervangen (als ons huidige huis verkocht is, dus hopelijk volgende maand, )

Daarom wil ik nu niet te veel geld uitgeven aan keukenapparatuur.

Ik heb nu een Siemens die ik erg zal gaan missen, en ik verwacht van een goedkope idd ook niet zoveel.
quote:sprokkelientje schreef op 15 juli 2010 @ 22:06:

[...]

Maar drink je dan geen fris etc..omdat je het te duur vindt of om andere redenen?

Ieder zijn ding maar als ik ergens stervens veel trek in heb neem ik het toch echt wel hoor..

De dood kent geen zakken. uhm ik vind het lekker om naast water ook wel een glaasje sap per dag te drinken, maar de 1,5 die ik per dag wil binnenkrijgen wil ik niet alleen maar halen uit sap/cola/aloe. ik ben niet gierig maar 1 pak per dag tikt echt wel aan!! daarentegen, als we geen sap in huis hebben drinkt hij makkelijk gewoon een paar dagen water. maar het 'probleem' is dat we het altijd wel in huis hebben omdat we met aanbiedingen inslaan.
Vandaag ook gevrekt. Naar een museum gegaan waar je op het terrein zelf ¤ 7,- moest betalen om te parkeren. Een stukje doorgereden en daar gratis gestaan.

Om het uitgespaarde geld te 'vieren' wilden we daarna op het terras wat drinken, maar het ging regenen en we mochten niet binnen zitten 'want dat was alleen voor dinergasten'. Nou, dan niet. Naar huis gegaan en daar lekker in de tuin wat gedronken
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben ik de enige die echt wel wat meer geld kan missen voor boodschappen maar alsnog wel gierig is? We hebben met zijn 2tjes ongeveer 400 per maand te besteden aan eten, maar ik probeer altijd rond de 300 te zitten..
Het gaat niet om het niet kunnen missen, maar om het niet onnodig uitgeven van geld. En wat onnodig is verschilt pp
Ik heb gisteren de hele verzekeringsbrut uitgezocht. Vandaag ga ik naar mijn huidige verzekeringskantoor en vraag ik ze om een voorstel te doen. Komen ze niet met iets waar ik blij van wordt, dan heb ik per 1 september een andere verzekeraar.

Uiteindelijk scheelt het me 450 euro per jaar voor de autoverzekeringen. Voor de andere scheelt het niet zo heel veel, maar ik ben dan wel veel beter verzekerd.

Vandaag zoeken we de energie en tv/internet uit.
Wat zijn sommige restaurants toch klantvriendelijk himalaya!

Maar dat parkeren kan idd flink oplopen. Bij ons is het parkeren in de stad ook best prijzig. Meestal gaan we met de fiets naar het centrum maar bij veel boodschappen/regen pakken we toch de auto, als je dan net buiten de "ring" parkeert scheelt een heel stuk.

Over gratis muziek gesproken, hier (Nijmegen) hebben we deze week de zomerfeesten, overal optredens alleen jammer dat een consumptie op de meeste plekken minstens ¤ 2,- kost.

Dus uiteindelijk is het hartstikke duur. Vandaar dat je overal mensen ziet lopen met meegebrachte drankjes.....

Tinkeldel, dat was wel de moeite waard zeg!

Kun je toch weer leukere dingen van doen!

Ben benieuwd naar je bevindingen w.b. tv/internet.

Wij zitten te denken om alles bij UPC onder te brengen.

Maar ik zie altijd zo op tegen al die verandering van modem etc.

Afgelopen week stond trouwens in de krant dat de goedkopere wasmiddelen van Aldi en Lidl het beste uit een wastest kwamen.
Hehe, een topic naar mijn hart.

Maar eigenlijk hoor ik onder de groep die consumindert/bezuinigt omdat het moet....

Toch sluit ik mij hierbij aan, want al zou ik (veel) meer te besteden hebben dan nu en niet persé vrekkerig te hoeven doen vertik het alsnog om meer uit te geven dan nodig is..

Ik hoor bij de groep die baalt van 1,75 (ofzo) bij de mac uit geven ipv te genieten voor 0,35 per fles als het toch hetzelfde smaakt..

Dus ik moet wel besparen, maar vind het wel een heuse sport

Wat ik altijd al doe:

Kort douchen - zeker niet langer dan een minuut het water laten stromen. Worden je haren daar ook schoon van? Ja, want ik draai de kraan uit als ik mijn hele lijf inzeep.... Blijven ook geen zeepresten achter.

verwarming zo laag mogelijk - dan maar met een dikke trui en/of fleecedeken op de bank

Zuinig met koken - aangezien ik op een woonwagenkamp woon en daar wat verwarming, douchen en koken betreft op dat dure butaangas moet consumeren gebruik het gasfornuis zo weinig mogelijk. Het is voor mij goedkoper om de magnetron/oven dan wat meer te gebruiken.

Boodschappen- momenteel zijn we nog met zijn tweetjes en hebben een budget van 50,- pw excl benzinekosten (daar is een andere pot voor, maar proberen we uiteraard zo laag mogelijk te houden. Wat privé-gebruik betreft besteden we daar gemiddeld een tientje per week aan, wat werk betreft helaas iets meer, gemiddeld 40 euro per week)

Ook ik let op de aanbiedingen, gebuik zoveel mogelijk euroshopper etc, groenten en fruit van het seizoen, vlees liefst in de reklame + afgeprijsd etc.

Geen abbo's hier - dus geen tijdschriften, wel mob telf abbo, maar wij hebben geen vaste aansluiting

Goede doelen - de deur uitgeknikkerd; we hebben het zelf helemaal nu met een kleine op komst hard genoeg nodig.

Terras - not done; heb wel een ikea-pas, dus als we in de buurt van de ikea zijn maken we daar uiteraard wel gebruik van de gratis koffie en thee zónder lekkers, ja of het moet tegen etenstijd zijn, dan nemen we wel het family-menu á 3,- voor 4 hotdogs en fris

Wassen - zo lage temp en kort mogelijk, af en toe een kookwas ivm langere levensduur wasmachine

Droger - Zal staks als de baby er is wel weer meer gebruikt worden, maar ik droog het liefst gewoon aan de waslijn, allerliefst natuurlijk buiten

Wasverzachter - minimaal, alleen voor handdoeken, shirtjes etc, gebruik meer azijn voor de bonte was ed.

Autoverz- onlangs overgestapt naar een verz van independer, veel goedkoper dan die verrekte abn

Energieleverancier- doordat we op een woonwagenkamp wonen is dat gemeenschappelijk en kun je dat niet individueel van een leverancier naar jou keus afnemen, denk wel dat wij heel zuinig omgaan met energie

Koffie/thee - Drinken we uiteraard zoveel mogelijk thuis, maar gaat nadat het gezet is de thermosfles in

Ziekenfonds - Afgelopen jaar van Menzis overgestapt naar Interpolis, collectiviteitskorting van de rabobank, scheelde zowiezo een tientje en heb een nog iets lagere premie omdat ik heb gekozen voor een vrijwillig eigen risico van 100 euro, Hoe hoger je vrijw.eigen risico des te lager je premie werd, maar ik durfde niet tot de max van 1000 euro vrijw eigen risico te gaan. Achteraf maar goed ook....

Moet nu alleen de inboedelverz aanpassen, want ik vind dat die ook nog wel goedkoper kan, maar daar moet ik nog even mee wachten.

Parkeren - proberen we zoveel mogelijk gratis te doen, is helaas niet meer altijd haalbaar ivm zwangerschapsklachten

Tenslotte; we verwachten ons eerste kindje, maar moeten ook noodgedwongen die spullen zo goedkoop mogelijk zien te regelen.

Ik heb een budget van 500 euro voor alles. Dus ook voor mijn positiekleding

Het is te doen, maar je moet dan wel echt alles 2e hands/gratis kunnen kopen/krijgen.

Kost wel heel veel tijd, maar ach dat doet het met winkel in - winkel uit ook wel en dat kost meer geld.

Het duurste is tot op heden de babykamer - 2e hands voor 300 euro, maar dat is geen spaanplaat! en wat stijl/kleur betreft volledig in onze smaak.

Ik snap dat sommigen zeggen dat het kamertje goedkoper zou kunnen, maar we willen wel even met de babykamer vooruit kunnen en ledikant, commode en klerenkast in dezelfde stijl hebben.

Het eigenlijke budget voor de overige babyspullen (alles dus ook de box, kinderwagen, maxicosi, kleertjes, bedlinnen etc) én mijn positiekleding is dus 200 euro.

Het ziet er naar uit dat we het ook nog gaan redden binnen dat budget!!
300 euro en dan nog goedkoper? Ik vind het echt hartstikke knap hoor!

Ik heb de verzekeringen allemaal geregeld. Ik ben ook lid geworden van de Vereniging Eigen Huis, omdat de korting die je daarmee kreeg op de verzekering hoger was dan het inschrijfgeld van VEH.

Ik ben nu dus bij mijn oude verzekeraar weg. Ze had nog wel even zitten rekenen, en het werd inderdaad nog een stuk voordeliger. Maar nu zijn we goedkoper en beter uit. Ik had bijna nog een akkefietje met haar, omdat ze begon te miepen over de service daar veel slechter was. Toen ik haar vertelde dat ik de overstap zelf regelde maakte ze nog een opmerking over de service. Ik heb haar toen nog even op haar plaats gezet, met de mededeling dat dat op mijn eigen initiatief was en dat het niks te maken had met hun service. Bah, ik houd niet van de manipulatieve. Uiteindelijk ben ik per jaar 350 euro goedkoper uit.

Wat betreft de kabel en internet. Die prijzen ontlopen elkaar niet zo heel erg veel. We hebben internet nu van Online en tv van UPC. Ik stap gewoon over voor de aanbieding die iemand heeft, en over een jaar zoek ik weer een aanbieding bij een andere provider.
En omdat ik zo netjes heb gevrekt kan ik nu heel veel geld (uhm, relatief dan, in verhouding met de latex muurverf van de bouwmarkt) uitgeven aan ecologische verf voor mijn nieuwe koopwoning . Ik wordt er helemaal blij van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven