Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VI

01-05-2012 09:45 2996 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel VI waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Vrekwaardig eten

Baby vrekking
Flower, nu vraag ik even iets heel brutaals, ook al post ik niet vaak. Moet je dan voor een x bedrag iets bestellen?

Edit: Mijn instappers van een paar jaar terug hebben sinds vorig jaar gaten in de zool, wat op steentjes best pijn doet. Maar heb ze nog bewaard voor dit jaar, en gelukkig maar, want het zijn mijn enige. Dus mocht ik goedkoop aan een nieuw paar kunnen komen, dan is dat welkom.
Ow, GTA's Bolletje en Goeie Grutten gevonden, eindelijk. :-P
greatwhitesilence schreef op 30 mei 2012 @ 20:38:

Ik ben ook al aardig op weg met dat pakket, nog 60 punten nodig. Alleen heb ik begrepen dat het kwartaalpakket eruit gaat? Het is me alleen nog niet duidelijk of er iets voor terug komt...

Nog een mooie vrekactie: een restpartij gevonden van het servies dat ik thuis heb, een hele zooi diner/ontbijtbordjes en kommetjes voor ¤20. Nu kan mijn man er weer een paar vernielen. Op een of andere manier heeft hij het voorzien op de ontbijtbordjes: er zijn van een stuk of wat schilfertjes van de randjes, andere exemplaren heeft ie zelfs helemáál vernield met zijn onhandige acties...

Morgen even naar de AH, deze week zijn de vegetarische hapjes in de bonus, en ik hoop er een aantal te scoren met een 35%-sticker. Datzelfde geintje met de biefstuk beviel mij best... :D

Wat fantastisch dat je het juiste servies hebt gevonden. Bij mij zijn drie van de zes diepe borden en een dessertschaaltje gesneuveld, en vergeet het maar dat Blokkerservies bij te bestellen is.

:-(

Ik loop in alle kringloopwinkels en op rommelmarkten rond te kijken, maar tot nu toe ben ik alleen een koffiemelkkannetje tegengekomen. Ja, die heb ik zelf nog wel, en de koffiemelk komt hier ordinair uit een pak.

Op marktplaats heb ik het wel een keer zien staan, maar dan zou het vanuit Rotterdam opgestuurd moeten worden naar Groningen.

Dat wordt hem dus niet, ik heb geen zin in een mozaiekservies.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Net bij de hema een hele voorraad wijn besteld: het is 4 halen 3 betalen en daar bovenop 15% korting! Nou, dan gooi ik mn wijnrek graag even vol!
Zeg maar Spijker.
(en je kreeg de goedkoopste flessen wijn gratis, dus als echt vrek heb ik meerdere bestellingen gedaan, om zo veel mogelijk te profiteren van de aanbieding. Scheelde toch weer en kan t gewoon allemaal tegelijkertijd ophalen)
Zeg maar Spijker.
molly74 schreef op 30 mei 2012 @ 21:10:

Edit: Mijn instappers van een paar jaar terug hebben sinds vorig jaar gaten in de zool, wat op steentjes best pijn doet.
Wat raaaaaaar! X-D
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als het dezelfde Zalando code is als die ik laatst postte moet je voor minimaal 50 euro bestellen en dan gaat er dus 10 euro af.
Schoenen terug naar de winkel, is dat vrekken? Heb een hoeslaken gekocht (Walra), wenskaarten en een boekje (oma weet raad). Rest van het geld komt vanzelf op.

De gelzooltjes zat/zit ik naar te kijken voor schoenen waarvan de zool aan de binnenkant sneller kapot gaat dan de buitenkant zelf. Wel eeltvorming maar geen voetklachten verder en alleen mijn lekenindruk dat gelzooltjes 'beter' zijn dan leren/kunsstof inlegzooltjes van een gemiddelde schoenenzaak.

Heb komend weekend nog een kruidvatkaartje te besteden, dus misschien een van de vele schoenenzaaktips eens fysiek bezoeken :)

Ja! Heel gek! :'-(

Maar ja, je ziet het niet van bovenaf. Ik moet alleen oppassen dat ik niet met mijn benen onder de stoel ga als ik zit. Zoals afgelopen week toen ik bij een uitvaart in de kerk zat....
xJanna schreef op 30 mei 2012 @ 22:24:

Als het dezelfde Zalando code is als die ik laatst postte moet je voor minimaal 50 euro bestellen en dan gaat er dus 10 euro af.
Dan gaat het voor mij over. :)
watervrouw2 schreef op 30 mei 2012 @ 22:24:

Schoenen terug naar de winkel, is dat vrekken? Heb een hoeslaken gekocht (Walra), wenskaarten en een boekje (oma weet raad). Rest van het geld komt vanzelf op.

De gelzooltjes zat/zit ik naar te kijken voor schoenen waarvan de zool aan de binnenkant sneller kapot gaat dan de buitenkant zelf. Wel eeltvorming maar geen voetklachten verder en alleen mijn lekenindruk dat gelzooltjes 'beter' zijn dan leren/kunsstof inlegzooltjes van een gemiddelde schoenenzaak.

Heb komend weekend nog een kruidvatkaartje te besteden, dus misschien een van de vele schoenenzaaktips eens fysiek bezoeken :)

Wil best een keer markplaatspostbode spelen van west naar noord... watervrouw2 atgmailpuntcom

Voor mijn servies bedoel je ? Het is jaren geleden dat ik het op marktplaats zag staan.

;-)

Mijn gelzooltjes bevallen wel, maar ik heb er nog maar een paar dagen op gelopen, dus ik weet nog niet in hoeverre ze snel kunnen slijten. Ik heb eerder wel gelzooltjes gehad van Aldi en Action, maar die zijn hier niet mee te vergelijken, dat waren gewoon zakjes smurfensnot.

Deze heb ik nu, en bevallen erg goed. Ik had ze in de aanbieding voor 15 euro.

Zoiets had ik van Aldi of Action. Niet kopen.
Morgen weer treinkaartjes bij de Blokker voor 16 euro. Volgens de winkelmeneer zijn het echte kaartjes, en niet van die onhandige internetprintgevallen.

Kan ze goed gebruiken, want ik moet straks twee dagen treinen naar Amsterdam.

:)

48 euro op de site van Blokker ???

Óf de poster in de winkel klopt niet, of de actie op internet klopt niet.

Zoveel ga ik niet geven, ik moet twee enkeltjes hebben, omdat ik ook nog hotelovernachtingen heb.
snoesje666 schreef op 30 mei 2012 @ 22:32:

[...]

Voor mijn servies bedoel je ? Het is jaren geleden dat ik het op marktplaats zag staan.

;-)

Mijn gelzooltjes bevallen wel, maar ik heb er nog maar een paar dagen op gelopen, dus ik weet nog niet in hoeverre ze snel kunnen slijten. Ik heb eerder wel gelzooltjes gehad van Aldi en Action, maar die zijn hier niet mee te vergelijken, dat waren gewoon zakjes smurfensnot.

Deze heb ik nu, en bevallen erg goed. Ik had ze in de aanbieding voor 15 euro.

Zoiets had ik van Aldi of Action. Niet kopen.

Heb site opgeslagen :)

Aanbod blijft staan, heb familie in het noorden, dus treinen doe ik af en toe toch wel.

Familielid neemt voor verzameling wel de gok van verzenden en heeft soms 'mozaiekglas' via martkplaats. Zal wel een mannenafwijking zijn :-p

Blokkerkaartjes zijn inderdaad 'stempelkaartjes'. Ze staan nog niet op de site dus zal komende dagen eens kijken voor de geldigheidsduur.
snoesje666 schreef op 30 mei 2012 @ 21:39:

[...]

Wat fantastisch dat je het juiste servies hebt gevonden. Bij mij zijn drie van de zes diepe borden en een dessertschaaltje gesneuveld, en vergeet het maar dat Blokkerservies bij te bestellen is.

:-(

Ik loop in alle kringloopwinkels en op rommelmarkten rond te kijken, maar tot nu toe ben ik alleen een koffiemelkkannetje tegengekomen. Ja, die heb ik zelf nog wel, en de koffiemelk komt hier ordinair uit een pak.

Op marktplaats heb ik het wel een keer zien staan, maar dan zou het vanuit Rotterdam opgestuurd moeten worden naar Groningen.

Dat wordt hem dus niet, ik heb geen zin in een mozaiekservies.

Ik wil best eens hier in de kringlopen kijken, als je me een foto wilt mailen? Friesland - Groningen is ook nog wel eens te doen ;-)

ayla_1973 at hotmail punt com
http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/547633294/1

Dat plaatje werkt dus niet.

Alt Regensburg, model Athena.

Klinkt al veel chiquer dan "Blokkerservies".

Als iemand de diepe borden / soepborden signaleert bij een kringloop in de omgeving van Groningen, wil diegene mij dan inlichten ?

Ik zie het meest melkkannetjes en sauskommen. Logisch, die worden het minste gebruikt, dus die sneuvelen hier ook niet.

:)
ik zal eens voor je kijken Snoesje!
Ik had gisteren een leuke vrek actie. Aangezien we dit jaar niet met op zomervakantie gaan omdat ik werkloos ben, willen we toch nog wel wat ondernemen met de kinderen. Gisteren zat ik even op vakantieveilingen te kijken en had ik geboden op een weekendje Limburg voor 4 tot 6 personen en ik had zowaar gewonnen! Dus nu gaan we volgend weekend goedkoop weg, mijn bod was 15 euro + 4 euro administratiekosten, er komen nog wel wat kosten bij zoals toeristenbelasting, schoonmaak ed, maar al met al is het een goedkoop weekendje weg.
Ik kom ook lekker meevrekken :-) Hoewel ik altijd al relatief zuinig ben geweest (of tenminste: eerst sparen/verdienen, dan uitgeven), ben ik pas een jaar of twee echt serieus bezig met besparen. Eerst vooral voor het geld (want: verbouwen en flinke hypotheek die ik graag af zou willen lossen), maar later ook steeds meer voor de rust, de ruimte en de vrijheid die het opleverde.

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips/ervaringen en zal de mijne natuurlijk ook delen!
http://www.lekkerlevenmetminder.nl

Over sparen, besparen, consuminderen en financiële vrijheid
Dat is wel heel goedkoop layla!

Limburg is geweldig.
op groente/vlees producten staat vaak een code bijv. 45-E. Dat betekent dat het product op de laatste dag (is dus week 45, E is de vijfde letter van het alfabet, dus dag 5 van week 45, dus vrijdag) in de aanbieding gaat.

Dus bij de appie de beroemde 35 % korting.
Bij Emte wordt vlees bij de slagerij vaak afgeprijsd als het twee dagen in de vitrine heeft gelegen. Zo heb ik laatst een kilo runderpoulet van 7.99 voor 2.99 gekregen. Meteen twee kilo ingeslagen en ingevroren.
layla1969 schreef op 30 mei 2012 @ 23:48:

Ik had gisteren een leuke vrek actie. Aangezien we dit jaar niet met op zomervakantie gaan omdat ik werkloos ben, willen we toch nog wel wat ondernemen met de kinderen. Gisteren zat ik even op vakantieveilingen te kijken en had ik geboden op een weekendje Limburg voor 4 tot 6 personen en ik had zowaar gewonnen! Dus nu gaan we volgend weekend goedkoop weg, mijn bod was 15 euro + 4 euro administratiekosten, er komen nog wel wat kosten bij zoals toeristenbelasting, schoonmaak ed, maar al met al is het een goedkoop weekendje weg.
Ik hoop dat dit niet het caravanpark is waar een vriendin van mij was. Ook via vakantieveilingen. De caravans hebben 1 klein kacheltje waardoor het binnen erg koud is en er is weinig te doen voor de kinderen. Is het aan de plassen?
Lekkerlevenmetminder welkom!

Als je bent wie ik denk dat je bent, ben je al goed aan het besparen! ;-)

Hier gister de GTA van bolletje en de goeie grutten ingestuurd, dus dat gaat weer goed! :)
elliebrie schreef op 31 mei 2012 @ 07:43:

op groente/vlees producten staat vaak een code bijv. 45-E. Dat betekent dat het product op de laatste dag (is dus week 45, E is de vijfde letter van het alfabet, dus dag 5 van week 45, dus vrijdag) in de aanbieding gaat.

Dus bij de appie de beroemde 35 % korting.
Oh, dat is me nog nooit opgevallen, maar ik zal er eens op letten.
En welkom hier, lekkerlevenmetminder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven