Geld & Recht alle pijlers

Vraag over post

20-06-2012 20:42 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
*verwijderd wegens herkenbaarheid en de nodige antwoorden ontvangen, bedankt*
Een postadres geeft niet dezelfde rechten en plichten als een GBA-adres hoor. Als je manzo graag wil helpen is het misschien een idee om een postbus voor vriend te huren? Helpt hij wl en jij stopt met stressen. Maar goed, dat stressen is niet echt nodig zolang de vriend niet ook bij jullie adres bijeschrven wordt hoor..
*poef*
*poef*
En een postadres voor belangrijke post van instanties en belasting gaan alleen op een via het GBA geregistreerd (post) adres waar de bewoners dan ook toestemming voor hebben moeten geven bij de Gemeente. Verder mag je wel degelijk post voor iemand ontvangen. Ik laat pakjes bij iemand anders bezorgen omdat ze mijn his nooit kunnen vinden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ieuw, dit klink wel weer eng! 'Kapot geslagen'?
Als je de handdoek in de ring gooit, ben je m kwijt
http://www.rijksoverheid. ... n-vast-woonadres-heb.html
Postadres is wat betreft schulden e.d. niet het adres waar beslag op gelegd kan worden, want dat is gewoon het GBA adres. Veel daklozen hebben bijvoorbeeld de soza als postadres. Maar als hij wel ingeschreven staat bij jullie in het GBA, dan kan je dus wel een hoop ellende krijgen, dus zou dat sowieso maar even nagaan bij de gemeente.
quote:Weekend schreef op 20 juni 2012 @ 20:48:

Elke Keer als ik er over praat dan word vriend bang ' want dan word hij helemaal kapot geslagen'

Postbus is ds ook niet te bespreken...

Moeten er zoiezo over praten maar wou even weten of het consequenties heeftAls jij met je vriend er over praat wordt hij kapot geslagen? Wie wordt er kapot geslagen en wat voor een vriendschap is dat dan?
Jij kent die man?
Zelf bij gemeentehuis langs om dit even te verduidelijken en vertellen dat die fijne meneer niet bij jullie woont.

Als hij nu officieel bij jullie ingeschreven stat kun je er op wachten dat de incassobureaus hun mensen langs gaan sturen hoor...kwestie van tijd (en ik denk niet zo lang)

Regel het fijn zonder je man en zijn fijne vriend maar wacht hier niet mee!!
Ieks! Klinkt als een creep! Volgens mij kun je gewoon post voor hem ontvangen. Beter was het als hij een postbus nam, maar dat zit er niet in begrijp ik.
quote:Weekend schreef op 20 juni 2012 @ 20:47:

Dankje, dat is fijn om te weten. Ik vind het idee gewoon niet fijn dat die vriend zo agressief is en tonnen schulden heeft en nergens staat ingeschreven. Ik probee zulke types altijd te ontwijken. Vriend is trouwens 50 en man bijna 30.Waarom noemt je man zo iemand een vriend? Klinkt niet als een heel fijn heerschap...
Als hij zich ongemerkt bij jullie in laat schrijven krijgen jullie daar bericht van volgens mij.

Ik heb me een jaar geleden bij mijn vriend ingeschreven (met zijn medeweten ) en daar kreeg hij na

een aantal weken bericht van.
Wat moet je man met een vreselijk agressieve vriend?
*poef*
@yvonne: zou idd zo graag n postbus voor em nemen, of verhuizen hahaha
En als ie bij jullie staat ingeschreven, ga je ook gemeentebelasting voor meerdere personen betalen. Kost een postbus minder...
Als je de link goed leest, zie je dat een postbus niet mag....
quote:Lili3 schreef op 20 juni 2012 @ 20:58:

En als ie bij jullie staat ingeschreven, ga je ook gemeentebelasting voor meerdere personen betalen. Kost een postbus minder...Gemeentebelasting kent 2 tarieven: éénpersoons- en meerpersoonshuishouden dus daar gaat niks veranderen hoor...ze betalen al meerpersoons met 2 volwassenen en een kindje.
Met zo'n vrienden heb je geen vijanden nodig. Doe aangifte van bedreiging en ban die vent uit je leven.
Je kunt niet op internet zien wie er ingeschreven staan en dat kan (hier) niet telefonisch. Ik wilde in mijn vorige woning weten of mijn exman zich eindelijk had uitgeschreven, maar die info geven ze niet telefonisch. Ik moest langskomen met ID-bewijs om die gegevens te krijgen.
quote:Lili3 schreef op 20 juni 2012 @ 20:58:

En als ie bij jullie staat ingeschreven, ga je ook gemeentebelasting voor meerdere personen betalen. Kost een postbus minder...Niet als je alleen als postadres fungeert. Zo doen veel mensen het die in het buitenland wonen maar nog wel AOW enzo willen ontvangen. Die emigreren niet maar nemen een postadres bij familie oid. Die moeten dan toestemming geven aan de Gemeente en hoeven geen Gemeentebelasting extra te betalen omdat die persoon er niet werkelijk woont.
quote:boterblommetje schreef op 20 juni 2012 @ 21:01:

[...]

Gemeentebelasting kent 2 tarieven: éénpersoons- en meerpersoonshuishouden dus daar gaat niks veranderen hoor...ze betalen al meerpersoons met 2 volwassenen en een kindje.Dat wist ik dan weer niet! Ik dacht dat 2-persoons huishoudens weer minder betaalden dan 3 of meer... Sorry TO, foute info!
quote:rara70 schreef op 20 juni 2012 @ 21:00:

Als je de link goed leest, zie je dat een postbus niet mag....Had ik niet gelezen, maar nu wel. Waarom eigenlijk niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven