Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
quote:watervrouw2 schreef op 11 april 2012 @ 16:21:

*meterkaart 2011 gevonden* Ik moet alle cijfers van de meter overnemen, dus dan is het 1110 en niet 111,0. Gelukkig (?) maar

Nu in de gaten houden of tarief 2 echt niet wijzigt en telefoniste dus gelijk heeft dat het enkele meter is hier. Waarom tarief 2 dan niet op 000000 staat is me niet helemaal duidelijk geworden.

Misschien ook eens mijn meterstanden per week/maand bij gaan houden, heb nu geen idee of ik mijn maandbedrag een beetje klopt. (Jaarafrekening in de zomer)

Omdat het huis wrs wel ooit 2 laag en hoogtarief had. Als iemand (jij?) toen geswitched bent naar enkeltarief is er in principe geen aanpassing nodig en blijft dat zo staan.

Bij de meeste grotere energieleveranciers kun je trouwens gewoon op hun site een tussentijdse meterstand invoeren en dan zie je direct of dat hoog, laag of normaal zit t.o.v. je voorschotbedrag. Die houdt al rekening met seizoensinvloeden.
quote:gizz schreef op 11 april 2012 @ 20:50:

Hier moet nog wat meer gevrekt worden. Een of andere sukkel heeft de accu van mijn elektrische bakfiets gejat, nieuwe kost 300 euro, Zonder is het voor mij bijna niet aan te fietsen dus moet hem wel meteen kopen. Hopelijk vergoed de verzekering nog wat.Aww, dat is verrot zeg. Zitten die dingen er gewoon los in dan ofzo? (ik heb geen enkel verstand van accu's op bakfietsen).
quote:zazu_ schreef op 11 april 2012 @ 21:39:

[...]

Aww, dat is verrot zeg. Zitten die dingen er gewoon los in dan ofzo? (ik heb geen enkel verstand van accu's op bakfietsen).Zit met een penslot vast onder de bagagedrager, maar ze hebben de bagagedrager gewoon verbogen en vervolgens de accu er uit geramd, Hoop dat nieuwe er nog op gaat passen.
Oh helemaal lekker. Ook nog kans dus dat dat helemaal waardeloos is geworden door dat verbuigen. Oh bah, ik heb echt zo'n hekel aan mensen die andersmans spullen mollen en meenemen.
Belachelijk Gizz!
@Mugske Ik las dat je op zoek bent naar een NS weekenddagkaart. Ik heb er eentje over van de Kruidvatactie (wegens geannuleerd familiebezoek). Ik was van plan om 'm op Marktplaats te zetten. Als je wilt mag je 'm overnemen.
quote:zazu_ schreef op 11 april 2012 @ 21:30:

[...]

Ik weet wel dat die bestaan, nu ja, dat ze die zo noemen, maar die zijn nog steeds niet geschikt voor high end gaming. Mijn videokaart alleen al is een halve laptop en mijn cooling wel een stuk of 3. De echt benodigde apparatuur past gewoon simpelweg niet in een laptop, daarom zullen deze er nooit echt geschikt voor worden. Dat een game er op draait is eigenlijk een heel ander verhaal, dat is best prima te doen. Maar daarnaast wil je inderdaad een groot of meerdere schermen en als je die los op je laptop koppelt, maakt het qua energieverbruik dus bijna niks meer uit. Maar goed, aan de andere kant kost het qua energie nu ook weer niet zoveel. Zo'n 40 euro voor een heel jaar ongeveer. Het is beter vrekken door eens een keer een nieuwe game te laten liggen (maar dat is eigenlijk meer een tip voor mijzelf, lol :D).Mijn vriend speelt online games, dus een nieuwe kopen gaat niet echt lukken. Hij heeft het heel lang op een laptop gespeeld die er wel geschikt voor was, dus vandaar dat ik weet dat het mogelijk is. Misschien dat het een ander soort game is dan die jij speelt en dat het daardoor verschilt? (hij speelt vaak World of Warcraft en nog een paar van dat soort games).
Ik speel ook o.a. WoW, maar nog wel meer. Max settings Skyrim wordt al veel lastiger. Overigens kost ook bij WoW elke expansion 30-40 euro. En dan nog 13 euro per maand abonnement, dus dan kunnen die 2 euro voor de stroom er ook nog wel bij :P

Ik bedoelde dus eigenlijk dat het vrekken op die 2 euro niet in verhouding staat tot de kosten van het gamen zelf. Ik heb het er dus helemaal voor over hoor en je vriend blijkbaar ook, maar als je echt zou moeten besparen zit 't hem meer in de andere kosten dan die paar euro stroom.
Ik ben boeken via MP aan verkopen. Je kunt ze ook via Bol verkopen maar dan moet je een percentage aan Bol afstaan en je legt vaak nog toe op de verzendprijs.

Ik heb wel van elk boek de Bol.com nieuw en tweedehandsprijs opgezocht, ben daar met mijn vraagprijs wat onder gaan zitten en heb dat ook in de advertentie vermeld.

Gaat echt goed. Paar kookboeken (Nigella en Jamie) voor 15 en 20 per stuk verkocht. En een bekend managementboek nu zelfs voor 22,-.

Tikt best lekker aan.

Wel weer sandaaltjes gescoord op MP. Ik heb een schoenentic en speur altijd op MP voor designschoenen voor een redelijke prijs. Gisteren stonden er zowel Tods als Paul Smith pumps in mijn maat.

Maar ik vind het onwijs goed van mezelf maar ik heb niet toegehapt. Ik heb al genoeg zwarte pumps.

Mag alleen nog maar sandaaltjes of enkellaarsjes scoren.

En vandaag de ideale sandaaltjes gevonden, splinternieuw van een redelijk goed merk (geen design maar wordt wel verkocht in Bijenkorf) voor 25,-.

Nu maar hopen dat ze gaan passen.

(tot nu toe heb ik een paar keer gehad dat schoenen van MP niet pasten maar die heb ik altijd weer door kunnen verkopen tegen minimaal dezelfde prijs).
Leuk he hiltje als het zo lekker loopt op MP. Je bent en je spulletjes kwijt en het levert nog wat op.
@hiltje.

altijd fijn als je spullen verkopen! Ik moet eerdaags ook aan de gang.

Wij krijgen gezinsuitbereiding (niet echt vrekwaardig lol) en de babykamer to be moet leeg, dus mijn boekenverzameling moet inkrimpen
Hulp gevraagd!

Ik word gestalkt door de Bank Giro Loterij. Ik denk dat ik er ooit mee heb ingestemd om een proeflot te krijgen ofzo. Op mijn oude én mijn nieuwe adres kreeg ik hijgerige brieven met gouden pasjes erop. Op een gegeven moment kon ik opzeggen via het online afmeldformulier.

Maar nu kreeg ik dus nog zo'n brief vanaf mijn oude adres (doorgestuurd) en vandaag was er 2,50 op mijn rekening gestort van de BGL. Dus ik probeer weer dat online afmeldformulier maar het lukte niet, met mijn oude en mijn nieuwe adres niet.

Bellen kan, maar dat is een 0900-nummer. Ben ik ook niet zo happig op.

Wie herkent dit en/of heeft advies?
anoniem_122220 wijzigde dit bericht op 12-04-2012 08:09
Reden: Typo...
% gewijzigd
Shenandoah, gefeliciteerd met de nieuwe spruit in wording!

Ik had beloofd nog even de mailwisseling met wehkamp over het vooruitbetalen hier te posten. Ik heb nog nooit zulke nietszeggende antwoorden gehad.

Beste klantenservice, Als ik iets bestel dan betaal ik het liefst achteraf met een acceptgiro. Deze mogelijkheid wordt ook geboden totdat je een heel eind in het bestelproces bent en dan moet er toch opeens vooraf betaald worden. Mijn vraag is dus eigenlijk waarom mag ik niet achteraf betalen met een acceptgiro maar heb ik alleen de mogelijkheid om vooraf te betalen? Met vriendelijke groet, Nellaaa

Geachte heer/ mevrouw Nellaaa,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

In het kader van de Wet op het Financieel Toezicht en het hieruit voortvloeiende toezicht van de Autoriteit Financiële Markten hebben wij de zorgplicht om overkreditering te voorkomen. Dat kan betekenen dat wij een vooruitbetaling vragen op een gevraagde bestelling.

Meer informatie vindt u in de productinformatie bij de balansrekening op deze pagina.

Met vriendelijke groet, de klantenservice

Geache heer/mevrouw,

Zou u mij dan de criteria kunnen geven op basis waarvan besloten wordt over te gaan tot de vraag om vooraf te betalen? Er is bij mij namelijk geen enkele sprake van overkreditering bij een bestelling van nog geen 125 euro.

Met vriendelijke groet, Nellaaa

Geachte mevrouw Nellaaa,

U wenst te weten waarom er naar een vooruit betaling gevraagd wordt. Ik verstrek u graag de gevraagde informatie.

Wij vragen een vooruitbetaling als de bestelling buiten uw koopruimte valt of als het soort artikel daar aanleiding toe geeft. Zodra wij de gevraagde betaling hebben ontvangen, wordt uw bestelling gereed gemaakt voor verzending. De voortgang van uw bestelling kunt u volgen onder Mijn bestellingen op Mijn wehkamp.nl.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens u een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet, de klantenservice

Argh! Dit zijn toch geen antwoorden of ben ik nou gek?
Haha Nellaaa, dit is echt bureaucratie ten top. Wat een onzin.

Ik heb daar maar 1 antwoord op: niet meer kopen bij Wehkamp! Dat is het enige waarmee je ze raakt. Moeten ze maar betere service verlenen.
Wat is jouw koopruimte dan en hoe weten zij dat?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jeetje Nellaaa, wat een onzinantwoord. 'Als de bestelling buiten uw koopruimte valt of als het artikel daartoe aanleiding geeft'. Dus shirtjes mag je wel kopen, maar een paar schoenen, da's toch wel heul eng en dat is een artikel waar vooraf voor betaald moet worden...

Belachelijk.. De lol tot bestellen bij Wehkamp zou bij mij ook tot onder het nulpunt zijn gedaald. Ik ga echt niet mijn grote bestelling vooraf betalen, omdat ik keuze wil hebben in kleur/maat. Dan ga ik wel ergens anders heen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@ Nellaa, zijn inderdaad geen antwoorden. Wat mij betreft zou het einde verhaal zijn voor aankopen bij Wehkamp.
Ja, ik ben er ook helemaal klaar mee! Een van de artikelen die ik besteld en dus al betaald heb, is gewoon uitverkocht! Nu heb ik dus betaald voor iets wat nooit mijn kant op gaat komen en mag ik weer gaan wachten tot ik mijn geld eens terug heb. Vermoeiend

Heb trouwens weer een reply gestuurd naar het volk daar. Eens kijken wat ze daarop gaan zeggen.

Geachte mevrouw ......,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Het antwoord schept helaas nog weinig duidelijkheid. Kunt u mij misschien uitleggen aan de hand van welke informatie de koopruimte bepaald wordt en welke artikelen aanleiding geven tot vooruitbetaling?

Met vriendelijke groet,

Nellaaa
Oral B is bezig... nu ook de 5,99 van de tandenborstels teruggestort gehad!
quote:zazu_ schreef op 11 april 2012 @ 22:51:

Ik speel ook o.a. WoW, maar nog wel meer. Max settings Skyrim wordt al veel lastiger. Overigens kost ook bij WoW elke expansion 30-40 euro. En dan nog 13 euro per maand abonnement, dus dan kunnen die 2 euro voor de stroom er ook nog wel bij :P

Ik bedoelde dus eigenlijk dat het vrekken op die 2 euro niet in verhouding staat tot de kosten van het gamen zelf. Ik heb het er dus helemaal voor over hoor en je vriend blijkbaar ook, maar als je echt zou moeten besparen zit 't hem meer in de andere kosten dan die paar euro stroom.Dat het niet in verhouding staat tot het gamen zelf heb je wel gelijk in, maarja we hebben op dit moment bijna geen inkomen, omdat de baas van mijn vriend nog steeds geen loon betaald. Er is wel een advocaat mee bezig, maar het gaat allemaal niet zo snel als we hadden gehoopt.. we hebben dus op dit moment praktisch geen inkomen, dus als het aan mij ligt besparen we nu op iedere euro die maar mogelijk is. Snap je ;)?
Heb je nog een eerdere bestelling van W%$#@&% die nog niet betaald is? Daar ligt het soms ook aan.

Dus als ik bijv. gisteren en vandaag iets bestel, dan moet ik die bestelling van vandaag meteen betalen, omdat debetaling van de bestelling van gisteren nog open staat in hun systeem.

(Niet dat ik ooit iets daar koop, maar dat hebben sommige bedrijven zo geregeld)
Oral B inderdaad in 2 x, maar beide bedragen retour ontvangen! Prima actie!
Wehkamp kijkt naar je koopverleden. Ik kan als nieuwe klant dus gebruik maken van een veel kleiner krediet dan mijn moeder, die heel vaak besteld. Hoe vaker je hebt bewezen netjes je rekeningen te betalen, hoe meer krediet je krijgt. Staat verder los van je inkomen of iets dergelijks. Stom vind ik het.
quote:MadeM schreef op 11 april 2012 @ 22:35:

@Mugske Ik las dat je op zoek bent naar een NS weekenddagkaart. Ik heb er eentje over van de Kruidvatactie (wegens geannuleerd familiebezoek). Ik was van plan om 'm op Marktplaats te zetten. Als je wilt mag je 'm overnemen.Hoi MadeM: kun je mij mailen op mugske (at) hotmail . com
quote:Janna_ schreef op 12 april 2012 @ 10:19:

Heb je nog een eerdere bestelling van W%$#@&% die nog niet betaald is? Daar ligt het soms ook aan.

Dus als ik bijv. gisteren en vandaag iets bestel, dan moet ik die bestelling van vandaag meteen betalen, omdat debetaling van de bestelling van gisteren nog open staat in hun systeem.

(Niet dat ik ooit iets daar koop, maar dat hebben sommige bedrijven zo geregeld)Nope, mijn vorige bestellen daar was bijna een jaar geleden en die moest ik ook vooruit betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven