Geld & Recht alle pijlers

Vriend met geldproblemen

21-07-2010 22:32 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend heeft een paar jaar geleden veel problemen gehad met geld.

Hij heeft met verschillende incasso bureaus te maken gehad door schulden.

Het begon 2 jaar geleden toen we op vakantie waren in het buitenland. Hij kon ineens geen geld opnemen. Hij dacht namelijk dat hij in het buitenland ook rood kon staan. Ik ben hier heel boos over geweest, de helft van onze vakantie kwam op mij aan, want ik moest alles financieren.

Eenmaal thuis kwam ik erachter dat hij een schuld had van ¤1000,-. Dat had hij mij niet verteld, daarom kon hij dus geen geld opnemen op vakantie.

Vanaf die tijd heeft geld altijd een probleem gespeeld. Hij had nergens geld voor, want hij moest zijn schuld afbetalen. Heel goed natuurlijk, maar het beïnvloedt alles en ik moest ook veel betalen.

Op een gegeven moment konden we wel op vakantie vorig jaar. Hij zei ook dat hij er genoeg geld voor had. Eenmaal op de helft van onze vakantie bleek dat hij te weinig salaris had gekregen van zijn uitzendbureau. Of het nou aan hem lag, of aan zijn bureau, ik weet het niet. Ik heb daar mijn twijfels over. Ik baalde er in iedergeval heel erg van. Dit was tenslotte de tweede vakantie waar ik opdraaide voor de kosten.

Ik ben trouwens helemaal niet gierig hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als je de laatste twee jaar voor heel veel opdraaid, dat jij altijd degene bent die zijn portemonnee moet pakken, of moet horen dat de andere geen geld heeft, frustreert dat op een gegeven moment.

Tussendoor kreeg hij ook weleens rekeningen die hij niet betaalde. Daar kwam dan weer een bedrag over heen en zo werd het weer doorgezet naar Incasso. Was het ineens een paar honderd euro geworden, alleen omdat hij te laks was om het te betalen.

Op een gegeven moment ging het financieel weer goed met hem.

Hij genoot meer van zichzelf, voelde zich vrijer, en dat vond ik heel fijn voor hem. Ik merkte dat ook heel erg aan hem. Hij is ook een type dat als hij geld heeft, hij het met mensen wil delen. Even een bioscoopje, cadeautje, uit eten. Heel lief.

Maar een paar maanden geleden ging het weer mis.

Hij vertelde me dat hij bepaalde schulden had bij IBG en nog wat andere dingen. Wat het precies was weet ik ook eigenlijk niet.

Je snapt dat dit een ongelooflijke domper was. Ik dacht dat hij er inmiddels wel van had geleerd. Hij heeft met zijn broer alles uitgerekend en bleek een bedrag te zijn van ongeveer 1000 euro. En dat moest binnen een paar weken betaald worden. Een hoop gestress. Hij zou beginnen met afbetalen en had met zijn broer een schema gemaakt.

Ik heb op dat moment gezegd dat het me een beetje teveel werd al dat geld gedoe, en dat ik er eigenlijk alleen wat van wilde horen als het niet goed ging, dat ik dan misschien kon helpen. Dit respecteerde hij.

Op een gegeven moment ging het niet goed, hij haalde het niet om binnen dat termijn te betalen. Ik was het zoooooo zat. Het kwam echt mijn keel uit. Aldoor praten over geld-geld-geld-geld. Ik kon het niet meer, ik wilde dat het voorbij was.

Ik heb zelf geen gat in mijn hand, nooit geld problemen gehad, ben vrij verstandig en spaar veel, daarom staat dit hele gedoe me ook best tegen. Ik snap het gewoon niet. Waarom is het zo moeilijk?

Ik heb toen gezegd dat ik alles zou overmaken. Dan waren we van het hele gedoe af, en kon hij mij rustig afbetalen zonder stress.

Hij vond het heel moeilijk, juist omdat hij mij hier niet in wilde betrekken, maar heeft het toch aangenomen.

In totaal ging dit om een bedrag van iets meer dan ¤1600,- begin mei. De helft van mijn spaarrekening. Maar ik deed het graag voor hem! Ik had het idee dat we dan een soort van schone lei konden beginnen.

Hij zou mij elke week 200,- euro overmaken (hij krijgt elke week loon) zodat we binnen 8 weken klaar waren.

Ik heb hem gezegd dat ik er eigenlijk niet echt iets meer over wilde horen, alleen als het niet lukte met overmaken. We hebben afgesproken dat we geheel open zijn hierover, en dat we gewoon kunnen overleggen als hij een keer iets minder overmaakt, of als het kan 2 in 1 keer. In overleg is alles mogelijk!

De weken daarna kreeg ik geen overboeking. Maar ik had zoiets van, ik begin er gewoon niet over, dat is aan hem.

Weken daarna ben ik er toch maar eens over begonnen. Biechtte hij op dat hij ineens een rekening had gekregen van een of andere instantie, van een paar jaar geleden, hij wist dat niet meer, had ook geen idee wat het was, maar doordat hij het in die tijd niet meteen had betaald was het bedrag opgelopen tot ¤500,-.

Ik was zó teleurgesteld. We hadden afgesproken dat hij mij op de hoogte zou houden als het niet goed ging, in overleg was alles mogelijk, maar hij deed het niet. Hij wist dit al 1,5 week.

Ik heb hem geholpen, verdorie al het geld overgemaakt en hij nam niet eens de moeite om het me te vertellen.

Ik snap achteraf heus wel dat het voor hem moeilijk was om te vertellen, maar ik voelde me lichtelijk gepasseerd, enigzins met kleine letters 'gebruikt'.

Best wel even ruzie gehad daarom.

Op dat moment dacht ik echt: waar gáát dit eigenlijk om! Wat is dit nou! Deze geld situatie staat zó tussen ons in. Het beïnvloedt echt onze relatie.

Na lang praten hebben we weer afspraken gemaakt.

Openheid! Eerlijkheid! Praat met me! Als het overmaken niet lukt, zeg het dan, wees er open over, want ik vind het ook niet leuk om er de hele tijd naar te vragen, ik wil hem liever niet controleren, dat heb ik de afgelopen 2 jaar genoeg gedaan en ik wil ophouden met moederen. Hij moet zijn eigen verantwoording nemen en zijn eigen zaakjes regelen.

Conclusie, hij zou nog 2 weken nodig hebben om die rekening van ¤500,- af te betalen, en zou mij dan beginnen met betalen.

In de week dat hij mij zou betalen, heb ik niks ontvangen op mijn rekening. Toen IK er weer naar vroeg, bleek dat hij geen loon had ontvangen, was iets mis gegaan met loon uitbetalen via zijn uitzendbureau.

Die week daarop zou hij dubbel

e loon krijgen, en mij betalen! Dat was dus vorige week. Ik heb niks ontvangen.

Ik heb er dinsdag naar gevraagd, gisteren dus. Vorige week donderdag was hij met vrienden uitgeweest, was brak en ik had hem die zaterdag opgehaald van zijn huis, en in de haast/moe/brakheid is hij zijn pas vergeten waarmee je moet overmaken via internet.

Ik heb hem daarmee geconfronteerd. Ik snap best dat hij moe was, en dat hij het was vergeten mee te nemen. Maar aan de andere kant snap ik het ook niet! Als je iemand zoveel geld schuldig bent, je vriendin, dan ben je daar toch elke dag mee bezig en wil je het zo snel mogelijk achter de rug hebben, zodat je je vrijer voelt en je niet aldoor schuldig hoeft te voelen bij elke uitgave?

Hij werd een beetje boos dat ik hem daar zo mee confronteerde, maar ik vond niet dat hij daar recht toe had. Hij komt zijn afspraken toch niet na? Hij vond het vervelend dat ik er zo 'boos' om werd ineens. Maar voor mijn gevoel bracht ik het gewoon heel normaal.

Ik had gewoon zoiets van: Ik moet er maar weer over beginnen, want hij doet het niet. Hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen, zijn afspraken nakomen!

Ik heb gezegd dat hij deze week wel voor 2 keer kan overmaken, omdat hij vorige week niet heeft betaald. We hebben het er verder niet over gehad, en hij heeft het gisteravond overgemaakt. Morgen even kijken of het erop staat.

Maar ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet....

Ik heb het begin mei voor hem overgemaakt en hij heeft het nu pas overgemaakt voor 1 week (misschien 2)

Hij is zo laks geweest de laatste tijd en ik vind het zo jammer om er aldoor om te vragen.

Ik hoop dat het nu echt goed gaat met nakomen van afspraken en dat hij het elke week weer overmaakt.

Maar als hij het niet doet, wat moet ik er dan mee?

Aan de ene kant, dit staat zo tussen ons in! Ik baal er vreselijk van! Ik ben zo begripvol en behulpzaam geweest, maar wanneer is het nou eens genoeg en wordt hij een echte vent en neemt hij zijn verantwoordelijkheid?

Ik heb het er gisteren met een vriendin over gehad en die zegt eigenlijk dat ik al veel te veel heb gedaan. Wanneer is het genoeg?! Het komt ondankbaar over hoe hij nu handeld en hij had geen enkel recht om boos te zijn omdat ik er dinsdag over begon.

Eigenlijk is het ook nog eens sneu. Hij is nog zo jong en heeft al zoveel schulden gehad, geen opleiding, zoveel problemen met geld. Bijna bij de rechter gestaan VLAK voor onze vakantie naar het buitenland vorig jaar, omdat hij rekeningen niet had betaald. Dan kom je daar net voor de vakantie even achter, net als je denkt dat het goed gaat.

Wanneer maakt hij nou wat van zijn toekomst, onze toekomst. Hij moet er toch ook wat aan doen?

Ik wil niet om deze reden onze relatie beëindigen, want begrijp me niet verkeerd: hoe negatief ik nu ook over hem praat, verder is het een geweldige sociale lieve jongen, met een groot hart, hij heeft alles voor me over. We hebben een geweldige relatie, alleen financieel is het een ramp. Ik ben juist het tegenovergestelde, kan goed met geld omgaan en daarom botst het heel erg.

Ik heb dus geen zin in reacties als: ga bij hem weg, je bent nog veel te jong hiervoor. Daar kom ik niet voor.

Ik vraag me alleen af of jullie nog bruikbare tips hebben, of ervaringen, want ik weet het niet meer.

Heel erg bedankt,

ook voor de moeite om mijn verhaal te lezen. Waardeer ik heel erg

Liefs,

Zonneschijn.
Juist om de positieve dingen die ik hierboven heb beschreven. Ik snap je reactie best hoor.

Nee, geen geld ontvangen.

Morgen ga ik een gesprek met hem aan, want ik ben hier verdomme hartstikke zat van!!
Hoe denk je dat hij gaat reageren? Boos? Verontwaardigd? Of begripvol en bereid tot harde afspraken zonder uitzonderingen?
Ik hoop te weten hoe hij gaat reageren. Maar dat zullen we morgen zien hé.

Hij heeft helemaal geen recht om boos te zijn. Hij zal misschien op zijn achterste poten gaan staan, maar dat is dan heel jammer.

We gaan morgen regelen dat het automatisch afgeschreven wordt, en dan spelen we open kaart, en moet alles uitgepraat worden.

Ik ga gewoon heel duidelijk en eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe ik onze relatie nu zie, en dat ik vreselijk twijfel.

En dan kijken we wel hoe het loopt.
Sterkte meid, het zal niet meevallen maar je doet er goed aan
Bedankt! heel erg bedankt

Vanavond nog de ogen uit mijn kop gejankt, maar we moeten aanpakken nou.

Ik zal jullie laten weten hoe het is gegaan.

Alvast bedankt voor de steun tot nu toe!
.
quote:zonneschijn10 schreef op 21 juli 2010 @ 23:42:

Haley, zijn ouders weten ervan. De eerste keer dat wij op vakantie gingen twee jaar geleden kwamen ze er tegelijkertijd met mij achter. Zijn ouders hebben hem ook wat geleend. In die tijd waren ze ook ontzettend zat van de hele situatie en de brieven die hij aldoor thuis krijg. Hij was aan het werk, maar zijn ouders kregen de telefoontjes en de brieven thuis, heel zwaar en confronterend voor hun. Er is zelfs een keer een deurwaarde aan huis geweest.

Zijn ouders steunen hem financieel niet meer. Hij heeft daarnaast ook niet een hele goede band met zijn ouders, maar ze vinden dat ze financieel ook genoeg hebben gedaan. Ik geef ze groot gelijk. In principe vragen ze er niet eens naar. Maar ik vind ook dat ze hun kop in het zand steken, het is en blijft toch je kind? Ze vragen er niet eens naar.

Die ouders zijn een stuk verstandiger dan jij. Van zijn handje vasthouden en zijn problemen oplossen leert hij namelijk helemaal niks.

Wat is nou de aantrekkingskracht van deze ongelijkwaardige relatie? Denk je dat hij wel bij je MOET blijven omdat hij geld van je heeft geleend?

Enfin, misschien heb ik erover heen gelezen maar als ik me niet vergis was het de vraag of hij op de eenentwintigste inderdaad geld heeft overgemaakt zodat het een dag later op jouw rekening zou staan. Is dat inmiddels gebeurd?
Sterkte en succes vandaag! Je kunt het!!!!!!!!

Idd lijkt 200 euro me niet helemaal reeel. Ben bekend met incassoprocedures en daar wordt ook geen 200 euro per week gevraagd. Dat houdt een mens niet vol met zo weinig loon.

Ik zou iig een reeel bedrag afspreken met hem. Dat idd op automatische incasso zetten. Of wellicht handje contantje? Elke week bijvoorbeeld op vrijdag een envelop met geld van hem? Hij gaat het zelf niet oplossen op deze manier.

Laat je even weten hoe het gesprek ging?
quote:wuiles schreef op 23 juli 2010 @ 09:04:

[...]

Die ouders zijn een stuk verstandiger dan jij. Van zijn handje vasthouden en zijn problemen oplossen leert hij namelijk helemaal niks.

Wat is nou de aantrekkingskracht van deze ongelijkwaardige relatie? Denk je dat hij wel bij je MOET blijven omdat hij geld van je heeft geleend?

Enfin, misschien heb ik erover heen gelezen maar als ik me niet vergis was het de vraag of hij op de eenentwintigste inderdaad geld heeft overgemaakt zodat het een dag later op jouw rekening zou staan. Is dat inmiddels gebeurd?Idd Wuilies, een kind moet toch een keer zelfstandig worden,en van vallen en opstaan gaan ze niet dood.
je kanhet proberen, maar nogmaals hij gaat het niet ineens allemaal 'goed'doen omdat jij het wil. Hij zal begripvol reageren, zeggen dat je gelijk hebt en misschiens zelfs wel huilen. Tot hij maandagmorgen merkt dat hij zelf iets moet gaan doen, instanties moet gaan bellen enzenz. valt hij snel weer terug in zijn oude patroon. En jij kan continu op je hoede zijn, hopen dat hij niet liegt, geen post achterhoudt enzenz. Steek die energie toch in je studie ofzo.

En ik vind het echt schattig hoe je hem en je relatie omschrijft, samen naar het buitenland, leuk met kinderen. Sorry.... maar ik heb je echt uitgelachen vanachter mn pc. Sprookjes.... meisje.... sprookjes.

Ergens vind het zielig voor je.

En niet over een half jaar een huilie-topic openen dat je zoveel voor je vriend hebt gedaan, hem altijd hebt gesteund en dat het nu zomaar uit is en je er niets van snapt.

Maar wie weet ziet hij echt het licht vanavond... nou succes hoor.
Jullie hebben een goede relatie?

Hij liegt tegen je (over zijn schulden, over dat hij geld heeft overgemaakt), toont geen inzet om de situatie te verbeteren, is onbetrouw, je hebt er (waarschijnlijk) geen toekomst mee, want geen opleiding en -vooral- te laks/lui om daar iets aan te doen.

Ja, echt een lot uit de loterij.

je kunt 2 dingen doen: als de sodemieter zorgen dat je je geld terugkrijgt (laat het hem automatisch afschrijven)en dan wegwezen.

Of bij hem blijven en dan zien we je binnen 5 jaar bij 'een dubbeltje op zijn kant'.
Zijn ouders steunen hem financieel niet meer. Hij heeft daarnaast ook niet een hele goede band met zijn ouders, maar ze vinden dat ze financieel ook genoeg hebben gedaan. Ik geef ze groot gelijk. In principe vragen ze er niet eens naar. Maar ik vind ook dat ze hun kop in het zand steken, het is en blijft toch je kind? Ze vragen er niet eens naar.

Ik denk dat zijn ouders eindelijk hun kop uit het zand hebben gehaald, hadden ze waarschijnlijk al een jaar of 10 eerder moeten doen,

hebben ze hem met zakgeld laten merken dat op echt op was, of kreeg hij wel "voorschot"dat hij nooit terug hoefde te betalen?

Maar ja dat is makkelijk zeggen achteraf. Zijn ouders hebben wel geleerd in ider geval
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vind de stelling van: het is en blijft toch hun kind zo belachelijk,tuurlijk is en blijft het hun kind, maar dat wil niet zeggen dat hun daarom maar voor alle stress en schulden hoeven op te draaien, eens houd het op hoor dat noemen ze volwassen worden.
je bent wel een beetje naief dat je je zo hebt laten gebruiken door hem. Hij ziet jou als een spaarvarken (sorry, ik bedoelde niet qua omvang hoor!).. Kan je hem niet eens naar een psycholoog/iater sturen.. want dit is echt niet normaal.
...
quote:JJ80 schreef op 23 juli 2010 @ 09:29:

En ik vind het echt schattig hoe je hem en je relatie omschrijft, samen naar het buitenland, leuk met kinderen. Sorry.... maar ik heb je echt uitgelachen vanachter mn pc. Sprookjes.... meisje.... sprookjes.

Ergens vind het zielig voor je.

En niet over een half jaar een huilie-topic openen dat je zoveel voor je vriend hebt gedaan, hem altijd hebt gesteund en dat het nu zomaar uit is en je er niets van snapt.

Maar wie weet ziet hij echt het licht vanavond... nou succes hoor.

Lach me maar uit. Ik snap het wel. Dat droom-idee van mij klinkt ook naïef. Als onze relatie zo doorgaat is die droom ook niet realistisch.

Wel jammer dat je je zo sarcastisch opstelt, komt niet echt leuk over voor mij.
quote:ronniemitchel schreef op 23 juli 2010 @ 12:01:

Ik vind de stelling van: het is en blijft toch hun kind zo belachelijk,tuurlijk is en blijft het hun kind, maar dat wil niet zeggen dat hun daarom maar voor alle stress en schulden hoeven op te draaien, eens houd het op hoor dat noemen ze volwassen worden.

Ik bedoelde ook niet dat ze zijn schulden moeten betalen. Dat moeten ze ook zeker niet doen, daar geef ik ze helemaal gelijk in.

Ze kijken niet echt meer naar hem om, ze vragen nergens naar, ze zijn compleet omgeslagen, tonen geen interesse meer in hem, ze zijn hem compleet afgevallen, en daarom heb ik zoiets van: oké als ik dat doe, dan is het aan mij, maar het is hún kind, waar is hun liefde verder? Zelfs ik merk daar niks van.
quote:PixiePink schreef op 23 juli 2010 @ 09:16:

Sterkte en succes vandaag! Je kunt het!!!!!!!!

Idd lijkt 200 euro me niet helemaal reeel. Ben bekend met incassoprocedures en daar wordt ook geen 200 euro per week gevraagd. Dat houdt een mens niet vol met zo weinig loon.

Ik zou iig een reeel bedrag afspreken met hem. Dat idd op automatische incasso zetten. Of wellicht handje contantje? Elke week bijvoorbeeld op vrijdag een envelop met geld van hem? Hij gaat het zelf niet oplossen op deze manier.

Laat je even weten hoe het gesprek ging?

Bedankt! Fijn!

Inderdaad automatische incasso, lijkt me wel verstandig!

Of handje contantje, jaa tja, dat kan ook. Wat is nou handiger?

Hij gaat t ook niet redden op deze manier. Die knop moet om bij hem! En ik hoop dat dat lukt vanavond, want anders ben ik weg.

Ik laat het jullie weten.
quote:zonneschijn10 schreef op 23 juli 2010 @ 14:26:

[...]

Ik bedoelde ook niet dat ze zijn schulden moeten betalen. Dat moeten ze ook zeker niet doen, daar geef ik ze helemaal gelijk in.

Ze kijken niet echt meer naar hem om, ze vragen nergens naar, ze zijn compleet omgeslagen, tonen geen interesse meer in hem, ze zijn hem compleet afgevallen, en daarom heb ik zoiets van: oké als ik dat doe, dan is het aan mij, maar het is hún kind, waar is hun liefde verder? Zelfs ik merk daar niks van.

Zonneschijn,

Als ouders die zich altijd om hun kind hebben bekommert,zich als een blad aan een boom gaan veranderen dan komt dat door het kind zelf, waarom zouden hun belangstelling voor hem moeten tonen?, waarom zouden ze rekening met hem moeten houden? omdat hij zelf zo lief voor z'n ouders is om even de moeite te nemen om door te geven dat hij niet komt eten,en hun met extra eten zitten wat ze kunnen weggooien omdat het meneer te veel moeite kost om even te bellen,dat is maar 1 voorbeeld en wat betrefd het geld als hun hem op allerlei manieren hebben geholpen (al is het maar met lenen) en hij laat keer op keer zien dat hij er niks mee doet kan ik me voorstellen dat zijn ouders er niks meer over willen horen.

Kijk eerst maar eens naar het gedrag van je droomprins inplaats van boos te zijn op zijn ouders.
Het is heel vervelend voor je, maar ik denk dat Ronnie Mitchell wel een punt heeft...
Jep. Ja.. je hebt wel een punt.
Word jij niet boos als je bedenkt dat hij tegen je liegt? Wat doet dat besef met je?
Zonneschijn, ik denk dat alle nuttige tips hier al genoemd zijn. Maar weeg inderdaad eens alles af!

bijvoorbeeld voor:

Lieve jongen,

Leuke tijden samen,

Jongen zegt van je te houden

enz enz

Bijvoorbeeld tegen:

Jongen liegt met grote regelmaat,

Jongen is laks in verantwoordelijkheden,

Jongen heeft geen opleiding,

jongen is niet gemotiveerd een opleiding te gaan doen,

Jongen verzwijgt dingen die voor jullie samen belangrijk zijn,

Jongen zal nooit geld hebben voor een mooie verre reis die jij wel wilt maken,

jongen zal nooit geld hebben om kinderen te onderhouden die jij wel wilt,

Jongen legt zijn prioriteiten verkeerd (wel uitgaan, niet schuld terug betalen bijv).

Probeer alles eens onder elkaar te zetten en ik verwacht echt dat de nadelen van het samen blijven veel meer zijn dan de voordelen. Hij sleurt je hierin mee en daar moet je nu uitstappen voordat het echt te laat is. Wat ga je doen als jij onverhoopt je spaargeld moet aanspreken wat je bijna niet meer hebt? dan zit jij in de schulden en hij helpt je daar echt niet mee want dat kan hij niet!

Laat hem die schuldbekentenis tekenen en ga ervan door. Probeer desnoods (na die schuldbekentenis) het geld terug te krijgen door bepaalde instanties!

Meid er zijn echt genoeg leuke mannen hier op de wereld die wel hun verantwoordelijkheid nemen en die jou niet zo in de shit helpen en waar je wel gelukkig van wordt. Kies dus voor jezelf en doe dit jezelf niet aan!

heel veel succes vanavond!
Zonneschijn, ik vind het erg rot voor je. Geldproblemen zijn in 1 op de 3 relaties een groot struikelblok.

Ik ben geneigd het met het grootste deel van de posters hier eens te zijn dat je vriend een enorme wake up call nodig heeft. Ik zie namelijk in niets van wat jij post dat HIJ zich ervan bewust is dat hij een probleem heeft.

Ik ben ervan overtuigd dat mensen wel kunnen veranderen, maar daarvoor is eerst een actieve rol van je vriend nodig. Hij zal zelf stappen moeten zetten om zijn zaken op orde te krijgen. Dat kun jij niet voor hem doen.

Ik denk dat je het heel duidelijk moet maken dat jij de situatie beu bent en dat je je geld terug wilt. Laat hem inderdaad een schuldbekentenis daarvoor tekenen. Bedenk ook voor jezelf welke consequenties jij aan de situatie verbindt. En wees dan ook bereid ze uit te voeren. Ga niet dreigen met iets wat je toch niet doet. Stel je eigen grenzen vast en hou je eraan.

Succes!
reactie verwijderd ivm mogelijke herkenbaarheid. TO heeft de reactie al gelezen.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven