Geld & Recht alle pijlers

Vriend net aanrijding....

10-01-2012 08:23 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aahh ben net ontzetten geschrokken. Mn vriend belde net dat ie in de buurt van zn werk een aanrijding heeft gehad! Ik schrok me kapot, maar gelukkig heeft ie niks!

Ben tegelijkertijd ook ontzettend boos. Was vriend zn schuld. Remde te laat en klapte op zn voorganger.

Nu vertelde hij dat de man waar hij op reed beweerde een politie agent te zijn. Die man was boos (logisch) maar wilde perse rijbewijs van mn vriend innemen en heeft de papieren van aanrijding ook mee genomen. Hij had haast ivm school zoontje ofzo.

Vriend was zo geschrokken dat ie alles over zich heen heeft laten komen maar zelf nu dus niks heeft! Die man geeft zich niet gelegitimeerd als agent, hij heeft geen foto gemaakt de ander wel, die man heeft de papieren, vriend niks!!

Ik kon door de telefoon niet kwaad op em worden, maar moet het ff kwijt!
Hoe dom kun je het hebben. Je geeft je rijbewijs toch niet af aan een wildvreemde?
als die man ook flinke schade had, zal hij vanzelf wel weer contact opnemen.

raar verhaal verder. Ook al ben je als agent in burger, dan nog lijkt mij dat je je moet legitimeren als agent.
Heeft je vriend helemaal geen informatie van deze man?

Telefoonnummer, naam?
quote:liesse schreef op 10 januari 2012 @ 08:25:

Hoe dom kun je het hebben. Je geeft je rijbewijs toch niet af aan een wildvreemde?

Inderdaad.

Hoe geschrokken ik ook zou zijn, ik ga niet zomaar van alles afgeven. Hoe kwaad een ander ook mag zijn, we gaan de boel eerst netjes oplossen en invullen. Ook als er haast is.

Ik ben blij dat mijn man toch niet zo snel schrikt en allemaal domme dingen doet.
Niet handig van je vriend om zijn papieren af te staan.Het is een vreemde of die nou agent is of niet. Hij heeft zijn kenteken nummer wel.
Hoeveel haast kan je hebben? Kom op zeg, dan komt z'n zoon maar wat later op school.

Onbegrijpelijke actie van 'meneer agent' en trouwens ook van je vriend..
Trouwens, ikzelf durf ook wel te beweren dat ik nooit zo hysterisch word dat ik zo over me heen zou laten lopen.
Hij remde te laat? Of hield ie geen afstand. Inderdaad raar om je rijbewijs aan een vreemde te geven.
quote:nak schreef op 10 januari 2012 @ 08:36:

Hoeveel haast kan je hebben? Kom op zeg, dan komt z'n zoon maar wat later op school.

Onbegrijpelijke actie van 'meneer agent' en trouwens ook van je vriend..Nou ja, ik vind het eerder onbegrijpelijk dat je je als vent zo laat intimideren met een partijtje lulkoek.
Oei, hoop dat alles goed komt. Klinkt niet zo zuiver...
Heeft ie het kenteken wel? Ik zou even de politie bellen.
Heeft hij de politie al gebeld? Of is hij achter deze man aangereden?

Een vriendin van mij heeft ook eens zoiets gehad. Ook haar schuld. Ze was ontzettend geschrokken en had twee kleine kindjes in de auto die ze geleend had van haar ouders. De man die ze geraakt had begon als een dolle te praten. Hij had geen schade, zij had maar een beetje schade en het was toch haar schuld en ze had beter moeten kijken en kon ze die kinderen niet stil krijgen en de verhoging van de verzekeringspremie zou voor haar toch niet opwegen tegen de vergoeding en moet je kijken naar al die mensen die er nu niet langs kunnen en bla bla bla. Hij wilde er geen werk van maken. Zij was al lang blij en heeft hem 2 minuten na het incident weg laten gaan zonder ook maar iets te noteren samen. Bleek de auto van haar ouders ontzet te zijn (of hoe je dat maar noemt) waardoor de kosten behoorlijk hoog opliepen. Maar ja, de verzekering keerde niet uit omdat er niets op papier stond.

Normaal is ze niet op haar mondje gevallen maar ze was zo ontzettend geschrokken en die man bleef maar doorgaan...

Hopelijk blijkt het verhaal van deze man te kloppen en is hij inderdaad agent.
Oh dat doe je toch nooit je papieren aan een vreemde geven. Hopelijk komt het goed. Want je vriend heeft zeker niet de naam en adres van die man. Hoe krijgt hij ooit zijn papieren terug?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja daarom ben ik ook zoooo boos! Ik ben echt tegenovergestelde van mn vriend wat dat betreft.

Wat jullie zeggen was ook gelijk mijn eerste reactie!

Maar maak me nu dus wel zwaar zorgen eerlijk gezegd! Wat nu? Vriend heeft niks geen gegevens. Dus nu maar afwachten tot die vent belt! Kan er niet tegen. Echt superstom van vriend!!

Ik had zelf ook gezegd lekker pech met je school, en als je niet wil bel ik de politie! Eerst alles regelen!

Vriend heeft een te zachtaardig karakter als het op deze dingen aankomt. Weet niet, misschien omdat ie uit een dorpje komt waar iedereen nog aardig tegen he doet. Ma ja grote stad is toch echt anders! Zucht...
Je bent zo geschrokken dat je het topic maar bij werk en studie hebt geplaatst? Denk dat je er meer aan hebt bij geld en recht.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ai... dat klinkt inderdaad niet echt goed. Weet niet hoe ik zou reageren, maar je moet nooit zomaar je papieren uit handen geven!

Heeft ie wel iets van gegevens opgeschreven van deze man? Desnoods om het na te trekken of deze man wel echt bij de politie werkt... anders aangifte doen hoor.

Succes ermee!
Kan me wel iets bij zijn reactie voorstellen. Zou het wel even bij de politie aankaarten en een beschrijving geven van hoe de man eruit zag/ziet.
Ik had de 112 ter plaatse gebeld, laat die het maar afhandelen.

Laat de échte politie het maar afhandelen.
Kan het niet zo zijn dat vriend te hard heeft gereden, rijbewijs is ingenomen en hij uit schaamte dit verhaal verzint? (heb een schoonvader die een soortgelijk verhaal vertelde, paar weken later bleek dat hij met 150 door de bebouwde kom had gescheurd en zn rijbewijs, zo bleek toen, voor de zoveelste keer en die keer dus langer is ingenomen)
Heeft hij toch wel het kenteken genoteerd?

Ik zou ook nooit mijn rijbewijs meegeven. Paspoort en rijbewijs mogen nooit zomaar ingenomen worden en al helemaal niet door iemand die zich niet legitimeert als politie.

Ik zou ter plekke zelf de politie hebben gebeld trouwens.
"Wat nu? Vriend heeft niks geen gegevens. Dus nu maar afwachten tot die vent belt! "

Afwachten? Dan ben jij net zo suf als je vriend...

Bel de politie, je ziet zelf toch ook wel in dat dit een domme actie is!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:redband schreef op 10 januari 2012 @ 08:55:

Ik had de 112 ter plaatse gebeld, laat die het maar afhandelen.

Laat de échte politie het maar afhandelen.Voor een aanrijding met alleen blikschade komt de politie tegenwoordig alleen nog maar als de auto's niet meer door kunnen rijden en de weg verstopt raakt. Bij een kleine botsing komen ze vaak niet meer.
Wonen jullie in een erg grote stad? Ik woon in een middelgrote stad en zo heel veel politieagenten werken hier niet. Ik zou dus meteen het bureau bellen en de kleur/merk van de auto doorgeven en de man beschrijven. En vertellen dat hij een schoolgaand zoontje heeft. Dan weten ze hier op het bureau wel of het om een collega gaat of niet. Dan ben je in elk geval gerustgesteld. Of niet, als blijkt dat ze de beschrijving niet herkennen...
quote:mali30 schreef op 10 januari 2012 @ 08:56:

"Wat nu? Vriend heeft niks geen gegevens. Dus nu maar afwachten tot die vent belt! "

Afwachten? Dan ben jij net zo suf als je vriend...

Bel de politie, je ziet zelf toch ook wel in dat dit een domme actie is!Dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven