Vriend net aanrijding....
dinsdag 10 januari 2012 om 08:23
Aahh ben net ontzetten geschrokken. Mn vriend belde net dat ie in de buurt van zn werk een aanrijding heeft gehad! Ik schrok me kapot, maar gelukkig heeft ie niks!
Ben tegelijkertijd ook ontzettend boos. Was vriend zn schuld. Remde te laat en klapte op zn voorganger.
Nu vertelde hij dat de man waar hij op reed beweerde een politie agent te zijn. Die man was boos (logisch) maar wilde perse rijbewijs van mn vriend innemen en heeft de papieren van aanrijding ook mee genomen. Hij had haast ivm school zoontje ofzo.
Vriend was zo geschrokken dat ie alles over zich heen heeft laten komen maar zelf nu dus niks heeft! Die man geeft zich niet gelegitimeerd als agent, hij heeft geen foto gemaakt de ander wel, die man heeft de papieren, vriend niks!!
Ik kon door de telefoon niet kwaad op em worden, maar moet het ff kwijt!
Ben tegelijkertijd ook ontzettend boos. Was vriend zn schuld. Remde te laat en klapte op zn voorganger.
Nu vertelde hij dat de man waar hij op reed beweerde een politie agent te zijn. Die man was boos (logisch) maar wilde perse rijbewijs van mn vriend innemen en heeft de papieren van aanrijding ook mee genomen. Hij had haast ivm school zoontje ofzo.
Vriend was zo geschrokken dat ie alles over zich heen heeft laten komen maar zelf nu dus niks heeft! Die man geeft zich niet gelegitimeerd als agent, hij heeft geen foto gemaakt de ander wel, die man heeft de papieren, vriend niks!!
Ik kon door de telefoon niet kwaad op em worden, maar moet het ff kwijt!

dinsdag 10 januari 2012 om 09:23
Liemoentje, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Dat je vriend zijn rijbewijs heeft afgegeven is niet slim, maar hij lijkt overdonderd door de tegenpartij en dan doe je wel eens iets onbezonnens. De man was op weg naar school en zal dus in de buurt van de plaats van de aanrijding wonen. Hij heeft schade waar je vriend schuldig aan is en zal dus wel bij jullie op de zaak terugkomen. In de tussentijd zou ik de politie bellen op 0900-8844 en de zaak voorleggen (iemand deed zich voor als agent en nam rijbewijs in zonder reden) en vragen of ze een notitie willen maken en dat je aangifte wilt doen van vermissing/diefstal van je rijbewijs als blijkt dat de tegenpartij zich niet meer meldt.

dinsdag 10 januari 2012 om 09:25
quote:liemoentje schreef op 10 januari 2012 @ 09:15:
En ik vat jou niet!! Wat is jouw probleem??
Mali is hormonally impared want heeft net geworpen.
Meid, raap jezelf bij elkaar, bel de politie en vergeef je vriend. Hij was net zo geschrokken als jij en heeft in zijn schrik een beetje oenig gedaan. Geeft niks, ga nu gewoon aan de slag.
En ik vat jou niet!! Wat is jouw probleem??
Meid, raap jezelf bij elkaar, bel de politie en vergeef je vriend. Hij was net zo geschrokken als jij en heeft in zijn schrik een beetje oenig gedaan. Geeft niks, ga nu gewoon aan de slag.
dinsdag 10 januari 2012 om 09:25

dinsdag 10 januari 2012 om 09:26
quote:Onderdezon schreef op 10 januari 2012 @ 09:25:
[...]
Meid, raap jezelf bij elkaar, bel de politie en vergeef je vriend. Hij was net zo geschrokken als jij en heeft in zijn schrik een beetje oenig gedaan. Geeft niks, ga nu gewoon aan de slag.Dit dus.
[...]
Meid, raap jezelf bij elkaar, bel de politie en vergeef je vriend. Hij was net zo geschrokken als jij en heeft in zijn schrik een beetje oenig gedaan. Geeft niks, ga nu gewoon aan de slag.Dit dus.
dinsdag 10 januari 2012 om 09:26
Goeie van Miss-met-de-lange-nick, die man zal daar in de buurt wonen. Als je niets van hem hoort, ga dan in de avond als het net nog licht is en kijken of je die auto ziet staan en dan iig het kenteken noteren. Of ergens aanbellen of iemand weet waar de eigenaar van die auto woont.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 10 januari 2012 om 09:28
Nou ja, het kan ook nog wel goed aflopen. Een agent is ook maar een mens, die maakt ook wel eens een fout! Misschien was die gast ook in shock en dacht ie het zo allemaal even snel te regelen.
Zou inderdaad gewoon even naar de politie bellen en situatie uitleggen. Als die agent/vent zn schade vergoedt wil krijgen, zal hij toch echt contact moeten opnemen met je vriend.
En daarbij: wat kan hij eigenlijk doen met een rijbewijs van iemand anders? Als hij geen agent is, waarom zou hij dan zo reageren?
Beetje vreemd is het wel!
Zou inderdaad gewoon even naar de politie bellen en situatie uitleggen. Als die agent/vent zn schade vergoedt wil krijgen, zal hij toch echt contact moeten opnemen met je vriend.
En daarbij: wat kan hij eigenlijk doen met een rijbewijs van iemand anders? Als hij geen agent is, waarom zou hij dan zo reageren?
Beetje vreemd is het wel!
dinsdag 10 januari 2012 om 09:29
Bedankt aan degenen die wel een normale reactie kunnen plaatsen!
Ik kan er ook niks aan doen dat vriend nu zo gehandeld heeft! Is nu eenmaal gebeurd, nu zo snel mogelijk proberen idd te achterhalen hoe het zit met die man.
Heb vriend ook direct gezegd dat hij de politie moet bellen!
Hij is laatste stukje naar zijn werk gereden en daar zit hij nu.
Met dat rijbewijs klopt ook van geen kanten!!
Word ook gek dat ik zelf niks kan doen!
Ik kan er ook niks aan doen dat vriend nu zo gehandeld heeft! Is nu eenmaal gebeurd, nu zo snel mogelijk proberen idd te achterhalen hoe het zit met die man.
Word ook gek dat ik zelf niks kan doen!

dinsdag 10 januari 2012 om 09:31
quote:Tia.Dalma schreef op 10 januari 2012 @ 09:22:
[...]
Tsja, uit de grote stad he.
TO, heb jij of heeft je vriend nu al de politie gebeld? Inderdaad totaal niet zuiver. Rijbewijs wordt nooit ingenomen, tenzij je een daar bij passende overtreding hebt begaan. En dan krijg je inderdaad een bewijs daarvan en word je ingelicht over het (juridische) vervolg. Drie keer Blik op de Weg kijken en je weet het.
Hoop voor jullie dat dit goed komt hoor.
maar dan moet je onder het oog van echte agenten iemand bellen die jou en je auto weg kan halen, want je mag inderdaad meteen niet meer rijden. Dus ergens denk ik niet dat vriends rijbewijs echt is ingenomen wegens roekeloos rijgedrag.
Ik denk gewoon dat het is zoals verteld: man heeft haast en verzint smoesje over agent zijn om zo de papieren te krijgen. Ook een vage actie ja, maar hij dacht ook niet meer zo helder na die aanrijding.
Nog een goede reden om ter plekke samen alles in te vullen...kan de adrenaline wat zakken en ga je niet totaal opgefokt de weg weer op.
[...]
Tsja, uit de grote stad he.
TO, heb jij of heeft je vriend nu al de politie gebeld? Inderdaad totaal niet zuiver. Rijbewijs wordt nooit ingenomen, tenzij je een daar bij passende overtreding hebt begaan. En dan krijg je inderdaad een bewijs daarvan en word je ingelicht over het (juridische) vervolg. Drie keer Blik op de Weg kijken en je weet het.
Hoop voor jullie dat dit goed komt hoor.
maar dan moet je onder het oog van echte agenten iemand bellen die jou en je auto weg kan halen, want je mag inderdaad meteen niet meer rijden. Dus ergens denk ik niet dat vriends rijbewijs echt is ingenomen wegens roekeloos rijgedrag.
Ik denk gewoon dat het is zoals verteld: man heeft haast en verzint smoesje over agent zijn om zo de papieren te krijgen. Ook een vage actie ja, maar hij dacht ook niet meer zo helder na die aanrijding.
Nog een goede reden om ter plekke samen alles in te vullen...kan de adrenaline wat zakken en ga je niet totaal opgefokt de weg weer op.
dinsdag 10 januari 2012 om 09:32
dinsdag 10 januari 2012 om 09:33
Wie zegt dat die man in de buurt woont?
Dat verhaal van die school kan ook verzonnen zijn hoor....
En bewijs maar dat hij het rijbewijs van je vriend heeft.
Dat kan je niet.
En als die man geen schade heeft, wat voor aanrijding bedoel je?
Hij weet nergens van...
Ik hoop voor je dat het anders is dan ik nu schets maar wees maar voorbereid.
En bewijs maar dat hij het rijbewijs van je vriend heeft.
Dat kan je niet.
En als die man geen schade heeft, wat voor aanrijding bedoel je?
Hij weet nergens van...
Ik hoop voor je dat het anders is dan ik nu schets maar wees maar voorbereid.
dinsdag 10 januari 2012 om 09:34
Bedankt iedereen die wel een normale reactie kan geven!
Ik kan er niks aan doen dat vriend zo heeft gehandeld. Ja zeker stom ja! Kan er alleen niks meer aan veranderen nu! Gebeurd is gebeurd. Nu proberen zo snel mogelijk die man te achterhalen!!
Heb vriend ook gelijk aan de telefoon gezegd dat ie de pllitie moet bellen!! Dat met die rijbewijs klopt idd niet!
Hij is nog een klein stukje doorgereden naar zn werk en zit daar nu. Hebben ze em gelukkig goed opgevangen!
Ik kan er niks aan doen dat vriend zo heeft gehandeld. Ja zeker stom ja! Kan er alleen niks meer aan veranderen nu! Gebeurd is gebeurd. Nu proberen zo snel mogelijk die man te achterhalen!!
Heb vriend ook gelijk aan de telefoon gezegd dat ie de pllitie moet bellen!! Dat met die rijbewijs klopt idd niet!
Hij is nog een klein stukje doorgereden naar zn werk en zit daar nu. Hebben ze em gelukkig goed opgevangen!

dinsdag 10 januari 2012 om 09:34
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 januari 2012 @ 09:26:
Goeie van Miss-met-de-lange-nick, die man zal daar in de buurt wonen. Als je niets van hem hoort, ga dan in de avond als het net nog licht is en kijken of je die auto ziet staan en dan iig het kenteken noteren. Of ergens aanbellen of iemand weet waar de eigenaar van die auto woont.Hoi MV
Goeie van Miss-met-de-lange-nick, die man zal daar in de buurt wonen. Als je niets van hem hoort, ga dan in de avond als het net nog licht is en kijken of je die auto ziet staan en dan iig het kenteken noteren. Of ergens aanbellen of iemand weet waar de eigenaar van die auto woont.Hoi MV
dinsdag 10 januari 2012 om 09:35
quote:Kuzu schreef op 10 januari 2012 @ 09:33:
Er zal toch wel een kind in de auto hebben gezeten als hij zegt dat hij zijn kind snel naar school moet brengen?
Er zal toch wel een kind in de auto hebben gezeten als hij zegt dat hij zijn kind snel naar school moet brengen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 10 januari 2012 om 09:36
[quote]liemoentje schreef op 10 januari 2012 @ 09:29:
Word ook gek dat ik zelf niks kan doen![/quote]
Meid adem in adem uit.
Word ook gek dat ik zelf niks kan doen![/quote]
Meid adem in adem uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 10 januari 2012 om 09:36
Lekker dan, een wildvreemde is nu in het bezit van het rijbewijs van je vriend. Ik weet niet precies wat hij er mee kan doen, maar je BSN staat er ook op. In het slechtste geval ziet hij het rijbewijs nooit meer terug. Opgeven als gestolen heeft geen zin, want hij heeft hem zelf afgegeven. Beter doet hij hier wel aangifte van de situatie, want het kan zo maar zijn dat iemand zich (bewust) onrechtmatig uitgeeft als agent.

dinsdag 10 januari 2012 om 09:38