Geld & Recht alle pijlers

Vriend net aanrijding....

10-01-2012 08:23 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aahh ben net ontzetten geschrokken. Mn vriend belde net dat ie in de buurt van zn werk een aanrijding heeft gehad! Ik schrok me kapot, maar gelukkig heeft ie niks!

Ben tegelijkertijd ook ontzettend boos. Was vriend zn schuld. Remde te laat en klapte op zn voorganger.

Nu vertelde hij dat de man waar hij op reed beweerde een politie agent te zijn. Die man was boos (logisch) maar wilde perse rijbewijs van mn vriend innemen en heeft de papieren van aanrijding ook mee genomen. Hij had haast ivm school zoontje ofzo.

Vriend was zo geschrokken dat ie alles over zich heen heeft laten komen maar zelf nu dus niks heeft! Die man geeft zich niet gelegitimeerd als agent, hij heeft geen foto gemaakt de ander wel, die man heeft de papieren, vriend niks!!

Ik kon door de telefoon niet kwaad op em worden, maar moet het ff kwijt!
Rijbewijs en papieren van aanrijding ook meegenomen

Wat was er al ingevuld? Ik krijg het idee dat meneer het formulier in zijn voordeel invult en opstuurt. Hij heeft alle gegevens.
als ik het rijbewijs van iemand anders zou hebben zou ik echt niet weten wat ik daar mee zou moeten doen. Vandaar mijn vraag, als die man het rijbewijs van je vriend heeft, wat moet hij daarmee? Voor je vriend natuurlijk heel erg dat hij zijn rijbewijs 'kwijt' is, maar ik zie even niet wat die man hier nu allemaal mee op schiet eigenlijk.
quote:yoshe schreef op 10 januari 2012 @ 09:36:

Lekker dan, een wildvreemde is nu in het bezit van het rijbewijs van je vriend. Ik weet niet precies wat hij er mee kan doen, maar je BSN staat er ook op. In het slechtste geval ziet hij het rijbewijs nooit meer terug. Opgeven als gestolen heeft geen zin, want hij heeft hem zelf afgegeven. Beter doet hij hier wel aangifte van de situatie, want het kan zo maar zijn dat iemand zich (bewust) onrechtmatig uitgeeft als agent.gewoon wel aangifte doen. Ook al heeft hij het zelf afgegeven, hij kan natuurlijk de situatie uitleggen, zodat duidelijk wordt dat hij nogal onder druk stond en in de war was door de aanrijding.
quote:Star schreef op 10 januari 2012 @ 09:38:

Maar goed, aan de andere kant. Stel dat meneer die vriend van TO heeft aangereden inderdaad een rijbewijsstelerT zou zijn, wel toevallig dan dat vriend daar dan net bovenop rijdt. kan in scene gezet zijn he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Gewoon de politie bellen en vragen wat je nu het beste kunt doen. Je rijbewijs afgeven is stom, maar juist bij d epolitie hebben ze mensen wel vreemdere dingen zien doen als schrikreactie denk ik. De meeste mensen willen hun schade vergoed zien en als nog niet alle verzekeringsgegevens e.d uitgewisseld waren dan is de kans dat deze man nig contact opneemt wel aanwezig.
"Mali is hormonally impared want heeft net geworpen. "

Wel net geworpen, veel hormonen, maar verder vind ik het gewoon lomp!

Dan maar geen inlevingsvermogen, ben gewoon een rotwijf
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:yoshe schreef op 10 januari 2012 @ 09:36:

Lekker dan, een wildvreemde is nu in het bezit van het rijbewijs van je vriend. Ik weet niet precies wat hij er mee kan doen, maar je BSN staat er ook op. In het slechtste geval ziet hij het rijbewijs nooit meer terug. Opgeven als gestolen heeft geen zin, want hij heeft hem zelf afgegeven. Beter doet hij hier wel aangifte van de situatie, want het kan zo maar zijn dat iemand zich (bewust) onrechtmatig uitgeeft als agent.Afgifte van een rijbewijs onder valse voorwendselen (agent in burger die dat niet blijkt te zijn) zou zomaar eens onder oplichting kunnen vallen. Aangifte heeft in dat geval wel degelijk zin,
Al die wilde speculaties hier... Heeft die vriend nou al de politie gebeld? Als het verhaal dan klopt is dat daar al lang bekend. Agenten kennen elkaar hoor.
quote:liemoentje schreef op 10 januari 2012 @ 09:34:

Bedankt iedereen die wel een normale reactie kan geven!

Ik kan er niks aan doen dat vriend zo heeft gehandeld. Ja zeker stom ja! Kan er alleen niks meer aan veranderen nu! Gebeurd is gebeurd. Nu proberen zo snel mogelijk die man te achterhalen!!

Heb vriend ook gelijk aan de telefoon gezegd dat ie de pllitie moet bellen!! Dat met die rijbewijs klopt idd niet!

Hij is nog een klein stukje doorgereden naar zn werk en zit daar nu. Hebben ze em gelukkig goed opgevangen!

En heeft je vriend nu gebeld dan? Ik neem aan dat je contact met je vriend hebt?

Op een rijbewijs staat geen adres toch? Ik zou eigenlijk niet weten wat iemand die geen agent is met een rijbewijs van een ander kan. Je kan met een rijbewijs bijvoorbeeld toch niet achterhalen waar iemand woont? Ik hoop dat jullie geluk hebben en dat dit echt een agent is.

Zou hij contact opnemen met je vriend? Of zou hij snel zijn kind naar school brengen en dan meteen terug komen naar de plek van de aanrijding? Heeft je vriend wel goed begrepen wat er nu afgesproken is? Want als hij zo in paniek zijn spullen meegeeft heeft hij het misschien niet goed onthouden allemaal...
quote:rosanna08 schreef op 10 januari 2012 @ 09:45:

[...]

kan in scene gezet zijn he Ja dat rijbewijspikkert expres remde zodat TO's vriend niet meer kon remmen?
quote:kaetje schreef op 10 januari 2012 @ 09:48:

[...]

Op een rijbewijs staat geen adres toch? Ik zou eigenlijk niet weten wat iemand die geen agent is met een rijbewijs van een ander kan. Je kan met een rijbewijs bijvoorbeeld toch niet achterhalen waar iemand woont? Ik hoop dat jullie geluk hebben en dat dit echt een agent is.Verkopen.
Even off-topic:

soms zou ik willen dat sommige topics al iets ouder waren zodat ik het verloop/einde kan lezen, ben zo benieuwd hoe dit gaat aflopen en wat TO en haar vriend gaan doen.

geduld, geduld...
Ja, dat zou nog kunnen misschien. Maar ik weet niet zo goed of een rijbewijs het goed "doet" op de zwarte markt. IDkaart of paspoort lijkt me meer waard.
Het heeft weinig zin om het te hebben over wat je vriend had moeten doen. Het is gebeurt. Jammer. Nu moet je zorgen dat het huidige probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Ik zou zo nu naar de politie gaan en daar een aantekening laten maken over het gebeurde en vragen wat je verder kan doen. Als zij menen dat de aangereden man onrechtmatig heeft gehandeld, kan je meteen aangifte doen van het onder druk afgeven van de papieren.
quote:bankje schreef op 10 januari 2012 @ 09:41:

Rijbewijs en papieren van aanrijding ook meegenomen

Wat was er al ingevuld? Ik krijg het idee dat meneer het formulier in zijn voordeel invult en opstuurt. Hij heeft alle gegevens.
dat vraag ik me ook af wat er nu afgesproken is. Want je vriend geeft zijn rijbewijs mee, maar wat heeft die man dan gezegd? We zien elkaar vanmiddag weer en dan krijg je je rijbewijs terug? Of heeft ie het adres van je vriend gevraagd zodat ie het op kan sturen (lijkt me niet slim zo'n belangrijk document per post te versturen, maar goed). Of is je vriend dat allemaal vergeten te vragen? Inderdaad benieuwd wat de politie gezegd heeft, neem aan dat je vriend al gebeld heeft.
quote:mali30 schreef op 10 januari 2012 @ 09:47:

"Mali is hormonally impared want heeft net geworpen. "

Wel net geworpen, veel hormonen, maar verder vind ik het gewoon lomp!

Dan maar geen inlevingsvermogen, ben gewoon een rotwijf
ik ga even wat doen, kom later wel weer naar dit spannende topic.
quote:tulpje21 schreef op 10 januari 2012 @ 09:42:

als ik het rijbewijs van iemand anders zou hebben zou ik echt niet weten wat ik daar mee zou moeten doen. Vandaar mijn vraag, als die man het rijbewijs van je vriend heeft, wat moet hij daarmee? Voor je vriend natuurlijk heel erg dat hij zijn rijbewijs 'kwijt' is, maar ik zie even niet wat die man hier nu allemaal mee op schiet eigenlijk.

Wat dacht je van identiteitsfraude?

TO, wat zei de politie?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
ah ok.

Tja, ik kom ook uit een klein dorpje dus weet dat allemaal niet :p
quote:Star schreef op 10 januari 2012 @ 09:49:

[...]

Ja dat rijbewijspikkert expres remde zodat TO's vriend niet meer kon remmen? misschien niet voor het rijbewijs, maar wel voor de verzekering. Een tijd geleden is er ook zoiets geweest van een man die een aantal keer heeft geprobeerd om een ongeluk te veroorzaken. Een aantal keer is het mislukt, maar een keer helaas wel. Degene die hij toen aanreedt, is als ik het me goed herinner overleden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 10 januari 2012 @ 09:59:

[...]

misschien niet voor het rijbewijs, maar wel voor de verzekering. Een tijd geleden is er ook zoiets geweest van een man die een aantal keer heeft geprobeerd om een ongeluk te veroorzaken. Een aantal keer is het mislukt, maar een keer helaas wel. Degene die hij toen aanreedt, is als ik het me goed herinner overleden O lekker verhaal zeg
Ik zit met open mond te lezen hoe veel mensen hier niet snappen wat je allemaal met een rijbewijs van een ander kunt doen. Wel eens van identiteitsfraude/-diefstal gehoord?

Het minst erge wat men kan doen is een mobiel telefoonabonnement aanschaffen op jouw naam....
Nou vriend heeft met politie gebeld maar die geven aan op dit moment niks te kunnen doen. Als hij niks van man hoort moet ie aangifte doen van diefstal van zn rijbewijs.

Vriend vertelde dat man zomaar uit het niets remde terwijl er niks voor hem was! Dus wat jullie nu zeggen over express remmen etc scenario ben ik nu wel erg bang voor. :(
quote:rosanna08 schreef op 10 januari 2012 @ 09:59:

[...]

misschien niet voor het rijbewijs, maar wel voor de verzekering. Een tijd geleden is er ook zoiets geweest van een man die een aantal keer heeft geprobeerd om een ongeluk te veroorzaken. Een aantal keer is het mislukt, maar een keer helaas wel. Degene die hij toen aanreedt, is als ik het me goed herinner overleden

Oh ja, dat was vorig jaar.

Gelukkig hebben ze die l*l wel te pakken en zit die nu in de gevangenis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven