Geld & Recht alle pijlers

Vuurwapen gedoogd in supermarkt

23-09-2011 19:55 121 berichten
Hallo,

Ik werk als bijbaan naast mijn studie als promotiemedewerker in supermarkten.

Ik had vandaag een man aangesproken, in de kantine bleek deze man bekend te staan als 'staartmans'

Wat blijkt nu, dit heerschap en zijn familie en vrienden winkelen daar dagelijks proletarisch. Ze lopen gewoon naar buiten met hun boodschappen.

Dit wordt toegestaan, omdat deze meneer anders zijn vuurwapen trekt. Zijn vrouw heeft een aantal geleden een winkelverbod gehad, waarna 4 keer de politie gebeld moest worden. Ook heeft hij er een handje van om individuele medewerkers op te wachten met een vuurwapen. Te achterlijk voor woorden dat deze man vrij rondloopt en de politie geen gedegen stappen onderneemt.

Dit vind ik al van de zotte. Maar wat ik nog aparter vind; dat niemand mij hier iets van verteld als je er komt werken. Als (goede) promowerker speel je in op de klant, en draai je niet steeds hetzelfde praatje af. Deze man kwam over als iemand die absoluut tegen een grapje kon. Wat als ik een grap had gemaakt die verkeerd viel? Ik wil er niet over nadenken, echt niet, ik heb een kleine meid thuis.

Wat vinden jullie; had de ondernemer mij moeten inlichten? De man was qua uiterlijk zeer goed herkenbaar en te beschrijven. Ik wil hier morgen zeker wat over zeggen (dan werk ik daar weer) tegen een ander persoon dan de kaasman.

Ook wil ik dit melden aan mijn promotiebedrijf, er zijn daar vaak demo's. Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes Patricia
Alle reacties Link kopieren
Weet de politie dat deze man met een vuurwapen loopt? Is er aangifte gedaan, aangezien dat gewoon strafbaar is?

Ik zou er iig niet meer willen werken, jouw werkgever is mede-verantwoordelijk voor jouw veiligheid, en mi had hij jou dan ook in moeten lichten.
Ik zou er inderdaad wat van zeggen tegen de bedrijfsleider.

Promotiebedrijf op de hoogte stellen vind ik ook verstandig.

Wat bizar dat dit zo maar gebeurt...
Wat gek dat dit word toegestaan, onbegrijpelijk. De mensen zijn dus bang en doen er niks aan? Weird!
Ik vind het ook zooo bizar dat de politie niets doet en dat de medewerkers er zo laconiek over doen. Daar zijn toch eenheden voor bij de poltie, lijkt mij zo?
Aangiftes zijn al meerdere malen gedaan, dit schijnt al enige tijd aan de gang te zijn.
Als (goede) promowerker speel je in op de klant, en draai je niet steeds hetzelfde praatje af. Deze man kwam over als iemand die absoluut tegen een grapje kon. Wat als ik een grap had gemaakt die verkeerd viel? Ik wil er niet over nadenken, echt niet, ik heb een kleine meid thuis.

Dat hij proletarisch winkelt en een vuurwapen draagt wil niet gelijk zeggen dat hij jou bij een fout 'grapje' doodschiet.

Vind eigenlijk dat je een beetje overdrijft.

Begrijp ook niet hoe je door de bedrijfsleider van te voren gewaarschuwd wordt voor een 'gevaarlijke' klant
Frankly my dear, I don"t give a damn
Pistolen Paultje heeft er niks mee te maken, die kwam op voor dieren, dieren mishandeling, vind ik wel raar staan in je openings bericht.

Zou er niet meer heen gaan trouwens.
@calvijn

Iets als; niet te amicaal doen naar (beschrijving) ?
Serieus Calvijn? Ik zou toch graag op de hoogte zijn als er iemand in mijn directe omgeving een vuurwapen draagt, daarmee mensen bedreigd, en iedereen weet daarvan behalve ik.
Wat is een staartmans? Nog nooit van gehoord.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:calvijn1 schreef op 23 september 2011 @ 20:03:

Als (goede) promowerker speel je in op de klant, en draai je niet steeds hetzelfde praatje af. Deze man kwam over als iemand die absoluut tegen een grapje kon. Wat als ik een grap had gemaakt die verkeerd viel? Ik wil er niet over nadenken, echt niet, ik heb een kleine meid thuis.

Dat hij proletarisch winkelt en een vuurwapen draagt wil niet gelijk zeggen dat hij jou bij een fout 'grapje' doodschiet.

Vind eigenlijk dat je een beetje overdrijft.

Begrijp ook niet hoe je door de bedrijfsleider van te voren gewaarschuwd wordt voor een 'gevaarlijke' klant

Heb je ook het stukje gelezen dat deze man medewerkers opwacht?

Iemand die vuurwapen gevaarlijk is heeft sowieso al een korter lontje, daar hoeft hij niet per se voor te schieten.
Verder snap ik de vergelijking met pistolen paultje niet, die zette zich toch in voor dieren die op akelige wijze zijn vermoord?

In zijn laatste jaren dan.

Waarom je die naam gebruikt snap ik niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn excuses enter, vond het (onterecht) een pakkende titel. Ik dacht nl. dat pp een figuur was die bij het minste of geringste een vuurwapen pakte. Mijn excuses hiervoor. Ik ga nu eten, als ik daarmee klaar ben zal ik de mods een verzoek doen om de titel te wijzigen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 september 2011 @ 20:07:

Wat is een staartmans? Nog nooit van gehoord.Ik vermoed een bijnaam voor een meneer met een staart MV
@MV een staartmans is blijkbaar volgens deze medewerkers iemand met een lange staart (haar)

Brb!
En hoezo overdrijven Calvijn?! Iemand die een vuurwapen draagt, daarmee dreigt en dagelijks steelt, lijkt me nou niet iemand wiens aandacht je wilt trekken.

Vind het trouwens een heel raar verhaal. Kan het maar moeilijk geloven. Zo'n figuur kunnen ze toch gewoon aanhouden op wapenbezit?
quote:Jorina schreef op 23 september 2011 @ 20:06:

Serieus Calvijn? Ik zou toch graag op de hoogte zijn als er iemand in mijn directe omgeving een vuurwapen draagt, daarmee mensen bedreigd, en iedereen weet daarvan behalve ik.Eens wat dat betreft, maar wat betreft het doodschieten als het een verkeerd grapje zou zijn geweest ben ik het eens met Calvijn.
quote:Jorina schreef op 23 september 2011 @ 20:06:

Serieus Calvijn? Ik zou toch graag op de hoogte zijn als er iemand in mijn directe omgeving een vuurwapen draagt, daarmee mensen bedreigd, en iedereen weet daarvan behalve ik.

Persoonlijk zou ik het niet willen weten.

Zou gewoon mijn werk willen doen

@TO; wat was je indruk van deze man? Dus zonder dat je wist hoe gevaarlijk hij is?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Star schreef op 23 september 2011 @ 20:12:

[...]

Eens wat dat betreft, maar wat betreft het doodschieten als het een verkeerd grapje zou zijn geweest ben ik het eens met Calvijn.Nee, maar ik bepaal dan liever zelf of ik dat risico aannemelijk vind, ipv dat mijn werkgever dat doet.
quote:yette schreef op 23 september 2011 @ 20:12:

Vind het trouwens een heel raar verhaal. Kan het maar moeilijk geloven. Zo'n figuur kunnen ze toch gewoon aanhouden op wapenbezit?Snap ik ook niet. Voor hetzelfde geld is het een dorpsgek met een neppistool en weet de politie dat en doen ze er daarom niets aan. Anders zou die kerel toch allang zijn opgepakt?
en wat is "brb"?

Ik heb trouwens melding gedaan dat ik vind dat je niet de vergelijking mag maken met iemand die volgens bovenstaand verhaal misschien makkelijk een wapen trekt en "pistolen paultje".
quote:Jorina schreef op 23 september 2011 @ 20:13:

[...]

Nee, maar ik bepaal dan liever zelf of ik dat risico aannemelijk vind, ipv dat mijn werkgever dat doet.Dat is waar.
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 september 2011 @ 20:14:

en wat is "brb"?

Ik heb trouwens melding gedaan dat ik vind dat je niet de vergelijking mag maken met iemand die volgens bovenstaand verhaal misschien makkelijk een wapen trekt en "pistolen paultje".Be Right Back.
Ik zou de titel laten staan. Pistolen Paultje was een verzetsstrijder, crimineel of opschepper en dierenliefhebber.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven