Geld & Recht alle pijlers

Vuurwapen gedoogd in supermarkt

23-09-2011 19:55 121 berichten
Hallo,

Ik werk als bijbaan naast mijn studie als promotiemedewerker in supermarkten.

Ik had vandaag een man aangesproken, in de kantine bleek deze man bekend te staan als 'staartmans'

Wat blijkt nu, dit heerschap en zijn familie en vrienden winkelen daar dagelijks proletarisch. Ze lopen gewoon naar buiten met hun boodschappen.

Dit wordt toegestaan, omdat deze meneer anders zijn vuurwapen trekt. Zijn vrouw heeft een aantal geleden een winkelverbod gehad, waarna 4 keer de politie gebeld moest worden. Ook heeft hij er een handje van om individuele medewerkers op te wachten met een vuurwapen. Te achterlijk voor woorden dat deze man vrij rondloopt en de politie geen gedegen stappen onderneemt.

Dit vind ik al van de zotte. Maar wat ik nog aparter vind; dat niemand mij hier iets van verteld als je er komt werken. Als (goede) promowerker speel je in op de klant, en draai je niet steeds hetzelfde praatje af. Deze man kwam over als iemand die absoluut tegen een grapje kon. Wat als ik een grap had gemaakt die verkeerd viel? Ik wil er niet over nadenken, echt niet, ik heb een kleine meid thuis.

Wat vinden jullie; had de ondernemer mij moeten inlichten? De man was qua uiterlijk zeer goed herkenbaar en te beschrijven. Ik wil hier morgen zeker wat over zeggen (dan werk ik daar weer) tegen een ander persoon dan de kaasman.

Ook wil ik dit melden aan mijn promotiebedrijf, er zijn daar vaak demo's. Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes Patricia
quote:Dhelia schreef op 23 september 2011 @ 21:30:

Lijkt me nogal een sterk verhaal. De politie is er normaal gesproken nogal happig op om wapens uit de circulatie te halen en daar hebben ze al heel snel vrij ingrijpende bevoegdheden voor. Een anonieme melding hoeft maar een klein beetje extra bevestiging te hebben of er kan al een doorzoeking plaatsvinden. Dus of die meldingen zijn nooit gedaan, of ze zijn heel wat minder concreet dan nu wordt voorgesteld.Dat schoot ook door mijn hoofd, dit kan toch niet waar zijn? Vooral omdat ik op de hoogte ben van die bevoegdheden. Morgen hoop ik de bedrijfsleider te spreken. Puur ook uit interesse, vanuit de master die ik net heb gevolgd. (bijna klaar, scriptie nog ) u (/jij) hebt mij advies gegeven over de Raio op mijn topic, langer geleden. Dank daarvoor
quote:alfea schreef op 23 september 2011 @ 21:36:

[...]

Ik denk dat het personeel een beetje overdreven heeft... dat herken ik wel vanuit de winkel waar ik jaren voor gewerkt heb En het is ook zo dat het vaak erg moeilijk is om mensen uit je toko te weren, zelfs al gedragen ze zich verschrikkelijk. De filiaalmanager zou zich er hard voor moeten maken deze man elke keer te laten volgen en betrappen, politie bellen en laten meenemen, is eigenlijk de enige manier om hier (tijdelijk, want winkelverbod is dat eigenlijk altijd) vanaf te komen.Zijn vrouw heeft wel een winkelverbod. Hierna stond hij meermalen met zijn geschut in de supermarkt (heb ik gehoord) daarom durven ze hem niet meer te weren. Hij schijnt het standaard bij zich te hebben. Voordat de politie er dan is, willen ze geen risico nemen. Dit is mij letterlijk zo gezegd. Niet door de bedrijfsleider- maar door de assistent-chef oid. O sorry of iets dergelijks
Alle reacties Link kopieren
Neeee ik weet het! Het is Maaskantje, jonguh!
Maar zoals je ziet in mijn posts; veel zegt... schijnt.. blijkbaar.. etcetera. Absoluut niet juridisch onderbouwd, ben ook geen arrest tegengekomen. Heb ook niet heel erg hard gezocht, daar niet van.

Maar on-topic; het is dus niet raar dat ik hier wat van zeg tegen mijn 'tijdelijke baas' = de ondernemer?
quote:patricia1987 schreef op 23 september 2011 @ 21:48:

Maar zoals je ziet in mijn posts; veel zegt... schijnt.. blijkbaar.. etcetera. Absoluut niet juridisch onderbouwd, ben ook geen arrest tegengekomen. Heb ook niet heel erg hard gezocht, daar niet van.

Maar on-topic; het is dus niet raar dat ik hier wat van zeg tegen mijn 'tijdelijke baas' = de ondernemer?Neeheeee niet raar
quote:patricia1987 schreef op 23 september 2011 @ 21:42:

jij)hebt mij advies gegeven over de Raio op mijn topic, langer geleden. Dank daarvoor

Graag gedaan!! Ga je de raio doen? Volgens mij is het ivm bezuinigingen wel drastisch teruggeschroefd, het aantal plaatsen

Succes met je scriptie!
Ja, voor de raio heb je tegenwoordig (hij gaat volgend jaar volgens mij weer open) een aantal jaar werkervaring nodig. Niet meer voor net afgestudeerden dus.
quote:patricia1987 schreef op 23 september 2011 @ 21:45:

[...]

Zijn vrouw heeft wel een winkelverbod. Hierna stond hij meermalen met zijn geschut in de supermarkt (heb ik gehoord) daarom durven ze hem niet meer te weren. Hij schijnt het standaard bij zich te hebben. Voordat de politie er dan is, willen ze geen risico nemen. Dit is mij letterlijk zo gezegd. Niet door de bedrijfsleider- maar door de assistent-chef oid. O sorry of iets dergelijks

Maar, als ze zijn adres hebben, kunnen ze daarmee ook de politie inschakelen, toch? Neem aan dat hij en zijn vrouw op hetzelfde adres wonen... en bovendien, als men oplettend is kun je mensen boven waarschuwen die dan de politie bellen, wat een slappe hap is dat MT dan als dit waar is. Heel vreemd.

lol@ je oid uitleg btw ik doe daar lekker niet aan hoor, fok dat.
quote:astrape schreef op 23 september 2011 @ 21:55:

Ja, voor de raio heb je tegenwoordig (hij gaat volgend jaar volgens mij weer open) een aantal jaar werkervaring nodig. Niet meer voor net afgestudeerden dus.oh ja dat hoorde ik inderdaad. Dan kunnen ze de buitenstage schrappen en dat bespaart weer geld
quote:Dhelia schreef op 23 september 2011 @ 21:53:

[...]

Graag gedaan!! Ga je de raio doen? Volgens mij is het ivm bezuinigingen wel drastisch teruggeschroefd, het aantal plaatsen

Succes met je scriptie!

Dankjewel! Ik kan er ook maar niet over uit dat de Raio er voor mij nu niet in zit, dus daar begin ik maar niet over:'-(

Ik ben nu voorzitter van mijn (studiegerelateerde) vereniging, interview ik mensen die voorheen in een bepaalde (staats) omstandigheid zaten en ben ik druk bezig met stagebrieven schrijven. Dit is lastig, mijn gemiddelde cijfer is nl. maar 7.2. Daarbij komt wel, dat ik 6 vakken boven het gestelde heb gevolgd.

Daarnaast heb ik natuurlijk de zorg voor mijn bijna drie jarige dochter. Gelukkig gaat dit echt 50-50, qua ophalen etc. zelfs 75-25 in de richting van mijn vriend. Ik heb tot nu toe nog nooit een reactie van een sr kantoor gehad voor een stage, daar baal ik echt van. Maar ik blijf brieven schrijven!
als t een grote stad is waar de supermarkt staat wil de politie nog al eens 'prioriteiten' stellen. De 'meneer' vormt een bedreiging ja, maar zolang hij nog geen slachtoffers heeft gemaakt is er geen reden om te komen.

Ik begrijp uit t verhaal dat de supermarkt geen actie onderneemt in de vorm van bewaking of aangifte? Als deze man geen zichtbaar wapen heeft mag er ook niet gevraagd worden of hij zijn zakken leeg wil halen. Het lijkt erop dat de politie t erop aanstuurt dat er daadwerkelijk slachtoffers moeten vallen VOORDAT er iets gebeurt.....is t een idee om de media te benaderen..ik durf te wedden zodra er iets gebeurt in verband met hem de supermarkt en het wapen word t wel breed uitgemeten in de pers, als t kalf verdronken is he.....

is er een groot verloop in medewerkers in het bedrijf? Heb je je wel eens af gevraagd hoe dat komt? Als je eenmaal weet dat de ze man hier komt heb je geen rustig ogenblik meer...kan ik me voorstellen.

'VOORDAT de politie er is willen ze geen risico ondernemen'? Is er dan wel eens gebeld voor hem? En dan nog ff wat, je moet hem dan gaan vasthouden he, is dat t struikelblok? dan wordt ie gevaarlijk natuurlijk.....

Ik ben heel erg benieuwd naar de conlcusie van dit verhaal.
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 september 2011 @ 20:09:

Verder snap ik de vergelijking met pistolen paultje niet, die zette zich toch in voor dieren die op akelige wijze zijn vermoord?

In zijn laatste jaren dan.

Waarom je die naam gebruikt snap ik niet.Ik snap het ook niet. Ik werd stiekem een beetje vrolijk van de titel. Het heeft niets met pistolen paultje te maken.
TO heb jij de titel laten aanpassen?
quote:Star schreef op 24 september 2011 @ 11:47:

TO heb jij de titel laten aanpassen?

Ja dus. Echt belachelijk!

Pistolen Paultje heeft bij leven door zijn spannende verhalen juist zijn best gedaan om geassocieerd te worden met wapens en criminaliteit. Vond hij prachtig. Hem neerzetten als lieve dierenactivist, is eenzijdig en doet hem geen recht.
quote:Star schreef op 23 september 2011 @ 20:43:

Patricia,wie heeft jou uiteindelijk dit verhaal verteld en deden ze er lacherig over?Dit dus.
Goedemiddag:)

Toen ik erachter kwam dat pistolen paultje geen uitdrukking was, heb ik de mods gevraagd om de titel aan te passen. Dit om meer on-topic te blijven.

Blokjekaas, de post die je quoot hebt, heb ik eerder ook al geqoot en beantwoord.

Ik moet verder, ben straks terug!
Wat voor sneue crimineel ben je eigenlijk als je supermarktmedewerkers moet opwachten? Zie je het al voor je dat Holleder ofzo zo'n slungelige 15-jarige vakkenvuller opwacht ("Je hebt niet goed gespiegeld man. Deze keer laat ik je gaan, maar laat het niet nog eens gebeuren")? Dan ben je toch totaal mislukt in je crimi-carriere? Je zou toch denken dat ie wel wat serieuzere "tegenstanders" zou hebben?
quote:Primabella schreef op 24 september 2011 @ 18:26:

Wat voor sneue crimineel ben je eigenlijk als je supermarktmedewerkers moet opwachten? Zie je het al voor je dat Holleder ofzo zo'n slungelige 15-jarige vakkenvuller opwacht ("Je hebt niet goed gespiegeld man. Deze keer laat ik je gaan, maar laat het niet nog eens gebeuren")? Dan ben je toch totaal mislukt in je crimi-carriere? Je zou toch denken dat ie wel wat serieuzere "tegenstanders" zou hebben?

En welke top crimineel houd zich bezig met winkeldiefstal.

En nee de ondernemer hoeft de promo-medewerkster niet in

te lichten aangezien aangezien winkeldieven, met of zonder

pistool, aanhouden niet in haar functieomschrijving zit.

En dat zijn de mensen die hij bereigd zou hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 25 september 2011 @ 00:00:

[...]

En welke top crimineel houd zich bezig met winkeldiefstal.

En nee de ondernemer hoeft de promo-medewerkster niet in

te lichten aangezien aangezien winkeldieven, met of zonder

pistool, aanhouden niet in haar functieomschrijving zit.

En dat zijn de mensen die hij bereigd zou hebben.

Ik hoop dat het lukt, beide reacties quooten voordat ik mijn bed in rol.

Eerst even een update; Toen ik eindelijk de bedrijfsleider sprak, was dit omdat hij omgeroepen werd (door mij) omdat we weg gingen. Ik kreeg namelijk halverwege de tweede dag een collega. Ze hadden tegen hem gezegd dat er iemand ziek was, (pardon ik sta alleen op het rooster) maar dat terzijde. Ik sprak hem dus bij de kassa's, niet de beste plek om zo'n persoon daar naar te vragen. Verder had ik ook geen pauze tegelijk met de rest van het winkelpersoneel, ook niet verder uitgebreid met de vakkenvullers gepraat dus ik heb het er niet over gehad.

Mijn collega sprak uit voorzorg geen mannen met grijze haren en matjes (waren daar nogal veel) aan.

Ik heb het niet gehad over een beroepscrimineel Primabella en Hollebollegijs, volgens mij gaat het hier om iemand die er een kick van heeft om 'berucht 'te zijn in zijn eigen dorp/stad/omgeving. Daar heb ik vanuit mijn studie al meerdere personen van gezien, dus dit komt op mij niet raar over. Hij wacht ook geen 15 jarige mensen op, dit zijn niet de personen die doorgaans winkeldieven aanhouden. Dit lijkt mij voorbehouden aan de dagelijkse (wat meer ervaren , oudere) medewerkers.

Het gaat mij ook niet om dat ik iemand moet aanhouden, Primabella, maar dat ik als promotiemedewerker een opmerking kan plaatsen die niet gewaardeerd wordt, waarna ik opgewacht zou kunnen worden. Idd zou kunnen worden, zeer onwaarschijnljk. Maar omdat deze kans toch bestaat, zou ik het op prijs stellen als een ondernemer mij van tevoren waarschuwt dat ik bij een bepaalde persoon, die makkelijk te omschrijven is, niet te joviaal moet doen.

In elk geval, morgen (eigenlijk vandaag al * rent naar bed * moet ik bellen naar de ondernemer zelf, voor de verkoopcijfers. Ik ga geen tirade over mijn veiligheid afsteken, ik vraag hem alleen om toekomstige promo werkers op de hoogte te stellen dat ze niet te grappig moeten doen naar deze klant. That's all.

Ook maak ik een opmerking naar mijn promo bedrijf, in mijn evaluatie. Je moet het al melden als iemand een zeer nare (ongefundamenteerde) opmerking over je merk maakt, dus dit is zeker meldenswaardig ljkt mij. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat promowerkers die iets minder goed omgaan met de standaardantwoorden die gegeven moeten worden ( maar ook ; In onze training wordt geleerd dat je het werk leuker en gevarieerder kunt maken door in te spelen op de klant, en grapjes toe te voegen buiten de geijkte modellen ) er van op de hoogte kunnen zijn.

Het ging mij meer om de grap, die bij zo iemand verkeerd kan vallen. Waarna hij je wellicht opwacht.

Tot morgen:)
quote:alfea schreef op 23 september 2011 @ 21:58:

[...]

Maar, als ze zijn adres hebben, kunnen ze daarmee ook de politie inschakelen, toch? Neem aan dat hij en zijn vrouw op hetzelfde adres wonen... en bovendien, als men oplettend is kun je mensen boven waarschuwen die dan de politie bellen, wat een slappe hap is dat MT dan als dit waar is. Heel vreemd.

lol@ je oid uitleg btw ik doe daar lekker niet aan hoor, fok dat.Ja, idd. Ze schijnen alles te hebben van dit heerschap, ze durven hem niet meer aan te houden. Omdat deze man de medewerker die hem aanspreekt opwacht. Ik heb best wat connecties in de strafrechtelijke wereld, ik denk eraan om deze mensen te mailen/twitteren (als ze niet erg dichtbij mij staan) over deze zaak.
Even een korte update; (heb er zelf nl. een hekel aan als TO's niet terugkomen)

Uiteindelijk heb ik de verkoopcijfers niet van een bedrijfsleider of de ondernemer zelf gekregen, dus heb hem er niet meer over gesproken.

Ik had het (verkorte) verhaal in mijn evaluatie van de dag gezet, voor het promotiebedrijf. Geen reactie op gehad.

Mijn project is nu afgelopen en er werd mij net gevraagd of ik nog op-of aanmerkingen had. Toen heb ik het promobedrijf gewaarschuwd, dat wanneer er promo's in de vestiging staan, zij de promo's op deze man attenderen. Verder vonden zij het ook schandalig dat de ondernemer niets had gezegd hierover, ze zouden het met de ondernemer opnemen.

Bedankt voor al jullie reactie's!

Groetjes Patricia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven