Geld & Recht alle pijlers

Vuurwapen gedoogd in supermarkt

23-09-2011 19:55 121 berichten
Hallo,

Ik werk als bijbaan naast mijn studie als promotiemedewerker in supermarkten.

Ik had vandaag een man aangesproken, in de kantine bleek deze man bekend te staan als 'staartmans'

Wat blijkt nu, dit heerschap en zijn familie en vrienden winkelen daar dagelijks proletarisch. Ze lopen gewoon naar buiten met hun boodschappen.

Dit wordt toegestaan, omdat deze meneer anders zijn vuurwapen trekt. Zijn vrouw heeft een aantal geleden een winkelverbod gehad, waarna 4 keer de politie gebeld moest worden. Ook heeft hij er een handje van om individuele medewerkers op te wachten met een vuurwapen. Te achterlijk voor woorden dat deze man vrij rondloopt en de politie geen gedegen stappen onderneemt.

Dit vind ik al van de zotte. Maar wat ik nog aparter vind; dat niemand mij hier iets van verteld als je er komt werken. Als (goede) promowerker speel je in op de klant, en draai je niet steeds hetzelfde praatje af. Deze man kwam over als iemand die absoluut tegen een grapje kon. Wat als ik een grap had gemaakt die verkeerd viel? Ik wil er niet over nadenken, echt niet, ik heb een kleine meid thuis.

Wat vinden jullie; had de ondernemer mij moeten inlichten? De man was qua uiterlijk zeer goed herkenbaar en te beschrijven. Ik wil hier morgen zeker wat over zeggen (dan werk ik daar weer) tegen een ander persoon dan de kaasman.

Ook wil ik dit melden aan mijn promotiebedrijf, er zijn daar vaak demo's. Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes Patricia
Alle reacties Link kopieren
forum.fok.nl/topic/1203791
Patricia,wie heeft jou uiteindelijk dit verhaal verteld en deden ze er lacherig over?
quote:wifra98 schreef op 23 september 2011 @ 20:42:

ik heb wel geklikt.....

quote:dreamlogic schreef op 23 september 2011 @ 20:41:

Back on topic....ik snap in ieder geval niet dat dit zomaar kan. Ik zou het promotie-bureau en de bedrijfsleiding er op aanspreken. Vind het echt niet normaal dat zo iemand gewoon elke dag gratis boodschappen kan doen. De politie is er toch ook voor dit soort dingen?

@TO, dat niemand je er iets over vertelt kan ik me nog voorstellen. Je hoeft er toch niet automatisch vanuit te gaan dat jij die man tegenkomt en er een praatje mee maakt. En ook al maak je een verkeerd grapje, dan nog is het niet gezegd dat hij zijn pistool trekt. Ik denk zelfs dat er gevaarlijkere omgevingen zijn dan waar jij vandaag gewerkt hebt.

Bedankt voor je ontopic bericht.

Ik ben het zeer eens met het eerste deel van je bericht. Maar de bedoeling van mijn werk is dat ik elke klant die binnen de doelgroep zit, aanspreek. ( dat wat nogal lastig vandaag, daarom ook heul veul buiten de doelgroep aangesproken, maar dat terzijde. ) Deze man viel binnen de doelgroep, dus aanspreken. Hij komt elke dag, dus logisch dat ik hem zou treffen. Vond het ook niet gevaarlijk, voor mij zelf vandaag. Omdat ik niets stoms/grappig bedoeld of iets dergelijks zei. Maar ik vind het een kleine moeite om als ondernemer dit even te melden. Just to be sure.
anoniem_81813 wijzigde dit bericht op 23-09-2011 20:48
Reden: spaties
% gewijzigd
@Geitje

Bedankt! Nou nie meer doen he?
Is bij mij wel gebruikelijk. Moet wel eens invallen in een ander filiaal, maar dan word er goed verteld waar en op wie je moet letten en waarom. Maar ik krijg ook voor iedere winkeldief die ik pak, een bonus.
quote:Star schreef op 23 september 2011 @ 20:43:

Patricia,wie heeft jou uiteindelijk dit verhaal verteld en deden ze er lacherig over?

Ik ving iets op over ... (herkenbaarheid) staartmans. Dus ik reageerde, blij dat ik ergens over mee kon praten. 'O die man! ' Die heb ik vandaag ook gezien, wat een aardige man:) (hij had haast, maar maakte er meer woorden aan vuil dan de gemiddelde doorloper met haast, zeg maar)

Toen viel er een stilte. Daarna werd het verhaal over hem uit de doeken gedaan. Ik studeer een bepaalde richting, waardoor dit soort verhalen mijn interesse wekken. Dus een paar minuten later in het rookhok vroeg ik er uitgebreid op door. Toen werd er lachterig over gedaan 'Ja ik kijk wel uit om er iets van te zeggen' " Zelfs de politie kan het niet aan, daarna lachen etc.'

Onbegrijpelijk, mijns inziens.
Heel raar dat dit gewoon kan..

Ik zou wel aangeven dat je hier niet blij mee bent en erg bent geschrokken!
Common sense is not so common.
Voltaire
Ja inderdaad. Vaag verhaal dat de politie niks kan doen.
Wat voor een politie hebben jullie daar dan? Die van Pippi Langkous?
quote:wifra98 schreef op 23 september 2011 @ 20:49:

Is bij mij wel gebruikelijk. Moet wel eens invallen in een ander filiaal, maar dan word er goed verteld waar en op wie je moet letten en waarom. Maar ik krijg ook voor iedere winkeldief die ik pak, een bonus.

hoeveel?

oke flauw ontopic
quote:yette schreef op 23 september 2011 @ 20:54:

quote:yette schreef op 23 september 2011 @ 20:54:

Ik woon hier niet. Ik werk door het hele land, vandaag toevallig daar.

Ik heb de suggestie naar de plaats weggehaald. Ik kan niet verwachten dat mensen hier nog zijn op dit topic, maar als je iets met betrekking tot de plaatsnaam geplaatst hebt zou je dit weg willen halen? * schrijft meteen alles voluit, bang om voor puber uitgemaakt te worden* Alvast bedankt.
anoniem_81813 wijzigde dit bericht op 23-09-2011 21:00
Reden: 't blijft moeilijk, typen
% gewijzigd
25% van de waarde van de artikelen die de dief bij zich had. Kan leuk oplopen hoor!
Oeteldonk bestáát niet hoor!
quote:wifra98 schreef op 23 september 2011 @ 20:58:

25% van de waarde van de artikelen die de dief bij zich had. Kan leuk oplopen hoor!ghe dat kan behoorlijk oplopen dan zeg, jij mazzelaar!
quote:wifra98 schreef op 23 september 2011 @ 21:00:

Oeteldonk bestáát niet hoor! oke ik ga in de meelees stand. mond dicht vanaf nu
quote:Sjors1988 schreef op 23 september 2011 @ 20:54:

Heel raar dat dit gewoon kan..

Ik zou wel aangeven dat je hier niet blij mee bent en erg bent geschrokken!Ik ben niet eens geschrokken, zoals ik al zei de man kwam aardig over. Ik ben meer verbaasd dat zoiets niet even wordt gemeld. Dat is weer ontopic; ben ik raar dat dit mij verbaast?
quote:wifra98 schreef op 23 september 2011 @ 21:00:

Oeteldonk bestáát niet hoor!
quote:patricia1987 schreef op 23 september 2011 @ 21:02:

[...]

Ik ben niet eens geschrokken, zoals ik al zei de man kwam aardig over. Ik ben meer verbaasd dat zoiets niet even wordt gemeld. Dat is weer ontopic; ben ik raar dat dit mij verbaast?

Nee, ben je niet.

Kan het niet gewoon een kwestie zijn geweest van het gewoon oprecht zijn vergeten?

[...]

Ik ben niet eens geschrokken, zoals ik al zei de man kwam aardig over. Ik ben meer verbaasd dat zoiets niet even wordt gemeld. Dat is weer ontopic; ben ik raar dat dit mij verbaast?Nee, wat mij betreft niet.
Lijkt me nogal een sterk verhaal. De politie is er normaal gesproken nogal happig op om wapens uit de circulatie te halen en daar hebben ze al heel snel vrij ingrijpende bevoegdheden voor. Een anonieme melding hoeft maar een klein beetje extra bevestiging te hebben of er kan al een doorzoeking plaatsvinden. Dus of die meldingen zijn nooit gedaan, of ze zijn heel wat minder concreet dan nu wordt voorgesteld.
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 september 2011 @ 20:38:

[...]

Bijdehand, natuurlijk had ik eerst gegoogled maar die gaf geen antwoord, see for yourself;

http://www.google.nl/#sclient=psy-ab&hl ... h=665check dit

[...]

Ik ben niet eens geschrokken, zoals ik al zei de man kwam aardig over. Ik ben meer verbaasd dat zoiets niet even wordt gemeld. Dat is weer ontopic; ben ik raar dat dit mij verbaast?Ik denk dat het personeel een beetje overdreven heeft... dat herken ik wel vanuit de winkel waar ik jaren voor gewerkt heb En het is ook zo dat het vaak erg moeilijk is om mensen uit je toko te weren, zelfs al gedragen ze zich verschrikkelijk. De filiaalmanager zou zich er hard voor moeten maken deze man elke keer te laten volgen en betrappen, politie bellen en laten meenemen, is eigenlijk de enige manier om hier (tijdelijk, want winkelverbod is dat eigenlijk altijd) vanaf te komen.
quote:enter schreef op 23 september 2011 @ 21:00:

[...]

ghe dat kan behoorlijk oplopen dan zeg, jij mazzelaar! krijg je daardoor niet heel veel valse beschuldigingen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven